Feijenoord- AFC Ajax zo 22-1 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feijenoord- AFC Ajax zo 22-1 14:30

Bericht door Lionel » ma jan 23, 2023 9:08 pm

Bassey is toch ook geen goede back? Ja, zijn voorzetten zijn op zich best oké. Maar ook vaak best getelefoneerd. Gisteren werd hij ook twee keer echt heel simpel afgetroefd in een sprint duel met Pedersen.

We moeten hem echt in de zomer zien te verkopen. Als CV is hij te dom, technisch te beperkt. Als back is hij nog steeds te dom en technisch ook gewoon te beperkt. Daarbij is hij veel te groot maar tegelijkertijd echt slap in de duels.

Ook al laat Schreuder hem dingen doen die hij niet moet doen, op eigen helft is hij een gevaar voor Ajax.

We mogen toch hopen dat Wijndal een keer gaat leveren?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feijenoord- AFC Ajax zo 22-1 14:30

Bericht door Marillion » ma jan 23, 2023 9:15 pm

Je mag hopen wat je wil maar ik zie het met Wijndal ook niet gebeuren.

Ik zeg ook niet dat Bassey een geweldenaar is. Maar als spelers bij Ajax spelen ga ik toch op zoek naar mogelijkheden. Vaak blijkt een eerste indruk betrouwbaar maar soms oordelen we ook wel eens te snel. Zie Alvarez. Met al zijn beperkingen meegenomen kunnen we er toch niet omheen dat hij gewoon van waarde is geworden voor Ajax. Nou, ga even terug naar de commentaren toen hij net was begonnen in Amsterdam.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feijenoord- AFC Ajax zo 22-1 14:30

Bericht door Trab » ma jan 23, 2023 9:20 pm

Lionel schreef:Bassey is toch ook geen goede back? Ja, zijn voorzetten zijn op zich best oké. Maar ook vaak best getelefoneerd. Gisteren werd hij ook twee keer echt heel simpel afgetroefd in een sprint duel met Pedersen.

We moeten hem echt in de zomer zien te verkopen. Als CV is hij te dom, technisch te beperkt. Als back is hij nog steeds te dom en technisch ook gewoon te beperkt. Daarbij is hij veel te groot maar tegelijkertijd echt slap in de duels.

Ook al laat Schreuder hem dingen doen die hij niet moet doen, op eigen helft is hij een gevaar voor Ajax.

We mogen toch hopen dat Wijndal een keer gaat leveren?
Ja vind ik ook. Techniek stond altijd voorop bij Ajax. Nu lacht iedereen ons uit met twee van zulke onbehouwen types als back.
Dat Feyenoord wordt trouwens wel erg opgehemeld hè? Hoor steeds hoe fantastisch ze druk zetten de eerste helft. Vond het wel meevallen. Zo erg was die druk niet. Achterin kregen we alle tijd om de bal rond te spelen. De hele eerste helft hebben ze behoudens de goal ook maar 1 kans gehad. Dat was die bijna eigen van Timber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feijenoord- AFC Ajax zo 22-1 14:30

Bericht door Marillion » ma jan 23, 2023 10:09 pm

Mee eens. De uitslag was ook gewoon terecht.

Wat die backs betreft. Ik zie uiteraard ook liever aan beide kanten een speler die lekker kan voetballen. Maar dit is wat we nu hebben en dan hoop ik maar dat ze zich nog wat ontwikkelen. Ook handig als we ze van de zomer weer willen verkopen. En dan denk ik dat er voor zo'n jongen als Bassey gewoon wel een markt is.

Zolang ze bij Ajax spelen is het ook handig om ze dan zoveel mogelijk te laten doen wat ze het beste ligt. Dus speel ze niet in als ze volop onder druk staan maar laat ze opkomen en eventueel een voorzet geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feijenoord- AFC Ajax zo 22-1 14:30

Bericht door WP_Legend » ma jan 23, 2023 11:53 pm

Berghuis op rechtsback? Hij is niet de snelste, maar met zijn inzicht en techniek zou ik best wel willen zien, zeker omdat hij geen kans krijgt als rechtsbuiten...

Plaats reactie