PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do jul 24, 2014 10:44 am

Of omdat hij een speler wil verkopen die de supporters niet kwijt willen? (Depay?)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » do jul 24, 2014 11:07 am

Misschien is dit wel het juiste moment om publiekelijk te maken dat PSV in de slag zit met Doyen. De supporters beginnen onrustig te worden. Als je nu meldt dat je de helft van Depay overdraagt aan Doyen in ruil voor (een lening van) 10 miljoen, dan zal dat waarschijnlijk geïnterpreteerd worden als een win-win-situatie. Depay blijft behouden voor PSV EN er komt kapitaal vrij om te investeren. Goed geregeld, toch? Brands flikt het weer!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do jul 24, 2014 11:19 am

De tovenaar geeft het niet op en blijft op dezelfde paarden wedden:
PSV blijft strijden om middenvelder en centrale verdediger: "Intern besloten"

PSV geeft de komst van Steven Defour en Karim Rekik nog niet op. Intern is afgesproken dat de Eredivisie-club deze zomer nog maximaal vijf miljoen euro uitgeeft aan transfer. Daarmee lijkt de komst van Defour zo goed als uitgesloten.

Desondanks toont technisch manager Marcel Brands zich strijdvaardig. Defour staat momenteel onder contract bij FC Porto. "Ik geeft het niet op", is het bestuurslid duidelijk tegenover het Eindhovens Dagblad. "We hebben aangegeven dat we hem graag willen hebben, maar het is nu onmogelijk om de vraagprijs voor Defour te betalen."

De Eindhovenaren blijven daarnaast proberen om Rekik wederom naar PSV te halen. "We hebben intern besloten dat we voor hem gaan, ook het aantrekken van een tweede centrale verdediger hangt af van zijn komst. Komt Rekik straks terug, dan hebben we waarschijnlijk een voorkeur voor een rechtsbenige speler." Eerder legde de formatie Luuk de Jong vast voor de spitspositie.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do jul 24, 2014 11:26 am

Rekik moet terug! :headbang.gif:

Destijds ook met Maher, heeft hij anderhalf jaar achteraan gelopen. Maar toen had hij ook wat. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr jul 25, 2014 8:03 am

Die betaalt sreaks gewoon 8 miljoen voor Defour en haalt 2 linksbenige verdedigers.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » vr jul 25, 2014 9:47 am

Gewoon? PSV heeft geen geld.

Gerucht gaat al dan Van Gaal Depay wil halen. Dan heeft PSV geld, maar is wel de enige echt goede aanvaller weg.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr jul 25, 2014 10:04 am

Yopi schreef: Gerucht gaat al dan Van Gaal Depay wil halen. Dan heeft PSV geld, maar is wel de enige echt goede aanvaller weg.
psv heeft één asset: Depay. En weinig geld.

Het wordt dus idd Depay verpatsen óf met weinig geld creatief omgaan. Of weer bij bevriende ondernemers aankloppen of met Doyen wat ritselen natuurlijk…

Rare club blijft het. Een pas op de plaats maken om t.z.t. weer gesterkt voor de dag te komen is er niet bij. Ze blijven het - à la Ajax tussen 2005 en 2010 - krampachtig proberen, met telkens weer een nieuwe toverformule.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr jul 25, 2014 1:21 pm

Tovenaar exposed?
Brands toch niet zo'n goede verkoper: PSV grote verliezer op transfermarkt

Brands toch niet zo'n goede verkoper: PSV grote verliezer op transfermarkt
25 Juli 2014 om 13:45 - Technisch manager Marcel Brands wordt vaak geroemd vanwege zijn gave om spelers voor de hoofdprijs te verkopen. Dat blijkt echter vooral gebaseerd te zijn op beeldvorming, want in werkelijkheid presteert PSV zeer matig op de transfermarkt.

Onlangs werd duidelijk dat PSV na de komst van Luuk de Jong (5,5 miljoen euro) nog slechts vijf miljoen euro te besteden heeft op de transfermarkt. Dat kwam voor velen als een verrassing, want vorig seizoen verkocht de club onder andere Kevin Strootman (20 miljoen), Jeremain Lens (9 miljoen), Erik Pieters (3 miljoen), Dries Mertens (9 miljoen) en Marcelo (2 miljoen) voor de hoofdprijs.

De bedragen die naar buiten kwamen blijken echter bij lange na niet volledig naar PSV toe te zijn gegaan. Vele miljoenen verdwenen in de zakken van zaakwaarnemers en andere clubs, die recht hadden op een doorverkooppercentage. PSV maakte volgens Voetbal International in vijf jaar tijd slechts 6,94 miljoen euro winst op de transfermarkt, wat neerkomt op net geen 1,4 miljoen euro per seizoen.

Daarmee presteert PSV zelfs voor Eredivisie-begrippen dramatisch op de spelersmarkt. Een club als Heracles Almelo deed het met 7,18 miljoen euro winst zelfs beter. De verschillen met Ajax (74 miljoen), AZ (49 miljoen), Feyenoord (38 miljoen), sc Heerenveen (31 miljoen) en FC Twente (29 miljoen) zijn enorm. Door het uitlekken van deze cijfers zal de druk op Brands, die zwaar onder vuur ligt bij de supporters van PSV, alleen nog maar verder toenemen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » vr jul 25, 2014 1:39 pm

Ziet Gerbrands het ook zo? :confused.gif:

Het belangrijkste: sinds Brands er is NUL keer kampioen. Geld verdienen is secundair.

Zou Brands de geschiedenis in willen gaan als de manager die PSV heeft uitgeleverd aan Doyen?

Brands deed het aardig bij AZ, maar daar is geen druk. Bovendien is het gemakkelijker daar voor een TD: er zijn duizenden aardige voetballers die renderen op dat niveau. Ajax en PSV (en zeker hun supporters!!) willen bij de top-20 van Europa behoren met een budget dat minder is dan dat van Fulham of Augsburg.

PSV doet denken aan het Ajax van een jaar of zes, zeven geleden: zwalken, niet presteren, hopen op een klapper op de transfermarkt. Brands zal stiekem hopen dat er een club komt die een fors bedrag over heeft voor Depay, dan heeft hij weer wat armslag.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr jul 25, 2014 2:02 pm

Volgens Baseman zal het wel niet kloppen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr jul 25, 2014 2:29 pm

Is recycling van een artikel in de VI van een paar maanden geleden. En hoewel ik dat niet zo'n sterk artikel vond (véél aannames), klopte de conclusie wel. De transferbedragen die door bevriende media in de ether worden geslingerd, geven een vertekend beeld. Er gaat altijd een percentage naar de zaakwaarnemer, naar de spelers zelf, naar vroegere clubs, naar investeerders, naar bemiddelaars, enzovoorts. Zeker wat betreft een schimmige club als PSV kun je ervan uitgaan dat de bedragen die je in de kranten leest lang niet overeenkomen met de bedragen die daadwerkelijk worden geïncasseerd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » vr jul 25, 2014 2:35 pm

Waren Strootman, Mertens, enz. niet gekocht met geleend geld?

Ajax verkoopt veel spelers die niets hebben gekost. Daar zit denk ik het verschil in.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » vr jul 25, 2014 6:18 pm

Als je structureel winst maakt op de transfermarkt, hoe bescheiden ook, dan heb je in beginsel een werkende strategie om de club te versterken en sportief vooruit te gaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PSV

Bericht door Khraa » vr jul 25, 2014 6:28 pm

Niet als daar tegenover operationele verliezen staan.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr jul 25, 2014 6:44 pm

En geen prestaties van je eerste elftal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » vr jul 25, 2014 9:47 pm

PSV moet Defour 'volledig' overnemen

EINDHOVEN - PSV heeft van de leiding van FC Porto vernomen dat de investeerders met een belang in de transferrechten van Defour geld willen zien.

Ze willen hun belangen verkopen bij een transfer. De investeringsmaatschappijen Doyen en Robi houden respectievelijk 35 en 10 procent van de rechten op het transfergeld van Defour. Nu ze willen cashen, bemoeilijkt dat een transactie. Porto heeft aangegeven 8 miljoen euro te willen ontvangen, PSV wil vooralsnog niet verder gaan dan 5 miljoen euro. De Eindhovense club is nog wel bereid om iets meer uit te geven, op het moment dat Porto ook een flinke veer laat.

Een akkoord wordt aankomend weekend niet verwacht. Volgende week praten beide partijen verder. Ook Defour mengt zich inmiddels in de zaak en heeft bij de clubleiding van Porto aangegeven snel de stap naar Eindhoven te willen zetten.
www.ed.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo jul 27, 2014 10:45 am

Gerbrands: 'PSV wil deze zomer nog vier spelers halen'

PSV wil de selectie voor het nieuwe seizoen nog aanvullen met vier spelers: twee centrale verdedigers, een middenvelder en een aanvaller. Dat zegt algemeen directeur Toon Gerbrands.

In een interview met de NOS was de nieuwe directievoorzitter van PSV open over de ambities van zijn club op de transfermarkt. 'We willen nog vier nieuwe spelers halen. Twee centrale verdedigers, een middenvelder en een aanvaller voor de breedte.'

Op het middenveld worden de peilen vooralsnog gericht op Steven Defour van FC Porto. 'We zijn met hem bezig', bevestigt Gerbrands. 'De speler wil graag. Wij komen er volgens mij ook wel uit met hem. Alleen moet het tussen PSV en FC Porto lukken en er zitten ook nog investeringsmaatschappijen bij. Marcel Brands heeft al aangegeven dat PSV een grens heeft. Wij betalen goed, maar geen megabedragen.'

Achterin hoopt PSV voor het tweede jaar op rij Karim Rekik te kunnen huren van Manchester City. 'Dat willen we heel graag, maar de afweging tussen tempo en geduld is hierbij een dilemma. Dan wachten we liever nog een week, dan dat we een ander nemen en hij volgende week wel beschikbaar is.'

Mochten Defour en Rekik niet komen, dan heeft PSV een alternatief achter de hand. 'We gaan eerst voor de besten, maar als dat niet lukt, dan liggen de andere namen klaar.' De Eindhovenaren deden deze transferperiode vooralsnog twee aankopen: doelman Remko Pasveer en spits Luuk de Jong.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo jul 27, 2014 10:49 am

Ik ga ook in Eindhoven wonen. Andere regels volgens mij.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » zo jul 27, 2014 11:19 am

Ik heb het uneasy gevoel dat Gerbrands over het algemeen wel weet wat hij doet. En wil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » zo jul 27, 2014 11:26 am

Ik denk dat ik in Eindhoven ook een aantal panden of percelen ga aanschaffen.

Het lijkt er sterk op dat de gemeente geen onroerend goed belasting in rekening brengt maar bereid is om een flinke zak geld cadeau te geven wanneer je hen je parkeerplaats of de lucht boven je grond te koop aanbiedt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo jul 27, 2014 11:29 am

De verdediger mag weer niks kosten, begrijp ik?

PSV loopt als een hondje achter Rekik aan. Ik vind dat eigenlijk een blamage.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 27, 2014 12:55 pm

zeux schreef:Ik heb het uneasy gevoel dat Gerbrands over het algemeen wel weet wat hij doet. En wil.
Dat gevoel heb ik ook, helaas. Hij wil 2 CV's; daarmee is hij geloof ik de eerste in lange tijd die beseft dat de Achilleshiel in de verdediging zit. En wij maar hopen dat ze het wéér een jaartje niet door zouden hebben...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » zo jul 27, 2014 12:59 pm

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo jul 27, 2014 2:08 pm

Maar voorlopig hebben ze er nog geen 1.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Rooie » zo jul 27, 2014 2:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
zeux schreef:Ik heb het uneasy gevoel dat Gerbrands over het algemeen wel weet wat hij doet. En wil.
Dat gevoel heb ik ook, helaas. Hij wil 2 CV's; daarmee is hij geloof ik de eerste in lange tijd die beseft dat de Achilleshiel in de verdediging zit. En wij maar hopen dat ze het wéér een jaartje niet door zouden hebben...
Tot nu toe hebben ze toch alleen maar CVs verloren? Rekik is weg, maar komt wellicht weer terug. Dat is dan al 1 van de 2 'nieuwe' CVs. Dan is de verdediging gelijk aan vorig jaar en dat zag er niet steady uit. Dan nog 1 CV erbij met kwaliteit die niet veel geld mag kosten, zal niet makkelijk zijn.

Plaats reactie