Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Bericht door Mano » ma aug 21, 2023 10:43 am

Er gaat hier heel veel fout.
Waaronder Kudus en Bergwijn die hun man laten lopen. Die van Bergwijn scoort maar had ook die van Kudus kunnen zijn, staat er 1 meter naast.
Tahirovic reageert niet op diepgang van speler.
Medic reageert laat
Rensch zet geen druk maar dekt de ruimte
Forbs zet wel druk, maar laat daarmee zijn man los (die door niemand wordt opgepakt)
Gorter keept vreemd.

Steijn heeft echt nog werk aan de winkel
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Bericht door Yopii » ma aug 21, 2023 10:44 am

Mano schreef:
ma aug 21, 2023 10:43 am
Er gaat hier heel veel fout.
Waaronder Kudus en Bergwijn die hun man laten lopen. Die van Bergwijn scoort maar had ook die van Kudus kunnen zijn, staat er 1 meter naast.
Tahirovic reageert niet op diepgang van speler.
Medic reageert laat
Rensch zet geen druk maar dekt de ruimte
Forbs zet wel druk, maar laat daarmee zijn man los (die door niemand wordt opgepakt)
Gorter keept vreemd.

Steijn heeft echt nog werk aan de winkel
Het is niet alleen onwil, de communicatie klopt niet.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2023 10:45 am

Nou stond Bergwijn nog wel vrij dichtbij de 16 maar schrikt hij ook gewoon van het niet verdedigen van de rest. Niet om hem vrij te pleiten overigens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Bericht door Trab » ma aug 21, 2023 4:36 pm

Lionel schreef:Nou stond Bergwijn nog wel vrij dichtbij de 16 maar schrikt hij ook gewoon van het niet verdedigen van de rest. Niet om hem vrij te pleiten overigens.
Hij kijkt naar de bal en let niet op z’n man. Gebeurde overigens ook tegen Heracles bij een 2-1 stand. Toen hadden we mazzel dat ie er niet inging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2023 4:51 pm

Trab schreef:
ma aug 21, 2023 4:36 pm
Lionel schreef:Nou stond Bergwijn nog wel vrij dichtbij de 16 maar schrikt hij ook gewoon van het niet verdedigen van de rest. Niet om hem vrij te pleiten overigens.
Hij kijkt naar de bal en let niet op z’n man. Gebeurde overigens ook tegen Heracles bij een 2-1 stand. Toen hadden we mazzel dat ie er niet inging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat hij naar de bal kijkt snap ik wel. Er gebeurden gekke dingen daar hahaha.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - AFC Ajax za 19-08 16:30

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 11:37 am

Ik had zojuist de samenvatting nog even gekeken.

https://www.youtube.com/watch?v=U9-CsFdKOpg

De eerste kans van Brobbey, dat is gewoon een 100% kans als hij leert aannemen. Beter dan dat worden ze niet.
daarnaast heeft hij nog 3 100% kansen om zeep geholpen. Nu ik ze rustig terug keek, waren ze echt groot.
Tel daar de kansen van Kudus, Tahirovic en Klaassen bij op en het is een wonder dat het 2-2 wordt.

wat me ook opviel,
Als Bergwijn de bal op links had, bleef ASE en vd Boomen weg. Was dat afgesproken? want een beetje steun kon hij soms wel gebruiken.

Die 2de doelpunt van Brobbey. De VAR zal het wel goed gezien hebben maar volgens mij was zijn voet nog gelijk aan de verdediger, dus geen buitenspel volgens de nieuwe regels. (denk dat als je lijntjes trekt, het wel zou kloppen)

Bij die 1-1, dat is een mega lange aanval. Lamprou gaat 1 vs 1 tegen Rensch. Op de achterlijn kapt hij Rensch uit. Serieus? Dan heb je echt 0,000 voetbal verstand. Je tegenstander kan maar naar één kant, naar binnen! want aan de andere kant is de achterlijn en dan maak je een sliding?
Sorry maar dan snap je er echt helemaal niets van! Dan speel je op je toppen van je kunnen en kunnen we nooit meer verwachten. Dat je er een pass uit wil houden, snap ik maar dat doe je niet door een sliding
vd Boomen werd trouwens ook erg simpel (maar wel mooi) uitgekapt. Die liep sowieso niet goed te ballen. Beetje sjok-tempo de hele tijd.

Het Ajax middenveld is bij de omschakeling nog niet sterk.
Tahirovic laat steekjes vallen. Zit er niet altijd hard/kort op.
vd Boomen is serieus traag dus die moet het hebben van goed in positie staan. Een beetje een Blind-type. Heeft goeie punten maar ook duidelijk mindere en die moet hij slim maskeren of anderen moeten dat opvangen.
de 3de middenvelder (kudus en soms Bergwijn) doen al helemaal niet mee bij balverlies.

Daar is nog wel wat werk aan de winkel
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie