Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52102
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 4:13 pm

Alexander schreef:Dat vraag ik me maar af. Maher heeft het wel heel erg hoog in z'n bol.
Dat lijkt me niet zo'n probleem. Z'n gebrek aan fysiek, inhoud lijkt me een groter probleem.

Bovendien is die jongen tot spelverdeler gebombardeerd. Lijkt me ook wat misplaatst. Hij is een momentenvoetballer. Niet iemand die steeds de oplossing ziet en daarnaar handelt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » ma mar 17, 2014 9:12 pm

Zit Maher sinds kort bij Feyenoord? Denk ik iets over Feyenoord te lezen, gaat deze discussie ook al weer over Maher.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Dubbel » di mar 18, 2014 5:27 pm

Maher speelde anders wel erg goed in de interland tegen Italie. :biggthumpup.gif:

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft ... r-man.html

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di mar 18, 2014 10:15 pm

Volgens het AD wil F. Ziyech en Van la Parra halen. Ik weet, het is het AD, maar je weet het nooit. Mist Ajax iets aan Ziyech?

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 8:54 am

Lijkt die jongen uit de JA niet op hem?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » wo mar 19, 2014 9:32 am

Hij is vandaag 21 geworden (19 maart) en timmert dit seizoen aan de weg, maar het tweede seizoen in de eredivisie is altijd een stuk lastiger, is het een "one day fly"? Hij zal nu in ieder geval de hoofdprijs opbrengen voor een speler die nog een jaar contract (optie) heeft. Die Da la Parra vond ik de jeugd niet uitzonderlijk (lichting Jozefzoon)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

De Dominee
Berichten: 5983
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » wo mar 19, 2014 9:54 am

Yopi schreef:Volgens het AD wil F. Ziyech en Van la Parra halen. Ik weet, het is het AD, maar je weet het nooit. Mist Ajax iets aan Ziyech?
Ja en nee. Uitstekende voetballer, fantastische linkerpoot. Legt veel risico in zijn passing, erg technisch en heeft scorend vermogen.

Wel een echte 10 die verdedigend ontlast moet worden. Past dus niet perfect op ons middenveld, zou samen met Klaassen ook lastig worden. Staan beiden heel hoog. Wellicht een optie op de vleugel, maar daar lopen (oa) Fischer en Kishna al rond. Sowieso hebben we veel middenvelders:

Klaassen
Serero
Blind
Duarte
Andersen
Poulsen
Lobotka
Hasnaoui
Bazoer

Om er maar een aantal te noemen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 9:57 am

Maar hoeveel goede middenvelders hebben we?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 10:04 am

Die Van la Parra is wel een echte Feyenoord aankoop. Komt uit hun eigen opleiding en staat bij Heerenveen volgens mij niet eens altijd in de basis. Lijkt me heel sterk dat zo'n jongen een kwaliteitsimpuls zou zijn.

Ziyech zie ik persoonlijk niet naar Feyenoord gaan. Ik denk dat hij een stapje hoger in gedachte heeft om zich te ontwikkelen. Ajax, PSV, Twente of misschien nog Vitesse. Of hij bij ons past en of we ook plek voor hem hebben vraag ik me af. Het is wel een leuke speler om aan het werk te zien. Dat is natuurlijk al heel wat waard maar het moet er wel uitkomen. Als je iemand haalt en hem vervolgens op een andere manier laat spelen loop je de kans op een flater. Bij Heerenveen zullen ze hun elftal meer op hem afstemmen dan dat Ajax zou doen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52102
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 10:04 am

Yopi schreef: Mist Ajax iets aan Ziyech?
Beide wedstrijden van Heerenveen tegen Ajax niet gezien? :confused.gif:

Snel oog en hij legt ze met links heerlijk neer. Zijn basiskwaliteiten zijn m.i. niet alledaags.

Vraag met dit type spelers lijkt me of ze bereid zijn in zichzelf te investeren om het op een hoger niveau als team player, met behoud van het 'eigene', te kunnen maken. Of dat ze 'local hero' blijven, omdat ze die knop niet kunnen (willen) omdraaien.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » wo mar 19, 2014 1:52 pm

Dat bedoel ik dus. Is hij fysiek en mentaal sterk genoeg om de arbeid te leveren die van een moderne middenvelder gevraagd wordt?

Inzicht en techniek alleen zijn niet genoeg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48011
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » wo mar 19, 2014 10:27 pm

Precies. Ik zou 'm niet halen in ieder geval. Vind hem op z'n best in de omschakeling (in balbezit). Ajax speelt een heel ander spelletje en dan is het lastig om te beoordelen of hij daarin past. Ik denk eerlijk gezegd niet dat we een plekje op het middenveld voor hem in kunnen ruimen, zoals De Dominee al aangeeft.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » do mar 20, 2014 8:19 am

Weer een talent dat het voor gezien houdt bij F. en richting Engeland vertrekt:
'We hebben er alles aan gedaan om Rodney bij Feyenoord te houden'


Zijn broer Terence is uitgegroeid tot basisspeler bij Feyenoord, maar Rodney Kongolo gaat niet wachten op een doorbraak bij de Rotterdamse club. De zestienjarige defensieve middenvelder besloot een aanbieding van zijn huidige vereniging af te wijzen en in te gaan op de avances van Manchester City. Martin van Geel heeft bevestigd dat Kongolo naar Engeland vertrekt.

Feyenoord had de jeugdinternational natuurlijk graag langer in Rotterdam gehouden, maar legt zich bij de situatie neer. "We vinden het natuurlijk jammer dat talentvolle spelers ons verlaten voor het buitenland. Aan de andere kant hebben wij er alles aan gedaan wat binnen onze mogelijkheden lag om Rodney hier te houden", zegt hoofd jeugdopleiding Damien Hertog tegen Feyenoord TV.

Volgens Hertog heeft Feyenoord lang met Kongolo gesproken: "Maar op een gegeven moment beslist de speler zelf of hij wel of niet op een aanbieding in wil gaan", weet Hertog. "Misschien heeft hij het gevoel dat hij de club moeten verlaten omdat dat beter zou zijn voor zijn ontwikkeling. Uiteindelijk kan je dat niet tegenhouden."
Hoe zou het komen dat ze dat daar zo vaak hebben?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » do mar 20, 2014 8:25 am

Peter schreef:Precies. Ik zou 'm niet halen in ieder geval. Vind hem op z'n best in de omschakeling (in balbezit). Ajax speelt een heel ander spelletje en dan is het lastig om te beoordelen of hij daarin past. Ik denk eerlijk gezegd niet dat we een plekje op het middenveld voor hem in kunnen ruimen, zoals De Dominee al aangeeft.
Ik neem dat het rijtje hieronder wordt bedoeld:

Klaassen
Serero
Blind
Duarte
Andersen
Poulsen
Lobotka
Hasnaoui
Bazoer
(Boccara is ook nog van Ajax)

Ik lees op o.a. AT dat Blind wel zal vertrekken, Bazoer vind ik nog erg jong voor Ajax 1 voetbal valt of staat bij de sterkte van het middenveld, Poulsen's contract loopt af, hij bepaalt of hij blijft. Hasnaoui vind ik, maar anderen zullen daar ongetwijfeld anders over denken, (nog?) geen speler voor Ajax 1. Je kunt hem het beste uitlenen. Lobotka, was hem alweer vergeten. Andersen, is geen zekerheid, is nog steeds te flets, hij ontwikkelt zich langzaam, vrees ik. Serero past niet in dit Ajax, niet als hij balletjes breed moet leggen, ballen ophaalt om vervolgens aan een centrale verdediger te geven. Het aantal middenvelders is wel groot, maar steekt er iemand bovenuit? Is er iemand die de kar trekt? Geen idee of die Zyech dat kan, laat dat duidelijk zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 19029
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » za mar 22, 2014 4:56 pm

Feyenoord wil Havenaar als vervanger van Pelle, volgens het AD...

Ach ja, hij heeft wel een goede naam voor Feyenoord.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » za mar 22, 2014 6:47 pm

Het AD... :excited.gif:

Hoe zit het dan met Havenaar? Heeft hij nog een contract?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » zo mar 23, 2014 10:22 am

Yopi schreef:Het AD... :excited.gif:

Hoe zit het dan met Havenaar? Heeft hij nog een contract?
Van vi.nl
Havenaar, Qazaishvili, Ibarra en Van der Struijk hebben een aflopend contract, terwijl de onderhandelingen met Davy Pröpper stilliggen en doelman Eloy Room niet nog een jaar de bank warm wil houden.
http://www.vi.nl/nieuws/fair-playregels ... acten-.htm

Hij kan zo worden opgehaald.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » zo mar 23, 2014 10:23 am

Yopi schreef:Het AD... :excited.gif:

Hoe zit het dan met Havenaar? Heeft hij nog een contract?
Hun bronnen bij Feyenoord zullen wat beter zijn dan die bij Ajax. Voor zover ik Havenaar goed kan inschatten is hij een prima opvolger voor Pelle. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Baseman » ma mar 24, 2014 8:18 am

Voor een transfervrije speler is hij niet verkeerd, daarbij past hij qua spel wel bij Feyenoord. En Rutten kent hem natuurlijk.
Al zal hij nooit zoveel goals maken als Guidetti en Pelle, dus dat zal een hele omschakeling worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » ma mar 24, 2014 8:31 am

Het blijft daar natuurlijk ook niet raak met spitsen die uit het niets 25 tot 30 doelpunten maken.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52102
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » ma mar 24, 2014 8:44 am

Baseman schreef: En Rutten kent hem natuurlijk.
Zou me eigenlijk niet verbazen wanneer Rutten ook Reis naar de Kuip zou halen...

De Dominee
Berichten: 5983
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » ma mar 24, 2014 9:15 am

Het spel van Feyenoord (alles op de spits) werkt alleen als die spits er vervolgens ook 25 maakt. Havenaar doet dat niet, dus zo geschikt is hij niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » ma mar 24, 2014 2:53 pm

Pelle deed dat ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » ma mar 24, 2014 3:54 pm

Blijkbaar is er veel belangstelling voor Boëtius?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Baseman » ma mar 24, 2014 4:27 pm

wimpey schreef:Zou me eigenlijk niet verbazen wanneer Rutten ook Reis naar de Kuip zou halen...
Die is volgens mij ondertussen gestopt als voetballer (na zijn terugkeer naar Brazilie)...maar je weet het inderdaad nooit.

Plaats reactie