Ajax - Utrecht 3-3-24

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door T82 » zo mar 03, 2024 7:41 pm

LucaS schreef:
zo mar 03, 2024 12:48 pm
Fijn dat met Kaplan en Mannsverk er iig 2 spelers staan die vooruit spelen als dat maar even kan
En blijkbaar ook met een hoge pass nauwkeurigheid.

Twee punten ingelopen op AZ, Feyenoord en PSV. En de nul gehouden. Wat een wereld weekend.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door elliquido » zo mar 03, 2024 8:56 pm

Studio sport was extreem negatief. Ook heel subjectief. Opvallend. .
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Alexander » zo mar 03, 2024 10:13 pm

WP_Legend schreef:
zo mar 03, 2024 2:19 pm
Brobbey, Kaplan, Mannsverk, Sosa, Henderson prima.

Taylor, Hlynson, Rijk en Rensch slecht.

De rest was aardig..

Al met al, niet geweldig maar wel wat lichtpuntjes.
Zo zielig dat zeiken op Taylor de hele tijd. Was vandaag 1 van de betere Ajacieden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Toppie » ma mar 04, 2024 7:59 am

Die Engelsen gaan eraan Donderdag Aston Martin Villa :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door WP_Legend » ma mar 04, 2024 9:47 am

Alexander schreef:
WP_Legend schreef:
zo mar 03, 2024 2:19 pm
Brobbey, Kaplan, Mannsverk, Sosa, Henderson prima.

Taylor, Hlynson, Rijk en Rensch slecht.

De rest was aardig..

Al met al, niet geweldig maar wel wat lichtpuntjes.
Zo zielig dat zeiken op Taylor de hele tijd. Was vandaag 1 van de betere Ajacieden.
Speelde 85 minuten verstoppertje... Hij scoorde wel, maar voegt weinig tot niks toe aan het spel.

Even zijn stats bekeken, heeft de bal maar 40x aangeraakt... Brobbey zat op 36.. dat is toch veel te weinig op zijn positie?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door 999 » ma mar 04, 2024 10:33 am

Tjesus .. gaan we deze kant nu ( weer ) op ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Marillion » ma mar 04, 2024 11:29 am

wimpey schreef:
zo mar 03, 2024 2:43 pm
Sosa bij VfB (3-5-2) was gewoon een goede speler. Met 4 achterop is ie veel minder.

De vraag lijkt me of je iets duurzaams opbouwt met 5-3-2 / 3-5-2 / 3-4-2-1. Of die tactiek leading moet zijn. Je bent dan wel heel afhankelijk van Brobbey. Als die überhaupt bij Ajax is, volgend seizoen.
Dit was natuurlijk geen nieuws. Onbegrijpelijk dat Ajax zolang heeft vastgehouden aan een systeem waarvoor de spelers niet beschikbaar waren.

Ik zou vooralsnog doorgaan op deze weg. In de zomer moeten we maar zien wat er mogelijk is wat betreft de selectie. Dat is vroeg genoeg om te bepalen of we dan zo verder bouwen of dat er betere opties zijn. Dat we met een minimale hoeveelheid training op deze speelwijze nu tot een wedstrijd komen waarin we weinig weggeven en de nul houden zegt wel iets. En Ajax heeft op het moment vooral vertrouwen nodig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door WP_Legend » ma mar 04, 2024 11:43 am

Ik vind het ook prima om dit een tijdje te proberen. Ik zou alleen iets meer creativiteit op het middenveld willen hebben. Taylor en Hlynson zijn meer lopers dan passers... Zie ik toch liever 1x een creatieve speler die wat onverwachts doet... De enige is Berghuis... Of misschien Godts? Maar of die daar klaar voor is?

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 04, 2024 11:48 am

WP_Legend schreef:
ma mar 04, 2024 11:43 am
Ik vind het ook prima om dit een tijdje te proberen. Ik zou alleen iets meer creativiteit op het middenveld willen hebben. Taylor en Hlynson zijn meer lopers dan passers... Zie ik toch liever 1x een creatieve speler die wat onverwachts doet... De enige is Berghuis... Of misschien Godts? Maar of die daar klaar voor is?
Branco is aan de bal ook wel goed. Alleen zit er dan met Branco, Henderson en Mannsverk erg weinig snelheid in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Marillion » ma mar 04, 2024 11:55 am

Ja, we moeten ergens concessies doen omdat we te weinig complete spelers hebben. Ik denk dat het voorlopig betekent dat je tegen sterke tegenstanders kiest voor het defensieve accent en tegen zwakkere tegenstanders misschien iets offensiever.

Het eerste wat we moeten doen is vertrouwen opbouwen. Dat lukt niet als je elke week 2 of 3 doelpunten moet slikken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door WP_Legend » ma mar 04, 2024 12:27 pm

Mr. Ajax schreef:
WP_Legend schreef:
ma mar 04, 2024 11:43 am
Ik vind het ook prima om dit een tijdje te proberen. Ik zou alleen iets meer creativiteit op het middenveld willen hebben. Taylor en Hlynson zijn meer lopers dan passers... Zie ik toch liever 1x een creatieve speler die wat onverwachts doet... De enige is Berghuis... Of misschien Godts? Maar of die daar klaar voor is?
Branco is aan de bal ook wel goed. Alleen zit er dan met Branco, Henderson en Mannsverk erg weinig snelheid in.
Heeft Branco ooit als aanvallende middenvelder gespeeld? Daar heeft hij toch de snelheid niet voor? Misschien toch maar een lijntje uitgooien naar Almada?

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 04, 2024 12:52 pm

WP_Legend schreef:
ma mar 04, 2024 12:27 pm
Mr. Ajax schreef:
WP_Legend schreef:
ma mar 04, 2024 11:43 am
Ik vind het ook prima om dit een tijdje te proberen. Ik zou alleen iets meer creativiteit op het middenveld willen hebben. Taylor en Hlynson zijn meer lopers dan passers... Zie ik toch liever 1x een creatieve speler die wat onverwachts doet... De enige is Berghuis... Of misschien Godts? Maar of die daar klaar voor is?
Branco is aan de bal ook wel goed. Alleen zit er dan met Branco, Henderson en Mannsverk erg weinig snelheid in.
Heeft Branco ooit als aanvallende middenvelder gespeeld? Daar heeft hij toch de snelheid niet voor? Misschien toch maar een lijntje uitgooien naar Almada?
Dat is ook niet wat ik suggereer. Sosa en Gooijer als wingbacks en dan Branco - Henderson - Mannsverk met Taylor/Hlynsson/Berghuis ervoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door WP_Legend » ma mar 04, 2024 2:43 pm


Hmm zet je Branco dan iets hoger dan Henderson en Mannsverk en dan Taylor of Hlynson tussen hem en Brobbey in? Hmmm wel interessante gedachte. Ik vraag me af of je dan een te groot gat creërt voor Brobbey of juist zorgt dat Branco de bal wat meer vasthoudt zodat je niet steeds een knal naar voren hoeft te geven maar ervoor zorgt dat wingbacks wat meer ruimte hebben om door te schuiven.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Trab » ma mar 04, 2024 3:24 pm

Mr. Ajax schreef:
WP_Legend schreef:
ma mar 04, 2024 11:43 am
Ik vind het ook prima om dit een tijdje te proberen. Ik zou alleen iets meer creativiteit op het middenveld willen hebben. Taylor en Hlynson zijn meer lopers dan passers... Zie ik toch liever 1x een creatieve speler die wat onverwachts doet... De enige is Berghuis... Of misschien Godts? Maar of die daar klaar voor is?
Branco is aan de bal ook wel goed. Alleen zit er dan met Branco, Henderson en Mannsverk erg weinig snelheid in.
Ze spelen met een vierkant op het middenveld. Mannsverk en Henderson voor de verdediging en Taylor en Hlynsson achter Brobbey. Branco zou alleen ipv Mannsverk of Henderson kunnen spelen. Maar ik zou het voorlopig zo laten.
Als je aanvallend meer wilt zou je Taylor kunnen inwisselen voor een 2e spits. Rijkhoff of Akpom. Hlynsson op 10.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door wimpey » ma mar 04, 2024 3:47 pm

5-4-1 bij Ajax. We mogen branie en mooi voetbal voorlopig alleen schrijven. Niet eens fluisteren.

Het is te hopen dat Hato en Brobbey bij Ajax blijven. Daar kan je met goed beleid een aardig team omheen bouwen. Ik neem aan dat ze na ruim zo'n 20 recente miskopen 'wijzer' zijn nu? :confused.gif:

Ajax zal komend seizoen zeker niet om de titel spelen, maar beter dan dit - en vorig seizoen moet mogelijk zijn.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Nihad » ma mar 04, 2024 4:02 pm

Brobbey, Hato, Kaplan, Manssvkerk, Godts, Ramj...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door Marillion » ma mar 04, 2024 4:02 pm

wimpey schreef:
ma mar 04, 2024 3:47 pm
5-4-1 bij Ajax. We mogen branie en mooi voetbal voorlopig alleen schrijven. Niet eens fluisteren.

Het is te hopen dat Hato en Brobbey bij Ajax blijven. Daar kan je met goed beleid een aardig team omheen bouwen. Ik neem aan dat ze na ruim zo'n 20 recente miskopen 'wijzer' zijn nu? :confused.gif:

Ajax zal komend seizoen zeker niet om de titel spelen, maar beter dan dit - en vorig seizoen moet mogelijk zijn.
Wat dat laatste betreft hou ik me we maar aan vast dat het bij de concurrentie ook snel fout kan lopen. Mijn indruk is vooral dat beide trainers daar geweldig werk leveren. In die zin vergelijkbaar met de sterke jaren van Ajax. Het is afhankelijk van één sterk figuur die de boel succesvol naar zijn hand weet te zetten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door zeux » ma mar 04, 2024 5:12 pm

Marillion schreef:
ma mar 04, 2024 4:02 pm
wimpey schreef:
ma mar 04, 2024 3:47 pm
5-4-1 bij Ajax. We mogen branie en mooi voetbal voorlopig alleen schrijven. Niet eens fluisteren.

Het is te hopen dat Hato en Brobbey bij Ajax blijven. Daar kan je met goed beleid een aardig team omheen bouwen. Ik neem aan dat ze na ruim zo'n 20 recente miskopen 'wijzer' zijn nu? :confused.gif:

Ajax zal komend seizoen zeker niet om de titel spelen, maar beter dan dit - en vorig seizoen moet mogelijk zijn.
Wat dat laatste betreft hou ik me we maar aan vast dat het bij de concurrentie ook snel fout kan lopen. Mijn indruk is vooral dat beide trainers daar geweldig werk leveren. In die zin vergelijkbaar met de sterke jaren van Ajax. Het is afhankelijk van één sterk figuur die de boel succesvol naar zijn hand weet te zetten.
Een trainer die Ajax nondeju had kunnen hebben... Nog even laatste geintje van Sar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - Utrecht 3-3-24

Bericht door T82 » ma mar 04, 2024 6:56 pm

WP_Legend schreef:
zo mar 03, 2024 2:11 pm
Henderson in de 94e minuut gewoon nog ff vol gas he! Top fit die gast!
https://www.instagram.com/reel/C4F5HjYs ... Ntb3RvM3d3

Mooi ja!

Plaats reactie