PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door D_skilled » ma nov 26, 2012 8:20 pm

wimpey schreef:Las in het AD dat Oskar Hiljemark van Elfsborg de wedstrijd van psv heeft bezocht en na afloopmet Dickie heeft gebabbeld. Is daar in beeld om Strootman op te volgen, wanneer die mocht vertrekken...
Ik vind het niks bijzonders, defensief matig en offensief brengt hij niks extra's. Kleurloze voetballer. Het zoveelste gehypde talent in Zweden.

Simon Tibbling heeft meer talent en groeipotentie.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma nov 26, 2012 8:23 pm

Jöhnk schreef:Zou Advocaat daar volgend jaar nog zitten? Zou me niets verbazen als hij plaats gaat maken voor de schoonvader. Waar ik trouwens geen enkel probleem mee heb.
Advocaat heeft toch al aangegeven maar een jaar te blijven? Feit dat schoonvader niets doet, duidt op 2 zaken. Er is weinig interesse, want waarom zou er ook interesse zijn? En het stoeltje bij psv is al vergeven. Prima, ik zie schoonvader graag bij psv. Leuk voor de jeugd van psv trouwens, de ene aartsconservatieveling volgt de andere op. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma nov 26, 2012 8:28 pm

D_skilled schreef: Ik vind het niks bijzonders, defensief matig en offensief brengt hij niks extra's. Kleurloze voetballer.


Klinkt als Poulsen.
Simon Tibbling heeft meer talent en groeipotentie.
Die moest ik opzoeken, deze Simon. :smallgrin.gif: Is al eens bij Ajax op proef geweest. Anyway, hij speelt dus in de Dierentuin. Als het wat wordt, krijg je de "you heard it here first" credits. :biggthumpup.gif:

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Wouter » ma nov 26, 2012 9:13 pm

Ibarra is erg snel, maar mist ieder overzicht, is technisch beperkt en heeft een matig schot.
Een matig schot? Ibarra heeft juist een behoorlijke pegel in zijn poten, zoals je hier kunt zien:
http://www.youtube.com/watch?v=s6iU9zcZkMo

Overigens gaf hij tegen Ajax ook een prachtige voorzet aan Bony. Op zich is dat overigens wel iets waar hij nog aan moet werken: de voorzet komt immers niet altijd goed aan.

Dat hij "ieder overzicht" mist, ben ik niet met je eens. Daarnaast hoef je als buitenspeler minder overzicht te hebben dan een speler in de as.
In de breedte is Vitesse niet sterk. Alhoewel, met Pröpper hebben ze wel een beoogd basisspeler van Ajax op de bank zitten.
Een echte Ajax-mooi weer-voetballer... :hypocrite.gif:

Nee, Pröpper...Die jongen is zo flegmatiek en gaat duels op zo'n slappe manier aan. Het tegenovergestelde van Van Ginkel wat dat betreft.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 8:45 am

Trouwens opvallend met hoe weinig munten (en een beetje hulp van Chelsea) Vitesse een uitstekend elftal op de been heeft gebracht. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door peter » di nov 27, 2012 9:14 am

We blijven verschillen over Ibarra, Wouter haha. Die pegel vind ik prachtig, maar is mijn inziens niet meer dan een zondagsschot. Was nota bene z'n eerste goal, als ik me niet vergis.

Vitesse heeft een prima basis ingekocht. Reis was een buitenkansje, Bony was een schot in de roos. Kakuta, Kalas en van Aanholt via Chelsea. Met Theo en van Ginkel heb je dan je as in ieder geval prima op orde.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » di nov 27, 2012 9:47 am

Het juiste netwerk levert Vitesse een bak spelers op waar het anders nooit aan was gekomen. Kakuta, Kalas, Van Aanholt, Kashia en Bony zijn al aanwinsten gebleken. Daarnaast kwamen Chanturia, Kazaishvili, Aksentijević, Anderson, Alex, vorig seizoen Dávila.

Voeg daar een paar local heroes (Velthuizen, Janssen) en een goede speler uit de eigen opleiding aan toe, en je kan in de Eredivisie al een heel eind komen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Ramona » di nov 27, 2012 9:59 am

Pietje local, zou-ie willen... :smallgrin.gif:
...maar niemand die daar om maalt hoor! :666.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 10:04 am

Peter schreef:We blijven verschillen over Ibarra, Wouter haha.
Gozer is natuurlijk niets minder dan Lukoki. Integendeel.

Terug naar de club waarin het in dit topic om draait: ben benieuwd hoe de psv-ers over de pot van a.s. weekend denken. Kom er maar in, D, Base en Oscar!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door generaal » do nov 29, 2012 1:50 pm

In ieder geval geel voor Van Bommel.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » do nov 29, 2012 6:22 pm

Jou was ik vergeten...

Geel voor Bommel is wel erg summier. Wat denk je van de wedstrijd en het resultaat?

Weinig psv-ers in dit topic de laatste dagen. Bang om de favorietenrol op te eisen? :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » do nov 29, 2012 6:33 pm

Jöhnk schreef:Zou Advocaat daar volgend jaar nog zitten? Zou me niets verbazen als hij plaats gaat maken voor de schoonvader. Waar ik trouwens geen enkel probleem mee heb.
Je hebt een glazen bol: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article ... wijk.dhtml

Doen, psv... :eusa_pray.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door 999 » vr nov 30, 2012 9:53 am

„Wedstrijd van vorig seizoen was slechtste Ajax-PSV die ik ooit heb gezien”

BRAVOURE GEVRAAGD

EINDHOVEN – Na gezakt te zijn voor het eerste examen (Vitesse), wacht voor PSV morgenavond opnieuw een test (Ajax). Als de koploper in de eredivisie deze pittige opgave wel succesvol wil afronden, moet het een compleet ander gezicht tonen dan vorig seizoen in de Amsterdam ArenA. Dat stelt aanvaller Jeremain Lens, die acht maanden geleden lijdzaam vanaf de bank toezag hoe een veel te afwachtend PSV klop kreeg (2-0). „Dat was de slechtste Ajax-PSV die ik ooit heb gezien. We hebben toen niet eens een beetje gas gegeven.”

Als invaller bij een 1-0 achterstand kon Lens destijds het tij niet meer keren. „We moeten het nu heel anders aanpakken”, vervolgt Lens. Hij haalt de gewonnen strijd om de Johan Cruijff Schaal, begin dit seizoen tegen Ajax (4-2), daarbij als goed voorbeeld aan. „Met dezelfde instelling als in augustus moeten we aan dit duel beginnen. Die overwinning in de ArenA heeft de groep zeker vertrouwen gegeven. We gaan proberen Ajax weer op negen punten achterstand te zetten.”

Terwijl Lens met PSV in de afgelopen maanden veroordeeld was tot de Europa League, keek hij op tv vol bewondering naar de prestaties van Ajax in de Champions League. „Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze het zo goed zouden doen. Real Madrid en Borussia Dortmund waren in Amsterdam een maatje te groot, maar Ajax verdient alle complimenten voor de duels met Manchester City (3-1 thuiszege en 2-2 in Manchester, red.). Ik weet niet of wij het net zo goed of zelfs beter hadden gedaan. Ajax zit in een poule om ’U’ tegen te zeggen en het vraagt veel om bestand te zijn tegen de druk die bij deze hoogstaande wedstrijden komt kijken.”

Dit is in ieder geval wel het niveau waarop Lens graag wil acteren. Toch zal normaal gesproken een landstitel – en dus de garantie op deelname aan het Europese kampioenenbal – de multifunctionele aanvaller na dit seizoen niet in Eindhoven houden. Een overstap naar een buitenlandse club op een hoger podium is voor hem de eerste optie. „Met AZ heb ik al in de Champions League gespeeld en het is een fantastisch toernooi, maar mijn ambitie is om een keer in het buitenland te spelen. Een kampioenschap of de Champions League verandert daar niets aan. Maar als de opties dusdanig zijn dat ik komende zomer toch besluit om bij PSV te blijven, is het natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid dat we in de Champions League uit mogen komen.”

Als Lens zijn goede vorm van de laatste maanden ook de rest van het seizoen kan etaleren, blijft hij ongetwijfeld de aandacht trekken van een aantal mooie clubs over de grens. De international behoort bijna wekelijks tot de beste PSV’ers. Naast zijn topkwaliteiten (snelheid, fysiek, doelgerichtheid) springt – voor een aanvaller in het meest productieve elftal van de eredivisie – echter ook zijn lage doelpuntengemiddelde in het oog. In veertien competitiewedstrijden scoorde hij pas drie keer (van de in totaal 49 PSV-treffers).

„Dat is vrij weinig, hè?” geeft de immer zelfkritische Lens toe. „Daartegenover staan wel doelpunten bij het Nederlands elftal en in de Europa League, maar deze statistiek houdt me zeker bezig. Ik moet meer scoren. En ik weet ook dat ik dat kan, want dat heb ik in het verleden bewezen. Het is niet zo dat ik nu extra op afwerken ga trainen of dat ik hier met de technische staf over praat. De trainer weet ook wel dat ik zelf niet tevreden ben over dit aspect en dat ik er ook liever tien in had geschoten.” Lens gaf overigens al wel zeven assists in de eredivisie.

In zijn directe omgeving merkt de 25-jarige Amsterdammer dat de topper tegen de club die hem jaren geleden als jeugdspeler wegstuurde enorm leeft. Last van rancuneuze gevoelens richting Ajax zegt Lens niet (meer) te hebben. „Toen ik voor het eerst in de ArenA tegen Ajax speelde, had ik die nog wel. Ik wilde laten zien dat ze een verkeerde keuze hadden gemaakt”, aldus Lens, die voor morgenavond een gelijkopgaande strijd voorspelt. „Ajax heeft vroeg in het seizoen een mindere periode gehad, maar die zullen wij misschien ook nog wel krijgen. Het belooft weer een spannende titelstrijd te worden. Net als PSV heeft Ajax een heel sterke middenlinie. De slag op het middenveld zal bepalend worden. Deze wedstrijd is voor ons opnieuw een goede test tegen een goed elftal.”
De T.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » vr nov 30, 2012 10:14 am

Als je merkt dat scoren lastig gaat dan moet je ook vooral niet extra op afmaken gaan trainen!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » vr nov 30, 2012 12:15 pm

Jabu schreef:Als je merkt dat scoren lastig gaat dan moet je ook vooral niet extra op afmaken gaan trainen!
Ik vind dat Lens goed bezig is. Goede bliksemafleider, een topscorer zal hij nooit worden. Verricht veel loopwerk en gebruikt zijn sterke lichaam goed. Goede teamplayer.

Ik zie liever die apatische Sloveen in de spits daar. Die scoort weliswaar meer, maar in teamverband heb je er weinig aan.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » vr nov 30, 2012 6:29 pm

O, ik vind hem ook beter dan Matavz hoor. Zijn opmerking vond ik alleen opvallend.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door LucaS » vr nov 30, 2012 6:44 pm

999 schreef:
„Wedstrijd van vorig seizoen was slechtste Ajax-PSV die ik ooit heb gezien”

„Met AZ heb ik al in de Champions League gespeeld en het is een fantastisch toernooi, maar mijn ambitie is om een keer in het buitenland te spelen. Een kampioenschap of de Champions League verandert daar niets aan. Maar als de opties dusdanig zijn dat ik komende zomer toch besluit om bij PSV te blijven, is het natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid dat we in de Champions League uit mogen komen.”
De T.
De kampioenswedstrijd is al gespeeld? Ik begrijp dat het prettig is dat PSV volgend seizoen in de CL uit mag komen. Of zou dit de gebrekkige kennis van de Nederlandse taal van de T. verslaggevers en redactie zijn?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2012 8:52 am

psv is natuurlijk geen koopclub meer, maar in de winterstop moet er naast een middenvelder ook nog een verdediger komen:

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ing__.html

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » ma dec 03, 2012 9:04 am

Ze brengen die Zanka wel héél rustig he?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2012 9:13 am

Zou die écht nóg slechter zijn dan Derijck en Marcelo?

Benieuwd om welke nieuwe psv-verdediger we na de winterstop kunnen lachen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Duke » ma dec 03, 2012 9:18 am

Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden Van Bommel nog zal spelen dit seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » ma dec 03, 2012 9:22 am

wimpey schreef:Zou die écht nóg slechter zijn dan Derijck en Marcelo?

Benieuwd om welke nieuwe psv-verdediger we na de winterstop kunnen lachen.
Tja, je zou zeggen dat kan haast niet. Maar waarom staat 'ie er dan niet in?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » ma dec 03, 2012 9:23 am

Dat is net als bij Matavz niet omdat hij uit beeld is verdwenen maar een tactische truc om hem te prikkelen...

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2012 9:37 am

Duke schreef:Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden Van Bommel nog zal spelen dit seizoen.
Speelt zelfs wanneer ie niet fit is. Hij achtte zichzelf blijkbaar fit, jl. zaterdag. En zijn trainer ook. Ajax plukte er de vruchten van. :biggthumpup.gif:

Ik ga komend weekend eens goed voor psv - Twente zitten. Die Tukkers moeten de defensieve zwakte van psv uitbuiten kunnen, lijkt me.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » ma dec 03, 2012 9:45 am

5 nederlagen op rij? :eusa_pray.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie