Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

columbus

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » do jul 11, 2013 11:29 am

Zag gisteren op Rijnmond tv het wekelijkse voetbalprogramma. Gudde liep daar ook weer te tetteren dat het risico helemaal niet zo hoog is. Volgens hem was het risico groter voor de investeerders die moeten zorgen voor een eigen vermogen van 84 miljoen euro.

En dat Feyenoord bijna failliet was moest men ook maar even los zien van het geheel...

Dapper en vooral slim van de gemeente. Ik als Rotterdams belastingbetaler ben er wel blij mee. Plan rammelt aan alle kanten. Luchtkasteel en niet meer dan dat. De constructie dat de bouwer in de nieuwe nv zit is ook krom...

Stuk uit de groene Amsterdammer zet genoeg vraagtekens...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 11, 2013 5:45 pm

Feyenoord had de huur van de kuip opgezegd (per ... in 2018) Zal het nieuwe huurcontract duurder zijn?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jul 11, 2013 6:33 pm

Demosthenes schreef:Feyenoord had de huur van de kuip opgezegd (per ... in 2018) Zal het nieuwe huurcontract duurder zijn?
Dat lijkt me wel want het HOS moet immers voor die tijd nog voor een hoop poen renoveren. :smallgrin.gif:

Ik ben wel blij met de uitkomst omdat een hoop Feijenoorders graag wilden dat het doorgng. Ergens wel weer jammer want het was ongetwijfeld een genot geweest om dit project, van eerste paal tot parlementaire enquete, te mogen volgen.

edit: nee, dit dan:
Volgens Eric Gudde heeft het afketsen van de huidige plannen van Het Nieuwe Stadion op korte termijn geen gevolgen. "We hebben vorig jaar winst gemaakt en dit jaar weer. Dat zie je sportief met een tweede en derde plaats en een prachtige jeugdopleiding. Daar gaan we mee verder."
Feyenoord Netwerk
Op de langere termijn zijn de gevolgen echter des te groter. "Die stip aan de horizon is er helaas even niet meer. We konden Ajax en PSV al niet bijhouden en zoals het er nu naar uitziet over vijf jaar, als het nieuwe stadion er zou moeten staan, ook niet. Dat is een heel slechte zaak."
Een stadion heeft nog nooit een doelpunt gemaakt? Of...? :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 11, 2013 7:47 pm

Ach, ze kunnen ons al niet volgen uit de tijd dat wij nog in De Meer speelden.
Nil volentibus arduum

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 11, 2013 8:45 pm

Het leuke is dat de gemiddelde Feyenoord supporter blij is dat het niet doorgaat, maar Gudde heeft gelijk. Wil het bovenin mee blijven doen dan hadden ze dat stadion eigenlijk wel nodig.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jul 11, 2013 9:03 pm

Ik ben zo benieuwd wat er na het neen achter de schermen nu allemaal gebeurd. En dan met name bij partijen die geld in Fnoord staken om straks die hele omgeving te mogen opknappen. Of dat bedrijf in de Filipijnen dat al adverteerde met de 2e fase van dat project. Zouden best eens wat mensen op zoek kunnen naar een nieuwe uitdaging. Elk mislukt project heeft natuurlijk z'n Sturkenboom maar in dit geval kunnen we spreken van een heel bos. Ook, kunnen ze de boel lang genoeg bij elkaar houden om een nieuw bid neer te leggen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 11, 2013 10:08 pm

Ik verwacht dat ze met een nieuwe variant van het plan gaan komen. Er spelen teveel belangen rondom dat nieuwe stadion om het nu te laten lopen en bijvoorbeeld te kijken naar een renovatie van De Kuip. Iets wat op zichzelf misschien wel een prima optie zou zijn.

Als ik ze voor dat nieuwe plan een kleine tip mag geven. Misschien is het handig om ook wat details prijs te geven zodat we kunnen bepalen of het realistisch is dat het zoveel geld moet kosten. En leg dan ook even uit hoe dat geld terug gaat komen. Meer dan dubbele inkomsten rekenen t.o.v. de Arena lijkt me niet zo realistisch.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 11, 2013 10:18 pm

Marillion schreef:Ik verwacht dat ze met een nieuwe variant van het plan gaan komen. Er spelen teveel belangen rondom dat nieuwe stadion om het nu te laten lopen en bijvoorbeeld te kijken naar een renovatie van De Kuip. Iets wat op zichzelf misschien wel een prima optie zou zijn.

Als ik ze voor dat nieuwe plan een kleine tip mag geven. Misschien is het handig om ook wat details prijs te geven zodat we kunnen bepalen of het realistisch is dat het zoveel geld moet kosten. En leg dan ook even uit hoe dat geld terug gaat komen. Meer dan dubbele inkomsten rekenen t.o.v. de Arena lijkt me niet zo realistisch.
Dat nieuwe stadion komt er wel, daar is de meerderheid van de raad van overtuigd, maar welke rol speelt de gemeente daar nog in?

Ik weet van de penningmeester van mijn amateurvereniging dat hij "met angst en beven" de nieuwe tarieven voor de huur van de velden tegemoet ziet. Andere jaren waren die al bekend, zei hij, nu nog niet, maar de begroting moet wel in orde zijn. Een tariefsverhoging van een paar procent kan de (financieel gezonde) vereniging wel opbrengen (al zijn de inkomsten uit de kantine een tegenvaller en zijn er een paar sponsors failliet gegaan) maar het verhaal gaat dat in Vlaardingen de tarieven met veel meer zijn gestegen. Hij is (was?) bang dat Rotterdam de nieuwe tarieven pas bekend wilde maken na het besluit om een nieuw stadion te bouwen, om opstandige amateurverenigingen te voorkomen. Geen idee of hij "beren op de weg ziet", mijn politieke partij (voor HNS) zegt dat het allemaal wel meevalt, maar tarieven worden er niet genoemd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andi

Bericht door Andi » vr jul 12, 2013 9:52 am

Prima uitkomst. De plannen voor de nieuwe kuip waren behoorlijk schimmig. Ik heb sterk het gevoel dat Gudde zich in het pak heeft laten naaien door een veel sterkere partij.

Terecht wordt er hier al gewezen op het absurde verschil in stichtingskosten tussen HNS en de Amsterdam Arena. Zo'n enorme inflatie hebben we de afgelopen twintig jaar ook weer niet gehad.
Daar komt nog bij dat er nog helemaal geen ontwerp gereed was; alleen maar randvoorwaarden. Het idee was dat er een zak met geld beschikbaar zou komen en dat de Volker Wessels binnen de gestelde randvoorwaarden dan een stadion zou leveren.
Dit soort moderne contractvormen zijn leuk en aardig, maar het leek er hier wel heel erg op dat de gunstige effecten van zo’n constructie toch voornamelijk bij VW terecht zouden. En de risico’s voor Feyenoord en de gemeente Rotterdam.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 12, 2013 10:07 am

'Bij Feyenoord speel je niet voor het geld'

In de rubriek 'De drie van' leggen we elke vrijdag drie stellingen voor aan iemand uit de voetballerij. Deze keer Feyenoord-verdediger Daryl Janmaat.

1. Ik ben ook dit seizoen de beste rechtsback van Nederland

"Daar ga ik wel voor ja. Ik wil dit vasthouden en proberen nog sterker te worden. Er zullen altijd mindere wedstrijden tussen zitten, maar ik hoop ook dit seizoen goed te blijven. Verdedigend wil ik me verbeteren. Ik kan aanvallend aardig vaak meegaan, maar moet het wel doseren. Ik moet mijn niveau vasthouden en naar het WK gaan. Dat is het belangrijkste."

2. Feyenoord gaat het minstens zo goed doen als vorig seizoen

"Ja, het is een voordeel dat we weinig wijzigingen hebben in de selectie. We zijn redelijk op elkaar ingespeeld. Misschien dat we er nog wat kwaliteit bij krijgen, maar over het algemeen denk ik dat het wel goed staat. Als je kampioen wilt worden of echt wilt meedoen, dan moet je het eigenlijk op elke positie heel goed ingevuld hebben.”

"Mitchell te Vrede doet het nu heel goed in de voorbereiding, maar we hadden het vorig jaar natuurlijk weleens lastig als Graziano Pellè of andere jongens wegvielen. Dat weet iedereen. Het is te hopen dat het dit jaar minder is. Voor ons is het wel lekker dat het nu rustig is op de transfermarkt, al is het nog twee maanden. We weten wat er staat en weten wat we kunnen."

"Die mentaliteitskwestie van eind vorig seizoen moeten we niet groter maken dan het is. We kunnen niet elke wedstrijd goed spelen. We moeten een bepaald niveau halen en niet te ver door de ondergrens zakken. Die ervaring en dat besef is nodig als je in de top speelt. Iedereen wordt ook een jaartje ouder, ik loop nu ook al een tijdje mee."

3. Het is een ramp dat het nieuwe stadion niet doorgaat

"Voor Feyenoord wel, dat had de club nodig om door te groeien. Dat is wel jammer. Voor de spelersgroep was het ook teleurstellend. We hebben er niet veel over gesproken, we zijn bezig met dit seizoen. We kijken niet naar de lange termijn. Het is een gemiste kans, maar dat stadion is voor ons niet de grootste kwestie. Voor ons is het belangrijk om het dit seizoen goed te doen."

"Het gaat niet ten koste van de aantrekkingskracht van Feyenoord. Mensen weten dat we op de goede weg zijn. Dat stadion had het wel een impuls kunnen geven. Dan krijg je meer budget en kun je betere spelers halen. Je verdient bij Feyenoord niet wat je bij Ajax of PSV kunt verdienen. Dan moet je hier maar spelen voor het gevoel, het is een fantastische club. Ik hoop dat spelers alsnog graag hierheen willen komen."
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » vr jul 12, 2013 11:48 am

Demosthenes schreef:Dat nieuwe stadion komt er wel, daar is de meerderheid van de raad van overtuigd, maar welke rol speelt de gemeente daar nog in?

Ik weet van de penningmeester van mijn amateurvereniging dat hij "met angst en beven" de nieuwe tarieven voor de huur van de velden tegemoet ziet. Andere jaren waren die al bekend, zei hij, nu nog niet, maar de begroting moet wel in orde zijn. Een tariefsverhoging van een paar procent kan de (financieel gezonde) vereniging wel opbrengen (al zijn de inkomsten uit de kantine een tegenvaller en zijn er een paar sponsors failliet gegaan) maar het verhaal gaat dat in Vlaardingen de tarieven met veel meer zijn gestegen. Hij is (was?) bang dat Rotterdam de nieuwe tarieven pas bekend wilde maken na het besluit om een nieuw stadion te bouwen, om opstandige amateurverenigingen te voorkomen. Geen idee of hij "beren op de weg ziet", mijn politieke partij (voor HNS) zegt dat het allemaal wel meevalt, maar tarieven worden er niet genoemd.
Als het om sportief succes te doen is als ze het hebben over niet verder achterop raken bij Ajax en PSV dan kunnen ze beter de gemeente pushen om het amateurvoetbal te faciliteren, in verenigingsverband en op straat/Cruijffcourts e.d. Dat vergroot de visvijver voor de jeugdopleiding.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 12, 2013 11:49 am

Je verdient bij Feyenoord niet wat je bij Ajax of PSV kunt verdienen.
Zullen Pelle en Mathijsen anders over denken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 12, 2013 2:31 pm

http://twitter.com/SportKnowhowXL/statu ... 32/photo/1

Hoe Feyenoord faalde bij de communicatie over het nieuwe stadion.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 13, 2013 5:44 pm

