FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » do aug 22, 2013 10:38 pm

Dat ben ik wel met je eens, maar de stelling van Zeux is te zwart wit. Je kunt het slagen van dit soort spelers (20 jaar, nog niets laten zien in een competitie buiten de eigen landsgrenzen) niet als goed of slecht beleid van een TH zien. Hoeveel 'toppers' hebben Heerenveen en Twente niet gehaald voordat ze er eindelijk een paar hadden die wel ook echt goed bleken te zijn? Het is een dosis geluk dat niet alleen over pure voetbal technische kwaliteiten gaat. Hoe komt iemand binnen, kunnen ze aarden, krijgen ze genoeg kansen in de luwte om zich aan te passen, kunnen ze makkelijk met een bepaalde speelstijl omgaan etc. Er zijn zoveel faktoren bepalend voor het slagen van een speler.
Het is inderdaad een grote dosis geluk; dat was het tien jaar geleden (en daarvoor) en dat is het nu ook. Wie kan inschatten dat (Ik ben zijn naam kwijt) die kalende rechtsbuiten van Twente (Zweed, maar zijn naam was niet Zweeds) bij Twente heel veel assists op zijn naam had staan, bij Ajax niet eens een corner in het strafschopgebied kreeg? Op de training blijkbaar wel, in de wedstrijd niet.

Ik weet niet wie "het wel ziet". Ooit las ik op AT iets als: "Als Wim Jonk twintig minuten naar een speler kijkt, dan weet hij of die goed is of niet". Ik dacht aan zijn tijd bij Volendam, waar Jonk waarschijnlijk honderden uren naar spelers had gekeken, maar weinig had gezien, zo succesvol was Volendam niet. Ik neem dat Jonk niet kwalijk, het is zo verschrikkelijk lastig en als amateurvolger van Ajaxjeugd doe ik natuurlijk mee aan dat spel, maar tegelijkertijd weet ik dat ik zo veel spelers zulke goede wedstrijden heb zien spelen die later de top niet bereikt hebben.

Bij Twente weet ook niemand of die Mexicaan het gaat maken (Zie die speler uit Kazachstan, die uit Iran, maar ook ene Ruiz!), om die reden vind ik ook die hele fluwelen revolutie bij Ajax zo kolderiek (flauwekul, ik denk trouwens aan een andere terminologie, maar dan word ik verbannen), er zijn geen "laadjes-Messi", er is niet ieder jaar een nieuwe Iniesta enz. Iedereen zag dat Messi een wonderkind was, maar ieder jaar zien mensen op duizenden plaatsen wondervoetballers, alleen de successen halen de krant. Fofana is elf jaar, komt in een team met een Koreaan, een Japanner, een Argentijn, een Kroaat en een paar Spanjaarden (ik chargeer, de nationaliteiten die ik noem komen bij Barcelona in de jeugd wel voor, zie de namen van jeugdspelers die niet mogen spelen van de UEFA), maar over tien jaar wordt alleen maar over die ene speler gesproken. Stel dat Fofana het niet redt, praten we dan over vijftien jaar steeds over tegelzetter Fofana? (Ik heb niets tegen tegelzetters, gezien het klussen wat ik moet doen, kwam dat beroep als eerste boven drijven)

Gutierrez speelde vorig jaar zelden/nooit, is nu de ster, omdat er een andere trainer is? Je bent van zoveel zaken afhankelijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente

Bericht door Paul1985 » vr aug 23, 2013 6:30 am

Na een tijd alleen maar mee lezen, was mijn inloggegevens vergeten, maar even een reactie.
Iedereen is helemaal in de gloria met die Corona, ik ken hem niet goed genoeg. Je zou kunnen redeneren dat het niet voor niks is dat Barcelona en Dortmund ook interesse hadden. Aan de andere kant, Ajax had ook interesse in Bajrami en reisde nog met een grote delegatie naar Zweden om hem over te halen voor Ajax te kiezen in plaats van Twente. Had hij dat maar gedaan :biggrin.gif:

Scouten van talent is denk ik op zich zelf nog niet zo moeilijk, maar je weet pas of een speler bij de club past als hij er is. Dus soms moet je een gokje wagen. Die gokjes heeft Twente overigens wel erg vaak gewaagd afgelopen seizoen.

Ik ben eigenlijk nog het meest blij met het feit dat ik weer met plezier naar Twente kan kijken, er zit weer voetbal in de ploeg. Heb serieus de laatste twee wedstrijden meer genoten dan de afgelopen twee jaar bij elkaar. Daar zit al winst.

En oh ja, Kennedy Bakircioglu en corners, dat lukte hem bij Twente ook al nooit. Heel soms op kniehoogte bij de eerste paal. Verder was het een drama.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Baseman » vr aug 23, 2013 7:58 am

Ach, geluk speelt ook regelmatig mee bij transfers...Twente wilde Cissé, die koos voor Feyenoord, waarna 2e keuze Ruiz maar gehaald werd.

PS: Twente laat nu inderdaad leuk voetbal zien, al is men (aanvallend) wel erg afhankelijk van Tadic.
Maar er zit een stijgende lijn in.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » vr aug 23, 2013 10:00 am

Willem Janssen is trouwens op huurbaas vertrokken naar FC Utrecht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » vr aug 23, 2013 11:04 am

Paul1985 schreef:Ik ben eigenlijk nog het meest blij met het feit dat ik weer met plezier naar Twente kan kijken, er zit weer voetbal in de ploeg. Heb serieus de laatste twee wedstrijden meer genoten dan de afgelopen twee jaar bij elkaar. Daar zit al winst.

En oh ja, Kennedy Bakircioglu en corners, dat lukte hem bij Twente ook al nooit. Heel soms op kniehoogte bij de eerste paal. Verder was het een drama.
Ja? Je hebt de afgelopen 2 weekenden meer van Twente genoten dan bijvoorbeeld van de 2-6 overwinning in Eindhoven? Wel heel merkwaardig was dat, want aan de ene kant was die wedstrijd dé climax in het uitvoering van het spel dat FC Twente speelde, maar tegelijkertijd ook het ijkpunt waarop de boel als een kaartenhuis in elkaar stortte.

Vreemd ook hè van Bakırcıoğlu en de corners die in 80% van de gevallen mislukten... Want hij stond toch echt (voor heel eventjes dan) bekend als een voetballer met een écht goede trap / voorzet.........

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FC Twente

Bericht door elliquido » vr aug 23, 2013 11:33 am

bakkie choco bij fiorentina zal ik niet snel vergeten :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente

Bericht door Paul1985 » vr aug 23, 2013 2:51 pm

Cruijff schreef:
Paul1985 schreef:Ik ben eigenlijk nog het meest blij met het feit dat ik weer met plezier naar Twente kan kijken, er zit weer voetbal in de ploeg. Heb serieus de laatste twee wedstrijden meer genoten dan de afgelopen twee jaar bij elkaar. Daar zit al winst.

En oh ja, Kennedy Bakircioglu en corners, dat lukte hem bij Twente ook al nooit. Heel soms op kniehoogte bij de eerste paal. Verder was het een drama.
Ja? Je hebt de afgelopen 2 weekenden meer van Twente genoten dan bijvoorbeeld van de 2-6 overwinning in Eindhoven? Wel heel merkwaardig was dat, want aan de ene kant was die wedstrijd dé climax in het uitvoering van het spel dat FC Twente speelde, maar tegelijkertijd ook het ijkpunt waarop de boel als een kaartenhuis in elkaar stortte.

Vreemd ook hè van Bakırcıoğlu en de corners die in 80% van de gevallen mislukten... Want hij stond toch echt (voor heel eventjes dan) bekend als een voetballer met een écht goede trap / voorzet.........
PSV-uit was zo ongeveer de enige uitzondering. Was genieten, maar wel reactie-voetbal en dodelijk efficient. Twente speelt nu 10-20 meter verder naar voren en als het even kan gaat de bal vooruit. Is wel een verschil met de bermuda driehoek Brama-Janssen-Fer. In het huidige middenveld zit zoveel meer voetbal.

Op papier mindere spelers dan afgelopen seizoen, maar collectief sterker.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » vr aug 23, 2013 3:00 pm

Bakircioglu deed het bij jullie toch aardig?

Wat is de verbetering bij Twente? Komt het door de trainer?

Wat scouten betreft, scouts weten de toptalenten echt wel te zitten. Die toptalenten krijgen is een ander verhaal, zeker als ze van buiten Europa komen. Het is maar net hoe ver je wilt en kunt gaan.

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente

Bericht door Paul1985 » vr aug 23, 2013 3:09 pm

Yopi schreef:Bakircioglu deed het bij jullie toch aardig?

Wat is de verbetering bij Twente? Komt het door de trainer?

Wat scouten betreft, scouts weten de toptalenten echt wel te zitten. Die toptalenten krijgen is een ander verhaal, zeker als ze van buiten Europa komen. Het is maar net hoe ver je wilt en kunt gaan.
Denk deels trainer. Maar ook jonge gretige honden. Chadli was een geweldige speler, zette alleen geen stap te veel.

Bakircioglu deed het ok hoor, alleen die corners. Elke keer op eikelhoogte. Alleen op hoofdhoogte voor Sergio Zijler zeg maar.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » vr aug 23, 2013 3:32 pm

Maar zijn jullie er kwalitatief niet op achteruit gegaan?

PL zal even wennen zijn voor Chadli. :smallgrin.gif:

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente

Bericht door Paul1985 » vr aug 23, 2013 3:43 pm

Yopi schreef:Maar zijn jullie er kwalitatief niet op achteruit gegaan?

PL zal even wennen zijn voor Chadli. :smallgrin.gif:
Dat betwijfel ik. Tadic blijft een klasbak, Guttierez kan er wel wat van en ondanks dat Ebecillio nog erg jong is vind ik het een aanwinst.

Marsman staat in het doel of hij er al jaren staat, Koppers doet het ok op links. Zeker niet minder dan Braafheid of Schilder.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » vr aug 23, 2013 4:00 pm

ondanks dat Ebecillio nog erg jong is vind ik het een aanwinst.
Zo'n bericht en wat ik zoals lees over de kwaliteiten van Bruma en Rekik lijkt een pleidooi voor op jonge leeftijd naar het buitenland gaan, in Nederland kunnen ze altijd nog mee in de top.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » zo aug 25, 2013 1:48 pm

Deze gasten moeten natuurlijk nog wel eventjes winnen van Vitesse, maar tegen alle verwachtingen in worden ze misschien toch gewoon een kandidaat voor de landstitel dit seizoen...

...Al leert één wandeling langs hun stadion (of een blik op de songtekst van het clublied) je dat ze waarschijnlijk nooit een 2e landstitel gaan veroveren.

Toch denk ik dat ze dit jaar serieus lang mee gaan doen en vrij makkelijk op plek 2 of 3 kunnen eindigen. Ook Twente heeft diverse spelers die (helaas) gewoon in Amsterdamsche dienst hadden moeten spelen!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente

Bericht door wimpey » zo aug 25, 2013 3:23 pm

Twente verliest dus. Vitesse gaat weer veel punten pakken tegen ploegen tegen wie ze het spel niet hoeven te maken.

De schade voor onze faalhazen blijft dus beperkt dit Weekend.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Twente

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 25, 2013 3:29 pm

Het wordt weer een competitie waarin iedereen van elkaar verliest.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Banjavi » zo aug 25, 2013 3:32 pm

Met NEC als kampioen daarin. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente

Bericht door Wouter » zo aug 25, 2013 4:42 pm

wimpey schreef:Twente verliest dus. Vitesse gaat weer veel punten pakken tegen ploegen tegen wie ze het spel niet hoeven te maken.

De schade voor onze faalhazen blijft dus beperkt dit Weekend.

Nee joh, Vitesse had veel geluk vandaag en Twente mist een afmaker. Janssen speelde overigens wel een dijk van een wedstrijd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Banjavi » zo aug 25, 2013 4:54 pm

Denk je dat Vitesse net zo een goed seizoen gaat draaien als vorig jaar Wouter?

Ik heb zo mijn twijfels. Je ziet dat ze spelers als van Ginkel en Bony wel missen.
Komt er nog wat bij?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente

Bericht door Wouter » zo aug 25, 2013 4:57 pm

Nee maar bijna elke club is erop achteruit gegaan. Misschien eindigt PEC wel in de top-3, kan zo maar in NL.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Banjavi » zo aug 25, 2013 4:58 pm

Das waar. Wat vind je van Bosz t.o.v. rutte?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente

Bericht door Wouter » zo aug 25, 2013 5:04 pm

Nederlandser. Meer spektakel. Maar anderzijds dom met zijn allen naar voren rennen tegen Petrolul bijvoorbeeld.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Banjavi » zo aug 25, 2013 5:10 pm

Ach... Ik begin nog wel een beetje sympathie te krijgen voor Vitesse. Ze strooien lang niet zo met geld als ik had verwacht.

Nu ben ik tegen clubeigenaren die geld in een club steken hoor, maar Vitesse is niet zo een patserclub geworden als dat ik had verwacht.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » ma aug 26, 2013 11:05 am

Berichten over Financial fair play zijn in een nieuw topic geplaatst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente

Bericht door Jöhnk » za aug 31, 2013 6:31 pm

Castaignos stelt weer eens teleur. Ik vraag me iedere keer af bij die jongen: welke kwaliteiten maken hem tot dat grote talent waarvoor hij werd versleten? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » za aug 31, 2013 7:38 pm

Castaignos is een zeer, zeer matige speler.

Plaats reactie