PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » za nov 17, 2012 3:39 pm

Nu is onze mening misschien wat gekleurd. Maar objectief gezien. Waar verwacht je als jeugdspeler meer kans te hebben om door te breken? Ik denk dat het over het algemeen interessanter is om van Eindhoven naar Amsterdam te verhuizen dan andersom.

Zou wel een opvallende keuze zijn natuurlijk als die jongen inderdaad een groot talent is. Clubs beginnen steeds meer bij elkaar in de opleiding te kijken. Daar zijn spelers natuurlijk relatief gezien goedkoop om te halen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Jöhnk » za nov 17, 2012 3:41 pm

D_skilled schreef:
Jöhnk schreef:
D_skilled schreef:Uit betrouwbare bronnen weet ik dat Ajax hier veel tijd in gestoken heeft. Zijn met een serieuze delegatie om de tafel gaan zitten met Bazoer en diens zaakwaarnemer.
Volgens Frisse had Ajax juist een slechte indruk gemaakt. :confused.gif:

Moeten we hier blij mee zijn? Ik denk het niet. Het hek is nu natuurlijk van de dam. Ik verwacht dat Marcel Brands er alles aan gaat doen om spelers van Amsterdam naar Eindhoven te halen, voor zover hij dat niet al probeerde.
Dat las ik ook, maar dat is dus echt bullshit.

Het hek was al van de dam. Al tijden. PSV is begonnen met spelers te benaderen op de Toekomst. It's payback time. Eigen schuld dikke bult.
Ik ken de geruchten, maar nu heeft Ajax het dus gedaan. En de geruchten? Die kun je ontkennen.

Als het Brands het lukt om Raiola voor zijn karretje te spannen, dan mogen we nog oppassen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door D_skilled » za nov 17, 2012 3:52 pm

,,Na het voeren van gesprekken met enkele clubs in binnen- en buitenland heeft Riechedly besloten zijn carrière bij Ajax voort te zetten", laat zijn management Forza weten. ,,De keuze was niet makkelijk maar is na lang en goed nadenken en in overleg met zijn familie weloverwogen genomen. Riechedly is van mening dat hij zich bij Ajax uiteindelijk het beste sportieve perspectief heeft en zich daardoor optimaal kan gaan ontwikkelen. Uitsluitend het sportieve plan is bepalend geweest voor zijn keuze", aldus Revien Kanhai. De aanwezigheid van veel oud-topvoetballers op De Toekomst speelde een belangrijke rol.''

Bron: Telegraaf.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 17, 2012 4:52 pm

Wel grappig om zo'n Slegers op Twitter te volgen. Is gewoon de spreekpop van Brands. :smallgrin.gif:
Lekker zelfingenomen en mediageil.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » za nov 17, 2012 5:39 pm

Jöhnk schreef:Ik ken de geruchten, maar nu heeft Ajax het dus gedaan. En de geruchten? Die kun je ontkennen.

Als het Brands het lukt om Raiola voor zijn karretje te spannen, dan mogen we nog oppassen.
Had ik ook maar gelezen op PN. Mea culpa. :blush.gif: Goede transfer voor Ajax, dat ook heel nodig moet investeren in de komende lichtingen.

Ajax had Mink Peeters overigens ook al van PSV gehaald.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Oscarito » za nov 17, 2012 5:47 pm

Haha, deze zag ik niet aankomen gezien de uitspraken van de Bazoers over Ajax. :hypocrite.gif:

Wel spijtig, de koppen van de VI kunnen de prullenbak in en nu moeten ze een nieuw stukje maken over de oorlog tussen Ajax en PSV. Hup, ga eens aan het werk Iwan en Tom!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Bert » za nov 17, 2012 7:08 pm

Terug naar het eerste elftal: PSV heeft geen kind aan ADO.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Laudrup » za nov 17, 2012 7:10 pm

Ik hoop op een 2009-2010 scenario voor PSV. Maar ik begin toch echt te vrezen dat PSV het kampioenschap dit jaar wel gaat binnenhalen.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » za nov 17, 2012 8:09 pm

Overigens ook vanavond weer nul zelfopgeleide spelers bij PSV in de basis.
Wel knap resultaat zo tegen ADO.
Laatst gewijzigd door jabu op za nov 17, 2012 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Duke » za nov 17, 2012 10:02 pm

Ajaciedjuh schreef:Wel grappig om zo'n Slegers op Twitter te volgen. Is gewoon de spreekpop van Brands. :smallgrin.gif:
Lekker zelfingenomen en mediageil.
Inderdaad, je ziet aan alles dat ie zéér goede contacten bij PSV heeft, van enige professionele distantie is niet of nauwelijks sprake. Grappig om te volgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 18, 2012 10:22 am

Oscarito schreef:Alsof Bazoer naar Ajax gaat. :smallgrin.gif:
Oscar is i.i.g. niét de vaste scout van psv op De Toekomst. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » zo nov 18, 2012 10:36 am

D_skilled schreef:
,,Na het voeren van gesprekken met enkele clubs in binnen- en buitenland heeft Riechedly besloten zijn carrière bij Ajax voort te zetten", laat zijn management Forza weten. ,,De keuze was niet makkelijk maar is na lang en goed nadenken en in overleg met zijn familie weloverwogen genomen. Riechedly is van mening dat hij zich bij Ajax uiteindelijk het beste sportieve perspectief heeft en zich daardoor optimaal kan gaan ontwikkelen. Uitsluitend het sportieve plan is bepalend geweest voor zijn keuze", aldus Revien Kanhai. De aanwezigheid van veel oud-topvoetballers op De Toekomst speelde een belangrijke rol.''

Bron: Telegraaf.
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » zo nov 18, 2012 10:44 am

InnerHarbour schreef:
D_skilled schreef:
,,Na het voeren van gesprekken met enkele clubs in binnen- en buitenland heeft Riechedly besloten zijn carrière bij Ajax voort te zetten", laat zijn management Forza weten. ,,De keuze was niet makkelijk maar is na lang en goed nadenken en in overleg met zijn familie weloverwogen genomen. Riechedly is van mening dat hij zich bij Ajax uiteindelijk het beste sportieve perspectief heeft en zich daardoor optimaal kan gaan ontwikkelen. Uitsluitend het sportieve plan is bepalend geweest voor zijn keuze", aldus Revien Kanhai. De aanwezigheid van veel oud-topvoetballers op De Toekomst speelde een belangrijke rol.''

Bron: Telegraaf.
:ajaxsmiley.gif:
Mm ja.. voordat we de vlag uithangen, eerst maar eens zien of deze gast door gaat breken. Oud-topvoetballers hebben de neiging om op safe te spelen omdat ze hun eigen reputatie niet aan diggelen willen hebben. Je ziet het met Van Basten die hele elftallen bij elkaar koopt en dan de spelers de schuld van alles en nogwat geeft.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 18, 2012 10:53 am

InnerHarbour schreef:
D_skilled schreef:
,,Na het voeren van gesprekken met enkele clubs in binnen- en buitenland heeft Riechedly besloten zijn carrière bij Ajax voort te zetten", laat zijn management Forza weten. ,,De keuze was niet makkelijk maar is na lang en goed nadenken en in overleg met zijn familie weloverwogen genomen. Riechedly is van mening dat hij zich bij Ajax uiteindelijk het beste sportieve perspectief heeft en zich daardoor optimaal kan gaan ontwikkelen. Uitsluitend het sportieve plan is bepalend geweest voor zijn keuze", aldus Revien Kanhai. De aanwezigheid van veel oud-topvoetballers op De Toekomst speelde een belangrijke rol.''

Bron: Telegraaf.
Is die laatste zin van De T. of van dhr. Revien Kanhai?? De laatste zin heeft namelijk wel een '' aan het einde van de zin, maar niet aan het begin. Dus ik tip op een beetje wishful thinking van De T.

Ik vond op PN trouwens een interessante posting van iemand genaamd Prince:
RodrigoCosta schreef: Opvallende keuze, eerste gesprek tussen Bazoer en Ajax verliep dramatisch. Overmars wist niets van hem en Bazoer zag het absoluut niet zitten. Heb sterk het idee dat Ajax een leuke fee heeft betaald.

Bazoer zelf kiest wel voor zijn ontwikkeling, het is nu eenmaal zo dat jeugdspelers en zeker verdedigers eerder de kans krijgen bij Ajax dan bij PSV. Voor het grote geld was hij wel naar City gegaan, wat ik ook had verwacht.

Doodzonde, absoluut toptalent.
Prince schreef: Onzin. Ajax maakte vanaf het eerste moment een uitstekende indruk. Hij heeft dan ook meteen gesproken met Overmars, Jonk en Frank de Boer. Ik heb me in dit topic op de vlakte gehouden hierover, maar het was een paar weken geleden al duidelijk dat Ajax een hele grote kanshebber was. Toen ben ik ook degene geweest die Rik Elfrink (via Facebook) getipt heeft over de onderhandelingen tussen Ajax en Bazoer. Dit kun je bij Rik Elfrink navragen. Ik heb hem toen (7 november, 11:05) dit berichtje gestuurd:

"Jullie kwamen gisteren met het nieuws naar buiten dat Bazoer op weg lijkt te zijn naar Manchester City. Ik kan je vertellen dat er twee andere clubs zijn waar Bazoer in verregaande onderhandeling mee is, te weten: Chelsea en Ajax! Chelsea en City zijn financieel interessant, terwijl Ajax als sportief aantrekkelijker gepercipieerd wordt.
Bazoer struikelt nogal over het feit dat hij bij PSV in de rangorde pas de 7e centrale verdediger zou zijn, na de selectiespelers en de talenten Menno en Jorrit. Tevens is hij niet te spreken over de niet nagekomen beloften die gedaan zijn aan Bakkali. Hij heeft nu het idee dat, net zoals bij Bakkali, er allerlei mooie beloften aan hem worden gedaan om hem te overtuigen om te tekenen en wanneer hij dit dan doet vervolgens voorlopig de nummer 7 blijft. Op basis daarvan is tekenen bij PSV absoluut geen optie meer voor hem.
Bijkomende overweging is dat hij na de zomer bij Ajax pas in actie zou kunnen komen, terwijl dat in Engeland al vanaf de winterstop zou kunnen. In een eerder stadium heeft hij ook nog gesproken met andere clubs zoals PSG en Newcastle, maar die clubs lijken geen optie meer.
Kijk maar wat je ermee doet."

Daarna heeft hij me gebeld om het een en ander na te vragen, waarna hij met het nieuws omtrent Ajax naar buiten is gekomen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » zo nov 18, 2012 10:55 am

GangstaRiB schreef: Mm ja.. voordat we de vlag uithangen, eerst maar eens zien of deze gast door gaat breken. Oud-topvoetballers hebben de neiging om op safe te spelen omdat ze hun eigen reputatie niet aan diggelen willen hebben. Je ziet het met Van Basten die hele elftallen bij elkaar koopt en dan de spelers de schuld van alles en nogwat geeft.
Waarom zou je iedere oud-topspeler die trainer wordt met Van Basten vergelijken? Of met Danny Blind?

Je gaat José Mourinho toch ook niet met Albert van der Dussen of Cock Jol vergelijken? :confused.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV 2012-2013

Bericht door WP_Legend » zo nov 18, 2012 11:20 am

bakkali en jorrit Hendrix worden toch ook gezien als toptalenten, of vergis ik me?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » zo nov 18, 2012 11:39 am

Ze hebben altijd verdomd veel toptalenten daar PSV waarvan er uiteindelijk verdacht weinig doorbreken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » zo nov 18, 2012 11:52 am

Kan het nergens vinden maar deze jongen, dat is hopelijk toch niet weer een kabouter waar ze binnen Ajax duidelijk dol op zijn?
YNWA

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Oscarito » zo nov 18, 2012 12:06 pm

wimpey schreef:
Oscarito schreef:Alsof Bazoer naar Ajax gaat. :smallgrin.gif:
Oscar is i.i.g. niét de vaste scout van psv op De Toekomst. :smallgrin.gif:
En ik voorspelde elders de komst van Forza speler Zivkovic naar Ajax terwijl die mooi bij FC Groningen blijft.

Kortom, ik weet noppes. :neutral.gif:







:hypocrite.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 18, 2012 12:07 pm

Ik ken hem niet, maar een speler die praat met City, Chelsea, Newcastle en PSG is iemand die aan geld denkt en terecht, gezien vanuit zijn standpunt: 16 jaar en hij kan zo maar geblesseerd raken (Jip Bartels, twee keer een kruisband, einde carrière, Ricardo Kishna, komt dat ooit goed om twee voorbeelden van de laatste twee jaar te noemen) Hij krijgt natuurlijk van Ajax een behoorlijk bedrag (Die Groningse spits zou toch ook € 4.000 netto per maand gaan verdienen, als de berichten daarover kloppen)

Ajax koopt twee keer een zestienjarige Deen voor ruim € 1.000.000: Eriksen en Fischer (totaalbedrag zal wel worden overgemaakt als hij een bepaald aantal wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld) Voor een speler van PSV wordt ook betaald, want we mogen aannemen dat het TH in hem een terra-talent ziet, iemand die niet bij Ajax rondloopt, ook niet in de leeftijdsgroep eronder.

Hij is de zevende centrale verdediger bij PSV? Kan, de hoeveelste is hij bij Ajax?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » zo nov 18, 2012 12:13 pm

Demosthenes schreef:Ik ken hem niet, maar een speler die praat met City, Chelsea, Newcastle en PSG is iemand die aan geld denkt en terecht, gezien vanuit zijn standpunt: 16 jaar en hij kan zo maar geblesseerd raken (Jip Bartels, twee keer een kruisband, einde carrière, Ricardo Kishna, komt dat ooit goed om twee voorbeelden van de laatste twee jaar te noemen)
Je kan ook zeggen dat een speler die naar City, Chelsea, Newcastle en PSG kan maar kiest voor Ajax, een speler is die gaat voor het sportieve en niet voor het financiële plaatje.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 18, 2012 12:18 pm

Je kan ook zeggen dat een speler die naar City, Chelsea, Newcastle en PSG kan maar kiest voor Ajax, een speler is die gaat voor het sportieve en niet voor het financiële plaatje.
Kun je inderdaad stellen, maar welke garantie heeft een zestienjarige? In de jeugd fysiek sterke spelers zijn misschien wel uitgegroeid, hebben om die reden een voorsprong enz. enz. Kiest hij voor het sportieve, waarom überhaupt gaan praten met dergelijke clubs? Zo'n gesprek is niet verplicht.

Je denkt dat hij geen geld hoeft van Ajax? Dat Ajax niets heeft geboden? Bij Feyenoord kan hij zich misschien wel beter ontwikkelen, iedereen roemt toch die jeugdopleiding! Ik denk dat hij zich bij PSV ook kan ontwikkelen en als hij zich daar nummer zeven voelt, kan hij er ook voor gaan vechten om nummer zes te worden, nummer drie, nummer één.

Heb jij een idee hoe hoog hij in de rangorde bij Ajax komt te staan? Afwachten maar weer, zal vijf tot zeven jaar duren of zit hij in de categorie van drie jaar?

Nee, ik heb niets tegen die jongen; ja, ik hoop dat Ajax alleen maar uitzonderlijke talenten aantrekt, maar op voorhand daar vanuit gaan doe ik niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » zo nov 18, 2012 12:25 pm

Welke garanties hij al dan niet heeft gekregen kunnen wij idd niet bepalen. En dat hij met geïnteresseerde clubs praat alvorens tot een beslissing te komen lijkt mij niet onlogisch. Wellicht was Feyenoord niet geïnteresseerd of besloot hij nav van de uittocht van talenten als Fer, Wijnaldum, Cabral, Castaignos, Leerdam, dat hij Feyenoord niet geschikt vond. Dat weten we niet dus dat is slechts koffiedik kijken. Gezien de reputaties van de clubs waarmee hij heeft gesproken en zijn uiteindelijke keuze voor Ajax, geef ik hem liever het voordeel van de twijfel dan het nadeel. Ondanks dat het theoretisch zou kunnen dat zijn keuze voor Ajax een puur financiële is en hij bij City, Chelsea, etc. een veel beter sportief perspectief zou hebben.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » zo nov 18, 2012 12:34 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Mm ja.. voordat we de vlag uithangen, eerst maar eens zien of deze gast door gaat breken. Oud-topvoetballers hebben de neiging om op safe te spelen omdat ze hun eigen reputatie niet aan diggelen willen hebben. Je ziet het met Van Basten die hele elftallen bij elkaar koopt en dan de spelers de schuld van alles en nogwat geeft.
Waarom zou je iedere oud-topspeler die trainer wordt met Van Basten vergelijken? Of met Danny Blind?

Je gaat José Mourinho toch ook niet met Albert van der Dussen of Cock Jol vergelijken? :confused.gif:
Die snap ik niet. Mourinho is een toptrainer die geen oud-topvoetballer is geweest (het critirium dat tegenwoordig lijkt te gelden bij Ajax). Ik vergelijk Mourinho dus liever met Van Gaal. Dat zijn mensen die zich van laag naar hoog werkten, in plaats van op het hoogste nivo te beginnen en een club kapot maken. Nu worden een aantal oud-topvoetballers (althans.. top...) als techniektrainers binnengebracht die geen enkel verantwoordelijkheid hoeven te nemen. Ze komen en gaan wanneer ze willen. Lekker vrijblijvend allemaal. Ik zie de verbertering dus nog niet echt en daarom is het maar de vraag hoe de ontwikkeling van zo'n jongen door zal gaan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 18, 2012 1:14 pm

Nu worden een aantal oud-topvoetballers (althans.. top...) als techniektrainers binnengebracht
Techniektrainers heeft Ajax al lang, zie Tahamata (vanaf 200 bij GBA en vanaf 2004 bij Ajax) en Jonk die in 2008 al voor Ajax werkte; heeft Arnold Mühren ook niet zoiets gedaan?

Ik heb ook eens opgezocht, n.a.v. Van Gaal-Mourinho-topvoetballers als trainer, welke topvoetballers onze jeugd trainen, want daar werkt toch ook de top?

Wanneer ik Telstar niet meereken kom ik voor Van Gaal op ruim 300 wedstrijden bij Antwerp, Sparta en AZ; ik neem aan dat deze wedstrijden vooral in de hoogste divisie werden gespeeld. Mourinho komt bij lange na niet aan 100 wedstrijden.

Topvoetballers bij Ajax? Orlando Trustfull speelde ruim 200 wedstrijden betaald voetbal. Minder dan Van Gaal!

Zoek ik Said Ouaali, trainer A2, dan zie ik via Google vooral boksers, geen topvoetballers.
Zoek ik Frank Peereboom, trainer B2, dan zie ik geen ex-topvoetballer voor me.
Zoek ik Peter van der Veen, trainer C1, dan vraag ik me af waar heeft hij gespeeld? Als bodybuilder kom je die naam wel tegen.
Zoek ik Brian Tevreden, trainer van de C2, dan zie ik 15 wedstrijden eredivisie
Zoek ik Casimir Westerveld, trainer van de D1, dan zie ik dat hij op zijn achttiende is gestopt (Wel in de jeugd bij Ajax gezeten)
Zoek ik Dave Vos, trainer van de D2, dan zie ik via Google op de eerste pagina geen voetbal.
Zoek ik Peter van der Hengst, ja die ken ik, die heb ik zien voetballen: 198 keer eredivisie bij Pec Zwolle
Zoek ik Joost van Dam, trainer van de E2, geen informatie over zijn voetbalcarrière.
Zoek ik Alex Geernaert, trainer van de E3, hij werkt op een vmbo, maar niets over zijn profloopbaan.
Zoek ik Dennis de Haan, trainer van de F1, dan herinner ik me een naam uit de tijd dat JC trainer was, speelde misschien een keer mee of is dat een andere De Haan. Geen topvoetballer.

De A1: Alfons Groenendijk: meer dan 400 wedstrijden.


Een fabeltje dat topvoetballers de Ajaxjeugd trainen. Zijn deze trainers niet goed? Ik hoop dat ze fantastisch zijn, maar er zit geen international bij. Voor mij is het feit dat iemand geen ex-topvoetballer is, geen reden om aan te nemen dat hij geen goede trainer zou kunnen zijn en tegelijkertijd zie ik de beste voetballers niet altijd terug als een goede trainer, zie Alfredo Di Stefano (vijf keer EC 1), Maradona, Puskas, van Himst, Van Basten, Gullit, Pele(?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie