Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » vr jan 13, 2023 6:07 pm

Na de eclatante zege op FC Den Bosch in het bekertoernooi komt zaterdagavond FC Twente op bezoek in de Arena.

De wedstrijd die voor de huidige generaties altijd verbonden zal blijven aan 15 mei 2011. De datum waarop Ajax de 30e landstitel wist te grijpen in een rechststreeks confrontatie. Hoe anders zal de sfeer deze keer zijn?

Alvarez, Berghuis, Bergwijn, Kudus en Timber verschenen vandaag weer op het trainingsveld. Potentieel een half basiselftal. Maar het lijkt me niet slim om die jongens allemaal te laten starten.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Jöhnk » vr jan 13, 2023 6:24 pm

Ook de wedstrijd van het ontslag van Adriaanse in 2001 (3-2 winst). Daarna nam Koeman het over en Ajax werd kampioen.

Ook tegen Twente (maar dan in een uitwedstrijd, in 2017): Ajax onder Keizer werd uitgeschakeld voor de beker. Exit Keizer.

Adrie Koster, in 2007-08 ad interim, coachte zijn laatste officiële wedstrijd voor Ajax thuis tegen Twente, om de plee offs (Twente naar vCL).

John van ‘t Schip stond na het opstappen van Van Basten in 2009 één officiële wedstrijd aan het roer bij Ajax: Twente-thuis. Meteen zijn laatste wedstrijd.

Jan Wouters werd ontslagen na verlies tegen Twente.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » vr jan 13, 2023 6:28 pm

Wil je hier soms iets mee zeggen? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Jöhnk » vr jan 13, 2023 7:07 pm

Het is een mooie uitzwaaiwedstrijd. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door zeux » vr jan 13, 2023 7:18 pm

Marillion schreef:
vr jan 13, 2023 6:28 pm
Wil je hier soms iets mee zeggen? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
:ajaxsmiley.gif:
Jöhnk schreef:
vr jan 13, 2023 7:07 pm
Het is een mooie uitzwaaiwedstrijd. :hypocrite.gif:
:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 13, 2023 11:08 pm

Jöhnk schreef:Ook de wedstrijd van het ontslag van Adriaanse in 2001 (3-2 winst). Daarna nam Koeman het over en Ajax werd kampioen.

Ook tegen Twente (maar dan in een uitwedstrijd, in 2017): Ajax onder Keizer werd uitgeschakeld voor de beker. Exit Keizer.

Adrie Koster, in 2007-08 ad interim, coachte zijn laatste officiële wedstrijd voor Ajax thuis tegen Twente, om de plee offs (Twente naar vCL).

John van ‘t Schip stond na het opstappen van Van Basten in 2009 één officiële wedstrijd aan het roer bij Ajax: Twente-thuis. Meteen zijn laatste wedstrijd.

Jan Wouters werd ontslagen na verlies tegen Twente.
Weet je welke erg was? Die van ‘91 (of ‘92). Ergens einde van het jaar. Steenkoud. Slagregens. Niet in De Meer, maar het Olympisch. Kletsnat en verkleumd vanaf vak T zien dat Twente in de tweede helft scoort via Prince Polley. Ik weet nog goed hoe ik me na afloop voelde toen ik naar huis fietste. Dat gevoel heb ik ruim twintig jaar later namelijk als ik de kop van Schreuder zie.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door elliquido » za jan 14, 2023 9:31 am

Die herinnering heb ik ook ergens weggestopt, hoewel ik ook zoiets heb van volendam uit in het os.

Maar goed,

Hoe staan de zieken ervoor?
Gaan we weer met jong ajax de wei in?

Blijft conceciao in de basis?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » za jan 14, 2023 10:25 am

Verschrikkelijk wat een regen toen ja. Net even opgezocht om mezelf te kwellen. Weten jullie wie de voorzet op Polley gaf?
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » za jan 14, 2023 10:49 am

Dit weekeinde ook lekker veel regen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » za jan 14, 2023 12:25 pm

’Niet alles gaat zoals je wil’
Ricky van Wolfswinkel gaat met FC Twente op bezoek bij Ajax. „We voelen wel dat we klaar zijn voor zo’n wedstrijd.”

FOTO MATTY VAN WIJNBERGEN

INTERVIEW Ricky van Wolfswinkel rekent tegen Ajax op scherpe Ramiz Zerrouki na stukgelopen transfer
Als afmaker én gangmaker speelt Ricky van Wolfswinkel een prominente rol in het succes van FC Twente het afgelopen anderhalf jaar. De club uit Enschede draait dit seizoen volle bak mee bovenin de Eredivisie en gaat vanavond met slechts één punt achterstand op bezoek bij regerend landskampioen Ajax. De 33-jarige spits met het neusje voor de goal is overtuigd van de kansen van FC Twente op een mooi resultaat in de Johan Cruijff ArenA en heeft veel vertrouwen in een topklassering voor de Enschedeërs dit seizoen.

Als een van de routiniers van FC Twente sprak Ricky van Wolfswinkel afgelopen week met Ramiz Zerrouki, die voor de tweede maal een grote teleurstelling kreeg te verwerken, omdat een transfer naar Feyenoord door FC Twente werd tegengehouden. „Ik heb tegen hem gezegd: ’Ik begrijp heel goed dat je naar Feyenoord wil en dat het een enorme teleurstelling is als dat niet lukt, maar je moet nu je kracht laten zien.’ Ik denk dat Rambo dat heel goed kan. Dat heeft hij in augustus, september al gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat weer gaat doen en opnieuw zal laten zien wat voor een fantastische speler hij is. Daar is de wedstrijd tegen Ajax een heel mooie gelegenheid voor. Gelijk weer vlammen op het hoogste niveau.”

Van Wolfswinkel weet zelf maar al te goed wat het is om een grote teleurstelling te moeten verwerken. In de zomer van 2019 stond de spits als speler van FC Basel op het punt om de overstap naar Feyenoord te maken, toen een aneurysma in zijn hoofd werd ontdekt. Een ernstige aandoening waarvoor hij onder het mes moest, waarna een herstelperiode van een half jaar volgde. „Ik had zelf ook heel graag bij Feyenoord willen voetballen. Dat liep om gezondheidsredenen anders. Niet alles in het leven gaat zoals je wil. Daar moet je dan mee leren omgaan.”

Sinds die ingrijpende gebeurtenis staat Van Wolfswinkel anders in het voetballeven. „Het is alweer een paar jaar geleden, maar ik sta er zeker nog wel eens bij stil. Voor die periode ging het een beetje op de automatische piloot. Alles was normaal. Maar sinds ik dat heb meegemaakt, kan ik veel meer genieten van het voetbal. Het heeft ook te maken met de fase van je carrière waar je in zit. Hoe ouder je wordt, hoe meer je het voetbal gaat waarderen. Ik vind het ook zo mooi dat mijn kinderen me bewust als speler aan het werk kunnen zien. Mijn zoontje van 8 kijkt hele wedstrijden en leeft enorm mee. Dat is superleuk.”

Tien jaar lang hopte Van Wolfswinkel door Europa. De spits speelde in Portugal, Engeland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland en was tussendoor nog een jaar actief bij zijn jeugdclub Vitesse, waarmee hij de KNVB-beker won. Maar inmiddels is hij met zijn vriendin, zoon en dochter helemaal gesetteld in zijn geboortedorp Woudenberg. „Het is fijn voor het gezin om een vaste plek te hebben. Soms blijf ik na een late wedstrijd over in Twente, maar meestal rijd ik het dik uur terug naar huis. Ik vind het lekker om thuis te zijn en even afstand te nemen van het voetbal.”

Zoon Djoy van 8 voetbalt bij de dorpsclub VV Woudenberg, waar de FC Twente-spits zelf zijn eerste stappen als voetballer heeft liggen. Net als zijn oom Erik Willaarts, die in de jaren tachtig een veel scorende aanvaller was voor FC Utrecht. Van Wolfswinkel voelt niet de neiging om zich ermee te bemoeien. „Nee, hij moet gewoon lekker voetballen, plezier hebben met zijn vrienden. Ik ga wel kijken wanneer ik kan. Maar ik heb niet zoveel met ouders die langs de kant staan te schreeuwen. Als ik dan bijvoorbeeld training zou gaan geven, ga je dat wel doen. Dat vind ik niks.”

Vriendin Bianca Neeskens heeft haar eigen bedrijf in interieuradvies en fotografie. In de persoon van Johan Neeskens heeft Van Wolfswinkel een schoonvader die het topvoetbal door en door kent. Maar het komt niet snel voor dat hij met de oud-speler van onder andere Ajax, FC Barcelona en Oranje een boom opzet over het huidige FC Twente. „Als we met de familie samen zijn, dan heb ik er geen behoefte aan om het de hele tijd over voetbal te hebben. Ik vind het juist mooi om dan over andere dingen te praten. Dat heb ik ook nodig.”

De jongensachtige uitstraling die Van Wolfswinkel bij zijn doorbraak als jeugdspeler van Vitesse had, heeft hij als routinier vast kunnen houden. De Woudenberger is een doorgewinterde prof die weet wat gevraagd wordt om tot succes te komen, maar daarnaast speelt plezier voor hem een grote rol. De spits is een gangmaker in de groep. Bekend is de foto van de opkomst bij Heracles Almelo vorig seizoen, toen ex-Heraclied Robin Pröpper bij het betreden van het veld in zijn eentje het fluitconcert van de Almelose aanhang over zich heen kreeg, omdat Van Wolfswinkel grijnzend in de deuropening de doorgang versperde voor de andere FC Twente-spelers, die geamuseerd toekeken.

„We hebben bij FC Twente een groep die hechter is en directer naar elkaar toe dan ik meestal heb meegemaakt. We kunnen alles tegen elkaar zeggen. Als je altijd eerlijk en direct bent, heb je minder gezeik en als je wel eens gezeik hebt, dan is dat daardoor ook van kortere duur. Het scheelt natuurlijk wel dat we al heel lang geen mindere fase hebben gehad. Wij praten al over een zwakkere periode als we twee keer gelijkspelen.”

Het was een groot succes dat FC Twente vorig seizoen na acht jaar weer Europees voetbal afdwong. „Na de vierde plaats van vorig seizoen voetballen we nu redelijk gemakkelijk mee in de top-5. De lijn van vorig jaar trekken we aardig door. We zijn enorm gegroeid in anderhalf jaar tijd.”

Het bezoek aan de Johan Cruijff ArenA is voor Van Wolfswinkel en zijn ploeggenoten een volgend meetmoment. Vorig seizoen kreeg FC Twente daar nog met 5-0 klop. „We voelen wel dat we klaar zijn voor zo’n wedstrijd. Het vertrouwen is groot dat we daar een goed resultaat kunnen halen. Ik denk dat we veel verder zijn dan vorig seizoen. Die uitslag was ook geflatteerd met drie goals in de slotfase.”

De basis van het succes is de ijzersterke verdediging. Met slechts negen tegengoals heeft FC Twente veruit de minste doelpunten geïncasseerd in de Eredivisie. „Er staat een heel sterke organisatie en als we de bal verliezen, zetten we druk om die zo snel mogelijk terug te veroveren. Ik vind het mooi om te zien wat het oplevert om zoveel arbeid in de wedstrijd te stoppen. Vorig seizoen hebben we zoveel goals gemaakt uit het druk zetten en de omschakeling. Dan doe je het echt ergens voor. Dat gevoel heeft de hele groep. Daarom zullen we allemaal steeds dat extra loopje blijven maken.”

Links en rechts wordt FC Twente inmiddels genoemd als kampioenskandidaat. „Dat komt vooral van buitenaf. Onderling wordt er wel eens grap over gemaakt, maar zoiets is heel ver weg. Als je ziet wat voor mogelijkheden andere teams hebben, dan zou het niet reëel moeten zijn. We moeten wel normaal blijven doen. Vorig jaar keek iedereen er nog van op dat we vierde werden. Dan zouden we nu ineens kampioenskandidaat zijn? Voorlopig moeten we ons helemaal niet met dat soort dingen bezighouden. Als we de huidige lijn kunnen doortrekken, dan blijven we bovenin meedoen en dan zien we wel of we vierde, derde, tweede of misschien wel eerste worden”, besluit de aanvalsleider.

Ziekenboeg Ajax stroomt leeg
Trainer Alfred Schreuder (foto boven) zag Steven Berghuis vrijdag terugkeren op de training bij Ajax.

FOTO’S GETTY IMAGES

Schreuder ziet belangrijk vijftal terugkeren, maar zijn ze wedstrijdfit?
AMSTERDAM Ajax-trainer Alfred Schreuder trok afgelopen woensdag in de bekerwedstrijd tegen FC Den Bosch noodgedwongen een blik vol piepjonge debutanten open. De geplaagde keuzeheer kon niet anders, gezien de enorme griepgolf die zijn selectie parten speelde. Maar in aanloop naar de kraker tegen FC Twente (vanavond 21.00 uur) stroomde de ziekenboeg leeg. Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Mohammed Kudus, Jurriën Timber en Edson Alvarez waren vrijdag allen van de partij op de training.

Eerstgenoemd drietal moest vorige week al de hervatting van de competitie tegen NEC aan zich laten voorbijgaan vanwege griepverschijnselen. Later kwamen daar Timber en Alvarez nog bij. Brian Brobbey ontbrak tegen FC Den Bosch nadat hij tegen NEC uitviel met een schouderblessure. De spits hervatte midweeks de looptraining. Het is voor Schreuder afwachten welke spelers genoeg zijn aangesterkt om speelminuten te maken in de belangrijke kraker tegen FC Twente.

Want de test tegen de tukkers is vanavond van een totaal ander kaliber dan het bekertussendoortje in Den Bosch, dat ook zonder alle ontbrekende krachten eenvoudig werd gewonnen (0-2). De ploeg van trainer Ron Jans staat vierde en heeft slechts een punt minder dan de landskampioen. Daarbij wist Ajax in de laatste vier Eredivisie-duels geen enkele overwinning te boeken. PSV (1-2), Vitesse (2-2), FC Emmen (3-3) en NEC (1-1) hielden de Amsterdammers van de winst af. Wordt er ook niet gewonnen van FC Twente, dan kan koploper Feyenoord zijn rivaal volgende week in De Klassieker in De Kuip op een flinke achterstand zetten in de titelrace. Het verschil is nu drie punten.

Wie afstevent op zijn debuut in de Johan Cruijff ArenA is Geronimo Rulli. De Argentijnse sluitpost, die onlangs overkwam van Villarreal, hield in Den Bosch de nul bij zijn officiële debuut. Daarin kreeg Rulli vrijwel niets te doen, maar liet hij wel zien dat hij zich comfortabel voelt met de bal aan zijn voet. De dertigjarige keeper is in de winterstop gehaald omdat Remko Pasveer (39) geen al te sterke eerste seizoenshelft achter de rug heeft. Schreuder bevestigde al eerder dat Rulli zijn eerste keeper is en kwam die woorden direct na. Een hard gelag voor Pasveer. Zijn wereld zag er in november heel anders uit. Onder Louis van Gaal debuteerde hij in zijn nadagen in het Nederlands elftal en leek zelfs even eerste WK-keeper te worden. Uiteindelijk verloor Pasveer zijn plek aan de onervaren Andries Noppert en speelde hij niet op het WK in Qatar. Ook bij Ajax raakt de tukker nu op het tweede plan bij Ajax. Dat laatste nieuws vernam Pasveer overigens pas ná de komst van Rulli, waardoor het initiatief van Schreuder om afgelopen maandag in gesprek te gaan met zijn keeper mosterd na de maaltijd was.
dE t.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » za jan 14, 2023 12:47 pm

FC Twente ongenadig voor Ajax-trainers
AMSTERDAM De druk is vanavond torenhoog voor Ajax en met name trainer Alfred Schreuder, die nog maar weinig krediet heeft bij een groot deel van de achterban. Het zou niet de eerste keer zijn dat FC Twente in Amsterdam een Ajax-trainer het laatste zetje geeft.

In het jaar 2000 hoopt Ajax zijn honderdjarig bestaan op te luisteren met een thuiszege op de tukkers, maar gooit Jan Vennegoor of Hesselink roet in het eten (0-1). Het betekent de laatste wedstrijd van Jan Wouters als hoofdcoach van Ajax, dat vijfde staat in de Eredivisie en al uit de UEFA Cup is geknikkerd.

Een jaar later moet ook Co Adriaanse het veld ruimen in Amsterdam na een wedstrijd tegen FC Twente. Ajax herstelt zich weliswaar knap van een 0-2 achterstand en wint met 3-2, maar dat is na drie thuisnederlagen op rij, de uitschakeling in het UEFA Cup-toernooi en de mislukte kwalificatie voor de Champions League niet genoeg om Adriaanse in het zadel te houden.

In 2017 kost een bekernederlaag in Enschede de onervaren Marcel Keizer de kop. De opvolger van Peter Bosz krijgt, samen met met zijn assistent Hennie Spijkerman en individueel trainer Dennis Bergkamp, al na een half jaar zijn congé na de 1-1 in Twente. In de strafschoppenserie mist Matthijs de Ligt.
De T.

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » za jan 14, 2023 1:02 pm

Als Cees op de fiets gaat, wordt het misschien wel de ultieme herbeleving van 1991.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door peter » za jan 14, 2023 1:04 pm

Hebben jullie er ook zo'n zin vanavond? :aai.gif:

Een nat pak met volgelopen schoenen en dan mag je nog 90 minuten koukleumen en genieten van al het spektakel....

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Andriy Demchenko » za jan 14, 2023 1:26 pm

Goa stoan aj je voar Twente ben! :1evil.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Paul1985
Berichten: 169
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Paul1985 » za jan 14, 2023 3:33 pm

Ironisch dat ook jullie hopen op een nederlaag zodat Schreuder weggestuurd wordt. Flashbacks aan de periode dat hij trainer was bij ons.

Straks van de partij in het uitvak, heb er zin in, maar ben niet overtuigd van een goed resultaat.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » za jan 14, 2023 3:46 pm

Ik moet straks waarschijnlijk bijbetalen voor een extra plaats. Want in dit soort omstandigheden ga ik als een schizofreen naar het stadion. Aan de ene kant hoop ik dat we snel van Schreuder af raken omdat ik het niet goed zie komen onder zijn leiding. Daar is een slecht resultaat voor nodig. Aan de andere kant is er altijd een deel van mij dat hoopt op een onwaarschijnlijke heropstanding. Vooral ingegeven door het feit dat ik nu eenmaal niet wil hopen op een nederlaag van Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » za jan 14, 2023 3:51 pm

Je hebt " trainers " die moet je nooit als " ik maak het uit " trainer aanstellen.HtC en Wouters waren er b.v. 2, Schreuder is er ook zo eentje ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » za jan 14, 2023 3:59 pm

Paul1985 schreef:
za jan 14, 2023 3:33 pm
Ironisch dat ook jullie hopen op een nederlaag zodat Schreuder weggestuurd wordt. Flashbacks aan de periode dat hij trainer was bij ons.

Straks van de partij in het uitvak, heb er zin in, maar ben niet overtuigd van een goed resultaat.
Laat even weten hoe je dat ervaart als je wil. Ben wel benieuwd hoe uitsupporters een bezoek aan de Arena ervaren.
Nil volentibus arduum

Paul1985
Berichten: 169
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Paul1985 » za jan 14, 2023 4:08 pm

Marillion schreef:
za jan 14, 2023 3:59 pm
Paul1985 schreef:
za jan 14, 2023 3:33 pm
Ironisch dat ook jullie hopen op een nederlaag zodat Schreuder weggestuurd wordt. Flashbacks aan de periode dat hij trainer was bij ons.

Straks van de partij in het uitvak, heb er zin in, maar ben niet overtuigd van een goed resultaat.
Laat even weten hoe je dat ervaart als je wil. Ben wel benieuwd hoe uitsupporters een bezoek aan de Arena ervaren.
Doe ik. Voor mij de eerste keer uitvak sinds jaren. Las dat we geen net hebben. Dat is alvast een plusje.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » za jan 14, 2023 4:39 pm

AD verwacht Tadic in de spits Bergwijn op links , Timber ook terug , Wijndal banken..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » za jan 14, 2023 4:59 pm

999 schreef:AD verwacht Tadic in de spits Bergwijn op links , Timber ook terug , Wijndal banken..
CCC verdiend het wel om te blijven staan. Ben benieuwd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door columbus » za jan 14, 2023 5:04 pm

999 schreef:AD verwacht Tadic in de spits Bergwijn op links , Timber ook terug , Wijndal banken..
Wel het meest logisch op dit moment

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » za jan 14, 2023 5:09 pm

Tadic op links laten staan zou ook nog kunnen. Laat je Bergwijn centraal starten. Brengt vanaf links al een tijd ook helemaal niets meer. Hij heeft in principe wel een goed schot wat waardevol zou kunnen zijn vanuit de spits. Als aanspeelpunt is hij minder.

Ik ben benieuwd naar het verschil in fitheid tussen Bergwijn en Kudus. Kan die laatste niet in de spits starten?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » za jan 14, 2023 5:18 pm

Marillion schreef:Tadic op links laten staan zou ook nog kunnen. Laat je Bergwijn centraal starten. Brengt vanaf links al een tijd ook helemaal niets meer. Hij heeft in principe wel een goed schot wat waardevol zou kunnen zijn vanuit de spits. Als aanspeelpunt is hij minder.

Ik ben benieuwd naar het verschil in fitheid tussen Bergwijn en Kudus. Kan die laatste niet in de spits starten?
Ik zou zelf ook weleens Bergwijn in de spits willen zien. De laatste keer dat Tadic in de spits stond was tegen Fortuna uit. Dat was geen succes en werd in de rust omgegooid met Brobbey in de spits.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » za jan 14, 2023 5:25 pm

Trab schreef:
za jan 14, 2023 5:18 pm
Marillion schreef:Tadic op links laten staan zou ook nog kunnen. Laat je Bergwijn centraal starten. Brengt vanaf links al een tijd ook helemaal niets meer. Hij heeft in principe wel een goed schot wat waardevol zou kunnen zijn vanuit de spits. Als aanspeelpunt is hij minder.

Ik ben benieuwd naar het verschil in fitheid tussen Bergwijn en Kudus. Kan die laatste niet in de spits starten?
Ik zou zelf ook weleens Bergwijn in de spits willen zien. De laatste keer dat Tadic in de spits stond was tegen Fortuna uit. Dat was geen succes en werd in de rust omgegooid met Brobbey in de spits.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien gaat Schreuder bij verlies het in de schoenen van Tadic schuiven, de volgende die dan weg moet.Bij eventuele winst kan Schreuder op zijn borst kloppen en oreren dat ie het goed gezien had .. :smallgrin.gif:

Plaats reactie