FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door peter » ma okt 23, 2023 9:12 pm

Denk dat we het gros van de aankopen van Sven nooit (of bijna nooit) aan het werk gaan zien bij Ajax. In de winter vliegt het gros uit en mogen we kijken of ze bij een andere laagvlieger toch iets blijken te kunnen. Akpom en Mikau zijn voor mijn gevoel de eerste spelers die we nooit meer zullen zien.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 23, 2023 9:22 pm

Tenzij ze misschien op een positie mogen spelen waar ze gaan renderen. We hoeven nog steeds niemand af te schrijven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door peter » ma okt 23, 2023 9:55 pm

Het zou kunnen, maar ik zou echt niet weten op welke positie beide heren nou spelen. En een Ajax trainer a la Schippie gaat 100% voor Bergwijn en Brobbey. Ajax DNA…

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 8:50 am

Peter schreef:
ma okt 23, 2023 9:12 pm
Denk dat we het gros van de aankopen van Sven nooit (of bijna nooit) aan het werk gaan zien bij Ajax. In de winter vliegt het gros uit en mogen we kijken of ze bij een andere laagvlieger toch iets blijken te kunnen. Akpom en Mikau zijn voor mijn gevoel de eerste spelers die we nooit meer zullen zien.
Ik mag toch hopen van niet, Peter. Dat zou enorm zonde zijn. Deze spelers kun je niet beoordelen op de periode onder Steijn. Daar was zo belachelijk weinig houvast, tactiek of idee dat iedereen verzoop. De aankopen, jeugdspelers, 'ervaren' spelers. Iedereen verzoop. Neem nog even mee bij de aankopen dat zij door de trainer actief kapot gemaakt zijn via de pers.

Eerst maar even afwachten met hen dus. Zeker niet voordelig van de hand doen, want met de huidige wind binnen Ajax (Ajax DNA!!!!) weet je al wat we dan krijgen: Donny, Ghazi etc.

Ramaj is een goede keeper. Sutalo een goede verdediger, Sosa een aanvallend zeer sterke linksback. Avila en Medic goede backups. Mannsverk kan ook echt wel wat, net als Tahirovic. Boomen is traag, maar met de juiste spelers om hem heen kan hij absoluut van toegevoegde waarde zijn.

Voorin is het wat meer behelpen. Mikautadze heeft zeker kwaliteiten, maar ik weet niet of hij echt bij Ajax past. In Akpom zie ik niets en Forbs...afwachten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 8:55 am

Heb jij naar andere wedstrijden gekeken Dominee? Waar is dit vertrouwen in godsnaam op gebaseerd? Ik heb niet 1 van die spelers die jij noemt iets leuks zien doen in de afgelopen 3 maanden. Inclusief de oefenwedstrijden. 90% van de aankopen is brandhout. En moet je ook zo snel mogelijk loodsen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 8:56 am

Korte termijn moet je gewoon een systeem gaan spelen dat wél past bij je selectie. Lekker 5-3-2 dus. Heb je achterin een blok van drie zodat de zwakke plekken van de backs beter worden opgevangen. Ruimtes die je weggeeft zijn veel minder groot. En dan kun je voorin een speler als Mikautadze gewoon eens een kans geven om te laten zien wat hij wel kan. Bijvoorbeeld door hem rondom Brobbey te laten bewegen.

Middenveld blijft wel net als vorig jaar de grootste puzzel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Trab » di okt 24, 2023 9:17 am

Marillion schreef:Korte termijn moet je gewoon een systeem gaan spelen dat wél past bij je selectie. Lekker 5-3-2 dus. Heb je achterin een blok van drie zodat de zwakke plekken van de backs beter worden opgevangen. Ruimtes die je weggeeft zijn veel minder groot. En dan kun je voorin een speler als Mikautadze gewoon eens een kans geven om te laten zien wat hij wel kan. Bijvoorbeeld door hem rondom Brobbey te laten bewegen.

Middenveld blijft wel net als vorig jaar de grootste puzzel.
Zo denk ik er ook over. Middenveld zou ik in ieder geval vde Boomen opstellen. Misschien geen topper, maar is wel de enige die probeert te coachen en ballen durft te vragen in de opbouw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 9:20 am

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Steijn !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Maduro !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder van het Schip !

Maar wat hun specifieke kwaliteiten zouden moeten zijn , b.v. goed verdedigen als linksback, de juiste keuzes maken, goede balaanname, handelingssnelheid, overzicht, leiderschap, positioneel de juiste keuzes maken enz. enz. hebben ze nog niet laten zien ..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Trab » di okt 24, 2023 9:47 am

999 schreef:Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Steijn !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Maduro !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder van het Schip !

Maar wat hun specifieke kwaliteiten zouden moeten zijn , b.v. goed verdedigen als linksback, de juiste keuzes maken, goede balaanname, handelingssnelheid, overzicht, leiderschap, positioneel de juiste keuzes maken enz. enz. hebben ze nog niet laten zien ..
Er zijn geen toppers gehaald dat is duidelijk. Niemand van de aankopen gaat nivo Timber, Alvarez, Tadic, Kudus halen. Dus je gaat er sowieso op achteruit.
Als we 4-3-3 blijven spelen zie ik alleen Branco en misschien Forbs slagen. Bij 5-3-2 heb je met Sosa een goede wingback. Misschien gaat Sutalo ook beter spelen met 3 centrale achterin. Mikautadze wellicht in een vrije rol voorin. Forbs. Dan houdt het wel op. Rest van de aankopen is niks.
Je kan beter met jongens als Godts, Vos en Hlynsson verder gaan als je het mij vraagt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 9:57 am

Trab schreef:
di okt 24, 2023 9:47 am
999 schreef:Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Steijn !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Maduro !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder van het Schip !

Maar wat hun specifieke kwaliteiten zouden moeten zijn , b.v. goed verdedigen als linksback, de juiste keuzes maken, goede balaanname, handelingssnelheid, overzicht, leiderschap, positioneel de juiste keuzes maken enz. enz. hebben ze nog niet laten zien ..
Er zijn geen toppers gehaald dat is duidelijk. Niemand van de aankopen gaat nivo Timber, Alvarez, Tadic, Kudus halen. Dus je gaat er sowieso op achteruit.
Als we 4-3-3 blijven spelen zie ik alleen Branco en misschien Forbs slagen. Bij 5-3-2 heb je met Sosa een goede wingback. Misschien gaat Sutalo ook beter spelen met 3 centrale achterin. Mikautadze wellicht in een vrije rol voorin. Forbs. Dan houdt het wel op. Rest van de aankopen is niks.
Je kan beter met jongens als Godts, Vos en Hlynsson verder gaan als je het mij vraagt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ze de kwaltieten hebben om in dat systeem te spelen Trab ..

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:02 am

Trab schreef:
di okt 24, 2023 9:47 am
999 schreef:Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Steijn !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Maduro !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder van het Schip !

Maar wat hun specifieke kwaliteiten zouden moeten zijn , b.v. goed verdedigen als linksback, de juiste keuzes maken, goede balaanname, handelingssnelheid, overzicht, leiderschap, positioneel de juiste keuzes maken enz. enz. hebben ze nog niet laten zien ..
Er zijn geen toppers gehaald dat is duidelijk. Niemand van de aankopen gaat nivo Timber, Alvarez, Tadic, Kudus halen. Dus je gaat er sowieso op achteruit.
Als we 4-3-3 blijven spelen zie ik alleen Branco en misschien Forbs slagen. Bij 5-3-2 heb je met Sosa een goede wingback. Misschien gaat Sutalo ook beter spelen met 3 centrale achterin. Mikautadze wellicht in een vrije rol voorin. Forbs. Dan houdt het wel op. Rest van de aankopen is niks.
Je kan beter met jongens als Godts, Vos en Hlynsson verder gaan als je het mij vraagt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een onzin. Sutalo speelt in een 4-3-3 bij Zagreb en Kroatie meer dan prima. Mikautadze prima in een 2 spitsen systeem, probeer hem eens centraal ipv Brobbey anders. Mannsverk is zeer talentvol. Ramaj onze beste keeper. Tahirovic heeft ook absoluut kwaliteiten. Sosa is een prima linksback, maar dan moet je in een 4-3-3 geen Gaaei op RB opstellen maar een defensief stabielere versie.

Etc, etc. Wacht nou eens rustig af. Steijn heeft er een puinhoop van gemaakt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Trab » di okt 24, 2023 10:03 am

999 schreef:
Trab schreef:
di okt 24, 2023 9:47 am
999 schreef:Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Steijn !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder Maduro !

Deze spelers kunnen echt wel wat, we moeten ze niet beoordelen onder van het Schip !

Maar wat hun specifieke kwaliteiten zouden moeten zijn , b.v. goed verdedigen als linksback, de juiste keuzes maken, goede balaanname, handelingssnelheid, overzicht, leiderschap, positioneel de juiste keuzes maken enz. enz. hebben ze nog niet laten zien ..
Er zijn geen toppers gehaald dat is duidelijk. Niemand van de aankopen gaat nivo Timber, Alvarez, Tadic, Kudus halen. Dus je gaat er sowieso op achteruit.
Als we 4-3-3 blijven spelen zie ik alleen Branco en misschien Forbs slagen. Bij 5-3-2 heb je met Sosa een goede wingback. Misschien gaat Sutalo ook beter spelen met 3 centrale achterin. Mikautadze wellicht in een vrije rol voorin. Forbs. Dan houdt het wel op. Rest van de aankopen is niks.
Je kan beter met jongens als Godts, Vos en Hlynsson verder gaan als je het mij vraagt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ze de kwaltieten hebben om in dat systeem te spelen Trab ..
Sosa kan echt wel ballen. Kan alleen niet verdedigen. Misschien komt hij beter tot z’n recht in 5-3-2. En zo zijn er meer. Bergwijn bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar je moet toch beginnen met kijken hoe ze het best tot hun recht komen en dan je tactiek er op afstemmen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:03 am

Alexander schreef:
di okt 24, 2023 8:55 am
Heb jij naar andere wedstrijden gekeken Dominee? Waar is dit vertrouwen in godsnaam op gebaseerd? Ik heb niet 1 van die spelers die jij noemt iets leuks zien doen in de afgelopen 3 maanden. Inclusief de oefenwedstrijden. 90% van de aankopen is brandhout. En moet je ook zo snel mogelijk loodsen.
De oorzaak daarvan is STEIJN. Een totaal gebrek aan tactiek, rare opstellingen. Lees de analyses van Pieter Zwart en Ozturk eens en laat je oren niet zo hangen naar allerlei mensen in de media die banden hebben met zaakwaarnemers.

Deze spelers hebben bij hun clubs/nationale elftallen laten zien goed te kunnen voetballen. Maar dan moet er geen totaal idioot aan het roer staan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 10:28 am

Ach jij was ook lyrisch over Bassey, en dit is geen aanval op je, maar gewoon een gegeven dat het allemaal mooi en aardig is dat ze bij hun club het redelijk tot goed doen/deden maar dat is nooit een garantie op vervolg ..

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:32 am

Zeker niet, maar het is natuurlijk wel een indicator. Er valt niets te zeggen over spelers onder Steijn. Lees Pieter Zwart en Ozturk aub. Dan weet je hoe het zit. Steijn was een staatsidioot.

Met Bosz of Slot (of ETH) voor deze groep doe je gewoon bovenin mee.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 10:35 am

Sosa kan echt wel ballen. Kan alleen niet verdedigen. Misschien komt hij beter tot z’n recht in 5-3-2. En zo zijn er meer. Bergwijn bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar je moet toch beginnen met kijken hoe ze het best tot hun recht komen en dan je tactiek er op afstemmen.
:biggthumpup.gif:

Zo ingewikkeld is het niet: zorg voor duidelijkheid, benadruk de sterke kanten van spelers en camoufleer hun zwakke kanten. Dat werkt bij elk team zo. Spelers zonder zwakke kanten bestaan niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 10:35 am

De Dominee schreef:
di okt 24, 2023 10:32 am
Zeker niet, maar het is natuurlijk wel een indicator. Er valt niets te zeggen over spelers onder Steijn. Lees Pieter Zwart en Ozturk aub. Dan weet je hoe het zit. Steijn was een staatsidioot.

Met Bosz of Slot (of ETH) voor deze groep doe je gewoon bovenin mee.
Ik hoef helemaal die Pieter en Ozturk niet te lezen, ik ken hun riedeltje nu onderhand wel.Dat zullen we dus nooit weten, maar mijn mening is dat Met Bosz of Slot (of ETH) het gros van die spelers nooit zouden zijn aangetrokken ..
Laatst gewijzigd door 999 op di okt 24, 2023 10:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 10:36 am

Het lijkt me in ieder geval geen gewaagde uitspraak dat het met deze spelersgroep een stuk beter kan. Neem aan dat iedereen het daarover eens is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 10:39 am

Nee, dat lijkt me ook wel.Alleen is dat weer zo'n niets zeggende uitspraak.Stukken beter dan de 17e plaats , dan kom je uit op 7e-10e plaats, en voor mijn is dat dan nog zeer beschamend ..

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:41 am

De discussie blijft verzanden in de redenering dat onze selectie niet goed genoeg zou zijn.
Ik vind dat je deze conclusie nog steeds niet kan trekken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 10:47 am

Heb jij vertrouwen in Maduro en later Van Het Schip, als die het gaat worden ?.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 10:47 am

Mijn indruk is wel dat we net als vorig seizoen geen goede balans in de groep hebben. En ik denk dat Steijn de problemen groter heeft gemaakt dan nodig. Er zit geen enkele lijn in het spel. Iedere keer spelers voor de bus gooien, de opstelling wéér door elkaar husselen. Niets doen aan het weggeven van veel te veel ruimte wat iedere keer weer gebeurde. Wat was nu eigenlijk zijn plan, iemand die daar ook maar een idee bij heeft?

Het is lastig inschatten wat met deze groep nu precies haalbaar is. Ik geef toe. Beter dan nu is geen hele gewaagde uitspraak. :smallgrin.gif:

Om het iets concreter te maken. Ik denk dat we met een goede trainer gewoon voor de eerste drie plekken zouden spelen met deze groep. Geef ik misschien AZ wat te weinig krediet maar er zitten echt wel spelers tussen die iets kunnen. Steijn heeft er echt een enorme bende van gemaakt.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:53 am

999 schreef:
di okt 24, 2023 10:47 am
Heb jij vertrouwen in Maduro en later Van Het Schip, als die het gaat worden ?.
Het is een vooruitgang tov Steijn, maar dat zouden jij en ik ook zijn. Ajax heeft een top trainer nodig, we zijn een top club. Zowel Maduro als Schip zijn dat (nog) niet, helaas. Ik hoop dat er een logische opstelling komt, met een logische veldbezetting waarin de afstanden tussen de spelers (beter) kloppen. Er in ieder geval IETS van een restverdediging is en een plan om voorin tot kansen te komen. Afspeelmogelijkheden voor de defensie, etc. En misschien niet spelers na 45 minuten compleet af fakkelen en mentaal kapot maken.

Dan kunnen we ook de spelers individueel gaan beoordelen. ik ben ervan overtuigd dat er iets van te maken is waarmee we (zeker) bovenin hadden moeten kunnen meedraaien. PSV en Feyenoord hebben hun zaakjes goed voor elkaar, maar daaronder zitten AZ en Twente. Met alle respect: maar wij hebben de betere selectie.

Bergwijn - Mikautadze - Forbs
Mannsverk - Vos - Boomen
Sosa - Hato - Sutalo - Rensch
Ramaj

Brobbey - Mikautadze
Mannsverk - Vos - Tahirovic
Sosa - Avila - Hato - Sutalo - Gaaei
Ramaj

Zo dramatisch is dat niet. En dan kun je nog soebatten over Brobbey, Tahirovic en Godts in de basis eventueel.
Laatst gewijzigd door De Dominee op di okt 24, 2023 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 10:56 am

Marillion schreef:
di okt 24, 2023 10:47 am
Mijn indruk is wel dat we net als vorig seizoen geen goede balans in de groep hebben. En ik denk dat Steijn de problemen groter heeft gemaakt dan nodig. Er zit geen enkele lijn in het spel. Iedere keer spelers voor de bus gooien, de opstelling wéér door elkaar husselen. Niets doen aan het weggeven van veel te veel ruimte wat iedere keer weer gebeurde. Wat was nu eigenlijk zijn plan, iemand die daar ook maar een idee bij heeft?

Het is lastig inschatten wat met deze groep nu precies haalbaar is. Ik geef toe. Beter dan nu is geen hele gewaagde uitspraak. :smallgrin.gif:

Om het iets concreter te maken. Ik denk dat we met een goede trainer gewoon voor de eerste drie plekken zouden spelen met deze groep. Geef ik misschien AZ wat te weinig krediet maar er zitten echt wel spelers tussen die iets kunnen. Steijn heeft er echt een enorme bende van gemaakt.
Nummertje 5 in de NLD staat ook al weer op 13 pnt achterstand.Ik bedoel maar.Maar goed, eigenlijk zouden deze spelers zeker tegen de Rkc's en Excelsiors enz. in onze competitie toch zonder al te veel problemen 3 punten moeten pakken ?.Maar kijk de wedstrijd tegen Utrecht eens terug.Je gaat de mist in door individuele fouten, die niks met veldbezetting of speelstijl te maken hebben, maar gewoon gebrek aan kwaliteit.En dat gebeurde bijna in elke wedstrijd tot nu toe.Bijna elke wedstrijd verlies je door gebrek aan kwaliteit van de speler(s).

En begrijp me goed, liever bij de eerste 3 dan dit.

Maar goed, na Psv krijgen we een " relatief " makkelijk programma , dus dan kan de weg naar boven worden in gezet .. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 22-10-23, 12:15

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 11:02 am

De organisatie van een elftal staat los van de kwaliteit. Zelfs Luxemburg kan georganiseerd spelen: afstanden, rugdekking, enz. Tegelijkertijd kun je nog zulke goede spelers hebben, zonder organisatie wordt het niets.

Ajax heeft werkelijk vanaf de eerste oefenwedstrijd als los zand aan elkaar gehangen. Toen al die aankopen er nog niet waren, zag je dat al. Toen waren volgens Steijn de spelers niet goed genoeg. Vervolgens kreeg hij andere spelers, waren die ook niet goed genoeg. Mijn gok is dat onder Steijn spelers niet goed genoeg lijken, omdat hij zelf niet goed genoeg is.

Die man heeft van tactische zaken geen kaas gegeten. Ik heb hem daar ook niet over horen praten.

Zijn aanstelling was een enorme fout van de DD. Tegelijkertijd zie je hoe Steijn iedereen inpakt, want zelfs nu nog zijn er 'analisten' (=kletsneuzen) die hem verdedigen. Ongehoord. :1evil.gif:

Plaats reactie