PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » do jul 17, 2014 2:47 pm

Een paar andere andere fantasten op AN als bron gebruiken maakt wel indruk ja, verder is bij Tiago Ilori gebleken dat er niets klopte van dat Portugese roddelbericht (hij is gewoon verkocht aan Liverpool).
Ook is Labyad niet gekocht door Doyen, hij is gekocht door Sporting die vervolgens 35% van de transferrechten hebben verkocht aan Doyen.
Daarnaast grijp je elk roddeltje aan om je vermoedens te kunnen bevestigen, zie nu ook weer je reactie op het gerucht over Zoet.

Jij bent echt niet meer serieus te nemen...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do jul 17, 2014 4:02 pm

Baseman, ik sta telkens weer versteld van jouw goedgelovigheid.

Het is allemaal stom toeval. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2014 4:28 pm

Baseman, hoe denk jij dat PSV het salaris van Defour gaat bekostigen? Met behulp van Doyen? Of krijgen we straks het sprookje te horen dat Defour graag meer dan de helft van zijn salaris inlevert om bij PSV te mogen voetballen?

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do jul 17, 2014 6:27 pm


Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » vr jul 18, 2014 8:52 am

Yopi schreef:Baseman, ik sta telkens weer versteld van jouw goedgelovigheid.
Ik sta telkens verbaasd van jouw fantasie...jij gebruikt elk gerucht (hoe klein en obscuur ook) om je complot over Doyen te kunnen gebruiken. Jij hebt letterlijk geen greintje bewijs, maar desondanks ben ik goedgelovig en heb jij gelijk :excited.gif:

En dat heeft niets met eventueel toeval te maken, veruit de meeste van je theorieën heb ik namelijk weerlegd met bronnen die anders beweren. PSV is in gesprek geweest met Doyen en heeft besloten geen gebruik te maken van hun diensten, dat is alles wat er (vooralsnog) is gebeurd. En PSV wil Defour halen, waarbij Doyen 1/3 van de transferrechten bezit. Maar dat Doyen percentages bezit van veel spelers in Portugal heeft natuurlijk niets met PSV te maken. Of maakt Ajax tegenwoordig ook onderdeel uit van Doyen, gezien de eerdere interesse in Ola John?
Jöhnk schreef:Baseman, hoe denk jij dat PSV het salaris van Defour gaat bekostigen? Met behulp van Doyen? Of krijgen we straks het sprookje te horen dat Defour graag meer dan de helft van zijn salaris inlevert om bij PSV te mogen voetballen?
Doyen betaalt niet mee aan salarissen, ze kopen (gedeeltelijke of volledige) transferrechten van spelers. Waarbij het betaalde geld eigenlijk meer een lening is, aangezien de club het moet terugbetalen bij een transfervrij vertrek van de speler. Dat levert op de korte termijn geld op, maar op de lange termijn moeten die spelers wel verkocht worden tegen een zo hoog mogelijk bedrag. En Doyen zal op de achtergrond ongetwijfeld druk gaan zetten als het te lang duurt naar hun zin.
Ik hoop daarom dat PSV nooit met ze in zee gaat, zoals Twente dat wel heeft gedaan.

Maar PSV heeft geld genoeg voor transfers, de afgelopen jaren heeft Brands veel meer ontvangen dan uitgegeven. Op het gebied van salaris heeft PSV een plafond, waarvan bij uitzonderingen afgeweken kan worden.
Defour zal een uitzondering zijn, of hij krijgt tekengeld ter compensatie. Defour verdient overigens geen miljoenen bij Porto, maar netto zal hij erop achteruit gaan.
De Jong is ook (flink) achteruit gegaan in salaris, maar hij wordt gedeeltelijk gecompenseerd door BMG.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » vr jul 18, 2014 9:08 am

Clubs proberen op een creatieve manier aan goede spelers (lees: geld) te komen, of via zo'n Doyen-constructie (Is het probleem verplaatsen, want is een speler goed, ben je hem weer snel kwijt, maar als ik Baseman kan volgen, gaat het geld kosten als zo'n speler niet rendeert, ook als hij, in het ergste geval, transfervrij vertrekt) of via een talentenpool of via "Vrienden" of door steeds spelers te verkopen.

Er wordt aan de korte termijn gewerkt, een korte termijn die wel veel geld kan opleveren (CL), maar meestal voor problemen zorgt (Op naar de gemeente of naar weer nieuwe vrienden die weer duurder zijn) Is er ook beleid voor de lange termijn?

Ajax en Feyenoord proberen aan toekomstige inkomsten te werken via de jeugdopleiding, die hebben er m.i. al voor gekozen opleidingsinstituut te worden, opleiden voor landen als Portugal, voor clubs in de subtop van de CL. Bij Ajax wordt er alleen gedacht dat het tot Europese successen zal leiden, bij Ajax is "het kwartje nog niet gevallen". Zo lang er financieel niets verandert, kan Ajax die gedachte in de ijskast zetten, maar het TH denkt volgens "God zegene de greep" aan die (natuur)wet te ontkomen.

@Baseman,
Je argumenten overtuigen in de discussie met Yopi, al zie ik zo'n hele constructie niet zitten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2014 9:25 am

Baseman schreef:


Doyen betaalt niet mee aan salarissen, ze kopen (gedeeltelijke of volledige) transferrechten van spelers. Waarbij het betaalde geld eigenlijk meer een lening is, aangezien de club het moet terugbetalen bij een transfervrij vertrek van de speler. Dat levert op de korte termijn geld op, maar op de lange termijn moeten die spelers wel verkocht worden tegen een zo hoog mogelijk bedrag. En Doyen zal op de achtergrond ongetwijfeld druk gaan zetten als het te lang duurt naar hun zin.
Ik hoop daarom dat PSV nooit met ze in zee gaat, zoals Twente dat wel heeft gedaan.
Hier sla je de plank mis. Doyen betaalt wel degelijk mee aan salarissen, in bepaalde gevallen. Zo hebben ze het salaris van Falcao jarenlang aangevuld. Maar uiteraard wel onder het motto: voor wat hoort wat.

Defour verdient geen miljoenensalaris? Dat lijkt me sterk, want bij Standard zat hij al op 1.5 miljoen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » vr jul 18, 2014 9:35 am

Je hebt gelijk wat betreft de salarissen, Doyen betaalt in uitzonderingen inderdaad een gedeelte van het salaris :blush.gif: :biggthumpup.gif:

Wat betreft de verdiensten in Portugal, de belastingtarieven daar zijn veel gunstiger dan in Nederland (en België).
Daarom kon PSV ook niet tippen aan het aanbod van Sporting naar Labyad, die ging naar netto veel meer verdienen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » vr jul 18, 2014 10:18 am

Je hebt gelijk wat betreft de salarissen, Doyen betaalt in uitzonderingen inderdaad een gedeelte van het salaris
Geen informatie achterhouden, Baseman :baaa.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr jul 18, 2014 10:21 am

Baseman schreef: Op het gebied van salaris heeft PSV een plafond, waarvan bij uitzonderingen afgeweken kan worden.
Dan is er dus geen plafond.
Baseman schreef: Wat betreft de verdiensten in Portugal, de belastingtarieven daar zijn veel gunstiger dan in Nederland (en België).
Daarom kon PSV ook niet tippen aan het aanbod van Sporting naar Labyad, die ging naar netto veel meer verdienen.
Schaars zal niet heel veel minder (willen) verdienen bij psv dan ie bij Sporting deed. Voor Defour psv / Porto en LdJ psv / BMG zal hetzelfde gelden.

Ben je niet bang dat psv weer op een CL-selectie uitkomt en EL blijft spelen?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » vr jul 18, 2014 10:24 am

Ben je niet bang dat psv weer op een CL-selectie uitkomt en EL blijft spelen?
Bij Ajax is dat andersom, hoewel "blijft".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2014 10:31 am

wimpey schreef:
Baseman schreef: Wat betreft de verdiensten in Portugal, de belastingtarieven daar zijn veel gunstiger dan in Nederland (en België).
Daarom kon PSV ook niet tippen aan het aanbod van Sporting naar Labyad, die ging naar netto veel meer verdienen.
Schaars zal niet heel veel minder (willen) verdienen bij psv dan ie bij Sporting deed. Voor Defour psv / Porto en LdJ psv / BMG zal hetzelfde gelden.
De situatie van Schaars is inderdaad te vergelijken met die van Defour. Voor zover ik het begrijp was Sporting Lissabon slechts voor een gedeelte de eigenaar van Schaars. Hoe heeft PSV dat toen opgelost? Heeft men de investeerders uitgekocht? Of doen die nog steeds mee?

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr jul 18, 2014 10:39 am

Jöhnk schreef: De situatie van Schaars is inderdaad te vergelijken met die van Defour.
M.i. is het link om spelers te halen die sportief / financieel een (of meerdere) stap(pen) terug doen. Zie Cuenca, Bojan, Bommel, Schaars, Bruma. Het verschil konden ze allesbehalve maken. Zo'n Luuk heeft er bij BMG en NUFC 0 gemaakt. Die gaat echt niet uit weelde naar psv. Voor Defour geldt evt. hetzelfde.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: PSV

Bericht door gaizka » zo jul 20, 2014 7:30 pm

PSV zou een bod van € 4,5 miljoen hebben uitgebracht op Defour, Porto wil echter € 8,5 miljoen voor hem hebben. Dat is veel geld!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo jul 20, 2014 7:45 pm

Maar Defour wil salaris inleveren!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo jul 20, 2014 8:38 pm

Dolgraag van CL en Europese subtop naar de nummer 4 van NL. Mag ik dat suspect vinden? :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo jul 20, 2014 8:44 pm

Zoals voorspeld krijgen we nu dit gezwets. Geen mens ter wereld levert 'dolgraag' salaris in.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo jul 20, 2014 8:45 pm

Dat staat er ook niet. Hij wil dolgraag naar PSV. Ik neem aan dat ie met tegenzin salaris inlevert.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo jul 20, 2014 9:44 pm

Dat klopt, maar die twee zaken zijn nogal gecorreleerd. Spelers gaan over het algemeen het liefst naar de hoogste bieder. Het is dan ook geen toeval dat de beste voetballers voor de rijkste clubs spelen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 20, 2014 10:09 pm

Correcter geformuleerd zou zijn:..."voor de clubs die het meest betalen spelen". Bij financial fair play zou het er immers een tikkie anders uitzien.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » zo jul 20, 2014 11:17 pm

wimpey schreef:Dolgraag van CL en Europese subtop naar de nummer 4 van NL. Mag ik dat suspect vinden? :smallgrin.gif:
Nee, dat mag niet van Baseman. :smallgrin.gif:

Spelers leveren dolgraag de helft van hun salaris in om een internationale topclub die CL speelt te kunnen verruilen voor een EL-deelnemer uit een zwakke competitie. Begrijp dat nou eens! :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 21, 2014 1:24 pm

Defour schijnt met 8,5 à 9 M toch een tikkie duur te zijn voor de nummer 4 van NL.

Idee: enkel het Porto-deel van Defour overnemen. De Doyen toebehorende linkeronderarm en rechterkuit van Defour blijven dan in Oporto achter!

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2014 1:53 pm

Las ergens dat hij bij 3 partijen is ondergebracht. Twee partijen die allebei 45% hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » ma jul 21, 2014 2:03 pm

wimpey schreef:Defour schijnt met 8,5 à 9 M toch een tikkie duur te zijn voor de nummer 4 van NL.

Idee: enkel het Porto-deel van Defour overnemen. De Doyen toebehorende linkeronderarm en rechterkuit van Defour blijven dan in Oporto achter!
Zo zal het moeten, denk ik. Porto zal de prijs niet laten zakken, schat ik in, want het kan die 8 a 9 miljoen zó krijgen van een andere club uit het netwerk. Van Dynamo Moskou bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » ma jul 21, 2014 2:19 pm

Rishi schreef:Las ergens dat hij bij 3 partijen is ondergebracht. Twee partijen die allebei 45% hebben.
En die derde? :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie