PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 25, 2012 5:00 pm

Jöhnk schreef:
Laudrup schreef:Janssen, koning. En dan zie je die bejaarde Deen bij ons op het middenveld... :excited.gif:
Met Janssen op de positie van de bejaarde Deen was het ook niet veel. Eerlijk is eerlijk.
Het ging vorig seizoen pas lopen toen Anita noodgedwongen op zijn eigen positie kwam te staan, omdat Janssen ook zijn eigen positie moest gaan voetballen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo nov 25, 2012 5:09 pm

Ook toen het nog niet liep en Theo op de verkeerde positie stond was Janssen als verdedigende middenvelder een paar keer één van de spaarzame Ajax spelers die opstond wanneer Ajax het moeilijk had in uitwedstrijden voor de winterstop. Zoals bij de uitwedstrijden in Limburg en in Eindhoven waar Ajax tot twee keer toe leek te breken bij een achterstand, maar Theo Janssen zich als één van de weinigen een kerel toonde waardoor we er 2-2 uit sleepten.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 5:11 pm

Jöhnk schreef: De enige reden waardoor ik denk dat ze het toch niet worden is Fred Rutten.
Met name natuurlijk het feit dat Bony in de winterstop verkocht wordt.

V.w.b. de bejaarde Deen: geen idee waarom FdB het met hem blijft proberen. Tempo ligt in ieder facet van het spel te hoog voor hem.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 5:16 pm

Cruijff schreef: Theo Janssen
... is een fantastische speler. Een matchwinner. Enorme fout van FdB om hem te laten gaan. Vat ik niet: FdB haalt 'm, Janssen is een zeer belangrijke schakel in de race naar het kampioenschap en mag dan 'zomaar' vertrekken.

Jammer dat een andere club de vruchten kan plukken van een speler die wij voor een prikkie hebben laten gaan, omdat... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 25, 2012 5:17 pm

Theo weg wilde. Maar idd erg jammer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » zo nov 25, 2012 5:27 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Theo Janssen
Vat ik niet: FdB haalt 'm, Janssen is een zeer belangrijke schakel in de race naar het kampioenschap en mag dan 'zomaar' vertrekken.
Tsja...

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 5:30 pm

Ajaciedjuh schreef:Theo weg wilde. Maar idd erg jammer.
Frank had Theo wel wat belangrijker kunnen (en moeten) maken. Gozer zette elke wedstrijd wel iemand vrij voor de keeper. Daarbij was ie iemand die het vuurtje opstookte.

Wedstrijden vandaag niet gezien, hoe was het beeld van psv - Vitesse? Hebben we kans tegen psv volgend weekend?

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Wouter » zo nov 25, 2012 5:43 pm

PSV heeft veel kansen gemist en Vitesse heeft een beetje mazzel gehad. Anderzijds was Vitesse af en toe wel weer bijzonder gevaarlijk in de counter.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Laudrup » zo nov 25, 2012 5:54 pm

Jöhnk schreef:
Laudrup schreef:Janssen, koning. En dan zie je die bejaarde Deen bij ons op het middenveld... :excited.gif:
Met Janssen op de positie van de bejaarde Deen was het ook niet veel. Eerlijk is eerlijk.
Niet de positie van Janssen en toch iets van 5 doelpunten in de eerste seizoenshelft. Waaronder de belangrijke 2-2 thuis tegen AZ. Nee, je kan nog beter Janssen op VM hebben dan deze bejaarde Deen.
15 mei 2011.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 25, 2012 5:56 pm

Wedstrijden vandaag niet gezien, hoe was het beeld van psv - Vitesse? Hebben we kans tegen psv volgend weekend?
Ik heb PSV ook niet gezien, maar volgende week moet het maar "De dood of de gladiolen" (komt toch uit de wielersport?) worden voor Ajax. Staat Ajax op drie punten, dan ... en bij PSV bekruipt het gevoel van "weer niet". PSV krijgt daarna Twente en nog twee eenvoudige wedstrijden, hoewel NAC-uit is lastig, begon daar vorig jaar niet het verval?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Laudrup » zo nov 25, 2012 6:03 pm

Demosthenes schreef:
Wedstrijden vandaag niet gezien, hoe was het beeld van psv - Vitesse? Hebben we kans tegen psv volgend weekend?
Ik heb PSV ook niet gezien, maar volgende week moet het maar "De dood of de gladiolen" (komt toch uit de wielersport?) worden voor Ajax. Staat Ajax op drie punten, dan ... en bij PSV bekruipt het gevoel van "weer niet". PSV krijgt daarna Twente en nog twee eenvoudige wedstrijden, hoewel NAC-uit is lastig, begon daar vorig jaar niet het verval?
Het verval begon eigenlijk bij Feyenoord - uit, maar kwam definitief tot uiting na de 3-0 bij FC Groningen. NAC - uit was uiteindelijk de nekslag voor Rutten. En kijk even naar de resultaten van de afgelopen 5 seizoenen:

2007-2008 NAC - PSV 1-1
2008-2009 NAC - PSV 2-1
2009-2010 NAC - PSV 2-1
2010-2011 NAC - PSV 4-2
2011-2012 NAC - PSV 3-1

Dus meer een zekerheidje voor NAC thuis, gezien de laatste seizoenen.
15 mei 2011.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 6:04 pm

Laudrup schreef: Waaronder de belangrijke 2-2 thuis tegen AZ. Nee, je kan nog beter Janssen op VM hebben dan deze bejaarde Deen.
Poulsen zakt ook in de eredivisie continu door het ijs. Bij Heracles, tegen Vitesse, bij de 1-0 vandaag. Zodra beweging wordt gevraagd, is Poulsen gezien. Vraag is alleen wie je dan wél op VM moet zetten... Dus ik vrees dat Poulsen volgend weekend gewoon weer speelt. :blush.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 6:34 pm

Wouter schreef:PSV heeft veel kansen gemist en Vitesse heeft een beetje mazzel gehad. Anderzijds was Vitesse af en toe wel weer bijzonder gevaarlijk in de counter.
Ten eerste gefeliciteerd, Vitesse doet het fantastisch dit seizoen. Kan trouwens niet zeggen dat het me echt verrast. Vitesse heeft de beste aanval in NL.

En bij psv was de euforie na 8 wedstrijden zonder grootse tegenstand weliswaar enorm, maar de zwakke plekken werden niet blootgelegd. M.n. keeper en CVs zijn daar natuurlijk erg matig.

Hopelijk doen 'wij' het komend weekend tegen psv nog eens dunnetjes over, maar daar heb ik een hard hoofd in. Vitesse is momenteel 'gewoon' beter en veelzijdiger dan Ajax. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Laudrup » zo nov 25, 2012 6:44 pm

wimpey schreef:
Wouter schreef:PSV heeft veel kansen gemist en Vitesse heeft een beetje mazzel gehad. Anderzijds was Vitesse af en toe wel weer bijzonder gevaarlijk in de counter.
Ten eerste gefeliciteerd, Vitesse doet het fantastisch dit seizoen. Kan trouwens niet zeggen dat het me echt verrast. Vitesse heeft de beste aanval in NL.

En bij psv was de euforie na 8 wedstrijden zonder grootse tegenstand weliswaar enorm, maar de zwakke plekken werden niet blootgelegd. M.n. keeper en CVs zijn daar natuurlijk erg matig.

Hopelijk doen 'wij' het komend weekend tegen psv nog eens dunnetjes over, maar daar heb ik een hard hoofd in. Vitesse is momenteel 'gewoon' beter en veelzijdiger dan Ajax. :blush.gif:
Vitesse heeft Janssen, Van Ginkel, Bony....

Spelers die ik graag bij Ajax zie rondlopen. Oh wacht, Janssen heeft bij Ajax gespeeld....

Ik kan er gvd nog steeds niet over uit dat je Janssen zo makkelijk verkoopt en er een uitgerangeerde Deen voor terugkoopt. Wanbeleid.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » zo nov 25, 2012 7:34 pm

Als Vitesse niemand verkoopt en vrij blijft van blessures zie ik ze als serieuze titelkandidaat. Heeft Janssen straks namens drie clubs een schaal gewonnen.

PSV kreeg wel voldoende kansen. Aanvallend gezien staat het toch wel heel aardig hoor. Daar maak ik me wel zorgen over voor komende zaterdag. Ik zie ons die wedstrijd niet winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33765
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door zeux » zo nov 25, 2012 7:39 pm

Laudrup schreef:
wimpey schreef:
Wouter schreef:PSV heeft veel kansen gemist en Vitesse heeft een beetje mazzel gehad. Anderzijds was Vitesse af en toe wel weer bijzonder gevaarlijk in de counter.
Ten eerste gefeliciteerd, Vitesse doet het fantastisch dit seizoen. Kan trouwens niet zeggen dat het me echt verrast. Vitesse heeft de beste aanval in NL.

En bij psv was de euforie na 8 wedstrijden zonder grootse tegenstand weliswaar enorm, maar de zwakke plekken werden niet blootgelegd. M.n. keeper en CVs zijn daar natuurlijk erg matig.

Hopelijk doen 'wij' het komend weekend tegen psv nog eens dunnetjes over, maar daar heb ik een hard hoofd in. Vitesse is momenteel 'gewoon' beter en veelzijdiger dan Ajax. :blush.gif:
Vitesse heeft Janssen, Van Ginkel, Bony....

Spelers die ik graag bij Ajax zie rondlopen. Oh wacht, Janssen heeft bij Ajax gespeeld....

Ik kan er gvd nog steeds niet over uit dat je Janssen zo makkelijk verkoopt en er een uitgerangeerde Deen voor terugkoopt. Wanbeleid.
Hoe kan het eigenlijk dat Ajax zo'n Bony niet 'vindt'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV 2012-2013

Bericht door raymon » zo nov 25, 2012 7:47 pm

Zeux schreef:
Laudrup schreef:
wimpey schreef: Ten eerste gefeliciteerd, Vitesse doet het fantastisch dit seizoen. Kan trouwens niet zeggen dat het me echt verrast. Vitesse heeft de beste aanval in NL.

En bij psv was de euforie na 8 wedstrijden zonder grootse tegenstand weliswaar enorm, maar de zwakke plekken werden niet blootgelegd. M.n. keeper en CVs zijn daar natuurlijk erg matig.

Hopelijk doen 'wij' het komend weekend tegen psv nog eens dunnetjes over, maar daar heb ik een hard hoofd in. Vitesse is momenteel 'gewoon' beter en veelzijdiger dan Ajax. :blush.gif:
Vitesse heeft Janssen, Van Ginkel, Bony....

Spelers die ik graag bij Ajax zie rondlopen. Oh wacht, Janssen heeft bij Ajax gespeeld....

Ik kan er gvd nog steeds niet over uit dat je Janssen zo makkelijk verkoopt en er een uitgerangeerde Deen voor terugkoopt. Wanbeleid.
Hoe kan het eigenlijk dat Ajax zo'n Bony niet 'vindt'?
Of iedere andere club? Beetje rare vraag.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » zo nov 25, 2012 8:06 pm

Jöhnk schreef:Vitesse is echt een kandidaat voor de titel. Dat is nu wel duidelijk. Je wint niet zomaar uit bij PSV en bij Ajax. Ze hebben spelers in de voorhoede lopen die het niveautje Mertens/Babel met gemak ontstijgen, ze hebben met Janssen een beslissende schakel op het middenveld en ze hebben goede verdedigers. De enige reden waardoor ik denk dat ze het toch niet worden is Fred Rutten.
Ben benieuwd hoe Ajax Rules hier inmiddels over denkt.

Vitesse heeft gewoon de beste verdediging van Nederland, een goede loper met Van Ginkel en wedstrijdbeslissers als Reis, Janssen en Bony. Staat meer kwaliteit in de basis dan bij het Ajax van de afgelopen weken. Logisch dus ook dat de verjonging bij Ajax wat sneller doorgezet wordt met Hoesen en Fischer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Bert » zo nov 25, 2012 8:10 pm

Mee eens, al was de verdediging van Vitesse vandaag erg kwetsbaar. Hebben natuurlijk ook Van der Heijden in de basis staan. Dat is nooit verstandig. En Kalas is niet op zijn best als rechtsback. Van Aanholt is goed als hij zijn directe tegenstander kan terugdringen, maar tegen een diepe buitenspeler als Narsingh had hij het lastig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo nov 25, 2012 8:18 pm

Felies wouter...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » zo nov 25, 2012 8:23 pm

Bertje schreef:Mee eens, al was de verdediging van Vitesse vandaag erg kwetsbaar. Hebben natuurlijk ook Van der Heijden in de basis staan. Dat is nooit verstandig. En Kalas is niet op zijn best als rechtsback. Van Aanholt is goed als hij zijn directe tegenstander kan terugdringen, maar tegen een diepe buitenspeler als Narsingh had hij het lastig.
Kalas is wat kwetsbaar over z'n linker kant (zowel met z'n linker been als in de draai), dus had een lastige aan Mertens. Van der Heijden misstaat in defensief opzicht inderdaad in deze achterste vier. Ben het met je eens wat Van Aanholt betreft, maar ik vind het nog steeds een hele interessante linksback. Heeft enorme snelheid. Als hij zijn kop erbij houdt gaat hij volgens mij nog ver komen.

Kashia vind ik enorm vooruitgegaan sinds z'n komst bij Vitesse. Had het vandaag met name de tweede helft niet, maar vergeet ook niet dat dit PSV wel even wat lastiger te bespelen is dan het enorm statische en trage Ajax dat een paar weken geleden in de Arena aantrad tegen Vitesse. Wat je ook van de aanval van PSV mag vinden, ze brengen wel alle drie snelheid en diepgang. Maken het veld bij balbezit heel goed lang en breed, waarna Wijnaldum en Strootman er ook nog onder kunnen komen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door peter » zo nov 25, 2012 8:30 pm

Raymon schreef:
Zeux schreef: Hoe kan het eigenlijk dat Ajax zo'n Bony niet 'vindt'?
Of iedere andere club? Beetje rare vraag.
Bony kwam halverwege 't seizoen 2010/2011 voor ruim vier miljoen over uit Tsjechië. Ajax had toen EH en Suarez. Nogal wiedes dat Ajax die Bony dus niet 'vindt'.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33765
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door zeux » zo nov 25, 2012 8:33 pm

Peter schreef:
Raymon schreef:
Zeux schreef: Hoe kan het eigenlijk dat Ajax zo'n Bony niet 'vindt'?
Of iedere andere club? Beetje rare vraag.
Bony kwam halverwege 't seizoen 2010/2011 voor ruim vier miljoen over uit Tsjechië. Ajax had toen EH en Suarez. Nogal wiedes dat Ajax die Bony dus niet 'vindt'.
Kijk, dat is een antwoord waar ik iets mee kan. Thanks!

Wel jammer dat EH later uit de gratie raakte, Suarez vertrok en Ajax nu zonder goede spits zit.

Die 4 miljoen laat zien dat er op de transfermarkt wel degelijk iets te vinden is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Wouter » zo nov 25, 2012 9:30 pm

wimpey schreef:
Wouter schreef:PSV heeft veel kansen gemist en Vitesse heeft een beetje mazzel gehad. Anderzijds was Vitesse af en toe wel weer bijzonder gevaarlijk in de counter.
Ten eerste gefeliciteerd, Vitesse doet het fantastisch dit seizoen. Kan trouwens niet zeggen dat het me echt verrast. Vitesse heeft de beste aanval in NL.

En bij psv was de euforie na 8 wedstrijden zonder grootse tegenstand weliswaar enorm, maar de zwakke plekken werden niet blootgelegd. M.n. keeper en CVs zijn daar natuurlijk erg matig.

Hopelijk doen 'wij' het komend weekend tegen psv nog eens dunnetjes over, maar daar heb ik een hard hoofd in. Vitesse is momenteel 'gewoon' beter en veelzijdiger dan Ajax. :blush.gif:
Tja, Ajax wil alles met eigen jeugd opvangen. Op zich een lovenswaardig streven, maar ik denk dat ze met Vertonghen, Janssen, Anita en Van der Wiel wel erg veel kwaliteit zijn kwijtgeraakt. Met name de eerste drie waren de spil van het team.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 9:38 pm

Wouter schreef: Op zich een lovenswaardig streven, maar ik denk dat ze met Vertonghen, Janssen, Anita en Van der Wiel wel erg veel kwaliteit zijn kwijtgeraakt.
Dat is duidelijk. Bizar dat FdB jullie Janssen in de schoot heeft geworpen. Die had ik nog mooi een jaar bij Ajax gehouden.
Zeux schreef: Wel jammer dat EH later uit de gratie raakte, Suarez vertrok en Ajax nu zonder goede spits zit.
Ik vind Hoesen een jongen met potentieel, Zeux. Kostte een paar tonnetjes. Dat duurt dan effe, maar zó kan het dus ook... Knap gevonden door Overmars.
Frisse schreef: Wat je ook van de aanval van PSV mag vinden, ze brengen wel alle drie snelheid en diepgang.
Ik vind van psv dat het wel héél erg op Van Bommel en Strootman leunt.
Frisse schreef: Vitesse heeft gewoon de beste verdediging van Nederland
Oneens. Daarvoor zijn vd Heijden, van Aanholt en Velthuizen te beperkt. Vitesse heeft de beste aanval in NL.

Plaats reactie