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 14, 2013 1:07 pm

Sowieso lijkt het mij een verkeerd uitgangspunt dat gemeenten zich garant stellen. Ondernemen is risico nemen, als je dan dat risico afwentelt op de overheid dan is dat ondernemen wel heel erg makkelijk. Als je het risico draagt moet je ook de vruchten plukken en andersom.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 14, 2013 2:47 pm

Ik begrijp dat de tijd voort gaat en dat dingen duurder worden. Maar waarom moet dat nieuwe stadion voor Feyenoord ongeveer drie keer zoveel gaan kosten als de Arena?
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » zo jul 14, 2013 4:51 pm

Misschien wel om te zorgen dat het gras groen blijft en niet continu vervangen moet worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jul 14, 2013 5:11 pm

De jaarlijkse opbrengst van HNS werd 3 keer dat van de Arena (dat is onderzocht en tot twee keer toe nagerekend door experts) dus logisch dat de investering dan ook fors hoger moest zijn. Gecorrigeerd na 20 jaar inflatie was het een veel betere deal geweest dan bouw Arena.
:bis.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jul 15, 2013 8:52 pm

Assaid naar Feyenoord aan het eind van deze week volgens zijn eigen Twitter account (al had ie dan beter zijn tweet van 29 juni kunnen verwijderen)

https://twitter.com/OussamaAssaidi0
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 15, 2013 8:55 pm

Kan 'ie mooi Boetius uit de basis spelen. Of wat is anders de bedoeling?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2013 9:00 pm

Lijkt mij een nep-account?

Rooie

Bericht door Rooie » ma jul 15, 2013 9:00 pm

Trappen jullie er nou nog steeds in?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jul 16, 2013 7:59 am

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 17, 2013 7:59 am

Van vi.nl
Plan: Van Hanegem als boegbeeld voor nieuw stadion
17/07/2013 08:42

Na de afwijzing van de Rotterdamse gemeenteraad, smeedt Feyenoord al weer nieuwe plannen voor een ander stadion. De kans bestaat dat de clubleiding een nieuw bid voor een ruimere accommodatie dan De Kuip uitschrijft, waaraan alle partijen kunnen deelnemen.

Binnenkort loopt ongetwijfeld het contract met Volker Wessels af. Vervolgens is het de bedoeling dat er een soort projectmanager naar voren wordt geschoven. Iemand met kennis van zaken en uitstraling die in staat is alle partijen te binden, iemand met wie de gemeente ook weer aan tafel wil.

Door de falende public relations en solistische optredens van bestuurders en managers heeft Feyenoord extra achterstand opgelopen op de weg weer een absolute topclub te worden. Het oude plan rammelde qua financiële onderbouwing en er werd onvoldoende naar buiten gecommuniceerd wat het verdienmodel de club in Rotterdam-Zuid uiteindelijk zou opleveren.

Daardoor is de kans niet groot dat Feyenoord-directeur Eric Gudde en Jan van Merwijk, directeur van De Kuip, zullen terugkeren als er een nieuw project wordt gestart. Over namen denken clubleiding en raad van commissarissen nu na, maar de verwachting is dat grote Feyenoorders uit het verleden, bijvoorbeeld Willem van Hanegem, worden gevraagd zich betrokken te voelen bij de plannen.

De clubleiding beseft dat de komst van een nieuw stadion niet alleen afhangt van geld, durf en lef, maar vooral ook van heldere communicatie en goed doortimmerde plannen.
(Martijn Krabbendam)

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo jul 17, 2013 8:07 am

Hahaha, ze laten die simpele ziel en beroeps brompot de media bespelen en dan wil de Rotterdammer ineens wel krom liggen voor dat stadion? Zijn nog stommer dan ik dacht.

Plaats reactie