PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2013 12:44 am

Hilarisch artikel natuurlijk. En hiernaar verwijzen sommigen nog steeds als het bijvoorbeeld om dat zogenaamde salarisplafond gaat. Wie houd je dan voor de gek?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Le T. » za jan 05, 2013 9:06 am

Ajaciedjuh schreef:Als de vraagprijs echt 9 miljoen is, dan zal psv dat ook ongeveer moeten betalen. AZ weet dat psv hem perse wil halen en Ajax betaalde uiteindelijk ook de vraagprijs voor Moissander. Ze zijn dus standvastig bij AZ. Verder hebben ze de schulden afbetaald en Moissander gunde ze een transfer.
Op zich goed nieuws, dan zou Ajax hem in de zomer voor 7 a 8 miljoen kunnen kopen. Dan zeg ik doen. Het is echt een bijzonder talent en een typische Ajaxvoetballer. Als je die dan naar een concurrent laat gaan terwijl die een vol middenveld heeft en al aardig wat heeft uitgegeven dan ben je verkeerd bezig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » za jan 05, 2013 9:15 am

Hoe kan Ajax hem in de zomer kopen als PSV hem al in de winterstop koopt? Is hij dan alweer afgeschreven bij PSV?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » za jan 05, 2013 9:45 am

Tiny's en Marcel's Galactico's. :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » za jan 05, 2013 10:01 am

Le T. schreef: Als je die dan naar een concurrent laat gaan terwijl die een vol middenveld heeft en al aardig wat heeft uitgegeven dan ben je verkeerd bezig.
Wat een onzin. Je gaat uit van wat je zelf in huis hebt.

Het beleid van psv spiegelen of erop anticiperen heeft geen enkele zin. Die winnen al jaren niets en handelen volkomen opportunistisch.

Bovendien vind ik al die miljoenenaankopen van psv niet zo spannend. M.u.v. Strootman (vorig seizoen na de winterstop trouwens anoniem) is er nog niet een het eredivisieniveau ontstegen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door peter » za jan 05, 2013 10:37 am

Laat ik dan maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien, want wat maakt die Strootman nu zo speciaal? Ik zie hem wel eens spelen, maar zo heel goed vind ik die jongen (nog?) niet. Misschien vergis ik me, maar dat is toch geen directe aanwinst voor clubs als United, City of Milan?

PSV speelt Russisch Roulette, zoveel is wel duidelijk. Als Strootman nu zijn hamstring af scheurt en daardoor een aantal maanden aan de kant staat, dan hangt men. Die jongen moet en zal namelijk de hoofdprijs opleveren in juni/juli, want daar wordt de hele boel op gefinancierd.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Le T. » za jan 05, 2013 10:42 am

Jabu schreef:Hoe kan Ajax hem in de zomer kopen als PSV hem al in de winterstop koopt? Is hij dan alweer afgeschreven bij PSV?
Als Ajax nou even interesse toont, en bedoel ik niet 'dit is je salaris en onderhandelen mag alleen bij functies in de technische staf', maar gewoon laat blijken dat er in hem geloofd wordt, dan zie ik hem niet zomaar naar PSV gaan.
wimpey schreef:
Le T. schreef: Als je die dan naar een concurrent laat gaan terwijl die een vol middenveld heeft en al aardig wat heeft uitgegeven dan ben je verkeerd bezig.
Wat een onzin. Je gaat uit van wat je zelf in huis hebt.

Het beleid van psv spiegelen of erop anticiperen heeft geen enkele zin. Die winnen al jaren niets en handelen volkomen opportunistisch.

Bovendien vind ik al die miljoenenaankopen van psv niet zo spannend. M.u.v. Strootman (vorig seizoen na de winterstop trouwens anoniem) is er nog niet een het eredivisieniveau ontstegen.

Het heeft ook niks met het beleid van PSV te maken, maar met idee dat Nederlandse, jonge, bijzonder begaafde en creatieve spelers bij Ajax horen te voetballen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » za jan 05, 2013 10:48 am

Peter schreef:Laat ik dan maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien, want wat maakt die Strootman nu zo speciaal? Ik zie hem wel eens spelen, maar zo heel goed vind ik die jongen (nog?) niet. Misschien vergis ik me, maar dat is toch geen directe aanwinst voor clubs als United, City of Milan?
Dat ben ik met je eens. Ik vind hem ook overgewaardeerd en moet eerst nog maar eens zien dat hij naar een absolute topclub gaat.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » za jan 05, 2013 12:23 pm

Peter schreef: Misschien vergis ik me, maar dat is toch geen directe aanwinst voor clubs als United, City of Milan?
Ik vind menig Ajacied een directe aanwinst voor die laatste 2 clubs. Strootman ook. Voor United, Madrid, Juve, Bayern etc. natuurlijk niet. Ik vind dat Strootman er met kop en schouders bovenuit steekt bij psv dit seizoen. Hij is de aanjager, eist de bal op en heeft vaak de juiste oplossing. M.i. hun beste speler en MVP.

Van de rest ben ik niet zo onder de indruk. Ik zie Mertens, Matavz, Lens, Narsingh, Wijnaldum, Toivonen geen potten breken in een sterke buitenlandse liga. Prima dat psv vele miljoenen in die spelers steekt. :biggthumpup.gif:

Maar geld is sowieso geen probleem bij psv. Die club is het uithangbord van een mulinational. En dat uithangbord werkt al enige jaren vooral op de lachspieren. Dat kan Philips zich niet langer permitteren. Dus steekt Philips er met 'vrienden' (toeleveranciers, grootafnemers) flink wat geld in, want nóg eens nat gaan in het jaar dat die club 100 jaar bestaat zou über-pijnlijk zijn.

En wie betaalt bepaalt. Dus worden vaderlandse Galacticos aangetrokken i.p.v. spelers die dat elftal gericht versterken. psv is een club in identiteitscrisis. Aan Ajax dus om weer het kampioenschap in de wacht te slepen en psv de volgende dolkstoot toe te delen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door zeux » za jan 05, 2013 12:33 pm

wimpey schreef: Ik zie Mertens, Matavz, Lens, Narsingh, Wijnaldum, Toivonen geen potten breken in een sterke buitenlandse liga.
De ene omgeving is de andere niet. Een aantal van deze spelers kan natuurlijk best behoorlijk voetballen. Andere trainer, andere (club)cultuur, ander systeem kan dan wonderen doen.

Als je kijkt naar Bergkamp bij Inter, was het helemaal niets. A failure. Bij Ajax en Arsenal speelde hij fantastisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » za jan 05, 2013 2:46 pm

Zeux schreef:
wimpey schreef: Als je kijkt naar Bergkamp bij Inter, was het helemaal niets. A failure. Bij Ajax en Arsenal speelde hij fantastisch.
Alle drie veel grotere clubs dan die betriebsverein uit Eihoven.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door zeux » za jan 05, 2013 2:49 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:
wimpey schreef: Als je kijkt naar Bergkamp bij Inter, was het helemaal niets. A failure. Bij Ajax en Arsenal speelde hij fantastisch.
Alle drie veel grotere clubs dan die betriebsverein uit Eihoven.

Yep, en Bergkamp is geen Narsingh of Martens of Toivonen (of eigenlijk anderson, zij zijn geen Bergkamp), maar het gaat om het idee. Clubomgeving kan heel bepalend zijn voor je prestaties (of non-prestaties).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » za jan 05, 2013 2:52 pm

Als je in de 'gevulde koeken omgeving' van de Herdgang al niet de optimale voorwaarden hebt om te presteren...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door zeux » za jan 05, 2013 2:59 pm

Jabu schreef:Als je in de 'gevulde koeken omgeving' van de Herdgang al niet de optimale voorwaarden hebt om te presteren...
Misschien is het kerkhof van gestrande, talentvolle voetballers in Eindhoven wel het resultaat van een empirisch onderzoek waaruit blijkt dat Brabantse gezelligheid niet zaligmakend is voor topprestaties.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » za jan 05, 2013 3:05 pm

Zeux schreef:Yep, en Bergkamp is geen Narsingh of Martens of Toivonen (of eigenlijk anderson, zij zijn geen Bergkamp), maar het gaat om het idee. Clubomgeving kan heel bepalend zijn voor je prestaties (of non-prestaties).
Ik ben het daar niet mee oneens hoor maar kloppen ze zich niet altijd op de borst dat die Hertzgang een warm bad is waar alle spelers zich zo thuisvoelen. Tja als ze daar dan niet slagen.......
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2013 3:16 pm

Vroeger bestond er nog een wezenlijk verschil tussen bijvoorbeeld Serie a, Bundesliga en Premier League. Tegenwoordig zie je toch dat het voetbal in al die landen steeds meer op elkaar begint te lijken. Zowat elke zichzelf respecterende club speelt tegenwoordig 4-3-3, bijvoorbeeld. Kick & rush? Zie je zelfs in Engeland amper meer. Italiaanse verdedigers zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Of moet ik zeggen: ze spelen in Italië niet meer zo verdedigend?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Duke » za jan 05, 2013 11:27 pm

thijsslegers‏@thijsslegers
En #psv heeft nog een scout in dienst genomen. Voormalig freelancer @ThomasSchaling heeft een contract voor 6 mnd getekend. Dank @garrincha_

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » za jan 05, 2013 11:46 pm

Leuk voor hem :biggthumpup.gif: . Er spelen ook te weinig Marcelo's in Eindhoven!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » zo jan 06, 2013 5:44 am

Heel erg tof. Valt me op dat Frisse hier de laatste tijd minder is. .
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo jan 06, 2013 11:56 am

Stewart: 'Schat in dat Adam gewoon bij AZ zal blijven'
Zondag, 6 januari 2013 om 11:40

Earnest Stewart is niet geschrokken van de woorden van Adam Maher. De middenvelder van AZ maakte zaterdag duidelijk dat hij graag naar PSV wil vertrekken en dat hij teleurgesteld is in de houding van zijn werkgever, die hem niet wil laten gaan. "Een speler heeft altijd ambitie, dat is begrijpelijk. Maar je hebt te maken met verschillende belangen", zegt Stewart.

De technisch directeur van AZ heeft nog altijd geen formeel bod van PSV ontvangen, maar weet dat de Eindhovenaren bereid zijn om vijf miljoen euro te betalen. Dat vindt men in Alkmaar echter niet voldoende: AZ wil naar verluidt acht tot negen miljoen euro ontvangen voor de negentienjarige Maher, die tot de zomer van 2015 vastligt bij de club. Stewart wil dat bedrag niet bevestigen, maar laat wel weten dat AZ niet van plan is om de tweevoudig international te laten gaan.

"Het heeft er niets mee te maken dat wij de hoofdprijs willen vangen, maar sportief willen wij blijven draaien zoals we draaien", zegt Stewart tegenover RTV Noord-Holland. "Op dit moment zijn wij niet genoodzaakt om spelers te verkopen en dus is een transfer op dit moment niet 'im Frage'. Ik schat in dat Adam gewoon bij AZ zal blijven."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Arthur » zo jan 06, 2013 12:01 pm

Duke schreef:
thijsslegers‏@thijsslegers
En #psv heeft nog een scout in dienst genomen. Voormalig freelancer @ThomasSchaling heeft een contract voor 6 mnd getekend. Dank @garrincha_

:biggthumpup.gif:
Hij heeft toch al eens bij Psv gewerkt?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Yopi » zo jan 06, 2013 2:54 pm

wimpey schreef:Tevens ligt bij psv de focus op het halen van individueel talent (met jackpot-potentieel) i.p.v. op het aantrekken van gerichte versterkingen. Of psv met Maher een beter elftal op de been brengt is m.i. nog maar de vraag. De pijnpunten liggen elders.
Precies! Bij PSV vinden ze verdedigers niet zo interessant omdat die niet de hoofdprijs opleveren. PSV is een handelshuis.

Brands staat onder zware druk om te scoren. Vandaar dat hij Maher wil halen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo jan 06, 2013 6:42 pm

Verbeek acht kans op transfer Maher naar PSV zeer klein
06/01/2013 14:51

Adam Maher werd de afgelopen dagen veelvuldig in verband gebracht met een transfer naar PSV. Bij zijn huidige werkgever AZ denkt men dat een overstap ver weg is.

Volgens trainer Gertjan Verbeek moet er veel gebeuren wil PSV zich deze maand versterken met Maher. 'De kans dat hij naar PSV gaat acht ik minder dan één procent', aldus de oefenmeester in gesprek met Voetbal International.

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van PSV liet technisch directeur Marcel Brands nog weten dat de club bereid is ver te gaan om Maher naar Eindhoven te halen. 'Iedereen die mij kent weet dat ik niet snel opgeef', zo waren de woorden van Brands. De komst van Maher zou prioriteit nummer één zijn.

Gouweleeuw en Vejinovic
Ook de transfer van Jeffrey Gouweleeuw van SC Heerenveen naar AZ wordt een lastige om deze winter rond te krijgen. Het tweede bod van de Alkmaarders is afgewezen. Heerenveen vraagt een bedrag dat AZ niet kan betalen, waardoor de transfer momenteel van de baan is. AZ heeft echter geen haast; Gouweleeuw moet als opvolger van Nick Viergever komen, maar zijn vertrek wordt in de zomer verwacht.

Ook Marko Vejinovic is een beoogde versterking voor AZ. De middenvelder van Heracles Almelo leeft in onmin met de technische staf van de Tukkers, waarop voorzitter Jan Smit contact heeft gezocht met AZ. Ook bij hem geldt dat een overgang zo goed als zeker tot de zomer zou moeten wachten. Vejinovic wordt overigens niet als directe opvolger van Maher gezien, maar als aanvulling op de selectie.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » zo jan 06, 2013 7:59 pm

Die kwam toch ook bij AZ vandaan?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Rooie » zo jan 06, 2013 8:06 pm

Ja, toen heette hij nog Marko Matic.

Plaats reactie