AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door 999 » vr nov 10, 2023 3:05 am

Ach, ze werken wat meer ( rennen ) voor elkaar ( als je 2 miljoen of meer p/jaar verdient gaat dat pas gebeuren nadat een trainer zijn leed als speech heeft gebruikt , blijkbaar ) , het staat wat beter omdat het jong spul beter begrijpt hoe je het moet invullen,de keeper is ietsje rustiger ( al moet ie echt wel gaan werken aan zijn uit trappen en uitkomen bij hoge ballen ), maar verder ... op naar Almere C. :)

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Jinne » vr nov 10, 2023 7:07 am

Je weet moeilijk een punt te maken.....

Het is te hopen dat Brighton in ieder geval een resultaat haalt in Athene. Dan hou je het nog in de hand voor plek 3. Er vanuit gaand dat wij ook in Marseille niet zullen winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Trab » vr nov 10, 2023 8:11 am

Lionel schreef:We speelden tegen een ploeg waartegen zelfs City en Liverpool zich tactisch aanpassen.

Wat hadden we verwacht?

Berghuis en Bergwijn deden echt weinig goed maar het plan op zich was niet slecht.

Brighton werd goed onder druk gezet. Ik zag een plan in de opbouw. Dat Brighton zich ook weer kan aanpassen is niet heel gek. Geen verkeerde ploeg.

Maar ik heb er wel vertrouwen in onder Schip. De spelers werken keihard voor elkaar en iedere wedstrijd zie ik vooruitgang.

In de winterstop Bergwijn verkopen aan Saudie Arabië en daarvoor 1 of 2 vleugelaanvallers kopen. Hopelijk kunnen we nog wat brandhout verkopen.

Maar met Ramaj, Hato, Sutalo, Vos, Brobbey en zelfs nog een Taylor (blijft jong) en Hlysson hebben we een aantal aardige jonge spelers. Zaak is nu om daar kwaliteit aan toe te voegen. Een transferwindow als met Tadic en Blind zou fijn zijn.

Zou die Mikautadze overigens niet op de vleugel kunnen?
Brighton wordt veels te groot gemaakt. Van de laatste 9 wedstrijden hebben ze alleen 2x van Ajax gewonnen. Gisteren werd er goed druk gezet door Ajax voorin. Dat was goed. Maar in de eigen opbouw was het matig. Dan hoor ik Schip zeggen dat ze niet tot kansen kwamen omdat de aanvallers veel kracht verspeelden in het druk zetten en hierdoor kracht misten voor een actie. Maar dat is gewoon lariekoek. De bal kwam amper voorin doordat we hem achterin bleven rondspelen. Driehoekjes met de keeper en dan vervolgens een uittrap van Ramaj die 9 van de 10 keer over de zijlijn verdween.
Je hebt in de opbouw toch iemand als Branco nodig die het spel snel kan verplaatsen. Zet er een balafpakker naast als Vos of Tahirovic en laat Taylor maar concurreren met Hlynsson op 10.
En alsjeblieft geen Akpom meer op 10. Die kan prima in de spits. Gewoon stand in voor Brobbey.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door wimpey » vr nov 10, 2023 8:59 am

Eens met Trab, dat Brighton is niet zo goed. Maar wanneer je constant met 3 man achterin blijft hangen, dan kunnen zij er makkelijk druk op krijgen. En kom je zelf een middenvelder tekort in de opbouw. Dit was gewoon een gemiste kans om het in je 'eigen' formatie te proberen tegen een betere tegenstander. Nu bouwt ie het compleet om en ga je er (ook) kansloos af. Min-min voor Schip dus.

Hopelijk kan Ajax Bergwijn verkopen. Er zou interesse uit Engeland zijn, dat zal na gisteravond verleden tijd zijn. Misschien kan Ajax Akpom lozen. Daar heb je buiten de 16 niets aan. Forbs heeft de mimiek van Eddie Murphy en zo 'voetbalt' ie ook. Z'n data zullen vast goed zijn (heeft ie een mooie postcode ofzo?), hij zal op links beter zijn, maar hij is geen goede voetballer. Sosa is een back voor 3-5-2. Avila is nu al klaar. Tahirovic lijkt me doorsnee. Taylor ook. Rensch ook. Ajax moet in januari renoveren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Marillion » vr nov 10, 2023 9:31 am

Zien dat we nog derde worden in de poule boven AEK. Dat zal nog lastig genoeg worden maar dan hebben we na de winterstop nog Conference League. Paar Europese wedstrijden zijn toch altijd wel leuk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door 999 » vr nov 10, 2023 9:49 am

Jinne schreef:
vr nov 10, 2023 7:07 am
Je weet moeilijk een punt te maken.....

Het is te hopen dat Brighton in ieder geval een resultaat haalt in Athene. Dan hou je het nog in de hand voor plek 3. Er vanuit gaand dat wij ook in Marseille niet zullen winnen.
Of jij begrijpt het niet zo goed :)

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Trab » vr nov 10, 2023 10:40 am

wimpey schreef:Forbs heeft de mimiek van Eddie Murphy en zo 'voetbalt' ie ook.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door wimpey » vr nov 10, 2023 11:06 am

Marillion schreef:
vr nov 10, 2023 9:31 am
Zien dat we nog derde worden in de poule boven AEK. Dat zal nog lastig genoeg worden maar dan hebben we na de winterstop nog Conference League. Paar Europese wedstrijden zijn toch altijd wel leuk.
Precies. Goed voor de club, goed voor de ontwikkeling van spelers. En ook de Con League kan als etalage voor te verkopen meuk dienen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Marillion » vr nov 10, 2023 11:57 pm

Even wat anders. Hoe is die Ansu Fati eigenlijk in hemelsnaam bij Brighton terechtgekomen? Ik weet dat het "slechts" huur is maar die jongen was toch geweldig bezig bij Barcelona?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Lionel » za nov 11, 2023 12:45 am

Marillion schreef:
vr nov 10, 2023 11:57 pm
Even wat anders. Hoe is die Ansu Fati eigenlijk in hemelsnaam bij Brighton terechtgekomen? Ik weet dat het "slechts" huur is maar die jongen was toch geweldig bezig bij Barcelona?
Geblesseerd geraakt. En Brighton is best een aardige ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Marillion » za nov 11, 2023 9:24 am

Ah, ok. En daardoor dan wat op een zijspoor terechtgekomen?

Uiteraard doet Brighton het leuk. Maar toen hij opkwam dacht ik dat hij een van de spelers zou zijn waar Barcelona een nieuw elftal mee ging bouwen. Dus ik keek er wat van op dat hij daar überhaupt is vertrokken, ook al is het tijdelijk.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Brighton & Hove Albion FC do 9-11 18:45 UEL

Bericht door Lionel » za nov 11, 2023 6:55 pm

Marillion schreef:
za nov 11, 2023 9:24 am
Ah, ok. En daardoor dan wat op een zijspoor terechtgekomen?

Uiteraard doet Brighton het leuk. Maar toen hij opkwam dacht ik dat hij een van de spelers zou zijn waar Barcelona een nieuw elftal mee ging bouwen. Dus ik keek er wat van op dat hij daar überhaupt is vertrokken, ook al is het tijdelijk.
Klopt inderdaad. Moeite om weer aan te haken in combinatie met de nodige aankopen bij Barca.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie