Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door De Dominee » di apr 09, 2024 1:16 pm

999 schreef:
di apr 09, 2024 11:56 am
Yopii schreef:
di apr 09, 2024 11:42 am
Dat is Ajax' probleem.

F. was veel fitter. Ajax heeft dit seizoen het nog geen keer volgehouden om in een behoorlijk tempo te spelen.
Nee das jouw probleem dat je dat niet zit.In heel die discussie waar jij het over hebt is niet een keer het woordje conditie gevallen. Jij doet net alsof de AJAX spelers binnen een 30 minuten met hun tong op de schoenen stonden uit te hijgen. Das jouw stokpaardje inmiddels conditie conditie en nog een conditie .. Het suggereert ook dat we best "super " spelers hebben en als ze maar wat harder rennen het wel goed komt ...

Daarbij, de goals die vielen/vallen ( steeds ) door domme fouten, handelingssnelheid en denken dat je wel effe een mannetje uit kan spelen op techniek , waar de fout van van de Boomen het hoogtepunt was .. Die was met zijn handelingssnelheid het helemaal kwijt ..

Of zoals de VI terecht opmerkt " Fout na fout: Ajax krijgt historisch pak slaag van Feyenoord "

En dat kun je gewoon vertalen in gemis aan kwaliteit ..
VI merkt juist op dat Van 't Schip tactisch enorm afgetroefd is op vreselijke wijze.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door GangstaRiB » di apr 09, 2024 1:20 pm

Kunnen we het er over eens zijn dat heel Ajax op dit moment kwaliteit mist. Schip tilt de boel niet naar een hoger nivo, zijn assistenten blijkbaar ook niet en over de spelers hoef ik nieteens te beginnen.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Yopii » di apr 09, 2024 1:41 pm

Schip is een erg matige trainer, dat blijkt ook uit zijn CV.

Dan stel ik nogmaals de vraag: wie heeft bedacht dat hij Ajax moest gaan trainen op zo'n lastig moment? En uit wiens koker komt het idee dat hij trainers moet gaan begeleiden?

Presteren begint met goed trainen, discipline, taken, fitheid. Daarvoor heb je een trainer nodig die weet wat hij doet.

Ik vind het onbegrijpelijk dat je een trainer aanstelt die het trainen van Ajax ziet in het licht van zijn rouwverwerking. 'Mijn vrouw zei dat het goed voor me was'. Donder op, zeg! :1evil.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door GangstaRiB » di apr 09, 2024 1:45 pm

Denk dat je beter de vraag andersom kan stellen. Wie had er wel zin om in te stappen? Iedere trainer met een IQ van 70+ kan op z'n vingers natellen dat met zo'n rampzalige selectie niks te beginnen was.

Ik zeg het je.... de reeks wedstrijden/punten na de winterstop hebben Ajax behoed voor serieus degradatie voetbal. Want er wordt nu al weken amper een punt gepakt.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Yopii » di apr 09, 2024 2:25 pm

Toptrainers hebben zelfvertrouwen. Schip is een twijfelaar.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Liberty » di apr 09, 2024 2:34 pm

Van 't Schip is inmiddels ook al weer zo'n 5 maanden trainer maar heeft Ajax geen moment verder gebracht. Waar trainen ze dan doordeweeks op? Niet op conditie blijkbaar, maar ook niet op tactiek. Van 't Schip lijkt me prima geschikt om leiding te geven aan een groep waarvan de spelers weten wat er van hen wordt verwacht. Waar ze fit zijn, de banden goed zijn en de automatismen goed zijn ingeslepen. Maar op welk gebied is hij in staat om ze echt beter te maken.

Tuurlijk zit je als ploeg in de hoek waar de klappen vallen maar Van 't Schip heeft geen moment voor de groep gestaan, de klappen opgevangen en is vervolgens aan de slag gegaan om de situatie te verbeteren. Want op sommige zaken kan je gewoon trainen. De conditie van je ploeg kan je gewoon verbeteren door hierop te trainen. Met een tactisch plan komen om je tegenstander het zo moeilijk mogelijk te maken is iets wat aan de trainer is om dit te doen.

Had dan Frank de Boer teruggehaald. Die was volgens mij ook beschikbaar maar is jonger en zat niet in een rouwproces. Van 't Schip was denk ik echt niet de enige optie.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door 999 » di apr 09, 2024 2:46 pm

De Dominee schreef:
di apr 09, 2024 1:16 pm
999 schreef:
di apr 09, 2024 11:56 am
Yopii schreef:
di apr 09, 2024 11:42 am
Dat is Ajax' probleem.

F. was veel fitter. Ajax heeft dit seizoen het nog geen keer volgehouden om in een behoorlijk tempo te spelen.
Nee das jouw probleem dat je dat niet zit.In heel die discussie waar jij het over hebt is niet een keer het woordje conditie gevallen. Jij doet net alsof de AJAX spelers binnen een 30 minuten met hun tong op de schoenen stonden uit te hijgen. Das jouw stokpaardje inmiddels conditie conditie en nog een conditie .. Het suggereert ook dat we best "super " spelers hebben en als ze maar wat harder rennen het wel goed komt ...

Daarbij, de goals die vielen/vallen ( steeds ) door domme fouten, handelingssnelheid en denken dat je wel effe een mannetje uit kan spelen op techniek , waar de fout van van de Boomen het hoogtepunt was .. Die was met zijn handelingssnelheid het helemaal kwijt ..

Of zoals de VI terecht opmerkt " Fout na fout: Ajax krijgt historisch pak slaag van Feyenoord "

En dat kun je gewoon vertalen in gemis aan kwaliteit ..
VI merkt juist op dat Van 't Schip tactisch enorm afgetroefd is op vreselijke wijze.
Zoek.dat artikel maar eens op ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Monkey Tonk » do apr 11, 2024 6:06 pm

Schip afvallen kan niet, vind ik. Die is, op een laagtepunt in zijn leven, ingestapt op het laagste punt van de historie van de club. Hij heeft de rust terug gebracht. Die is nu weer verstoord, maar dat komt niet door hem. De derde plek was in zicht door zijn inbreng, en toen stortte het toch weer in toen bepalende spelers geblesseerd raakten. Niet zo gek met zo'n selectie. Niemand kan iets met dit bij elkaar gegraaide zooitje.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door peter » do apr 11, 2024 8:51 pm

Interessante zienswijze. Blessures spelen zeker een rol. Ook omdat het hele spelconcept om Brobbey wordt gebouwd. Ik denk dat een vakman als Louis wel tot meer in staat is overigens. Zie hem sowieso niet zo gauw met 6-0 verliezen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door 999 » do apr 11, 2024 8:59 pm

Dan wordt het 4 - 0 , maar de armoe wordt daar niet minder door .

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Lionel » vr apr 12, 2024 6:16 am

Van’t Schip is een dramatische trainer. Dat hij een paar wedstrijden won en ongeslagen bleef ligt meer aan de groep dan aan zijn kwaliteiten. Dat is later wel gebleken toen we er niks meer van bakten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Trab » vr apr 12, 2024 8:18 am

Lionel schreef:Van’t Schip is een dramatische trainer. Dat hij een paar wedstrijden won en ongeslagen bleef ligt meer aan de groep dan aan zijn kwaliteiten. Dat is later wel gebleken toen we er niks meer van bakten.
Vind ik ook. Als je thuiswedstrijden tegen pec niet eens kan winnen en van amateurs verliest voor de beker dan ben je gewoon een slechte coach.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Paul1985
Berichten: 180
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Paul1985 » vr apr 12, 2024 3:09 pm

Lionel schreef:
vr apr 12, 2024 6:16 am
Van’t Schip is een dramatische trainer. Dat hij een paar wedstrijden won en ongeslagen bleef ligt meer aan de groep dan aan zijn kwaliteiten. Dat is later wel gebleken toen we er niks meer van bakten.
Denk inderdaad dat het toen lag aan programma, vertrek van Steijn en de selectie. Hij is bij ons trainer geweest in 2001-2002 en toen kregen wij ongeveer hetzelfde voorgeschoteld: voetbal waar geen enkel idee achter zit en waarvan je jezelf afvraagt of er überhaupt getraind wordt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Marillion » vr apr 12, 2024 3:12 pm

Hij is natuurlijk niet voor niets nergens succesvol geweest als trainer.

Van 't Schip lijkt me een fijne kerel. Dat zal hebben geholpen om weer iets van sfeer terug te krijge. En hij heeft natuurlijk ook wel op een bepaalde manier indruk gemaakt door in te stappen terwijl hij in een enorm lastige periode van zijn leven zit. Beide zag je na zijn entree terug in reacties van spelers.

Maar het is eigenlijk nooit echt beter gegaan. Ook de serie wedstrijden die we toen wisten te winnen niet. Tegenstanders kregen regelmatig veel ruimte en kansen alleen gingen ze er toen niet in.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - AFC Ajax zo 7-4 14:30

Bericht door Yopii » vr apr 12, 2024 6:30 pm

Monkey Tonk schreef:
do apr 11, 2024 6:06 pm
Schip afvallen kan niet, vind ik. Die is, op een laagtepunt in zijn leven, ingestapt op het laagste punt van de historie van de club. Hij heeft de rust terug gebracht. Die is nu weer verstoord, maar dat komt niet door hem. De derde plek was in zicht door zijn inbreng, en toen stortte het toch weer in toen bepalende spelers geblesseerd raakten. Niet zo gek met zo'n selectie. Niemand kan iets met dit bij elkaar gegraaide zooitje.
Hoezo kan dat niet? Het is topsport. :confused.gif:

Plaats reactie