Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » di mar 04, 2014 10:48 am

elliquido schreef:Rutten heeft bij PSV 2x grote voorsprongen weggegeven en daardoor geen kampioenschap behaald.
Het Advocaatje ook, vorig seizoen. Vreemd, hem werd dat veel minder aangerekend dan bij Rutten het geval was.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33984
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di mar 04, 2014 10:51 am

In tegenstelling tot Rutten heeft Advocaat wel het nodige gewonnen. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij niet de juiste man voor Feyenoord zou kunnen zijn. Een winnaar is het in ieder geval niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7917
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door elliquido » di mar 04, 2014 10:57 am

wimpey schreef:
elliquido schreef:Rutten heeft bij PSV 2x grote voorsprongen weggegeven en daardoor geen kampioenschap behaald.
Het Advocaatje ook, vorig seizoen. Vreemd, hem werd dat veel minder aangerekend dan bij Rutten het geval was.
Dat zegt misschien ook wel iets ..
Maar de beoordeling ging over Rutten, niet Advocaat.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Bert » di mar 04, 2014 11:28 am

Je kunt PSV en Feyenoord toch ook niet echt vergelijken? Waar PSV structureel de middelen heeft (Joost mag weten hoe) om een selectie neer te zetten die bovenin een rol van betekenis kan spelen; en waar bij PSV het verloop van spelers (en trainers) tamelijk groot is. Daar is Feyenoord vrijwel uitsluitend afhankelijk van eigen jeugdspelers; en daar heeft Feyenoord de laatste jaren weinig veranderlijke selecties. De context voor een trainer is bij PSV totaal anders dan bij Feyenoord.

Overigens is het natuurlijk waanzinnig dom dat Van Geel nu zegt dat Feyenoord met Rutten om het kampioenschap kan spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47653
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » di mar 04, 2014 11:52 am

Bert schreef:Je kunt PSV en Feyenoord toch ook niet echt vergelijken? Waar PSV structureel de middelen heeft (Joost mag weten hoe) om een selectie neer te zetten die bovenin een rol van betekenis kan spelen; en waar bij PSV het verloop van spelers (en trainers) tamelijk groot is. Daar is Feyenoord vrijwel uitsluitend afhankelijk van eigen jeugdspelers; en daar heeft Feyenoord de laatste jaren weinig veranderlijke selecties. De context voor een trainer is bij PSV totaal anders dan bij Feyenoord.

Overigens is het natuurlijk waanzinnig dom dat Van Geel nu zegt dat Feyenoord met Rutten om het kampioenschap kan spelen.
Die kakkerlakken kun je van alles wijsmaken.

Eentje hoorde ik zelfs zeggen dat Pelle uit clubliefde Veltman een elleboog gaf. Hij houdt zoveel van 010 dat het hem frustreerde dat ze weer onterecht geen kampioen worden :excited.gif:

Zolang dit soort kneuzen bestaan is 010 een club die geen gevaar is..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » di mar 04, 2014 12:03 pm

Denk dat de kakkies moeten hopen dat ze een paar gehypte jochies voor goed geld kunnen verpatsen. De Vrij, Body Mass Index, Clasie bijv.

Een WK-selectie kan daar wel bij helpen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2014 5:07 pm

Exact, wimpey. Zolang Feyenoord nog in de schulden zit, is die club met handen en voeten gebonden qua spelersbeleid.

Opvallend genoeg werden na het rampenjaar onder Been drie spelers voor plusminus vijf miljoen verkocht (Fer, Wijnaldum en Castaignos). In de seizoenen daaropvolgend daarentegen, hebben ze nagenoeg niets meer verdiend. Sportief ging het de laatste jaren natuurlijk wel (veel) beter, maar eigenlijk is geld verdienen in deze tijden belangrijker voor Feyenoord dan tweede/derde/vierde worden.

Deze zomer MOET het gebeuren. Een WK-selectie kan dan inderdaad helpen. Maar dan moet Van Gaal de spelers die jij noemt wel ter wille zijn, want als je eerlijk bent komen ze momenteel allen tekort. Zo'n Clasie loopt in elke wedstrijd na 60 minuten als een vis op het droge naar lucht te happen. Moet zoiets echt mee naar het WK?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di mar 04, 2014 5:18 pm

De enige die een mooi transferbedrag zou kunnen opleveren is Pelle. Er is vast wel een club ergens in Rusland of zo die een paar miljoen voor hem wil betalen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di mar 04, 2014 6:25 pm

Wie van die Feyenoorders krijgt er dan straks een basisplaats op het WK? :confused.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door jabu » di mar 04, 2014 6:29 pm

Wellicht BMI en tevens misschien Janmaat mede afhankelijk van de prestaties van Vd Wiel.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di mar 04, 2014 6:41 pm

Van Gaal zal VDW opstellen, verwacht ik. Die heeft meer ervaring op het hoogste niveau.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 04, 2014 7:44 pm

Je bedoelt de Van Gaal die Clasie selecteert en Nigel de Jong laat afvallen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di mar 04, 2014 7:48 pm

Nigel staat er straks gewoon in. Of Van Gaal moet een tik van de molen hebben gehad.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » di mar 04, 2014 8:03 pm

Van Gaal wilde Clasie nog een keer zien, Nigel de Jong kent hij wel, het is een oefenwedstrijd.

Kongolo en De Vrij hebben volgens mij een contract tot 2015 en de discussie over de bedragen van afgelopen zomer voor Ajacieden met een nog één jaar doorlopend contract in herinnering, zullen ze niet veel opleveren. Nooit in de CL gespeeld, voorronde EL is al lastig, weggespeeld worden in de beker tegen Ajax enz. Ze zijn ook niet zeker van een basisplaats in Oranje.

Martins Indi heeft een contract tot 2016, maar als hij zo blijft spelen, zullen er weinig clubs voor hem komen, er wordt al een jaar tevergeefs mee geleurd, dat is ook niet goed voor prijs.

Pelle (gaat hij mee met Koeman?) zal naar een land in het Oostblok gaan, ergens in de woestijn of misschien als pinchhitter bij niveau-WBA; hij wordt deze zomer 29 en heeft alleen in Nederland wat laten zien. Een tijdje geleden ging in Rotterdam het gerucht dat Guidetti al was gekocht, ruim 2 miljoen zou er worden betaald door de VvF. Er zou iets ontbindends in zitten i.v.m. zijn virusinfectie (Het verhaal ging dat het een verwaarloosde SOA is)

Guidetti's optredens tot nu toe:
39 minuten in vier invalbeurten (bron: http://www.whoscored.com/Players/41420)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di mar 04, 2014 10:11 pm

Ik hoop echt dat ze Guidetti terughalen. Want er kan veel gebeuren maar die gaat nooit meer zo'n impact hebben als tijdens zijn eerste periode.

Wat hun internationals betreft. De meeste zijn wat mij betreft echt niet goed genoeg om op een WK in actie te komen. Verdedigers zijn gewoon middelmaat. Al geef ik Janmaat wel een kans op speeltijd. Van der Wiel doet het als ik de verhalen mag geloven echter goed en dat is op een hoger niveau. Clasie is leuk voor de eredivisie maar meer niet. Boetius is in mijn ogen wel een leuk talent maar die heeft dan weer de meeste concurrentie tegenover zich.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di mar 04, 2014 10:11 pm

Ik hoop echt dat ze Guidetti terughalen. Want er kan veel gebeuren maar die gaat nooit meer zo'n impact hebben als tijdens zijn eerste periode.

Wat hun internationals betreft. De meeste zijn wat mij betreft echt niet goed genoeg om op een WK in actie te komen. Verdedigers zijn gewoon middelmaat. Al geef ik Janmaat wel een kans op speeltijd. Van der Wiel doet het als ik de verhalen mag geloven echter goed en dat is op een hoger niveau. Clasie is leuk voor de eredivisie maar meer niet. Boetius is in mijn ogen wel een leuk talent maar die heeft dan weer de meeste concurrentie tegenover zich.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 19053
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » di mar 04, 2014 10:26 pm

Yopi schreef:Van Gaal zal VDW opstellen, verwacht ik. Die heeft meer ervaring op het hoogste niveau.
Paul Verhaegh lijkt me ook beter dan Janmaat. Hield toch maar mooi stand tegen Cristiano Ronaldo in die oefenpot tegen Portugal en speelt in de BuLi ook regelmatig tegen topvoetballers. Maar ja, hij speelt niet in Nederland, heeft niet bij Ajax of Feyenoord gespeeld en staat daardoor niet zo in de schijnwerpers.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » wo mar 05, 2014 8:38 am

Stel dat Feyenoord nacompetitie moet spelen, valt de voorbereiding van het Nederlands elftal dan in duigen? Maken de spelers van Feyenoord dan niet een wel erg lang seizoen (ook al voorronde EL in 2013), zeker als ze ook weer voorronde EL halen. In dat geval zou LvG wel eens een Feyenoorder thuis kunnen laten, weg kans op een mooie transfer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 11:39 am

Haalt Koe het einde van het seizoen?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » wo mar 05, 2014 11:55 am

Haha, John de Wolf vanochtend volledig over de zeik bij Giel, geniet mee:

http://www.3fm.nl/nieuws/detail/358210/ ... studio-uit
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33984
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » wo mar 05, 2014 12:07 pm

In de reacties nemen de meeste mensen het op voor John, zijn dat allemaal Feyenoord-fans? Ik heb het interview niet gehoord, heeft John een punt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23038
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door raymon » wo mar 05, 2014 12:08 pm

Duke schreef:In de reacties nemen de meeste mensen het op voor John, zijn dat allemaal Feyenoord-fans? Ik heb het interview niet gehoord, heeft John een punt?
In principe wel, maar goed, je zou toch moeten weten waar je aan toe bent met Giel. Aan de andere kant, datzelfde verhaal 300 keer moeten verhalen lijkt me ook wel vervelend.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2014 12:25 pm

Ik weet natuurlijk niet wat er onderling is afgesproken. Maar als je het nou ergens niet meer over wil hebben is het misschien handig om het niet in een biografie op te laten schrijven. Of heeft dat dan stiekem iets te maken met de verkoop van dat flutboekje?

De rest van het boek is kennelijk niet interessant genoeg. Ik had overigens nog wel een ander onderwerp geweten. De vele ontmoetingen met Ajax bijvoorbeeld. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2014 12:29 pm

De Wolf heeft geen punt, vind ik. Hij wil graag zijn boek promoten. Dan moet je ook niet zeuren als er een stukje uit wordt voorgelezen.

Uit de woorden van De Wolf blijkt ook niet dat er een harde afspraak lag. Hij zou slechts hebben aangegeven het liever niet over het kaartincident te hebben. Daar kan dan wel of geen gehoor aan worden gegeven.

Mr. Ajax
Berichten: 14578
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 12:49 pm

Jöhnk schreef:De Wolf heeft geen punt, vind ik. Hij wil graag zijn boek promoten. Dan moet je ook niet zeuren als er een stukje uit wordt voorgelezen.

Uit de woorden van De Wolf blijkt ook niet dat er een harde afspraak lag. Hij zou slechts hebben aangegeven het liever niet over het kaartincident te hebben. Daar kan dan wel of geen gehoor aan worden gegeven.

Ben ik niet volledig met je eens. Het is natuurlijk niet handig als je je boek wilt promoten om dan specifieke onderdelen daaruit te laten. Aan de andere kant zegt hij toch expliciet dat er specifieke afspraken zijn gemaakt om het niet over dat onderwerp te hebben. Dan moet je die afspraken gewoon respecteren. Lijkt me vanzelfsprekend toch?

Die hele Giel ken ik niet, maar wat een hangjas lijkt me dat... Geilt een tikkie teveel op zichzelf.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie