Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 9:53 am

columbus schreef:
ma sep 04, 2023 9:43 am
Eens met wimpey en Yopi. Te lang op een wolk geleefd met het idee dat het allemaal wel goed komt. De top jaren met ten Hag, daar viel alles in goed, jongens uit de opleiding die er bovenuit staken, aankopen die goed waren (verre van allemaal) en dan zit het hier en daar ook gewoon soms vaker mee dan tegen.

Te lang gedacht dat dat de standaard zou zijn. Wat we allemaal willen maar in de praktijk is dat enorm lastig. Twee mindere lichtingen uit de jeugd, aankopen die tegenvallen en hoppa je doet weer 4 stappen terug
Ze hebben ook gelijk!
Ten tijde van EtH werd het per jaar slechter.
Dit gebeurde ook in de glory jaren onder LvG btw.
Daar dachten we ook dat het wel kon om Wooter, Musampa en Reuser in te passen.

maar, je kan dit jaar bouwen. En ondanks het bouwen, toch succes pakken en volgend jaar er weer volledig staan.
Niet met Steijn ben ik inmiddels van mening
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Yopii » ma sep 04, 2023 9:54 am

Mijn kritiek op de opleiding is niet van vandaag of gisteren. De spelers die doorkomen zijn het ultieme bewijs, maar wat wedstrijdjes van de jeugd kijken, al dan niet via de stream, werkt ook ontnuchterend. Je ziet gewoon dat andere clubs betere spelers hebben lopen, dat wil zeggen spelers die meer aan de eisen van het moderne voetbal voldoen. Zelfs bij PSV zie je dat, een veeg teken. :blush.gif: Bij Ajax vooral jongetjes met een leuke techniek. In de top zie je atleten die op hoge snelheid iets voor je kunnen doen.

Ajax kan geen half team vol kant-en-klare toppers kopen, dat is onhaalbaar, laat staan een heel team.

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door columbus » ma sep 04, 2023 10:00 am

Maar tegelijkertijd ook niet een half elftal opleiden van het niveau de Ligt etc.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 10:11 am

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 9:37 am
Je moet dus terug naar de basis: de opleiding, stupid. Die hebben ze jarenlang overgelaten aan een lichtgewicht als Ouaali, die niemand of niets durfde aan te pakken. Waarschijnlijk is die man veel aardiger dan die vervelend Jonk.
Jonk als jeugdopleider geloof ik zeker. Maar Jonk had meer ambitie in die Technisch Hart-constructie. En daar ging het wat mij betreft mis.

Ik denk niet dat Jonk terug komt om alleen chef jeugd te zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 10:13 am

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 9:54 am
Mijn kritiek op de opleiding is niet van vandaag of gisteren. De spelers die doorkomen zijn het ultieme bewijs, maar wat wedstrijdjes van de jeugd kijken, al dan niet via de stream, werkt ook ontnuchterend. Je ziet gewoon dat andere clubs betere spelers hebben lopen, dat wil zeggen spelers die meer aan de eisen van het moderne voetbal voldoen. Zelfs bij PSV zie je dat, een veeg teken. :blush.gif: Bij Ajax vooral jongetjes met een leuke techniek. In de top zie je atleten die op hoge snelheid iets voor je kunnen doen.

Ajax kan geen half team vol kant-en-klare toppers kopen, dat is onhaalbaar, laat staan een heel team.
Maar wat de laatste jaren òòk lieten zien, is dat zelf-opgeleide-speler met enige kwaliteit al na een paar jaar Europa in wilden.

Daar valt ook niet tegen op te leiden. Blijkt.

(by the way, ik zie volgens mij nooit meer een straat, plein of veldje waar jochies ballen tot ze écht, écht naar binnen moeten om te eten.)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Yopii » ma sep 04, 2023 10:32 am

Maar wat de laatste jaren òòk lieten zien, is dat zelf-opgeleide-speler met enige kwaliteit al na een paar jaar Europa in wilden.
Natuurlijk, maar dat is de deal. Je zorgt dat ze vroeg in Ajax 1 staan, dan vertrekken ze ook vroeg. Hato is voor zijn twintigste weg als het zo doorgaat. Daarna moet de nieuwe Hato klaarstaan.
by the way, ik zie volgens mij nooit meer een straat, plein of veldje waar jochies ballen tot ze écht, écht naar binnen moeten om te eten.
Onzin, er is talent genoeg. Nederland is een echt voetballand. Daarbij koopt Ajax voor miljoenen per speler buitenlandse talenten. Die mislukken bijna allemaal: te slap (Rasmussen, Jensen), te slecht (Dall, Kjaer)... :confused.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 10:51 am

zeux schreef:
ma sep 04, 2023 10:11 am
Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 9:37 am
Je moet dus terug naar de basis: de opleiding, stupid. Die hebben ze jarenlang overgelaten aan een lichtgewicht als Ouaali, die niemand of niets durfde aan te pakken. Waarschijnlijk is die man veel aardiger dan die vervelend Jonk.
Jonk als jeugdopleider geloof ik zeker. Maar Jonk had meer ambitie in die Technisch Hart-constructie. En daar ging het wat mij betreft mis.

Ik denk niet dat Jonk terug komt om alleen chef jeugd te zijn.
Jonk heeft inmiddels bij Volendam ook met iedereen ruzie. :smallgrin.gif:
Is daar ook één grote slangenkuil geworden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 10:57 am

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 10:32 am

Onzin, er is talent genoeg. Nederland is een echt voetballand.
Er zitten veel jongetjes op voetbal. Maar hebben ze ook het karakter van een voetballer?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51827
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door wimpey » ma sep 04, 2023 11:27 am

zeux schreef:
ma sep 04, 2023 10:57 am
Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 10:32 am

Onzin, er is talent genoeg. Nederland is een echt voetballand.
Er zitten veel jongetjes op voetbal. Maar hebben ze ook het karakter van een voetballer?
:biggthumpup.gif: Het moet wel uit je tenen komen. Als ik Rensch en Taylor aan het 'werk' zie, dat is tenenkrommend. Fysiek, mentaal, technisch hebben die niets op hoog niveau te zoeken. Ze worden niet beter, maar zijn steeds slechter aan het worden. Terug naar JA (of ze daar het verschil maken?). Dit zijn jongens die in 1 ballen, omdat ze uit de jeugd komen. Een andere verklaring is er niet... Mijn allerroodste lap is die Wijndal. Iedere onbenul kon bij AZ al zien dat dat een weggooier is. 10M later mag ie ook bij Ajax laten zien dat ie te zwaar en onfit is, een softcock is en niet kan verdedigen, rennen en knokken. Eigen schuld. Vis stinkt al zo lang aan de kop...

Ik heb een kind dat aardig kan sporten. Komt uit de tenen, willen, willen, willen. Keihard werken, pijn lijden, investeren, luisteren, leren, knokken, gym, afbeulen, broken bronco's, spiermassa, eten, slapen, land uit om op hoog niveau te spelen, volwassen worden, omgaan met highlights en teleurstellingen: álles ervoor doen... Ik zie dat bij de meeste Ajax-jochies niet. Die zijn gepamperd en gewoon niet goed getraind / afgericht.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 12:06 pm

Ja maar je moet ook een coach hebben die alles uit jou weet te halen.
EtH vs Steijn.

EtH heeft allerlei spelers beter gemaakt die onder een andere coach in het buitenland niet meer aan spelen toe kwamen.
Alleen Frenkie heeft een basis plaats. De rest zit/zat op de bank.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Cruijff » ma sep 04, 2023 12:53 pm

Trab schreef:
zo sep 03, 2023 5:13 pm
Kan iemand dat stuk van Zwart op VI plaatsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeker na een wedstrijd als die van gistermiddag erg interessant als iemand die kan plaatsen!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Zuidema » ma sep 04, 2023 1:10 pm

Trab schreef:
zo sep 03, 2023 5:13 pm
Kan iemand dat stuk van Zwart op VI plaatsen?

Ajax speelt vierkant voetbal tegen Fortuna
3 sep. 2023 Door Pieter Zwart

Ajax is opnieuw punten kwijtgeraakt in de Eredivisie. Op bezoek bij Fortuna Sittard levert een tactisch experiment van Maurice Steijn een bijzonder matig optreden op: 0-0.

Trends zijn besmettelijk. Dat geldt zeker voor de voetbalwereld. Als managers in de Premier League een steen in de vijver gooien, zijn de rimpelingen een jaar later in de Eredivisie te zien.

Dé tactiek van het afgelopen Premier League-seizoen is het vierkant op het middenveld. Pep Guardiola is daarin de trendsetter geweest door John Stones bij Manchester City in te laten schuiven. Mikel Arteta hanteert zijn eigen variant hierop bij Arsenal, met linksachter Oleksandr Zinchenko als extra middenvelder. Jürgen Klopp reageert in de slotfase van het seizoen door rechtsback Trent Alexander-Arnold een soortgelijke rol te geven. Met Alexander-Arnold als extra middenvelder tijdens het aanvallen, dwingt Liverpool alsnog Europees voetbal af.

Op bezoek bij Fortuna Sittard blijkt dat Ajax in de aanvallende veldbezetting een soortgelijk concept introduceert.

Voor de aftrap legt Maurice Steijn bij ESPN uit wat het tactische plan is. 'Mikautadze moet in principe samen met Hlynsson van de tienpositie komen. Rensch moet die positie aan de rechterkant veel gaan opvangen. Een 3-4-3-formatie is de insteek.'

Anders gezegd: bij gebrek aan een typische rechtsbuiten die voor breedte kan zorgen, probeert Ajax met een hangende rechtsvoor een vierkant op het middenveld te creëren.

Afbeelding

In die aanvallende veldbezetting komen in theorie een aantal spelers in hun kracht. Vorig seizoen heeft Gastón Avila bij FC Antwerp bijvoorbeeld op een soortgelijke manier zijn rol als linksachter ingevuld. Voor linkspoot Carlos Forbs is het ook prettig om als linksvoor tegen de zijlijn te spelen. Georges Mikautadze krijgt als schaduwspits de kans om rondom aanspeelpunt Brian Brobbey te bewegen. Josip Sutalo beschikt bovendien over de snelheid om de ruimtes te verdedigen die in de omschakeling vallen door het opschuiven van Devyne Rensch.

Toch oogt Ajax in de nieuwe veldbezetting tegen Fortuna erg onwennig.

Afbeelding
© ESPN

Uiteindelijk valt of staat elke tactiek met de kwaliteit van de uitvoering. Daar schort het bij Ajax aan in Sittard.

Dat valt bijvoorbeeld de drie verdedigers aan te rekenen. Sutalo, Jorrel Hato en Avila nemen te weinig initiatief om de aanvallers van Fortuna tot keuzes te dwingen. Maar het grootste manco zit in de bezetting op de rechterflank.

Afbeelding
© ESPN

De opkomende Devyne Rensch en de zwervende Kristian Hlynsson moeten voor Ajax de sleutels zijn naar het creëren van een vrije man op het middenveld. Alleen boezemt Rensch als opkomende rechtsachter niet genoeg angst in om Tijjani Noslin en Mitchell Dijks op die flank in problemen te brengen. Sterker, Noslin breekt in de openingsfase een aantal keren gevaarlijk uit in de omschakeling. Rensch reageert daarop door nog weifelender naar voren te trekken.

Hlynsson worstelt op zijn beurt met het herkennen van de momenten om vrij te komen. De jeugdige IJslander beschikt niet over de kwaliteiten van Phil Foden, die met dribbels vanuit een soortgelijke positie het spel van Manchester City kan versnellen.

Afbeelding
© ESPN

Het is ook niet vreemd dat Hlynsson als basisdebutant nog niet dominant genoeg is om ballen op te eisen zodra Mitchell Dijks bij het doordekken in vertwijfeling wordt gebracht. Met Steven Berghuis op die positie kan dat straks mogelijk anders zijn. Als tweede nummer 10 heeft Mikautadze zo mogelijk nog meer moeite dan Hlynsson om zichzelf aanspeelbaar te maken en balbezit te houden.

Met wissels probeert Steijn in de tweede helft wat leven te krijgen in het steriele positiespel, dat vaak ver van het doel van Fortuna verwijderd blijft. Anton Gaaei is als rechtsback gewend om op te stomen langs de lijn en is daarmee een logische vervanger voor de ongelukkige Rensch. Chuba Akpom valt in voor Brobbey, Mika Godts vervangt de moegestreden Forbs op links en Kenneth Taylor komt binnen de lijnen voor Benjamin Tahirovic.

Aan het spelbeeld verandert dat allemaal weinig. Drie dagen na het thuisduel met Ludogorets vallen in een nieuwe tactiek misschien ook nog geen automatismen te verwachten. Zeker gezien het feit dat veel spelers in Sittard voor het eerst een Ajax-shirt om hun schouders hebben.

Toch is het ronduit teleurstellend wat Ajax doet met het vele balbezit. Fortuna Sittard arriveert vaker in de vijandelijke zestien dan de Amsterdammers en creëert betere mogelijkheden. Dat komt enerzijds door het gebrek aan kwaliteit bij Ajax op de twee nummer 10-posities en anderzijds door het gebrek aan dreiging over de flanken. Daar hebben geen spelers gestaan die met de dreiging van een individuele actie meerdere tegenstanders binden, waardoor ruimte ontstaat in het centrum.

Het spel is simpelweg te traag en te voorspelbaar geweest om het goed georganiseerde Fortuna Sittard van Danny Buijs aan het wankelen te brengen.

Flauw gesteld heeft Ajax vierkant voetbal gespeeld, met een vierkant op het middenveld. Deze veldbezetting kan een uitstekende basis zijn om aanvallend voetbal te spelen. Alleen valt of staat dat met beweging en verrassing vanuit die organisatie. Dat ontbreekt bij Ajax tegen Fortuna Sittard.

Afbeelding
Afbeelding
Toch is het te vroeg om dit tactische experiment definitief af te schrijven. Met meer trainingstijd en Berghuis als hangende rechtsvoor kan snel progressie geboekt worden. Dat zal nodig zijn, want het spel is tegen Fortuna Sittard ver ondermaats geweest.
VI PRO.nl
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma sep 04, 2023 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Yopii » ma sep 04, 2023 1:17 pm

Het moet wel uit je tenen komen. Als ik Rensch en Taylor aan het 'werk' zie, dat is tenenkrommend. Fysiek, mentaal, technisch hebben die niets op hoog niveau te zoeken. Ze worden niet beter, maar zijn steeds slechter aan het worden. Terug naar JA (of ze daar het verschil maken?). Dit zijn jongens die in 1 ballen, omdat ze uit de jeugd komen. Een andere verklaring is er niet... Mijn allerroodste lap is die Wijndal. Iedere onbenul kon bij AZ al zien dat dat een weggooier is. 10M later mag ie ook bij Ajax laten zien dat ie te zwaar en onfit is, een softcock is en niet kan verdedigen, rennen en knokken. Eigen schuld. Vis stinkt al zo lang aan de kop...

Ik heb een kind dat aardig kan sporten. Komt uit de tenen, willen, willen, willen. Keihard werken, pijn lijden, investeren, luisteren, leren, knokken, gym, afbeulen, broken bronco's, spiermassa, eten, slapen, land uit om op hoog niveau te spelen, volwassen worden, omgaan met highlights en teleurstellingen: álles ervoor doen... Ik zie dat bij de meeste Ajax-jochies niet. Die zijn gepamperd en gewoon niet goed getraind / afgericht.
De sport van jouw zoon stelt iets andere eisen dan het voetbal, Willem. Daarom doen relatief weinig jongens aan die sport, denk ik. :smallgrin.gif:

Een totaal slap figuur als Rasmussen wordt miljonair, terend op zijn talent. Af en toe een leuke actie en iedereen is onder de indruk.

Jan Faberski: mooie acties, maar die jongen zit om de haverklap verongelijkt op de grond. Bounida: een Instagram-ster die nonstop juicht voor zijn eigen 'moves'.

Zo is de voetbalwereld, waarin kinderen een verdienmodel zijn geworden. Clubs rollen over elkaar om de grootste talenten binnen te halen, maar wat is een groot talent?

Ik zie jeugdspelers van Ajax die vooral heel tevreden zijn dat ze bij Ajax spelen. Worden ze weggecounterd door Vitesse, dan maakt dat niet uit, want ze zijn 'met hun eigen ontwikkeling bezig'. Er is nooit eens iemand die kwaad wordt. Ze gaan stug door met waar ze aan begonnen zijn, het zijn one-trick-poneys. Ik heb echt het gevoel, op basis van wat ik gezien heb, dat we totaal de boot gemist hebben. Oké, er komt altijd wel een enkeling door, dat kan niet anders met alle spelers die Ajax binnenhaalt, maar gezien de investeringen is het gewoon veel en veel te weinig.

Edit: hierover gesproken, ik bedacht net wat er zou gebeuren als je het gros van de voetballers op de fiets zou zetten voor een uitdagende wielerkoers, niet als kopman natuurlijk, maar als waterdrager. Dan zouden ze denk ik niets presteren, en komen met argumenten als: ik kom beter tot mijn recht als kopman, anderen hebben een betere fiets, het waaide vandaag zo hard, de parcoursbouwer had ergens anders moeten finishen, de toeschouwers waren te opdringerig, enz. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Yopii op do sep 07, 2023 11:22 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 1:27 pm

Zuidema schreef:
ma sep 04, 2023 1:10 pm
Ajax speelt vierkant voetbal tegen Fortuna
3 sep. 2023 Door Pieter Zwart
m.a.w Ajax heeft geen clou.
Terwijl je ook een team had kunnen opstellen die de gehele voorbereiding erbij was en wel wist wat ze moesten doen. (als dat getraind was)
maar er is helemaal niet op getraind.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 1:32 pm

Btw,

Twitter gaat los op de uitspraken van Steijn.
Benieuwd of men vanuit Ajax hier nog op terugkomt in de loop van de dag
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 1:33 pm

Mano schreef:
ma sep 04, 2023 1:32 pm
Btw,

Twitter gaat los op de uitspraken van Steijn.
Benieuwd of men vanuit Ajax hier nog op terugkomt in de loop van de dag
Dit ontploft in zijn gezicht.

En terecht.

Laat het maar knetteren. D'r moet echt iets gebeuren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Yopii » ma sep 04, 2023 1:40 pm

m.a.w Ajax heeft geen clou.
Terwijl je ook een team had kunnen opstellen die de gehele voorbereiding erbij was en wel wist wat ze moesten doen. (als dat getraind was)
maar er is helemaal niet op getraind.
Exact.

Ik schreef al tijdens de voorbereiding dat hij het nooit eens over tactiek had: veel gelul over hard werken en je best doen en het team en zo.

Uiteindelijk houdt het vak van trainer op elk niveau in dat je het beste uit je team haalt. Dus aan de slag en niet zeiken. Trainers die anderen de schuld geven, daar kan ik echt niet tegen. :kots:

Co Adriaanse had het over 'wij' als zijn team won en over 'zij' als het verloor. Bweh.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Arthur » ma sep 04, 2023 1:45 pm

Ik merk aan mezelf dat het feit dat ik 0 vertrouwen heb in de kwaliteiten van Steijn meespeelt in mijn wens om hem op basis hiervan eruit te gooien.
Als Ten Hag zoiets had geroepen was ik waarschijnlijk wat milder geweest.

Maar goed, dit kan ook voor Mislintat een mooi excuus zijn. In principe is het raar om als TD de door jou aangestelde trainer er al zo snel uit te zetten omdat hij niet goed genoeg is, maar als hij als reden onprofessioneel en niet-loyaal gedrag kan aanwenden dan komt hij er wellicht een stuk minder beschadigd uit.

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door columbus » ma sep 04, 2023 1:48 pm

wimpey schreef:
ma sep 04, 2023 11:27 am
zeux schreef:
ma sep 04, 2023 10:57 am
Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 10:32 am

Onzin, er is talent genoeg. Nederland is een echt voetballand.
Er zitten veel jongetjes op voetbal. Maar hebben ze ook het karakter van een voetballer?
:biggthumpup.gif: Het moet wel uit je tenen komen. Als ik Rensch en Taylor aan het 'werk' zie, dat is tenenkrommend. Fysiek, mentaal, technisch hebben die niets op hoog niveau te zoeken. Ze worden niet beter, maar zijn steeds slechter aan het worden. Terug naar JA (of ze daar het verschil maken?). Dit zijn jongens die in 1 ballen, omdat ze uit de jeugd komen. Een andere verklaring is er niet... Mijn allerroodste lap is die Wijndal. Iedere onbenul kon bij AZ al zien dat dat een weggooier is. 10M later mag ie ook bij Ajax laten zien dat ie te zwaar en onfit is, een softcock is en niet kan verdedigen, rennen en knokken. Eigen schuld. Vis stinkt al zo lang aan de kop...

Ik heb een kind dat aardig kan sporten. Komt uit de tenen, willen, willen, willen. Keihard werken, pijn lijden, investeren, luisteren, leren, knokken, gym, afbeulen, broken bronco's, spiermassa, eten, slapen, land uit om op hoog niveau te spelen, volwassen worden, omgaan met highlights en teleurstellingen: álles ervoor doen... Ik zie dat bij de meeste Ajax-jochies niet. Die zijn gepamperd en gewoon niet goed getraind / afgericht.

Wel interessante discussie, hoe scout je weerbaarheid en talent dat er alles uit wil halen. Ik weet bijvoorbeeld in dat er in Scandinavië (Noorwegen) anders wordt gekeken naar talent, daar wordt niet altijd eerst naar de betere voetballertjes gekeken want, de echt goede komen toch wel boven drijven. Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet hoor maar ze selecteren bijvoorbeeld sneller op een jongetje wat misschien qua techniek wat minder is maar waar de bereidheid groter is om er alles aan te doen. Ik zeg het wat makkelijk want er zit waarschijnlijk een groter idee achter.

En misschien is het voetbal door de financiele prikkel niet meer zo interessant. Liever alles voor de likes. Waarschijnlijk hebben de jongens waar Yopi het over heeft al van kleins af aan gehoord hoe goed ze wel niet zijn, daar gaan ze zich ook naar gedragen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Trab » ma sep 04, 2023 1:49 pm

Dank voor het plaatsen Zuidema
Tsja, niet bepaald het moment om te gaan experimenteren met het systeem. En als je dan ziet dat het niet loopt schakel dan terug op wat de vaste kern in ieder geval gewend is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Zuidema » ma sep 04, 2023 1:55 pm

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 1:40 pm

Ik schreef al tijdens de voorbereiding dat hij het nooit eens over tactiek had: veel gelul over hard werken en je best doen en het team en zo.
Hadden wij vorig seizoen niet een coach met dezelfde gebakken lucht? Zelfs de opmerking over ''vrijheid van handelen voorin'' is gelijk. :excited.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 2:18 pm

Gaat niks worden met Steijn.

je kan niets met een coach die nu al aan de publieke opinie wil laten weten dat het allemaal zijn schuld niet is.
Een excuus coach,

Kan alleen met Mbappe kampioen worden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 04, 2023 6:24 pm

Mistletoe zegt dat er een zaadje geplant is dat nu vooral zon en water nodig heeft. Dat we nog geen resultaten kunnen verwachten in de volgende drie, zes, of negen weken...

:drecul.gif: :blackcat.gif:

Dag vogels, dag bloemen ... dag Ajax.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma sep 04, 2023 6:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax 3 september 2023 (14.30 uur)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 04, 2023 6:27 pm

Winter is coming…

Plaats reactie