Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 15, 2023 12:32 am

Mano schreef:
zo jan 15, 2023 12:16 am
999 schreef:@Mano ...Zouden ze weten dat met een goede trainer AJAX nu 10 punten los had gestaan en dat is niet hun ding .. dat los staan ..weer AJAX kampioen
Ja daar wil je eigenlijk niet aan denken, wordt je nog gefrustreerder Afbeelding

Ben voor nu vooral blij met zijn ontslag.
Ik hoopte op een winst voor Twente vandaag omdat ik dan nog de illusie had dat er wat zou gebeuren. Probleem is in mijn ogen de concurrentie die ook punten verspeelde en het WK en winterstop die ervoor gezorgd hebben dat de serie die we nu neerzetten niet geheel vers in het geheugen zit. De achterban is mij veel te tam.

Maargoed ook in deze topic heb ik het een enkeling nog horen zeggen, misschien loopt het straks ineens en wint Ajax wel en gaat het goed spelen (zeg maar het VDS mantra). Ik vind dat net zoiets als een aap een potlood en sodokupuzzelboekje geven en dan nadat hij beide verorberd heeft zeggen: Oh we geven hem wel een nieuw potlood en boekje misschien lost hij deze puzzel straks wel gewoon op. Het fundament is rot, de tactiek klopt niet, zijn motivatietechnieken kloppen niet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » zo jan 15, 2023 12:42 am

Het managen van de spelers klopt ( heeft ie ook ) niet ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door zeux » zo jan 15, 2023 12:43 am

Willem Vissers in VK:
Crisis is een boterzachte omschrijving voor de huidige status van Ajax, dat op allerlei fronten snakt naar verlossing. Verlossing van de apathie, van het erbarmelijke spel, van trainer Alfred Schreuder mogelijk. Althans, een deel van de aanhang neemt al tijden afscheid, in woord en gezang. De verreweg rijkste club van Nederland gaat na bijna vier seizoenen van nationale overheersing ten onder, zonder glorie. Via de morele verloedering, leidend tot het vertrek van technisch directeur Marc Overmars (seksueel grensoverschrijdend gedrag), tot de sportieve afgang die zich eerder voltrok in de Champions League.

Het vertrek van trainer Erik ten Hag en te veel dragende spelers in de zomer, de komst van veel mindere vervangers, de stilte van de clubleiding, het onvermogen van Schreuder om zelfs op nationaal niveau een team te vormen dat wedstrijden wint, of dat in elk geval samenhang vertoont.
(...)
Schreuder slaagt niet in het formeren van een succesvol elftal, ondanks al die investeringen, waarvan sommige totaal onrendabel zijn gebleken. Ajax heeft nu vijf duels op rij in de competitie niet gewonnen, met PSV, Vitesse, Emmen, NEC en FC Twente als tegenstanders. Dat is, hoe dan ook, ondermaats en voor menig trainer fataal. De laatste zege dateert van eind oktober, toen het tot een niet te lijmen ruzie kwam tussen Daley Blind en Schreuder.

Het leek nergens op, het voetbal van Ajax, dat werd overklast door FC Twente, een team dat met durf en een duidelijke speelwijze de wil oplegde aan de kampioen, terwijl Schreuder om nieuwe energie had gevraagd na de winterstop. De eenzaamheid ook die Devyne Rensch moet hebben gevoeld, na zijn domme overtreding op Ricky van Wolfswinkel die hem de rode kaart opleverde. Niemand die even bij hem stond om hem toe te spreken of te troosten, na minutenlange behandeling op het veld en de aftocht per brancard, omdat hij een schoen in het gezicht kreeg. Nee, mekkeren om de rode kaart, waarop niet al te veel was aan te merken, hoe licht de overtreding ook was.

Ajax verspeelt vaker punten, zeker dit seizoen, maar vaak is de kampioen in de competitie wel beter, zeker thuis, en helemaal qua veldspel. Deze keer was het totaal anders. Het was bijzonder dat het zeker voor rust superieure FC Twente geen ruime afstand nam, door wat pech ook, met twee ballen op de paal, van oud-Ajacied Vaclav Cerny en van Michel Vlap, die ook nog een bal van dichtbij miste. Doelman Gerónimo Rulli, debuterend in eigen stadion, had het geluk mee.

Lege ziekenboeg
Geen opbouw, geen samenhang, geen optimisme bij Ajax. De ziekenboeg was weer leeg, maar Schreuder bouwde min of meer voort op de opstelling van de duels met NEC en Den Bosch, in de beker. Hij heeft niet eens een fatsoenlijke verdediging. Rensch aan Jurriën Timber koppelen in het centrum, is bepaald onverstandig, want Rensch mist, zeker op dit moment, het niveau voor deze rol. En Schreuder bedankte Daley Blind voor de diensten, maar zeker in opbouwend opzicht is het spel armoedig te noemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18715
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » zo jan 15, 2023 1:59 am

999 schreef:
zo jan 15, 2023 12:09 am
@Mano ...Zouden ze weten dat met een goede trainer AJAX nu 10 punten los had gestaan en dat is niet hun ding .. dat los staan ..weer AJAX kampioen
Mwah, zo goed is de selectie van Ajax ook weer niet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » zo jan 15, 2023 3:42 am

https://www.vi.nl/nieuws/geplaagde-schr ... t-aankomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » zo jan 15, 2023 3:44 am

Trab schreef:https://www.vi.nl/nieuws/geplaagde-schr ... t-aankomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
‘Ik zag het niet aankomen, ik vond dat we een superweek achter de rug hadden’. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding op welke planeet leeft deze man?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door WP_Legend » zo jan 15, 2023 5:58 am

Wat een flapdrol... Nee ik ben klaar met hem!

Lionel
Berichten: 47245
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Lionel » zo jan 15, 2023 8:14 am

Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 1:59 am
999 schreef:
zo jan 15, 2023 12:09 am
@Mano ...Zouden ze weten dat met een goede trainer AJAX nu 10 punten los had gestaan en dat is niet hun ding .. dat los staan ..weer AJAX kampioen
Mwah, zo goed is de selectie van Ajax ook weer niet.
Jawel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Jinne » zo jan 15, 2023 9:08 am

Trab schreef:
zo jan 15, 2023 3:44 am
Trab schreef:https://www.vi.nl/nieuws/geplaagde-schr ... t-aankomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
‘Ik zag het niet aankomen, ik vond dat we een superweek achter de rug hadden’. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding op welke planeet leeft deze man?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Serieus. In het stadion was er ook gelatenheid want iedereen verwachtte een nederlaag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18715
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » zo jan 15, 2023 9:35 am

Lionel schreef:
zo jan 15, 2023 8:14 am
Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 1:59 am
999 schreef:
zo jan 15, 2023 12:09 am
@Mano ...Zouden ze weten dat met een goede trainer AJAX nu 10 punten los had gestaan en dat is niet hun ding .. dat los staan ..weer AJAX kampioen
Mwah, zo goed is de selectie van Ajax ook weer niet.
Jawel.
Tien punten voor op Feyenoord? Dan hadden ze alles moeten winnen. Met Bassey, Sanchez etc. etc. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door mattie » zo jan 15, 2023 9:55 am

Maar deze aankopen zijn het beleid van AS.. zelfs een KKD zoals ADO had met deze resultaten zijn trainer eruit geschopt had.. Nee bij Ajax heb ik persoonlijk het vermoeden dat er meer speelt..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » zo jan 15, 2023 9:58 am

Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 1:59 am
999 schreef:
zo jan 15, 2023 12:09 am
@Mano ...Zouden ze weten dat met een goede trainer AJAX nu 10 punten los had gestaan en dat is niet hun ding .. dat los staan ..weer AJAX kampioen
Mwah, zo goed is de selectie van Ajax ook weer niet.
Dat zeiden vele bij het trainerschap , beter het gemis aan trainerschap voor AJAX 1 , van Marcel Keizer ook.En ondanks het geval Nouri, weten/ wisten we wel beter.Dat werd door het aanstellen van .. zowiezo structureel/positioneel/condioneel ( en al wat ik vergeet ) op het veld 300% beter.

Spelers zijn gebaat bij vastigheid, van te voren besproken mogelijke scenarios, duidelijke tactische opdrachten ( zelfs al is dat maar beperkt tot dat is je man die schakel jij uit ), vertrouwen ( en niet die bullshit van hij moet meer leveren op de training bwee), eerlijk zijn ( en niet met een kutsmoes een speler weg treiteren ), altijd je verantwoordelijkheid nemen ( en niet afschuiven op spelers, het bekende ik/wij moeten dit eerst terug zien ) , traningen gebruiken om automatisme/patronen/saamhorigheid te kweken.En spelers managen, het waarom, waarvoor, en jouw tijd komt wel verhaal ( maar nu kom je even niet in mijn plannen voor ) ..En dit alles heeft die kale niet.

Maar dan nog AJAX zakt finaal door de ondergrens, dus kun je het ook omdraaien.Wat AJAX nu laat zien, zo slecht is deze selectie dus ook weer helemaal niet Integendeel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » zo jan 15, 2023 10:05 am

Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 9:35 am
Lionel schreef:
zo jan 15, 2023 8:14 am
Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 1:59 am


Mwah, zo goed is de selectie van Ajax ook weer niet.
Jawel.
Tien punten voor op Feyenoord? Dan hadden ze alles moeten winnen. Met Bassey, Sanchez etc. etc. :smallgrin.gif:
Ga jij nu maar lekker naar de Koepelkerk een niet-degraderen kaarsje aansteken voor je Vitesse ..

Lionel
Berichten: 47245
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Lionel » zo jan 15, 2023 10:15 am

Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 9:35 am
Lionel schreef:
zo jan 15, 2023 8:14 am
Wouter schreef:
zo jan 15, 2023 1:59 am


Mwah, zo goed is de selectie van Ajax ook weer niet.
Jawel.
Tien punten voor op Feyenoord? Dan hadden ze alles moeten winnen. Met Bassey, Sanchez etc. etc. :smallgrin.gif:
Die zou ik dan ook nooit opstellen. Echt nooit. Of maximaal 1 van de 2.

Er klopt ook niks van. Ze moeten allebei dingen doen die ze niet kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door peter » zo jan 15, 2023 10:17 am

Het was mat in het stadion. Die paar fans van Twente hadden het veel beter naar hun zin. Bij mij is het pure berusting. Als ik die Bassey een bal over de zijlijn zie lopen of een Sanchez zie klungelen dan zit ik met open mond te kijken. Waarom gooit die Schreuder er niet gewoon wat jeugd in? Ik geloof er echt niet in dat Hato, Fitz Jim of zelfs Regeer het slechter zouden doen.

Ik ben er overigens wel echt helemaal klaar mee. Wat is onze score? 3 uit 5? Als topclub moet je dan toch ingrijpen? Wat is dit voor raar gedoe. Keizer vloog er uit met veel beter voetbal en een bak meer punten. Waarom word er zo gigantisch met twee maten gemeten?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door peter » zo jan 15, 2023 10:36 am

Kleine nabrander nog.

Verkoop Kudus. Nu!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Liberty » zo jan 15, 2023 10:38 am

Peter schreef:
zo jan 15, 2023 10:17 am
Het was mat in het stadion. Die paar fans van Twente hadden het veel beter naar hun zin. Bij mij is het pure berusting. Als ik die Bassey een bal over de zijlijn zie lopen of een Sanchez zie klungelen dan zit ik met open mond te kijken. Waarom gooit die Schreuder er niet gewoon wat jeugd in? Ik geloof er echt niet in dat Hato, Fitz Jim of zelfs Regeer het slechter zouden doen.

Ik ben er overigens wel echt helemaal klaar mee. Wat is onze score? 3 uit 5? Als topclub moet je dan toch ingrijpen? Wat is dit voor raar gedoe. Keizer vloog er uit met veel beter voetbal en een bak meer punten. Waarom word er zo gigantisch met twee maten gemeten?
Omdat het lot van Van der Sar inmiddels is verbonden aan dat van Schreuder.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » zo jan 15, 2023 10:41 am

Bassey kan wel lopen hè?
Zo, heb ik toch een positieve bijdrage geleverd. :smallgrin.gif:

Die rode kaart heeft ons een punt opgeleverd. Daarna was het voor FC Twente moeilijker. Anders waren we absoluut onderuit gegaan. Nu gaan we dus nog wat langer door op deze doodlopende weg. Want mijn hemel wat was het weer slecht.

Nu vond ik die kaart zwaar gestraft. Ja, er is duidelijk contact maar het was licht en er was nog een verdediger in de buurt. Geel was in mijn ogen ook wel een optie geweest. Ajax stond daar overigens ook weer helemaal verkeerd en Rensch maakt er als verdediger ook een potje van. Zo onhandig hoe hij dat aanpakte. Ben overigens benieuwd hoe het met hem is. Iemand iets vernomen?
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 15, 2023 11:34 am

Ajax Rules schreef:
za jan 14, 2023 9:57 pm
Andriy Demchenko schreef:
za jan 14, 2023 9:48 pm
GangstaRiB schreef:
za jan 14, 2023 9:44 pm
Ik pleite in de zomer voor Ron Jans. Die heeft van Twente weer een topteam gemaakt.

Twente heeft wel de mix van ervaren en talentvol. Ajax zit vol met has-beens en net niet talenten.
Jans heeft niks bij Ajax te zoeken, vervelende vent.
Waarom is het een vervelende vent en waarom is dat überhaupt relevant?

Wat hij nu met Twente doet is in ieder geval een knap staaltje vakmanschap.
Ik moest hem al niet toen hij kwam met uitspraken als "FC Groningen heeft 11 domme voetballers en een slimme trainer". Maargoed doorheen zijn carrière heeft hij verscheidene malen bewezen nogal vervelend uit de hoek te komen als er druk is of het tegenzit. Dan wordt hij kriegelig en gaat om zich heen slaan. Zijn middelvingerincident is wel bekend.
Jans is een soort mindere uitvoering van Adriaanse, kan een team best wel verzorgd laten voetballen maar heeft het schoolmeestersyndroom en gaat bij druk of kritiek hele rare dingen doen. Dat zagen we ook bij zijn twee buitenlandse avonturen: Standard Luik en Cincennatti waar ze zo klaar met hem waren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 15, 2023 11:39 am

Peter schreef:
zo jan 15, 2023 10:17 am
Het was mat in het stadion. Die paar fans van Twente hadden het veel beter naar hun zin. Bij mij is het pure berusting. Als ik die Bassey een bal over de zijlijn zie lopen of een Sanchez zie klungelen dan zit ik met open mond te kijken. Waarom gooit die Schreuder er niet gewoon wat jeugd in? Ik geloof er echt niet in dat Hato, Fitz Jim of zelfs Regeer het slechter zouden doen.

Ik ben er overigens wel echt helemaal klaar mee. Wat is onze score? 3 uit 5? Als topclub moet je dan toch ingrijpen? Wat is dit voor raar gedoe. Keizer vloog er uit met veel beter voetbal en een bak meer punten. Waarom word er zo gigantisch met twee maten gemeten?
Keizer vloog eruit dankzij Overmars, Van Der Sar wilde hem helemaal niet weg hebben. Het was dat Overmars na eerdere conflicten meer autorisatie had gekregen om beslissingen te nemen. Maar we zitten nu in een vrij unieke situatie dat we nu alleen Sar hebben. Het hele gegeven dat er ook structureel gesprekken met de selectie over de trainer geweigerd zijn, waardoor er ook geen opbouw is naar een eventuele escalerende stap van ingrijpen.

- Geen TD hebben en geen RvC lange termijn voor de voetbalkant. Dan ligt het gewicht bij Van der Sar en die heeft nog nooit pro-actief opgetreden. Ik was meer verbaasd dat posters als Yopii dat probleem bij VDS niet zien.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 15, 2023 11:40 am

Marillion schreef:
zo jan 15, 2023 10:41 am
Bassey kan wel lopen hè?
Zo, heb ik toch een positieve bijdrage geleverd. :smallgrin.gif:

Die rode kaart heeft ons een punt opgeleverd. Daarna was het voor FC Twente moeilijker. Anders waren we absoluut onderuit gegaan. Nu gaan we dus nog wat langer door op deze doodlopende weg. Want mijn hemel wat was het weer slecht.

Nu vond ik die kaart zwaar gestraft. Ja, er is duidelijk contact maar het was licht en er was nog een verdediger in de buurt. Geel was in mijn ogen ook wel een optie geweest. Ajax stond daar overigens ook weer helemaal verkeerd en Rensch maakt er als verdediger ook een potje van. Zo onhandig hoe hij dat aanpakte. Ben overigens benieuwd hoe het met hem is. Iemand iets vernomen?
Was niet veel aan de hand, denk ik. Hij stagede het een beetje uit schaam.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 15, 2023 11:55 am

Peter schreef:
zo jan 15, 2023 10:36 am
Kleine nabrander nog.

Verkoop Kudus. Nu!
Wordt broodnodig, net als Alvarez voor de hoofdprijs je gewoon moet doen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » zo jan 15, 2023 11:55 am

Marillion schreef:Bassey kan wel lopen hè?
Zo, heb ik toch een positieve bijdrage geleverd. :smallgrin.gif:

Die rode kaart heeft ons een punt opgeleverd. Daarna was het voor FC Twente moeilijker. Anders waren we absoluut onderuit gegaan. Nu gaan we dus nog wat langer door op deze doodlopende weg. Want mijn hemel wat was het weer slecht.

Nu vond ik die kaart zwaar gestraft. Ja, er is duidelijk contact maar het was licht en er was nog een verdediger in de buurt. Geel was in mijn ogen ook wel een optie geweest. Ajax stond daar overigens ook weer helemaal verkeerd en Rensch maakt er als verdediger ook een potje van. Zo onhandig hoe hij dat aanpakte. Ben overigens benieuwd hoe het met hem is. Iemand iets vernomen?
Het was gewoon rood. Domme actie van Rensch. Tegen nec deed hij bijna hetzelfde in de 1e minuut. Liep het net goed af. Is gewoon niet geschikt als cv. Kan die er wel in de jeugd gespeeld hebben maar dat zegt niks. Dat had vde Wiel ook. Maar dit was kennelijk het masterplan van onze coach. Blind eruit en verder met Rensch centraal en twee ‘voetballende’ backs. Daar heeft jodokus dan 2 maanden over nagedacht.
En hij heeft in die 2 maanden ook niks gedaan aan het positiespel. Hij kan het allemaal prachtig vertellen voor de camera - we hadden moeten doordekken, we moeten durven te voetballen blablablabla - maar nog steeds ligt bij iedere lange bal het centrum open. En dat heeft allemaal te maken doordat voorin Brobbey in zijn eentje druk zit te zetten ipv dat de buitenspeler de andere cv pakt zoals onder Ten Hag. Hierdoor wordt de lange bal er niet uitgehaald waardoor je ook niet kan doordekken want dan ligt het centrum weer open. Bovendien maak je je aanvallers kapot omdat die steeds mee moeten lopen met de backs vde tegenstander.
Maar goed, vde sar is drukker met zijn insta. Die gaat liever op de foto met een schaker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » zo jan 15, 2023 11:55 am

Hij ging in ieder geval flink in de fout. Slechte timing, liet zich eenvoudig aftroeven en trekt dan weliswaar licht maar ook onhandig aan de noodrem. Als hij gewoon meeloopt staat Van Wolfswinkel toch nog niet zomaar alleen voor Rulli?

Ajax stond op dat moment ook niet goed maar dat is inmiddels helaas al geen nieuws meer. Waarom moet je daar op dat moment volledig één op één staan?

Gaat een hele klus worden om volgende week een fatsoenlijke defensie neer te zetten. De enige speler die echt kan opbouwen is vertrokken en bij de rest gaan onzekerheid en onkunde momenteel hand in hand. Ik heb er eerder al eens om geroepen maar als ik Schreuder was zou ik echt even anders gaan spelen. Bouw maar wat meer zekerheid in want dit gaat gewoon niet zo. We willen vanuit de verdediging opbouwen maar drie van de vier wil de bal eigenlijk liever niet hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » zo jan 15, 2023 12:07 pm

Wel of niet een rode kaart ?.Die matennaaier doet dat natuurlijk slim, maar als je ziet hoe hij valt komt dat niet door het " handje " van Rensch ..

Wat ik erger vindt is dat Schreuder de fout bij Alvarez neer legt.Kijk eens voor de aardigheid terug hoe die goal ontstaat , blinde bal naar voren over iedereen heen , en dan Alvarez de schuld geven.Nou schiet mij maar lek, maar wat kan Alavarez nu hier aan doen .. ?

Plaats reactie