PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 8:38 am

Daarom ben ik ook wel blij met Jong Ajax in de JL. Daar moeten ze wel.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 8:40 am

Le T. schreef: En dan maar zeuren over het Bosman-arrest waardoor we het internationaal zo slecht doen en ondertussen de loftrompet afsteken over Koning Eenoog. Ik vind het echt genant dat in Nederland populaire jongens zomaar mogen beginnen met een topclub en hun capaciteiten voorondersteld worden. Daar verliest Nederland, en dus ook Ajax, de slag. Als PSV nou de laatste jaren gewoon goed geleid en getraind was, was De Boer ook al een betere trainer geweest, gewoon omdat hij dan wel had gemoeten.
Ben jij niet gewoon verstoppertje aan het spelen omdat de door jou tot supertalent gebombardeerde Maher totaal niet uit de verf komt?

De media en psv-fans hebben in Toivonen een zondebok gevonden voor het niet-functioneren van Maher. Ik heb het al eerder aangegeven: met smoesjes is Maher niet geholpen. Die jongen moet veel meer offensief loopwerk zonder bal verrichten om van waarde te zijn. Tegen Heerenveen verscheen hij in de 2e helft niet éér keer op een plek waar hij de tegenstander pijn kon doen. Dat kan ook op een gebrek aan aanvallend inzicht duiden, maar voorlopig verdient hij wat dat betreft het voordeel van de twijfel...

Maher is veel te vroeg op een hoog ros gezet. Daar klettert ie nu vanaf. Een mooi moment om zichzelf een spiegel voor te houden. Kijk eens naar de arbeidsethos van bijv. Kroos, Gündogan, Eriksen etc. zou ik hem willen adviseren.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 8:47 am

Mee eens.

Vilhena is ook zo een mooi geval van iemand die geen stap teveel zet maar niks fout kan doen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 9:05 am

Rishi schreef:Mee eens.

Vilhena is ook zo een mooi geval van iemand die geen stap teveel zet maar niks fout kan doen.
Eens back to you...

Klaassen is nu al verder dan Maher en Vilhena, ondanks dat hij er een jaar uit heeft gelegen. Box-to-box, altijd in beweging, inzicht, een keer raken en doorbewegen, loopacties en opduiken waar je de tegenstander pijn doet. Het knappe bij hem vind ik dat de kwaliteit van zijn loopacties niet lijdt onder de hoeveelheid werk die hij verricht. Na ruim 3/4 wedstrijd kopt ie afg. zaterdag de goede voorzet van Boilesen easy in, omdat ie weer eens op het juiste moment op de juiste plek stond.

Typisch een team player die zijn team beter maakt. Hij trekt een mannetje van de tegenstander weg wanneer Ajax opbouwt, zodat de CVs en Blind net dat tikkie meer ruimte hebben. Klaassen is vrijwel altijd aanspeelbaar, dat zijn heerlijke spelers om in je team te hebben. Die jongen is prima bezig, aan hem gaan we heel veel plezier beleven.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma nov 25, 2013 9:11 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: En dan maar zeuren over het Bosman-arrest waardoor we het internationaal zo slecht doen en ondertussen de loftrompet afsteken over Koning Eenoog. Ik vind het echt genant dat in Nederland populaire jongens zomaar mogen beginnen met een topclub en hun capaciteiten voorondersteld worden. Daar verliest Nederland, en dus ook Ajax, de slag. Als PSV nou de laatste jaren gewoon goed geleid en getraind was, was De Boer ook al een betere trainer geweest, gewoon omdat hij dan wel had gemoeten.
Ben jij niet gewoon verstoppertje aan het spelen omdat de door jou tot supertalent gebombardeerde Maher totaal niet uit de verf komt?

De media en psv-fans hebben in Toivonen een zondebok gevonden voor het niet-functioneren van Maher. Ik heb het al eerder aangegeven: met smoesjes is Maher niet geholpen. Die jongen moet veel meer offensief loopwerk zonder bal verrichten om van waarde te zijn. Tegen Heerenveen verscheen hij in de 2e helft niet éér keer op een plek waar hij de tegenstander pijn kon doen. Dat kan ook op een gebrek aan aanvallend inzicht duiden, maar voorlopig verdient hij wat dat betreft het voordeel van de twijfel...

Maher is veel te vroeg op een hoog ros gezet. Daar klettert ie nu vanaf. Een mooi moment om zichzelf een spiegel voor te houden. Kijk eens naar de arbeidsethos van bijv. Kroos, Gündogan, Eriksen etc. zou ik hem willen adviseren.
Ik vind niet dat hij het van jouw advies moet hebben, maar van de instructies van een bekwame trainer. Je hebt gelijk de gewoonte om spelers meteen een topclub te laten trainen niet alleen slecht is voor het niveau, maar ook voor de ontwikkeling van talenten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 9:14 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Mee eens.

Vilhena is ook zo een mooi geval van iemand die geen stap teveel zet maar niks fout kan doen.
Eens back to you...

Klaassen is nu al verder dan Maher en Vilhena, ondanks dat hij er een jaar uit heeft gelegen. Box-to-box, altijd in beweging, inzicht, een keer raken en doorbewegen, loopacties en opduiken waar je de tegenstander pijn doet. Het knappe bij hem vind ik dat de kwaliteit van zijn loopacties niet lijdt onder de hoeveelheid werk die hij verricht. Na ruim 3/4 wedstrijd kopt ie afg. zaterdag de goede voorzet van Boilesen easy in, omdat ie weer eens op het juiste moment op de juiste plek stond.

Typisch een team player die zijn team beter maakt. Hij trekt een mannetje van de tegenstander weg wanneer Ajax opbouwt, zodat de CVs en Blind net dat tikkie meer ruimte hebben. Klaassen is vrijwel altijd aanspeelbaar, dat zijn heerlijke spelers om in je team te hebben. Die jongen is prima bezig, aan hem gaan we heel veel plezier beleven.
Ik denk overigens wel dat Vilhena of Maher zich bij Ajax beter ontwikkeld zouden hebben dan Klaassen bij PSV of 010.

Wat ik wel vind is dat de spelers die er wat langer over doen zich beter ontwikkelen dan de spelers die er 'meteen' staan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 9:26 am

Le T. schreef: Ik vind niet dat hij het van jouw advies moet hebben, maar van de instructies van een bekwame trainer.
Ik denk dat Maher het ook moet hebben van een kritische blik in de spiegel. En van het bekijken van spelers die op zijn positie wél renderen. Onder de streep moet Maher het immers zelf doen, de excuses voor zijn niet-functioneren zijn onderhand uitgeput.

Cocu zal hem niet opdragen om: stil te staan, niet op plekken te verschijnen waar hij Heerenveen pijn kan doen en Schaars het spel te laten bepalen. De kern van het probleem is niet Cocu, maar Maher zelf.

Maar dát is tegen het zere been van de goegemeente die Maher veel te vroeg tot in den treure heeft opgehemeld... Die goegemeente wil z'n ongelijk niet toegeven en komt met smoesjes op de proppen die Maher (en de goegemeente) ontlasten en anderen (m.n. Toivonen) belasten.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 9:30 am

Maher moet gewoon wat harder werken. Heel simpel. Eriksen werd ook linksbuiten gezet in het begin. Uiteindelijk werd hij de nummer 10. En dan niet eens op papier maar gewoon in het veld. Dat moet je afdwingen. Hard werken en niet teveel lullen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma nov 25, 2013 10:00 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ik vind niet dat hij het van jouw advies moet hebben, maar van de instructies van een bekwame trainer.
Ik denk dat Maher het ook moet hebben van een kritische blik in de spiegel. En van het bekijken van spelers die op zijn positie wél renderen. Onder de streep moet Maher het immers zelf doen, de excuses voor zijn niet-functioneren zijn onderhand uitgeput.

Cocu zal hem niet opdragen om: stil te staan, niet op plekken te verschijnen waar hij Heerenveen pijn kan doen en Schaars het spel te laten bepalen. De kern van het probleem is niet Cocu, maar Maher zelf.

Maar dát is tegen het zere been van de goegemeente die Maher veel te vroeg tot in den treure heeft opgehemeld... Die goegemeente wil z'n ongelijk niet toegeven en komt met smoesjes op de proppen die Maher (en de goegemeente) ontlasten en anderen (m.n. Toivonen) belasten.
Ik kan niet voor de goegemeente spreken, maar als ik het over talent heb dan heb ik het niet over niveau. Als je niet door niveau heen kunt kijken wordt het lastig om talent te zien. Naast de speler zelf kan ook een trainer heel belangrijk zijn om van talent tot niveau te komen. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat een speler onder Verbeek en Van Gaal beter presteert dan onder een aanmodderende beginneling.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 10:13 am

Le T. schreef: Ik kan niet voor de goegemeente spreken, maar als ik het over talent heb dan heb ik het niet over niveau. Als je niet door niveau heen kunt kijken wordt het lastig om talent te zien.
Dat is idd zo. Wanneer je niet ziet dat talent Maher (voorlopig?) het talent mist om d.m.v. inteligente loopacties en arbeidsethos ruimte voor zichzelf te creeren om zijn talent bij balbezit te kunnen etaleren, dan wordt het lastig...

LVG roept Maher niet voor niets niet op voor Oranje. Hij heeft talent aan de bal. Zonder bal is het onvoldoende.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 10:35 am

Precies, Wimpey.

Moderne middenvelders zien alles, zijn constant in beweging, zijn snel (ook qua startsnelheid) en hebben ook een goede techniek als ze níet stilstaan. Welke speler uit de Nederlandse competitie voldoet aan deze criteria?

Maher, Nouri bij ons in de jeugd, ze teren op die paar briljante momenten. Niet genoeg. (Ter geruststelling: het zijn jonge spelers. Misschien zien ze het licht nog. Vooropgesteld dat ze fysiek sterk genoeg zijn om te brengen wat er wordt gevraagd.)

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » ma nov 25, 2013 10:45 am

Maher heeft voor mij afgedaan op het moment dat hij voor PSV koos ipv . Niet omdat het mijn club is tov PSV, maar omdat hij dus op dit moment in zijn carriere kiest voor zekerheid.

IPV bij ajax vol voor de druk te gaan , te leren van ervaren spelers en CL te spelen, kiest hij voor de EL en het jonge PSV.
Lafjes
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 10:49 am

elliquido schreef:Maher heeft voor mij afgedaan op het moment dat hij voor PSV koos ipv .
Ehm, Ajax wilde Maher niet. En voorlopig blijkt men bij Ajax wat dat betreft het gelijk aan z'n zijde te hebben. In het bewegingsvoetbal dat FdB voorstaat heeft Maher niets te zoeken.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » ma nov 25, 2013 10:52 am

dat had dook met de prijs te maken m.i.


NOS.nl

Trainer Frank de Boer begrijpt heel goed dat Ajax is afgehaakt in de strijd om international Adam Maher.

"Hij is een fantastische voetballer. Dat staat vast. Maar Maher is te duur'', zei De Boer na de eerste Ajax-training van het seizoen.

Ajax beschikt over financiële slagkracht. De club maakte over de eerste helft van het vorige seizoen liefst 27 miljoen euro winst.

Daarbij houdt de kampioen nog steeds sterk rekening met het vertrek van sleutelspelers Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Siem de Jong. AZ vraagt op dit moment zo'n tien miljoen euro voor Maher.

"Maar we trappen er niet meer in", zegt De Boer. "Sommige bedragen betalen we gewoon niet. Zo hebben we dat nu eenmaal afgesproken. Ja, daar sta ik helemaal achter."

PSV in beeld


PSV is door het afhaken van Ajax op dit moment de belangrijkste kandidaat geworden om Maher over te nemen. De Eindhovenaren onderhandelen met de Alkmaarders over het transferbedrag.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 10:58 am

Prijs/kwaliteit verhouding denk ik dan maar.

Overigens is Maher wat mij betreft nog altijd een groot talent. Alleen moet hij ook nog een hoop leren. Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar zijn plafond precies ligt. Als hij de stap van zaalvoetballer naar veldspeler kan maken kan hij nog altijd ver komen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 11:56 am

Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat die jongen niet wil. Hij moet het ook nog kunnen. Vaak zijn spelers blinken spelers ergens in uit om te verhullen dat ze iets anders juist níet beheersen. Een trage speler moet zich goed opstellen, anders wordt hij weggelopen. Een kleinere verdediger moet goed timen. Op die manier kan een speler die fysieke kracht en loopvermogen ontbeert zich onbewust toeleggen op snel passen en/of trucjes.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » ma nov 25, 2013 12:50 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Mee eens.

Vilhena is ook zo een mooi geval van iemand die geen stap teveel zet maar niks fout kan doen.
Eens back to you...

Klaassen is nu al verder dan Maher en Vilhena, ondanks dat hij er een jaar uit heeft gelegen. Box-to-box, altijd in beweging, inzicht, een keer raken en doorbewegen, loopacties en opduiken waar je de tegenstander pijn doet. Het knappe bij hem vind ik dat de kwaliteit van zijn loopacties niet lijdt onder de hoeveelheid werk die hij verricht. Na ruim 3/4 wedstrijd kopt ie afg. zaterdag de goede voorzet van Boilesen easy in, omdat ie weer eens op het juiste moment op de juiste plek stond.

Typisch een team player die zijn team beter maakt. Hij trekt een mannetje van de tegenstander weg wanneer Ajax opbouwt, zodat de CVs en Blind net dat tikkie meer ruimte hebben. Klaassen is vrijwel altijd aanspeelbaar, dat zijn heerlijke spelers om in je team te hebben. Die jongen is prima bezig, aan hem gaan we heel veel plezier beleven.
Stiekem een beetje onze eigen Marco van Ginkel, vind ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma nov 25, 2013 12:52 pm

elliquido schreef:dat had dook met de prijs te maken m.i.


NOS.nl

Trainer Frank de Boer begrijpt heel goed dat Ajax is afgehaakt in de strijd om international Adam Maher.

"Hij is een fantastische voetballer. Dat staat vast. Maar Maher is te duur'', zei De Boer na de eerste Ajax-training van het seizoen.

Ajax beschikt over financiële slagkracht. De club maakte over de eerste helft van het vorige seizoen liefst 27 miljoen euro winst.

Daarbij houdt de kampioen nog steeds sterk rekening met het vertrek van sleutelspelers Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Siem de Jong. AZ vraagt op dit moment zo'n tien miljoen euro voor Maher.

"Maar we trappen er niet meer in", zegt De Boer. "Sommige bedragen betalen we gewoon niet. Zo hebben we dat nu eenmaal afgesproken. Ja, daar sta ik helemaal achter."

PSV in beeld


PSV is door het afhaken van Ajax op dit moment de belangrijkste kandidaat geworden om Maher over te nemen. De Eindhovenaren onderhandelen met de Alkmaarders over het transferbedrag.
Dat was een smoesje. De Boer heeft ook gezegd dat hij Maher gewoon niet geschikt vond, terwijl voor Van Ginkel wel dergelijke bedragen beschikbaar waren. Dat is een keuze, geen keuze die ik zou maken, maar niettemin een keuze waarvan het De Boer en de rest van het TH zou sieren als ze daar verder niet omheen draaien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 12:54 pm

Volgens mij zijn ze ook vrij duidelijk geweest. Ajax is uiteindelijk niet concreet geworden in de vorm van een bod op Maher. Wat hadden ze dan moeten doen? Een advertentie plaatsen in de Telegraaf?
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma nov 25, 2013 1:03 pm

Marillion schreef:Volgens mij zijn ze ook vrij duidelijk geweest. Ajax is uiteindelijk niet concreet geworden in de vorm van een bod op Maher. Wat hadden ze dan moeten doen? Een advertentie plaatsen in de Telegraaf?
Ze moeten zich niet verschuilen achter het geld en doen alsof ze geen grote transfersommen meer uitgeven en alles inzetten op de eigen jeugd terwijl ze voor Van Ginkel wel zoveel willen betalen en ze voor 4 miljoen Van der Voorn halen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 1:07 pm

Iedere speler heeft zijn prijs. Ze zijn duidelijk genoeg geweest.

Het is ook niet belangrijk meer. Maher speelt nu bij PSV. En vooralsnog hoeven we daar niet rouwig om te zijn.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 1:09 pm

Yopi schreef:Iedere speler heeft zijn prijs. Ze zijn duidelijk genoeg geweest.
En hebben ook nooit gesteld niet meer grof te willen dokken voor een speler. Dat is een urban myth geworden.

Ze wilden dokken voor Djuricic, Chadli, Ginkel. En voor Maher niet. Klaar uit.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma nov 25, 2013 1:24 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Iedere speler heeft zijn prijs. Ze zijn duidelijk genoeg geweest.
En hebben ook nooit gesteld niet meer grof te willen dokken voor een speler. Dat is een urban myth geworden.

Ze wilden dokken voor Djuricic, Chadli, Ginkel. En voor Maher niet. Klaar uit.
"Maar we trappen er niet meer in", zegt De Boer. "Sommige bedragen betalen we gewoon niet. Zo hebben we dat nu eenmaal afgesproken. Ja, daar sta ik helemaal achter."
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 1:31 pm

"Sommige bedragen" hoeft niet op de transfersom te slaan. Kan "agent fee", "tekengeld" enz enz enz zijn.

Uiteindelijk klopte de verhouding kwaliteit / prijs bij Maher volgens Ajax niet. Bij Van Ginkel blijkbaar wel.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » ma nov 25, 2013 1:46 pm

PSV-fans willen actie: ‘Het is investeren of accepteren’
Maandag, 25 november 2013 om 13:19

PSV haalde uit de laatste vijf wedstrijden in de Eredivisie maar twee punten. De club zit in het dal en moet nog vier keer aan de bak, voordat de winterstop aanbreekt. De maand januari kan er één worden waarin de spelers wat meer rust krijgen, waarin er een trainingskamp wordt belegd en waarin er eventueel iets veranderd kan worden aan de samenstelling van de selectie. De supporters hopen dat PSV de noodzaak ziet van de inbreng van vers bloed.

In de zomermaanden trok de club Adam Maher, Stijn Schaars, Santiago Arias, Jeffrey Bruma en Florian Jozefzoon aan: daarnaast werden Ji-Sung Park en Karim Rekik gehuurd. Toch heeft die aanwas er niet voor gezorgd dat PSV nu steeds meedoet om de bovenste plaatsen. Het team van Phillip Cocu boekt de laatste weken slechte resultaten en de Supportersvereniging maakt zich zorgen.

Het enige positieve van dit moment is dat PSV weer wat dichter bij de winterse transferperiode is gekomen, vindt voorzitter Harrie Timmermans. “Het is investeren of accepteren. We moeten niet meer willen dat de financiële positie van de club in de waagschaal wordt gelegd. Maar we zijn ook geen bank. Het kapitaal moet op het veld staan. Investeer je niet, dan moet je accepteren dat je zevende kunt worden”, zegt hij in het Algemeen Dagblad. Hij raadt PSV aan er open en eerlijk over te communiceren.
www.voetbalzone.nl

:biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie