AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door zeux » do okt 05, 2023 11:08 pm

Arthur schreef:
do okt 05, 2023 10:40 pm
zeux schreef:
Trab schreef:
do okt 05, 2023 9:13 pm

Daar ben ik het mee eens. En hij is een stuk goedkoper.
Wordt helemaal chagrijnig van dit Ajax. We lijken wel een stel amateurs. Iedere wedstrijd 25 doelpogingen tegen. Kan er niet meer naar kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kon het niet zien - wat heul niet erg is als ik alles zo lees - maar was dit weer zo'n wedstrijd dat iedere aanval van de tegenstander een potentiële goal is?
Absoluut, hoewel ik het grootste deel van mijn tijd op mijn telefoon zat, want bij dit voetbal kan ik echt mijn aandacht niet houden. Het zou dus kunnen dat het toevallig alleen zo ging toen ik opkeek.
Herkenbaar!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Dubbel » do okt 05, 2023 11:58 pm

Trouwens fijn dat de wedstrijd zowel door ESPN als Veronica werd uitgezonden. Hoop dat er na de nieuwe tv deal ook zo'n keuze mogelijkheid komt voor Eredivisie wedstrijden.

De Dominee
Berichten: 5863
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door De Dominee » vr okt 06, 2023 6:27 am

Dubbel schreef:
do okt 05, 2023 10:32 pm
Mr. Ajax schreef:
do okt 05, 2023 10:13 pm
Zolang Steijn voor de groep staat wordt de weg omhoog nooit eens ingezet. Als je daar vrede mee hebt kun je beter Sparta of VVV gaan supporten.
Kijk, ik denk ook wel dat een bewezen toptrainer misschien wel meer uit deze ploeg zou halen. Probleem is dat die mensen niet in de rij stonden om trainer van Ajax te worden. Eerste keus was Trond Sollied. Zou hij het in de huidige situatie beter hebben gedaan dan Steijn? Of Peter Bosz met z'n aanvallende concept en onze achterhoede?
Kjetil Knutsen was 1e keuze, maar financieel onhaalbaar. Hij deelt bij zijn huidige club mee in de verkopen van spelers, wat hem een aardig zakcentje oplevert daar.

2e keuze was Bosz. Die wilde de directie (lees: Sar) niet. En toen kwam Steijn ...

En daar ging 70mln CL start geld. :excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 7:35 am

Je ziet dat de Trainer er echt geen moer van kan en niemand schrijft erover.
Men spreekt over lichtpuntjes...

ik zit in een parallelle wereld volgens mij
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 06, 2023 7:45 am

Lees dat Avila 27 keer naar de verkeerde kleur heeft gespeeld. Is dat een nieuw wereldrecord? De club van 27 is volgens mij toch iets anders.

Sutalo, bij zijn debuut notabene aanvoerder, wil de bal niet eens hebben. Angstvallig tikt hij hem bij de middellijn naar een medespeler op een metertje. Want hij wil het wereldrecord van Avila natuurlijk niet breken.

Het tellertje van Berghuis daarintegen...
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 8:27 am

Ajax krijgt 'gratis laserbehandeling' in Athene: 'Ze stoppen er toch niet mee'
Door onze sportredactie
Ajax krijgt 'gratis laserbehandeling' in Athene: 'Ze stoppen er toch niet mee'
06 okt 2023 om 07:36 Update: een uur geleden
Ajax werd donderdagavond in Athene haast geen moment met rust gelaten door de supporters van AEK. Bijna negentig minuten lang werden de Amsterdammers gevolgd met meerdere laserpennen, tot afschuw van Maurice Steijn.

De Ajax-trainer noemde het na afloop gekscherend "een gratis laserbehandeling", maar sprak vervolgens tegenover onder meer AD ook zijn afschuw uit. "Ik heb ze op mij, mijn keeper, mijn penaltynemer en zelfs op ons publiek zien schijnen. Er moet vanuit de club of UEFA ingegrepen worden."

Vooral Steven Bergwijn had last van de laserpennen, die alleen maar meer tevoorschijn kwamen toen hij in de dertigste minuut mocht aanleggen voor een strafschop.

Bergwijn benutte de penalty, maar geeft bij ESPN toe dat het lastiger was dan anders. "De scheidsrechter vroeg of ik 'm wilde nemen. Ik dacht: gewoon doen. Ze stoppen er toch niet mee en ik weet waar het doel staat. Ik moest ermee dealen en hij ging er goed in."

Of het stilleggen van de wedstrijd een optie was geweest? "Misschien wel", reageerde de aanvoerder van Ajax. "Het zou kunnen, maar dat is niet aan mij. Wij moeten het er gewoon mee doen en dat soort zaken zijn voor de mensen die daarover gaan."


Steven Bergwijn vlak voor het nemen van zijn penalty tegen AEK.
Foto: ANP
Rensch: 'Het publiek probeert van alles'

Devyne Rensch bekeek de benutte penalty van Bergwijn van een afstandje. "Toen Steven die strafschop nam, zag ik wel honderd lasers", vertelde de verdediger bij de NOS. "Daar moet je wel mee dealen. Dat kun je hier ook verwachten."

Rensch ondervond zelf ook de nodige hinder van de lasers vanuit het publiek. "Ze probeerden echt van alles, vooral met die lasers. Ik had er ook wel één keer last van bij het ingooien." Ondanks verschillende oproepen van de stadionspeaker hielden de supporters van AEK er niet mee op.

Ajax was door de benutte penalty van Bergwijn in Athene lange tijd op weg naar de eerste overwinning sinds 24 augustus. Door een goal van Domagoj Vida bleef het bij een gelijkspel. Ajax staat in de Europa League-poule met verder Olympique Marseille en Brighton & Hove Albion op de derde plek.
Hier moet de UEFA toch iets mee doen? Je ziet het steeds vaker.

Het lijkt mij niet zo moeilijk. Nu sowieso een enorme boete. Wedstrijd stilleggen als het gebeurt. En een reglementair verlies van 0-3 als het aanhoudt. Deze gekkigheid moet hard aangepakt.

Als Ajax zou ik zeker een klacht indienen en de KNVB moet daar achter gaan staan.

Voor je het weet wordt dit door al die eencellige hooligan-types opgepakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door GangstaRiB » vr okt 06, 2023 8:53 am

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 7:35 am
Je ziet dat de Trainer er echt geen moer van kan en niemand schrijft erover.
Men spreekt over lichtpuntjes...

ik zit in een parallelle wereld volgens mij
Volgens mij is er genoeg twijfel over Steijn. In ieder geval bij mij.
Ik had gehoopt dat hij een ruwe diamant zou zijn, maar hij is een huis, tuin en keuken trainer gebleken die prima past bij een KKD club, maar absoluut niet bij Ajax.

Geruchten doen de ronde dat ie tot de interlandbreak heeft, dus dat is alleen nog AZ. Maar ja... Ajax heeft ook puntjes nodig, dus ik zit niet echt te wachten op een pak slaag.

Dilemma. Mooiste zou zijn als ie een resultaat behaald tegen AZ en daarna toch ontslag krijgt. Want als ie een resultaat tegen AZ behaald gaat dat alleen door puur geluk komen, niet door middel van vakmanschap.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 9:02 am

met schrijven bedoelde ik de media.
Niet jou, hier op AT, zie ik voldoende mensen die in mijn parallelle wereld zitten :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door mattie » vr okt 06, 2023 9:51 am

Gewoon Zo verliezen en eruit knikkeren.. je krijgt nu toch het NL elftal hierna
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 06, 2023 10:00 am

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 9:02 am
met schrijven bedoelde ik de media.
Niet jou, hier op AT, zie ik voldoende mensen die in mijn parallelle wereld zitten :smallgrin.gif:
Yup, die parallele wereld van Mano, ik zit er ook alleen maar in voor de borrels en de lekker Italiaanse hapjes (geen Bertolli). Ik werk nog aan een sponsor en ben in gesprek met een Franse kaasmaker voor de volgens reclame: "Voetbal bevalt niet met Maurice Steijn?, Paturain das pas fijn!" https://www.youtube.com/watch?v=o2-y11L ... FtZQ%3D%3D

On a serious note: dit begins echt een beetje op het sprookje van de kleren van de Keizer te lijken he. Steijn die terwijl Ajax in zijn hemd staat oreert dat het geraamte staat (na aanknopingspunten kan Monkey Tonk vast ook wel wat met geraamte), de media die als de notabelen dat napraat en het volk (de supporters) die gewoon zien dat we tegen die krabbers vam AEK 27 kansen tegen krijgen. Als we tegen AZ verliezen moet het toch wel klaar zijn (maargoed we hebben gezien hoe lang het duurde met Schreuder).
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53554
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door LucaS » vr okt 06, 2023 11:14 am

Grappig ook dat Steijn vooruitgang ziet. Enige fatsoenlijke wat we dit seizoen gezien hebben, of tenminste ik, was feyenoord tot de 0-1. En dat was waarschijnlijk op inzet en omdat f afwachtend begon
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 11:29 am

ja bizar he?

en geen enkele analist die zijn tactiek ter discussie stelt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 12:09 pm

Bizarre foto:

Afbeelding

Actie gewenst.
Behalve hinder kunnen laserpointers ook blijvende schade aan de ogen veroorzaken, zegt Jeroen Klevering, hoogleraar oogheelkunde aan Radboud UMC. ‘In Nederland is de kracht van de bundel gelimiteerd tot een veilig niveau, maar via internet koop je er zo een uit China die tien keer zo sterk kan zijn.’

Klevering nam zelf de proef op de som en ontving via een webwinkel een krachtige pointer waarmee hij zijn ‘open haard vanaf 5 meter kon aansteken’. De kleur van het licht doet ertoe: blauw licht is het schadelijkst, rood het minst, groen zit daar tussenin.(VK)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 12:20 pm

leuk dat 'wij' actie willen maar gaat natuurlijk niet gebeuren.

Wedstrijden in Griekenland en Turkije zijn altijd zo geweest.
heksenketel noemt men dat. Na de wedstrijd kan je naar huis vliegen op gas uit de aanstekers die op het veld liggen
en heb je voor weken genoeg munten voor de parkeermeters (niet in Amsterdam, want dat is te duur)

We hebben niet gelijk gespeeld vanwege de laser.
Ja het is irritant en ja dit zou niet moeten.

Check sfeerbeelden bij Basketbal PAOK of Olympiakos.
Spelers zitten in dug outs, de vloer trilt van het springen, fakkels, papier etc
Welkom in Griekenland.

praat het niet goed maar er gaat natuurlijk helemaal niets gebeuren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 12:26 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:20 pm
leuk dat 'wij' actie willen maar gaat natuurlijk niet gebeuren.

Wedstrijden in Griekenland en Turkije zijn altijd zo geweest.
heksenketel noemt men dat. Na de wedstrijd kan je naar huis vliegen op gas uit de aanstekers die op het veld liggen
en heb je voor weken genoeg munten voor de parkeermeters (niet in Amsterdam, want dat is te duur)

We hebben niet gelijk gespeeld vanwege de laser.
Ja het is irritant en ja dit zou niet moeten.

Check sfeerbeelden bij Basketbal PAOK of Olympiakos.
Spelers zitten in dug outs, de vloer trilt van het springen, fakkels, papier etc
Welkom in Griekenland.

praat het niet goed maar er gaat natuurlijk helemaal niets gebeuren.
Wat 100% fout is.

Was het niet een EK dat er ook zo met laserpennen werd geschenen? Moeten we wachten op een speler met blijvend oogletsel voordat wordt ingegrepen? Hoe lang denk je dat het duurt dat eencelligen bij NL-clubs met die klotedingen gaan schijnen?

Hard aanpakken nu. FIFA/UEFA/KNVB kunnen toch bepalen wat er in die stadions gebeurt (al dan niet via verordeningen richting de clubs)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 06, 2023 1:03 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr okt 06, 2023 10:00 am

On a serious note: dit begins echt een beetje op het sprookje van de kleren van de Keizer te lijken he. Steijn die terwijl Ajax in zijn hemd staat oreert dat het geraamte staat (na aanknopingspunten kan Monkey Tonk vast ook wel wat met geraamte), de media die als de notabelen dat napraat en het volk (de supporters) die gewoon zien dat we tegen die krabbers vam AEK 27 kansen tegen krijgen. Als we tegen AZ verliezen moet het toch wel klaar zijn (maargoed we hebben gezien hoe lang het duurde met Schreuder).

Eindelijk een aanknopingspunt
Het geraamte staat
Het barst van de krukken
Het plafond ligt te hoog

(het geraamte gaat maar weer zitten)




Halloween komt eraan...
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr okt 06, 2023 1:27 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:19 pm

zeux schreef:
vr okt 06, 2023 12:26 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:20 pm
leuk dat 'wij' actie willen maar gaat natuurlijk niet gebeuren.

Wedstrijden in Griekenland en Turkije zijn altijd zo geweest.
heksenketel noemt men dat. Na de wedstrijd kan je naar huis vliegen op gas uit de aanstekers die op het veld liggen
en heb je voor weken genoeg munten voor de parkeermeters (niet in Amsterdam, want dat is te duur)

We hebben niet gelijk gespeeld vanwege de laser.
Ja het is irritant en ja dit zou niet moeten.

Check sfeerbeelden bij Basketbal PAOK of Olympiakos.
Spelers zitten in dug outs, de vloer trilt van het springen, fakkels, papier etc
Welkom in Griekenland.

praat het niet goed maar er gaat natuurlijk helemaal niets gebeuren.
Wat 100% fout is.

Was het niet een EK dat er ook zo met laserpennen werd geschenen? Moeten we wachten op een speler met blijvend oogletsel voordat wordt ingegrepen? Hoe lang denk je dat het duurt dat eencelligen bij NL-clubs met die klotedingen gaan schijnen?

Hard aanpakken nu. FIFA/UEFA/KNVB kunnen toch bepalen wat er in die stadions gebeurt (al dan niet via verordeningen richting de clubs)?
Jij zit weer in een andere parallelle wereld dan ik :smallgrin.gif:
In mijn parallelle wereld heeft de fifa/uefa nog nooit iets betekent voor de sport :smile-ajax.gif:
die hoop heb ik allang opgegeven
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 2:27 pm

Ik zag Brobbey, bergwijn en forbs jagen en de backs vrijlaten, die door niemand werden opgepikt.
Dat kan toch niet, dat is toch pure energie-verspilling.

Als zelfs AZ kan afjagen en doorjagen op de backs, waarom zou Ajax dat niet beter kunnen?
Echt een tactisch ding hoor.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Trab » vr okt 06, 2023 2:59 pm

Mano schreef:Ik zag Brobbey, bergwijn en forbs jagen en de backs vrijlaten, die door niemand werden opgepikt.
Dat kan toch niet, dat is toch pure energie-verspilling.

Als zelfs AZ kan afjagen en doorjagen op de backs, waarom zou Ajax dat niet beter kunnen?
Echt een tactisch ding hoor.
Ja joh. Gapend gat op het middenveld. Er klopt werkelijk geen reet van. Of die Berghuis die in zijn eentje een sprint naar de keeper maakt. Van kijk mij eens drukzetten. Maar als ie verdedigend mee moet lopen met z’n man zie je hem niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 3:13 pm

Trab schreef:
vr okt 06, 2023 2:59 pm
Mano schreef:Ik zag Brobbey, bergwijn en forbs jagen en de backs vrijlaten, die door niemand werden opgepikt.
Dat kan toch niet, dat is toch pure energie-verspilling.

Als zelfs AZ kan afjagen en doorjagen op de backs, waarom zou Ajax dat niet beter kunnen?
Echt een tactisch ding hoor.
Ja joh. Gapend gat op het middenveld. Er klopt werkelijk geen reet van. Of die Berghuis die in zijn eentje een sprint naar de keeper maakt. Van kijk mij eens drukzetten. Maar als ie verdedigend mee moet lopen met z’n man zie je hem niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat berghuis ook altijd doet, is jagen en dan 'gokken' op een pass.
Dus rent op speler A af en dan buigt hij af naar speler B of C, terwijl A nog de bal heeft. :smallgrin.gif:
En dit doet hij zo opzichtig dat A dus altijd de andere kant kan kiezen of zelf kan indribbelen.
Op deze manier heeft druk zetten echt 0 kans.

maar ja, zijn BH zegt wel dat hij 10km heeft gerend :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Marillion » vr okt 06, 2023 4:41 pm

Die enorme gaten die ontstaan zijn ons allergrootste probleem. Zo is het voor werkelijk iedere tegenstander eenvoudig om snel om te schakelen en gevaarlijk te worden. En voor onze spelers is het niet te belopen. Gisteren zag je Tahirovic er ook weer vanaf gaan met kramp. Gevolg van die gaten is ook dat spelers uit positie gaan lopen in een uiterste poging om nog wat te redden. En dan zien zij er vervolgens weer slecht uit. Zie hiervoor ondermeer ons centrum dat meerdere keren uit positie liep. Het vertrouwen zakt bij iedereen naar een nulpunt en als dat eenmaal het geval is ga je ook gewoon domme fouten maken. Slechte ballen inspelen. Verkeerde keuzes maken.

Het is hierom dat je nu echt eerst moet beginnen om de gaten te dichten. Laat je elftal korter op elkaar spelen. Zet dat centrum dicht met drie cv's en twee backs die dan wat in balbezit ook wat makkelijker naar voren kunnen.

Of je dan aan het einde van het seizoen nog zo speelt of niet zien we dan wel weer.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 06, 2023 5:07 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 2:27 pm
Ik zag Brobbey, bergwijn en forbs jagen en de backs vrijlaten, die door niemand werden opgepikt.
Dat kan toch niet, dat is toch pure energie-verspilling.

Als zelfs AZ kan afjagen en doorjagen op de backs, waarom zou Ajax dat niet beter kunnen?
Echt een tactisch ding hoor.
Natuurlijk is het een tactisch ding. Het gaat om een helder plan en opdrachten hebben. Alles begint bij het drukzetten. Maar Steijn heeft geen flauw idee hoe dat moet (net zoals Schreuder geen idee had en op een gegeven moment aan de spelers zelf ging vragen hoe ze willen gaan drukzetten (!)).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Marillion » vr okt 06, 2023 5:22 pm

Spelers doen maar wat en niet collectief. De één denkt af te moeten jagen en de ander doet juist twee passen naar achteren. Ja, dan ben je gezien.

Grote vraag is wat de opdracht is. Het lukt Steijn kennelijk niet om zijn idee over te brengen op het elftal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door 999 » vr okt 06, 2023 5:33 pm

Mwah, Avila speelde tegen RKC nog de bal naar de juiste kleur, en dan denk je ja kan wel worden, tegen AEK was ie vergeten zijn zonnebril af te zetten had ik het idee ..

Dit was AEK , ook niks bijzonders ...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AEK Athene - AFC Ajax do 05-10-23, 18.45

Bericht door Trab » vr okt 06, 2023 6:07 pm

999 schreef:Mwah, Avila speelde tegen RKC nog de bal naar de juiste kleur, en dan denk je ja kan wel worden, tegen AEK was ie vergeten zijn zonnebril af te zetten had ik het idee ..

Dit was AEK , ook niks bijzonders ...
Ja daar snap je toch niks van? Hij begon nog wel goed maar op een gegeven moment begon hij alles in te leveren. Rare speler.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie