AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Lionel » do sep 08, 2022 7:18 am

Eens. Dit was echt slecht. Tegelijkertijd zorgde Ajax er ook wel voor dat Rangers slecht was en slecht bleef.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Giacomo Puccini » do sep 08, 2022 7:24 am

De Rangers waren heel erg slecht ja: https://www.scotsman.com/sport/football ... le-3835419
Ajax!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Mano » do sep 08, 2022 7:59 am

wimpey schreef:
do sep 08, 2022 6:54 am
Peter schreef:
wo sep 07, 2022 10:06 pm

In mijn vrienden app wordt wel gesuggereerd dat dit echt niveau Conference League was. Zwakste Europese tegenstander in lange, lange tijd, want voetballend geen enkel benul. Mee eens?
Ja. Ajax heeft dit seizoen nu 6 zwakke opponenten gehad. Nog niet getest. Heerenveen, met 3 CVs, moet maar eens tegenstand bieden, net voor Liverpool.

Kijk voor de gein naar de 4 goals. Met de vriendelijke groeten van Rangers.
Donwnplay Ajax.
vorig seizoen hadden we al punten gemorst in de eredivisie tegen die zwakke tegenstanders.
Ajax zit er gewoon lekker in. Zijn we sterk genoeg voor Liverpool en/of Napoli? Geen idee.

Je moet je ook afvragen, wil je door in de CL met kans op nog 1 potje of door in de EL met kans op een beker. :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Trab » do sep 08, 2022 8:03 am

Ik vind vooral dat onze twee centralen wel wat meer tempo aan de bal mogen hebben. De opbouw ging best traag. Op de helft van de tegenstander hebben we wel goed gevoetbald. Met name de rechterkant liep de 1e helft als een tierelier. De goals waren slecht verdedigd en er zat een lucky bij, maar ook een paar mooie aanvallen via Rensch die eigenlijk ook goals hadden moeten zijn. Tweede helft konden we of wouden we niet meer tegen de omgezette 5-4-1 van Rangers. Eens kijken of dat tegen Heerenveen wel lukt en of Bergwijn fit genoeg is om te starten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Giacomo Puccini » do sep 08, 2022 8:26 am

Ik vind dat de spelers elkaar veel ballen in de voeten spelen in plaats van in de loop, dit is een aspect wat hopelijk nog gaat verbeteren.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Lionel » do sep 08, 2022 8:29 am

Ik vond het echt, voor zover Rangers tegenstand bood, een prima eerste helft.

Achteraf is 4-0 niet heel best als je Napoli als concurrent ziet voor plek 2. Weet ook wel zeker dat wanneer Napoli om 18.45 had gespeeld en met 4-1 had gewonnen van Liverpool Ajax door was gegaan met hetgeen ze de eerste helft deden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Marillion » do sep 08, 2022 8:31 am

We moeten niet met ons hoofd in de wolken gaan lopen maar we mogen ook gewoon wel even genieten van een mooie uitslag op internationaal niveau en het feit dat een aantal spelers gewoon een hele goede wedstrijd heeft gespeeld.

Rensch die op rechts weer ouderwets door wist te komen. Kudus die zijn verrassende basisplaats met beide handen aangreep. Berghuis goed op het middenveld. En zo zijn er nog wel een aantal.

Ben benieuwd hoe het met Bergwijn gaat. Was het nou kramp (wat ik gek zou vinden) of een spierscheuring (waar ik een beetje bang voor ben). Het schoot er pas in na het doelpunt dacht ik. Al heb ik het niet op tv beelden teruggezien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door 999 » do sep 08, 2022 8:47 am

De aanvaller leek te kampen met een soort heuse krampaanval en werd meteen bijgestaan door ploegmaat Kenneth Taylor (foto). Na afloop blikte Bergwijn in een Instagram-post terug op onder meer zijn manier van juichen.

The Mask
"Wat een begin van het toernooi!", schreef Bergwijn. "Ik ben zo blij met de overwinning én mijn 1e CL-treffer voor Ajax. Oh en een volgende keer zal ik mijn celebration weer normaal doen!", knipoogde hij letterlijk.
Aldus Bergwijn.Even afwachten dus maar hij rept hier met geen woord over eventuele ( ernstige ) blessure ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door 999 » do sep 08, 2022 8:52 am

Flitsend Ajax speelt Rangers dronken

Alfred Schreuder na klinkende 4-0 zege: ’Ik denk dat we het publiek hebben vermaakt’
AMSTERDAM Op de hoofdtribune lieten de commissarissen van Ajax ongetwijfeld een extra flesje bubbels opentrekken. De beslissing om Edson Alvarez een dag voor het sluiten van de transfermarkt niet naar Chelsea te laten vertrekken en een stokje voor de transfer van Mo Kudus naar Everton te steken, betaalde zich in de eerste de beste Champions League-wedstrijd al uit. De Mexicaan heerste tegen Rangers FC (4-0) op het middenveld en kopte uit een corner van Steven Berghuis de openingstreffer binnen, terwijl de Ghanese gelegenheidsspits op prachtige wijze de 3-0 aantekende.

„Ik ben heel tevreden over de prestatie van het team”, straalde Alfred Schreuder, die als hoofdcoach in de Champions League debuteerde. „Ik denk dat we een geweldige eerste helft hebben gespeeld, het publiek hebben vermaakt en goede goals hebben gezien. De manier waarop we op het veld stonden – los van de tactiek, want die vind ik het minst belangrijk – als een team met een goede energie, de drive extra meters voor elkaar te lopen en veel kwaliteit, maakt me het meest blij.”

De luid bejubelde kopbal van Alvarez, die door het publiek werd toegezongen en het doelpunt op de voor hem gebruikelijke wijze vierde door met zijn vingers een hartje te vormen, was in de zeventiende minuut de aanzet tot een grote voetbalshow. En zorgde in Eindhoven vast en zeker tot een extra portie chagrijn, omdat de Schotten duidelijk maakten dat de eliminatie van PSV in de play-offs volkomen onnodig en eigenlijk een schande was. Schreuder vond dat Ajax moedig had gespeeld, maar weigerde een oordeel te vellen over de door PSV gehanteerde tactiek. „Ik hoef niks over PSV te zeggen. Volgens mij hebben we gewoon van ze verloren in het duel om de Johan Cruijff Schaal. Dus ik moet gewoon mijn mond houden.”

Ajax, dat met zeven Nederlanders in de basis startte, gaf het voorbeeld hoe Rangers FC wél aan te pakken en greep het elftal van Giovanni van Bronckhorst na een kwartier spelen bij de strot om tot de rust niet meer los te laten. Het was een wonder dat na Alvarez’ 1-0 het tweede Amsterdamse doelpunt nog vijftien minuten uitbleef, want de verder prima spelende Devyne Rensch verprutste twee bijna niet te missen kansen en Rangers werd door de Amsterdamse beweeglijkheid helemaal tureluurs gespeeld.

De beloning in de vorm van de tweede treffer kwam alsnog. Slangenmens Kudus, in de spits de verrassende vervanger van Brian Brobbey, bezorgde de bal op onorthodoxe wijze bij Berghuis, die via James Sands tergend langzaam raak schoot: 2-0. Van Bronckhorst ging er – met een gezicht als een oorwurm – maar bij zitten. De Nederlandse succescoach van de Schotten besefte dat er in tegenstelling tot in het Philips Stadion in de Johan Cruijff ArenA niets viel te halen en dat de leegte die Calvin Bassey achterliet nog niet goed is opgevuld. De linker centrale verdediger Sands, normaal gesproken een middenvelder, verloor eerder bij Berghuis’ corner Alvarez uit het oog. Bassey sprak na het duel over gemengde gevoelens. „Ik ben dankbaar voor mijn Champions League-debuut en blij dat we hebben gewonnen. Maar ik speelde tegen mijn vrienden.”

Van Bronckhorst was amper van de schrik van de 2-0 bekomen of het derde Amsterdamse doelpunt was een feit. Kudus ging er aan de linkerkant vandoor en schoot via de binnenkant van de paal de 3-0 binnen. Kenneth Taylor bekroonde zijn uitstekende spel bijna met de 4-0, maar Jon McLaughlin, die afgelopen weekeinde tegen Celtic al vier keer moest vissen, had nu een antwoord paraat. Overigens was Taylors mooiste actie de bijna-assist op Rensch door de bal door de benen van een tegenstander op een presenteerblaadje te geven.

Het was jammer voor het publiek dat Ajax in de tweede helft aanvankelijk het rempedaal intrapte. Maar een slalom van Kudus, waar Alberto Tomba jaloers op zou zijn geweest, wakkerde het vuurtje weer aan. Halverwege het tweede bedrijf noteerde de thuisclub in totaal al de vijftiende doelpoging. Toch was het Rangers dat via Borna Barisic scoorde. Dankzij de VAR kon Remko Pasveer na de zeges op Sparta (0-1), FC Utrecht (0-2) en Cambuur (4-0) echter toch zijn vierde clean-sheet op rij noteren, want in de aanloop naar de 3-1 werd buitenspel geconstateerd.

Steven Bergwijn, in de Eredivisie al zes keer trefzeker voor de Amsterdammers, moest de 4-0 in de tachtigste minuut en na een blunder van Ryan Jack, met een krampaanval bekopen. Hij werd nog voor de aftrap vervangen door Lucas Ocampos, terwijl Youri Baas en Davy Klaassen hun ploeggenoten Daley Blind en Berghuis aflosten. Later mocht Brobbey in de plaats van Kudus alsnog zijn opwachting maken en werd de ene Mexicaan (Alvarez) ingeruild voor de andere (Jorge Sanchez). Kudus kreeg lof van zijn coach. „Ik heb hem de complimenten gemaakt over zijn spel. Hij heeft de laatste weken weinig gespeeld, terwijl dat wel had gekund. Dan is dit extra mooi voor hem.”

Gescoord werd er niet meer, maar desondanks vierden de fans in de Johan Cruijff ArenA feest. Het ’Gio neem je rotzooi mee’ was pijnlijk voor Van Bronckhorst. Na de overwinning tegen SC Cambuur zei Schreuder dat Ajax vanwege de vele mutaties nog even tijd nodig zal hebben om in absolute topvorm te raken. Wat dat betreft was het openingsduel van de groepsfase een heerlijk opwarmertje, dat de club 2,8 miljoen euro oplevert en in elk geval gezien de statistieken een grote stap is naar overwintering in de Champions League.

Ajax - Rangers FC (Sch) 4-0 (3-0). 17. Alvarez 1-0, 32. Berghuis 2-0, 33. Kudus 3-0, 80. Bergwijn 4-0. Scheidsrechter: Stieler (Dui). Gele kaart: Jack (Rangers). Toeschouwers: 52.862.

Ajax: Pasveer; Rensch, Timber, Bassey, Blind (82. Baas); Alvarez (88. Sanchez), Berghuis (82. Klaassen), Taylor; Tadic, Kudus (89. Brobbey), Bergwijn (89. Ocampos).
Van Bronckhorst: ’Dit is een harde en grote nederlaag’

AMSTERDAM Trainer Giovanni van Bronckhorst zocht niet naar excuses na de nederlaag van zijn Rangers FC tegen Ajax (4-0) in de Champions League. „Dit is het niveau van deze competitie”, zei hij. „Dit is een harde en grote nederlaag. Ajax deed het uitstekend, maar het verschil mag niet zo groot zijn. We zijn zeker voor rust weggespeeld.”

„Gio, neem je rotzooi mee”, zongen de supporters van Ajax in de slotfase van het eenzijdige duel. De oud-trainer van Feyenoord, die als clubspeler- en trainer nog nooit in de ArenA won, hoorde het onbewogen aan. „Ajax strafte onze fouten genadeloos af. Maar wij hebben ook veel te veel fouten gemaakt. Net in de kleedkamer heb ik tegen mijn spelers gezegd: welkom in de Champions League.”

Van Bronckhorst was met Rangers FC te sterk voor PSV in de play-offs om een plaats in groepsfase. „Maar Ajax speelt al jaren met de grote teams in de Champions League mee”, zei hij. „Dat zag je ook nu. Ze zijn zo balvaardig en zetten de tegenstander ook veel eerder onder druk. Ze hebben echt een heel goede ploeg.”

Rangers FC verloor afgelopen zaterdag ook met 4-0 van Celtic. „Acht doelpunten tegen in twee duels is veel te veel.”
Liverpool echte graadmeter voor Schreuder en z’n ploeg
Waar PSV faalde, legt Ajax met enig fortuin zwakte van Rangers FC wel bloot
VALENTIJN DRIESSEN
Het zijn van die avonden dat alles goed valt en dan sta je zonder goed te spelen na een half uur ineens met 3-0 voor en eindig je met een 4-0 zege. Het overkwam Ajax bij het begin van een nieuw seizoen in de Champions League tegen Rangers FC.

Mooi meegenomen, maar dit was voor het nieuwe Ajax van trainer Alfred Schreuder geen serieuze graadmeter. De zwakte van de nummer 2 van Schotland speelde de Amsterdammers in de kaart. Bij het eerste doelpunt uit een corner zagen alle Schotten Edson Alvarez over het hoofd. Bij de tweede had Mohammed Kudus het geluk dat een matige balcontrole werd goedgemaakt door Steven Berghuis. Zijn schot werd van richting veranderd en rolde buiten bereik van de keeper binnen. Bij de derde laat James Tavernier zich als een pupil wegzetten door Kudus, die daarop een fabelachtige uithaal met een hoog fortuinlijk gehalte van zijn voet laat vertrekken.

Het telt allemaal en deze kickstart had Ajax nodig, wil het een rol van betekenis spelen met het oog op overwintering in de Champions League. Uit en thuis winnen van de zwakste van de poule is dan een verplichting om of Liverpool of Napoli in Groep A achter je te houden.

Het is verleidelijk om de prestatie van Ajax tegen Rangers FC af te zetten tegen het resultaat van PSV in de play-offs van de Champions League. Waar de angstige ploeg van Ruud van Nistelrooy de rode loper uitlegde voor het team van Giovanni van Bronckhorst, werd de Schotse ploeg in de Johan Cruijff ArenA met de rug tegen de muur gezet.

Het leek erop of Ajax een signaal aan PSV wilde afgeven van: ’zo slecht zijn deze Schotten en zo zet je ze op hun plaats’. Ongetwijfeld zorgde het twee weken na de totaal onnodige uitschakeling van PSV door Rangers FC voor extra zout in de zo diepe Eindhovense wonde.

De bijna routineuze zege zal Ajax geen zand in de ogen moeten strooien met het bezoek aan een extra getergd Liverpool voor de boeg dinsdag. Op Anfield zal Darwin Nuñez de enige Schotse kans in de eerste helft wel afmaken. Herinner de ontmoeting in de achtste finales van de Champions League vorig seizoen tussen Ajax en Benfica. Nuñez kopte de Portugezen in Amsterdam naar de kwartfinales door de enige mogelijkheid van de wedstrijd te benutten.

Tegen Liverpool zal Kudus als spits worden opgevreten door Virgil van Dijk en Joe Gomez. Dusan Tadic moet achter Andrew Robertson aan en Daley Blind zal keer op keer Mo Salah op zich af zien komen terwijl de prima spelende Kenneth Taylor niet de zeeën van tijd zal worden gegund die hij wel kreeg van de Rangers FC-middenvelders.

Tegen Liverpool zal het nieuwe Ajax daadwerkelijk tegen het licht worden gehouden. Daar zal Steven Bergwijn moeten laten zien dat zijn mislukte avontuur bij Spurs niet alleen aan hem heeft gelegen. Alvarez dient te bewijzen dat Chelsea niet voor niets 50 miljoen euro voor hem wilde betalen en Jurriën Timber mag demonstreren waarom hij volgend seizoen een betere optie is als centrale verdediger bij Erik ten Hags Manchester United dan Raphaël Varane.

Alle euforie in de uitgelaten Johan Cruijff ArenA ten spijt na het niemendalletje tegen de ’rotzooi van Gio’, zoals de Ajax-fans zongen.
De T.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door wimpey » do sep 08, 2022 8:58 am

Mano schreef:
do sep 08, 2022 7:59 am
Donwnplay Ajax.
Nee, dat is het niet. We weten gewoon niet waar deze ploeg staat als je een ploeg treft die tegenstand biedt. Want je kan Utrecht, Rangers of Sparta moeilijk beter maken dan dat ze bleken te zijn.

Wat Ajax na de 1-0 (na een nerveus kwartier) goed deed, was doordekken en er kort op zitten. Ajax heeft met Alvarez en Taylor een heel goed platform. Speciaal op die 2 zitten letten. Maken heel veel vuile meters, om anderen ruimte te geven om te shinen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Jinne » do sep 08, 2022 9:02 am

We zullen zien. Makkelijkste CL potje wel sinds we weer meedoen. Toch vreemd dat PSV hier niks tegen uit kon richten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Zuidema » do sep 08, 2022 9:10 am

„Ik ben heel tevreden over de prestatie van het team”, straalde Alfred Schreuder, die als hoofdcoach in de Champions League debuteerde. „Ik denk dat we een geweldige eerste helft hebben gespeeld, het publiek hebben vermaakt en goede goals hebben gezien. De manier waarop we op het veld stonden – los van de tactiek, want die vind ik het minst belangrijk – als een team met een goede energie, de drive extra meters voor elkaar te lopen en veel kwaliteit, maakt me het meest blij.”
De taktiek vindt AS het minst belangrijk? Hoe moet ik dat interpreteren? Met wat basic instructies het veld insturen, verder heel hard werken voor elkaar en voor de rest moet je het zelf maar oplossen? Dat gevoel heb ik eerlijk gezegd al een tijdje als ik het Ajax van Schreuder zie spelen.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door wimpey » do sep 08, 2022 9:14 am

Trab schreef:
do sep 08, 2022 8:03 am
Ik vind vooral dat onze twee centralen wel wat meer tempo aan de bal mogen hebben. De opbouw ging best traag.
Eens. Ik vind Timber dit seizoen nog geen schim van de speler die we zo bewonderen.

Ik hoop dat ook écht dat Heerenveen Ajax richting Liverpool test. Die Friezen hebben pas 1 tegengoal en die Sarr vind ik een veelzijdige spits. Van tegenstanders als Utrecht en Rangers wordt Ajax niet beter. Tegen dat soort ploegen kom je zelfs met voor iedereen duidelijke gebreken in je eigen team makkelijk weg.

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door columbus » do sep 08, 2022 9:48 am

Zuidema schreef:
„Ik ben heel tevreden over de prestatie van het team”, straalde Alfred Schreuder, die als hoofdcoach in de Champions League debuteerde. „Ik denk dat we een geweldige eerste helft hebben gespeeld, het publiek hebben vermaakt en goede goals hebben gezien. De manier waarop we op het veld stonden – los van de tactiek, want die vind ik het minst belangrijk – als een team met een goede energie, de drive extra meters voor elkaar te lopen en veel kwaliteit, maakt me het meest blij.”
De taktiek vindt AS het minst belangrijk? Hoe moet ik dat interpreteren? Met wat basic instructies het veld insturen, verder heel hard werken voor elkaar en voor de rest moet je het zelf maar oplossen? Dat gevoel heb ik eerlijk gezegd al een tijdje als ik het Ajax van Schreuder zie spelen.
Volgens mij zei hij het in het interview anders. Het begint bij plezier hebben, elkaar willen helpen en er samen een mooie wedstrijd van te maken. Daarna komt tactiek, maar als je het naar je zin hebt, wordt dat ook makkelijker om uit voeren.

Het was gewoon een goed verhaal van Schreuder

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Cruijff » do sep 08, 2022 10:26 am

Marillion schreef:
do sep 08, 2022 8:31 am
Ben benieuwd hoe het met Bergwijn gaat. Was het nou kramp (wat ik gek zou vinden) of een spierscheuring (waar ik een beetje bang voor ben). Het schoot er pas in na het doelpunt dacht ik. Al heb ik het niet op tv beelden teruggezien.

Dit kan zeker wel heel gewone kramp zijn.
Wat Bergwijn opmerkelijk genoeg in de meeste Eredivisie wedstrijden ook al na rust had.

Een logische verklaring kan zijn dat hij absoluut al tegen kramp aan zat voor hij zijn doelpunt maakte. Dan komt er een te korte terugspeelbal en als goaltjesdief zul je instinctief meteen de sprint trekken waardoor je opeens voor een leeg doel staat.

Op het moment dat de bal dan in het doel ligt, voel je die krampscheut opeens fors door je lijf trekken.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Zuidema » do sep 08, 2022 11:08 am

columbus schreef:
do sep 08, 2022 9:48 am
Het was gewoon een goed verhaal van Schreuder.
Oké. Gelukkig maar. Ik schrok al. Het zou wel heel dom zijn, als tactiek een ondergeschoven kindje werd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door 999 » do sep 08, 2022 11:13 am

wimpey schreef:
do sep 08, 2022 9:14 am
Trab schreef:
do sep 08, 2022 8:03 am
Ik vind vooral dat onze twee centralen wel wat meer tempo aan de bal mogen hebben. De opbouw ging best traag.
Eens. Ik vind Timber dit seizoen nog geen schim van de speler die we zo bewonderen.

Ik hoop dat ook écht dat Heerenveen Ajax richting Liverpool test. Die Friezen hebben pas 1 tegengoal en die Sarr vind ik een veelzijdige spits. Van tegenstanders als Utrecht en Rangers wordt Ajax niet beter. Tegen dat soort ploegen kom je zelfs met voor iedereen duidelijke gebreken in je eigen team makkelijk weg.
Eens.Komt ontzettend nonchalant en ongeïnteresseerd over op mij.Maar kan natuurlijk ook zijn het gemak waarmee hij elke wedstrijd overeind blijft ..

Yopii
Berichten: 18290
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Yopii » do sep 08, 2022 11:14 am

Jinne schreef:
do sep 08, 2022 9:02 am
We zullen zien. Makkelijkste CL potje wel sinds we weer meedoen. Toch vreemd dat PSV hier niks tegen uit kon richten.
Dat zal de stress zijn, want PSV is in principe beter dan Rangers, denk ik.

Goede wedstrijd van Ajax, maar laten we niet te vroeg juichen. Ook Liverpool en Napoli gaan simpel van de Rangers winnen. De strijd om kwalificatie voor de volgende ronde begint pas volgende week.

Ik was vooral tevreden dat Ajax in de tweede helft niets weggaf. Bij vorige gelegenheden zakte de boel na rust vaak in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Marillion » do sep 08, 2022 11:18 am

Cruijff schreef:
do sep 08, 2022 10:26 am
Marillion schreef:
do sep 08, 2022 8:31 am
Ben benieuwd hoe het met Bergwijn gaat. Was het nou kramp (wat ik gek zou vinden) of een spierscheuring (waar ik een beetje bang voor ben). Het schoot er pas in na het doelpunt dacht ik. Al heb ik het niet op tv beelden teruggezien.

Dit kan zeker wel heel gewone kramp zijn.
Wat Bergwijn opmerkelijk genoeg in de meeste Eredivisie wedstrijden ook al na rust had.

Een logische verklaring kan zijn dat hij absoluut al tegen kramp aan zat voor hij zijn doelpunt maakte. Dan komt er een te korte terugspeelbal en als goaltjesdief zul je instinctief meteen de sprint trekken waardoor je opeens voor een leeg doel staat.

Op het moment dat de bal dan in het doel ligt, voel je die krampscheut opeens fors door je lijf trekken.
Ik kijk er vooral wat van op dat het vroeg in de wedstrijd en ook vroeg in het seizoen speelt.

Bij Spurs speelde hij natuurlijk niet veel en hij heeft een explosieve manier van spelen. Lijkt me verstandig om dan even wat gas terug te nemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Marillion » do sep 08, 2022 11:23 am

Yopii schreef:
do sep 08, 2022 11:14 am
Jinne schreef:
do sep 08, 2022 9:02 am
We zullen zien. Makkelijkste CL potje wel sinds we weer meedoen. Toch vreemd dat PSV hier niks tegen uit kon richten.
Dat zal de stress zijn, want PSV is in principe beter dan Rangers, denk ik.
Inderdaad, bezweken onder de druk en daardoor vergeten of te angstig om te voetballen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door 999 » do sep 08, 2022 11:28 am

Marillion schreef:
do sep 08, 2022 11:23 am
Yopii schreef:
do sep 08, 2022 11:14 am
Jinne schreef:
do sep 08, 2022 9:02 am
We zullen zien. Makkelijkste CL potje wel sinds we weer meedoen. Toch vreemd dat PSV hier niks tegen uit kon richten.
Dat zal de stress zijn, want PSV is in principe beter dan Rangers, denk ik.
Inderdaad, bezweken onder de druk en daardoor vergeten of te angstig om te voetballen.
Of Ruud ( Rutte ) heeft ze gewoon tactisch verkeerd het voetbalveld op gestuurd ...

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door LucaS » do sep 08, 2022 11:33 am

Zuidema schreef:
do sep 08, 2022 9:10 am
„Ik ben heel tevreden over de prestatie van het team”, straalde Alfred Schreuder, die als hoofdcoach in de Champions League debuteerde. „Ik denk dat we een geweldige eerste helft hebben gespeeld, het publiek hebben vermaakt en goede goals hebben gezien. De manier waarop we op het veld stonden – los van de tactiek, want die vind ik het minst belangrijk – als een team met een goede energie, de drive extra meters voor elkaar te lopen en veel kwaliteit, maakt me het meest blij.”
De taktiek vindt AS het minst belangrijk? Hoe moet ik dat interpreteren? Met wat basic instructies het veld insturen, verder heel hard werken voor elkaar en voor de rest moet je het zelf maar oplossen? Dat gevoel heb ik eerlijk gezegd al een tijdje als ik het Ajax van Schreuder zie spelen.
Vind je? Er waren heel erg veel positiewisselingen. Dat gaat niet zonder goede afspraken
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18290
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door Yopii » do sep 08, 2022 11:36 am

999 schreef:
do sep 08, 2022 11:28 am
Marillion schreef:
do sep 08, 2022 11:23 am
Yopii schreef:
do sep 08, 2022 11:14 am


Dat zal de stress zijn, want PSV is in principe beter dan Rangers, denk ik.
Inderdaad, bezweken onder de druk en daardoor vergeten of te angstig om te voetballen.
Of Ruud ( Rutte ) heeft ze gewoon tactisch verkeerd het voetbalveld op gestuurd ...
Of allebei: spelers moeten vertrouwen hebben in het tactisch plan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door 999 » do sep 08, 2022 11:38 am

Yopii schreef:
do sep 08, 2022 11:36 am
999 schreef:
do sep 08, 2022 11:28 am
Marillion schreef:
do sep 08, 2022 11:23 am


Inderdaad, bezweken onder de druk en daardoor vergeten of te angstig om te voetballen.
Of Ruud ( Rutte ) heeft ze gewoon tactisch verkeerd het voetbalveld op gestuurd ...
Of allebei: spelers moeten vertrouwen hebben in het tactisch plan.
Zeker, maar dan moet je in mijn beleving een tactisch plan ontwikkelen waar de spelers zich in kunnen vinden.Dat is eigenlijk zowiezo het 1e vereiste lijkt me.Denk ook dat Veerman ( of dat hij dat voor de tv moet doen is ten tweede ) daar het voorbeeld van was ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: AFC Ajax - Rangers FC; Woensdag 7 september 18.45 Champions League

Bericht door El Clavo » do sep 08, 2022 11:54 am

Jinne schreef:
do sep 08, 2022 9:02 am
We zullen zien. Makkelijkste CL potje wel sinds we weer meedoen. Toch vreemd dat PSV hier niks tegen uit kon richten.
Succes went snel :hypocrite.gif:

Plaats reactie