FC Groningen - Ajax (Eredivisie), zaterdag 2 april (16:30).
Moderator: mods
-
FC Groningen - Ajax (Eredivisie), zaterdag 2 april (16:30).
NIet aanstaande zaterdag maar de week er op moeten we uit bij FC Groningen. Groningen heeft dit weekend knap met 1-3 gewonnen van FC Utrecht.
Nu Antony geschorst is, Berghuis maar rechtsbuiten zetten en Klaassen op 10?
Nu Antony geschorst is, Berghuis maar rechtsbuiten zetten en Klaassen op 10?
Laatst gewijzigd door Historicus op ma mar 21, 2022 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: FC Groningen - Ajax (Eredivisie), zaterdag 2 april (16:30).
Dat is niet aanstaande zaterdag, maar een weekje erop.
-
Ach, die oefenduels van Van Gaal komen er nog tussendoor, zeker.
Wanneer Ajax deze wint, worden we weer kampioen. Kutploeg om tegen te spelen. Ook een goede ploeg trouwens.
Onana
Mazz timber blind nico
Alvarez Gravenberg
Berghuis klaasen tadic
Haller
Hopelijk blijft kudus heel
Brooby voor alvarez als het niet loopt. Klaasen dan op 8
Mazz timber blind nico
Alvarez Gravenberg
Berghuis klaasen tadic
Haller
Hopelijk blijft kudus heel
Brooby voor alvarez als het niet loopt. Klaasen dan op 8
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Maar gelukkig hebben onze internationals na die interlandsessies leren voetballen, haha.Historicus schreef: ↑ma mar 21, 2022 1:02 pmAch, die oefenduels van Van Gaal komen er nog tussendoor, zeker.
-
Dat lijkt me niet. De op papier eenvoudigste competitiewedstrijden blijken dit seizoen de grootste hobbels. Dit blijft spannend tot het eind en ik moet zeggen; ik heb er best een zwaar hoofd in nu we al weken lang minstens 3 x per wedstrijd moeten scoren om te winnen.wimpey schreef:Wanneer Ajax deze wint, worden we weer kampioen. Kutploeg om tegen te spelen. Ook een goede ploeg trouwens.
-
- AT Toto winner 10/11
Eens, we zijn er nog lang niet.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma mar 21, 2022 5:00 pmDat lijkt me niet. De op papier eenvoudigste competitiewedstrijden blijken dit seizoen de grootste hobbels. Dit blijft spannend tot het eind en ik moet zeggen; ik heb er best een zwaar hoofd in nu we al weken lang minstens 3 x per wedstrijd moeten scoren om te winnen.wimpey schreef:Wanneer Ajax deze wint, worden we weer kampioen. Kutploeg om tegen te spelen. Ook een goede ploeg trouwens.
Overigens denken de gokkantoren daar anders over. Bij Toto zijn de odds voor het landskampioenschap:
Ajax 1.16
PSV 5.00
Bizar als je het mij vraagt. We staan 2 punten voor met nog 7 wedstrijden te gaan en zijn hopeloos uit vorm. Het is zo wel aantrekkelijk om een klein bedrag in te zetten op dat we geen kampioen worden, als emotionele hedge...
PSV moet uit naar Twente en uit naar Feyenoord. Feyenoord is al 8 potjes ongeslagen tegen PSV. Uit en thuis. Die winnen daar ook niet hoor.
IK GELOOF!!!!!!
ach, het is natuurlijk zowiezo bizar dat je met maar 13 tegen goals zoveel verliespunten hebt . Zeker als je het afzet tegenover Psv aantal tegen doelpunten.
Blij met de punten ...
De resterenden wedstrijden (met tussen haakjes plek op de anglijst):
Speelronde 28:
Groningen (8) - Ajax (2 apr)
Twente (4) - psv (2 apr)
Speelronde 29:
Ajax - Sparta (17) (9 apr)
Psv - RKC (14) (10 apr)
Speelronde 30:
NEC (10) - Ajax (23 apr)
Cambuur (9) - psv (23 apr)
Speelronde 31:
Ajax – Zwolle (18) (30 apr)
Psv - Willem II (16) (1 mei)
Speelronde 32:
F. (3) - psv (8 mei)
AZ (5) - Ajax (8 mei)
Speelronde 33:
Psv - NEC (10) (11 mei)
Ajax – Heerenveen (11) (11 mei)
Speelronde 34:
Zwolle (18) - psv (15 mei)
Vitesse (6) - Ajax (15 mei)
Behalve de laatste speelronde spelen Ajax en psv steeds tegen tegenstanders van redelijk vergelijkbare sterkte (op basis plek ranglijst).
Speelronde 28:
Groningen (8) - Ajax (2 apr)
Twente (4) - psv (2 apr)
Speelronde 29:
Ajax - Sparta (17) (9 apr)
Psv - RKC (14) (10 apr)
Speelronde 30:
NEC (10) - Ajax (23 apr)
Cambuur (9) - psv (23 apr)
Speelronde 31:
Ajax – Zwolle (18) (30 apr)
Psv - Willem II (16) (1 mei)
Speelronde 32:
F. (3) - psv (8 mei)
AZ (5) - Ajax (8 mei)
Speelronde 33:
Psv - NEC (10) (11 mei)
Ajax – Heerenveen (11) (11 mei)
Speelronde 34:
Behalve de laatste speelronde spelen Ajax en psv steeds tegen tegenstanders van redelijk vergelijkbare sterkte (op basis plek ranglijst).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Later zal blijken dat dit de sleutel naar de titel is.Yopii schreef: ↑ma mar 21, 2022 4:06 pmMaar gelukkig hebben onze internationals na die interlandsessies leren voetballen, haha.Historicus schreef: ↑ma mar 21, 2022 1:02 pmAch, die oefenduels van Van Gaal komen er nog tussendoor, zeker.

Nil volentibus arduum
-
Ik durf er niks meer over te zeggen. De halve finale beker tegen AZ bijvoorbeeld, dan komt Ajax ineens laser-focussed voor de dag en maakt geen enkele fout. Iedereen werkt voor elkaar en wordt simpel gevoetbald.
Tegen Cambuur en RKC laten ze het kaas te makkelijk van het brood eten. Dan creëren ze weliswaar een shitload aan kansen, maar zijn ze zo laks…..
We mogen nog 1 keer gelijkspelen. Die ‘joker’ had ik eigenlijk verwacht te moeten inzetten afgelopen zondag. Dat valt dus weer mee. Maar bij dit Ajax zit het ongeluk in een onverwacht hoekje.
Tegen Cambuur en RKC laten ze het kaas te makkelijk van het brood eten. Dan creëren ze weliswaar een shitload aan kansen, maar zijn ze zo laks…..
We mogen nog 1 keer gelijkspelen. Die ‘joker’ had ik eigenlijk verwacht te moeten inzetten afgelopen zondag. Dat valt dus weer mee. Maar bij dit Ajax zit het ongeluk in een onverwacht hoekje.

Whitey on the moon.
90 minuten alert zijn en altijd de organisatie bewaken. Cliché en simpel maar dat is de sleutel.
Onze tegendoelpunten ontstaan namelijk vrijwel uitsluitend doordat het op dat vlak opzichtig mis gaat.
Onze tegendoelpunten ontstaan namelijk vrijwel uitsluitend doordat het op dat vlak opzichtig mis gaat.
Nil volentibus arduum
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Martinez laat Interlands schieten..heeft een spier blessure.. aub please herstel spoedig..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Speelronde 34:

Krijg al flashbacks van trauma's.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het is wel te spannend als het op de laatste dag aankomt idd, maar waarschijnlijk speelt Vitesse die dag voor de kat zn kut omdat ze vlak daarna aan de play-offs beginnen. En hopelijk speelt PEC nog om lijfsbehoud.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Graafschap en Wilem II speelden toen ook voor de katse kut. Zegt niks.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Sier Tebbenhoff
-
Laatste twee uitwedstrijden in Groningen verloren. Tijd dat we daar een einde aan maken.
Nil volentibus arduum
Nee, zier tebbenhoff is voor mij de personificatie van hooghartig denken dat je kampioen gaat worden.Historicus schreef: ↑za mar 26, 2022 11:50 amHet is Zier, trouwens. Maar dit staat vast in een verkeerd topic?
Laat dat een wijze les zijn inderdaad. We zijn er nog lang niet.
Nil volentibus arduum
-
Kun je de jongere generatie iets van context meegeven?elliquido schreef: ↑zo mar 27, 2022 11:23 amNee, zier tebbenhoff is voor mij de personificatie van hooghartig denken dat je kampioen gaat worden.Historicus schreef: ↑za mar 26, 2022 11:50 amHet is Zier, trouwens. Maar dit staat vast in een verkeerd topic?
Wie is hier nou de historicus? 

Nil volentibus arduum