PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Historicus » vr jul 22, 2022 6:22 pm

Aangezien er al een Wikipedia-pagina over is, moet het wedstrijdtopic ook maar eens van start gaan. Het is al volgende week!

Https://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff_Schaal_2022

Wouter
Berichten: 18724
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Wouter » vr jul 22, 2022 7:44 pm

Jij mag hier pas over negen dagen over praten.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Historicus » vr jul 22, 2022 7:50 pm

Wouter schreef:
vr jul 22, 2022 7:44 pm
Jij mag hier pas over negen dagen over praten.
Goed om te weten! Maar waarom is dat?

Wouter
Berichten: 18724
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Wouter » vr jul 22, 2022 8:44 pm

Vanwege je naam.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door mattie » za jul 23, 2022 6:50 am

Zo lang het maar geen uitslag wordt als verleden jaar...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door WP_Legend » za jul 23, 2022 10:57 am

Laatste oefenwedstrijd van het jaar... Come on boys!

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Historicus » zo jul 24, 2022 10:20 pm

Ik heb PSV - Ajax overgenomen van Wikipedia. Maar is het niet andersom omdat Ajax landskampioen is geworden?

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Historicus » zo jul 24, 2022 10:21 pm

WP_Legend schreef:
za jul 23, 2022 10:57 am
Laatste oefenwedstrijd van het jaar... Come on boys!
Dat Frank de Boer het vaak het laatste oefenduel noemende vond ik erg vervelend. Het is een prijs op zich tegen geen lullige tegenstander. Die moet je gewoon als een serieus duel benaderen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Cruijff » ma jul 25, 2022 4:16 am

Historicus schreef:
zo jul 24, 2022 10:20 pm
Ik heb PSV - Ajax overgenomen van Wikipedia. Maar is het niet andersom omdat Ajax landskampioen is geworden?
Anno 2022 zou het gewoon Ajax-PSV moeten zijn, ja.
Een x aantal jaar terug had de KNVB de gekke kronkel dat de bekerwinnaar officieel de thuis spelende ploeg zou zijn, en dat de speellocatie vast de JC Arena zou zijn. Ajax zou dan als landskampioen op papier een uitwedstrijd in Amsterdam spelen, en zelfs als winnaar van de dubbel zou Ajax officieel de uitspelende ploeg zijn in nota bene het eigen stadion.

Dat is nu losgelaten: de JC Schaal speelt men sedert een jaar of 4 jaarlijks in het stadion van de regerend landskampioen. In 2018 is de JC Schaal bijvoorbeeld in Eindhoven gespeeld (en na strafschoppen gewonnen door Feyenoord.) De Eredivisie kampioen speelt in eigen stadion en is de thuisploeg. Ajax-PSV dus.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Liberty » ma jul 25, 2022 6:57 am

Eigenlijk idioot dat de Johan Cruijff Schaal niet gewoon elk jaar in de Johan Cruijff Arena wordt gespeeld. De bekerfinale houden ze ook elk jaar in een stadion dat op instorten staat.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door peter » ma jul 25, 2022 9:16 am

Liberty schreef:
ma jul 25, 2022 6:57 am
Eigenlijk idioot dat de Johan Cruijff Schaal niet gewoon elk jaar in de Johan Cruijff Arena wordt gespeeld. De bekerfinale houden ze ook elk jaar in een stadion dat op instorten staat.
Ze willen Calimero Nederland niet het gevoel geven dat Ajax wordt bevoordeeld. De kans dat Feyenoord in de finale van de beker staat is niet levensgroot. Eigenlijk zouden ze de Johan Cruijff schaal ook gewoon op neutraal terrein moeten afwerken. En dus ook gewoon in de Kuip.

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door De Dominee » ma jul 25, 2022 9:35 am

Liberty schreef:
ma jul 25, 2022 6:57 am
Eigenlijk idioot dat de Johan Cruijff Schaal niet gewoon elk jaar in de Johan Cruijff Arena wordt gespeeld. De bekerfinale houden ze ook elk jaar in een stadion dat op instorten staat.
Hoe bedoel je? Ze spelen toch elk jaar in het stadion van de landskampioen? :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door 999 » ma jul 25, 2022 5:48 pm

PSV krijgt nul op het rekest van KNVB
Ruud van Nistelrooy

ZEIST De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tussen landskampioen Ajax en bekerwinnaar PSV wordt gewoon komende zaterdag gespeeld. PSV heeft de KNVB gevraagd het duel eerder te spelen om zo wat langer voorbereidingstijd te hebben voor de ontmoeting met AS Monaco op dinsdag 2 augustus in de derde voorronde van de Champions League. Dat blijkt niet mogelijk.

„Het klopt dat er een verzoek is geweest en dat we hierover hebben meegedacht met PSV. Als KNVB zijn wij er immers voor de clubs en denken we zo veel als mogelijk mee met de clubs”, laat een woordvoerder van de voetbalbond weten. „De termijn om nog te schuiven met de wedstrijd bleek in dit geval te kort te zijn. In een dergelijke situatie moet ook contact worden gelegd met de politie Amsterdam, de Johan Cruijff ArenA en ESPN. Organisatorisch vraagt het namelijk nogal wat om een wedstrijd te verplaatsen. De uiteindelijke conclusie was dat het op deze korte termijn niet meer te realiseren viel om nog te schuiven met deze wedstrijd.”

De datum van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal was al lange tijd bekend. PSV hoopte de uitwedstrijd in de derde voorronde van de Champions League op woensdag 3 in plaats van dinsdag 2 augustus te kunnen spelen, maar dat is niet het geval. De thuisclub mag namelijk uit die twee data kiezen en Monaco heeft voor 2 augustus gekozen. De return tussen PSV en AS Monaco is dinsdag 9 augustus in Eindhoven. De winnaar plaatst zich voor de play-offs, waarin een plek te verdienen is voor het lucratieve hoofdtoernooi van de Champions League.
Dus was het niet de gewenste tegenstander ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 26, 2022 12:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Lionel » ma jul 25, 2022 6:13 pm

Schijnt dat de thuisploeg bepaalt wanneer er gespeeld wordt. Las ik ergens?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door 999 » ma jul 25, 2022 6:17 pm

Lijkt me sterk .. Maar goed met de KNVB weet je nooit ..

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Historicus » di jul 26, 2022 7:08 pm

Lionel schreef:
ma jul 25, 2022 6:13 pm
Schijnt dat de thuisploeg bepaalt wanneer er gespeeld wordt. Las ik ergens?
Nee, de KNVB heeft laten weten dat toen eenmaal duidelijk werd dat PSV en Ajax bekerfinalisten en de top 2 zouden vormen, er in overleg een datum is afgesproken. "De driehoek" was daar vast ook wel betrokken. De KNVB gebruikt dat zelfs een beetje als argument om het verzoek van PSV af te slaan. PSV wil namelijk dat het duel in een latere week wordt gespeeld, omdat ze drie dagen later een CL-kwalificatieduel hebben.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Lionel » di jul 26, 2022 7:17 pm

Ik bedoelde Monaco in dit geval. Excuus
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door elliquido » wo jul 27, 2022 9:26 am

Dusan Tadic vindt dat Ajax klaar is voor de strijd met PSV om de Johan Cruijff Schaal. De aanvoerder van de Amsterdammers zag dinsdagavond veel goede dingen tijdens de gewonnen oefenwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk (3-1).

"Het was een goede wedstrijd tegen een goede tegenstander. Shakhtar speelt goed voetbal met een goede veldbezetting. Het was een goede test voor ons", zei Tadic in de Johan Cruijff ArenA tegen Ajax TV.

"Fysiek was dit belangrijk en we moeten gevoel met elkaar krijgen, want er zijn nieuwe spelers. We spelen maar twee of drie oefenwedstrijden, dus deze wedstrijd was heel belangrijk. We zijn klaar voor zaterdag."

Ajax kwam in eigen huis op achterstand, waarna Tadic, Steven Berghuis en Mohammed Kudus de zege veiligstelden. Hoewel de selectie nog niet helemaal op peil is en Ajax slechts enkele oefenduels in de benen heeft, is Tadic vol vertrouwen.

Dat komt mede door de aanwezigheid van de nieuwe trainer Alfred Schreuder. "Het is heel duidelijk wat hij wil. Hij heeft dezelfde filosofie als Erik ten Hag. Het is heel mooi om met hem te werken."
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door elliquido » wo jul 27, 2022 9:31 am

Pasveer

Rench? Timber Blind Wijndal

Alvarez Taylor

Kudus

Anthony Tadic Bergwijn



pfoe wat een puzzel..


Brobby als pinchitter
klaassen en berghuis achter de hand
conceicao
heeft Bassey al een vergunning?
Schuurs en Sjaan ??
Daramy ??
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 27, 2022 1:10 pm

Het probleem is dat we Ten Hag nog vast lijkt te houden aan de oude hierarchie met Klaassen-Berghuis-Alvarez. Met name voor Klaassen zou ik wel een vervanger willen zien.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Zuidema » wo jul 27, 2022 1:46 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo jul 27, 2022 1:10 pm
Met name voor Klaassen zou ik wel een vervanger willen zien.
Ja, eens. Heel verdienstelijk hoor met al zijn inzet en al die een-nulletjes. Maar voor de rest rent ie als een kip zonder kop van hot naar her achter de bal aan bij balbezit tegenstander. Doet me vaak denken aan een flipperkast met van die geluidjes erbij. Goed voor de bank als stopgap. Maar Ajax kan zeker een betere rechtshalf gebruiken, willen ze stappen maken.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 27, 2022 6:37 pm

Zuidema schreef:
wo jul 27, 2022 1:46 pm
Andriy Demchenko schreef:
wo jul 27, 2022 1:10 pm
Met name voor Klaassen zou ik wel een vervanger willen zien.
Ja, eens. Heel verdienstelijk hoor met al zijn inzet en al die een-nulletjes. Maar voor de rest rent ie als een kip zonder kop van hot naar her achter de bal aan bij balbezit tegenstander. Doet me vaak denken aan een flipperkast met van die geluidjes erbij. Goed voor de bank als stopgap. Maar Ajax kan zeker een betere rechtshalf gebruiken, willen ze stappen maken.
Mja, we hebben in het verleden Siem De Jong gehad die daar op het middeneld een mindere variant van was, bij PSV heb je TIL en internationaal doet Bayern op wat niveaus hoger met Muller. Toch brengt hij te weinig als hij z'n goaltje niet maakt. Dat is geen verwijt naar inzet maar wel vernuft. Taylor, Kudus dat is wel vernuft.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door zeux » do jul 28, 2022 7:14 am

Zuidema schreef:
Andriy Demchenko schreef:
wo jul 27, 2022 1:10 pm
Met name voor Klaassen zou ik wel een vervanger willen zien.
Ja, eens. Heel verdienstelijk hoor met al zijn inzet en al die een-nulletjes. Maar voor de rest rent ie als een kip zonder kop van hot naar her achter de bal aan bij balbezit tegenstander. Doet me vaak denken aan een flipperkast met van die geluidjes erbij. Goed voor de bank als stopgap. Maar Ajax kan zeker een betere rechtshalf gebruiken, willen ze stappen maken.
Die ‘een-nulletjes’ waren natuurlijk geregeld wel belangrijk…

Je kunt hem eruit mikken, want geen sierpaard, maar ik hoop dat anderen dan zijn productie gaan brengen. Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door Zuidema » do jul 28, 2022 8:26 am

Zeux schreef:
do jul 28, 2022 7:14 am
Die ‘een-nulletjes’ waren natuurlijk geregeld wel belangrijk…

Je kunt hem eruit mikken, want geen sierpaard, maar ik hoop dat anderen dan zijn productie gaan brengen. Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
Ja, eens. Net zoals Alvarez. Goeie stofzuiger, soms zelfs een verrassende dieptepass, maar blijft voetballend toch behelpen. Of Berghuis. Opbouwend en in/rond de 16 zeker bruikbaar. Maar in duels en bij BBZ tegenstander een natte scheet in de bocht. Je kan het zo laten en Ajax kan ook niet geld blijven uitgeven. Maar het middenveld is cruciaal voor een goed functionerend team en dan vind ik een linie met deze drie heren toch wel wat gebrekkig. Andriy noemde al terecht vernuft. Ik wil daar nog weerbaarheid en all-round zijn aan toevoegen. Taylor en Kudus de oplossing? Misschien. Veelbelovend, maar moeten ook nog stappen daarin zetten. Ajax' doelstellingen zijn de titel en Europees overwinteren. Ik mis dan vooral een serieuze kwaliteitsimpuls van een goed voetballende stofzuiger op zes. Type Wouters of zo.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax, Johan Cruijff Schaal, zaterdag 30 juli (20:00 uur)

Bericht door mattie » do jul 28, 2022 3:32 pm

elliquido schreef:
wo jul 27, 2022 9:31 am
Pasveer

Rench? Timber Blind Wijndal

Alvarez Taylor

Kudus

Anthony Tadic Bergwijn



pfoe wat een puzzel..


Brobby als pinchitter
klaassen en berghuis achter de hand
conceicao
heeft Bassey al een vergunning?
Schuurs en Sjaan ??
Daramy ??

Berghuis ipv Kudus

Timber op rechts ipv Rensch.. Schuurs op De Jong ivm lengte... die heb je zaterdag echt nodig lengte achterin
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie