Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Jöhnk » di apr 27, 2021 9:46 am

wimpey schreef:
di apr 27, 2021 9:09 am
Marillion schreef:
di apr 27, 2021 8:33 am
Met alleen maar brave jongetjes met een gave techniek win je de oorlog niet.
Dit Ajax had 2-0 tegen Spurs niet uit handen gegeven. Minder talent, maar veel moeilijker te verslaan.
Ze waren dan ook niet met 2-0 voor gekomen.

Dit Ajax is een paar stevige tanden minder goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door 999 » di apr 27, 2021 11:14 am

KLAASSEN 24-KARAATS
Middenvelder bezorgt Ajax zege op AZ (2-0) en officieuze titel: ’Nu is er de ontlading’
AMSTERDAM De kampioensschaal en de bloemen mogen (op zijn vroegst) pas zondag na het duel met FC Emmen officieel worden uitgereikt. Maar na de klinkende zege op AZ (2-0) en het binnenhalen van het officieuze kampioenschap zetten de Amsterdammers alvast de bloemetjes buiten. Op het ArenA-dek werd de 35e landstitel zó uitbundig gevierd, dat Dusan Tadic uiteindelijk alleen nog in zijn slidingbroek stond. Shirt, broek en kousen had de aanvoerder naar de uitzinnige menigte voor de ArenA gegooid.

Het spontane feest op de geboortedag van Johan Cruijff was voorbarig, maar in dubbel opzicht logisch. De spelers van Ten Hag genoten na een maandenlange absentie nu van de aanwezigheid van de enthousiaste supporters. Daarnaast kan alleen het grootste voetbalwonder ooit Ajax nog van de landstitel houden. De voorsprong op PSV is vier speelronden voor het einde van de Eredivisie twaalf punten en 33 doelpunten. „Het liefst hadden we donderdag van FC Utrecht gewonnen en nu de schaal al in handen gehad. Ik loop niet snel op de zaken vooruit, maar dit kán niet meer misgaan”, straalde Davy Klaassen. „Als dit fout gaat, stop ik met voetballen.”

Die grap alleen al is reden voor zijn ploeggenoten om zo snel mogelijk het ene benodigde puntje binnen te slepen. Klaassen is namelijk goud waard, 24-karaats. Tegen de Alkmaarders besloot Mister 1-0 behalve de openingstreffer ook maar de late 2-0 voor zijn rekening te nemen.

Het gebeurde allemaal in de ijzersterke tweede helft van de thuisclub, die de eerste helft van geluk mocht spreken dat AZ geen voorsprong nam. Good-old Maarten Stekelenburg hield zijn ploeg twee keer op de been, terwijl Lisandro Martinez en Edson Alvarez ook een AZ-treffer voorkwamen. Daar stonden Ajax-kansen voor Sébastien Haller en Nicolas Tagliafico tegenover.

Na de rust van de hoogst vermakelijke kraker stonden bij Ajax de leiders op en zorgden Tagliafico, Martinez, Alvarez, Klaassen, Tadic en Haller ervoor dat het de mannen tegen de jongens werd. „Er zat meer overleg, rust en geduld in”, constateerde de trainer van Ajax. Het enorme krachtsverschil was opvallend, omdat AZ twee weken de tijd had om naar het duel bij Ajax toe te leven en het elftal van Ten Hag in de tussentijd nog vier wedstrijden speelde. „Dit is niet de eerste keer dat we er ondanks ons drukke programma gewoon stonden. Wij hebben de fitste ploeg van Nederland en dat laten we elke paar dagen weer zien”, zei Klaassen.

Ajax blijkt dit seizoen echter niet alleen conditioneel de sterkste, maar ook mentaal en voetballend de beste. Al bood AZ in het eerste bedrijf uitstekend partij. Ten Hag: „We hadden wat problemen met het aan de binnenkant spelen van Wijndal. Dat hebben we de tweede helft kunnen neutraliseren. Hij kwam daar veel minder, omdat we het druk zetten beter op orde hadden. En we waren geduldiger, speelden van kant naar kant en met het opkomen van Tagliafico benutten we de linkerkant goed. Zo maakten we ook de 1-0, die heel beslissend was. Het was een heel goede tweede helft van Ajax. Daar heb ik van genoten”, aldus Ten Hag, die graag zou zien dat Haller – vanwege zijn sluwe overstap – in de officiële wedstrijdstatistieken de assist op zijn naam zou krijgen.

Maar die eer viel Dusan Tadic ten deel. Haller liet het bekeken balletje van de onbetwiste Ajax-leider slim lopen en stelde Klaassen in staat van dichtbij de trekker over te halen: 1-0. In de sfeervolle ArenA rolde het ’Ga staan voor de kampioen’ van de tribunes. De invallers David Neres en (uitgefloten) Brian Brobbey hadden het duel in het slot moeten gooien, alvorens Davy Klaassen dat deed. Tagliafico kopte door uit een corner en Klaassen knikte bij de tweede paal de 2-0 binnen.

De routinier, die dit seizoen na uitstapjes bij Everton en Werder Bremen terugkeerde op het oude nest, vierde het feestje op het parkeerdek mee. Maar daar bleef het ook bij. „Vanavond een feestje met het team? Ik zou niet weten waar. Het is in deze situatie lastig om iets te vieren. Maar het liefst wil je ook een schaal in je handen hebben om iets te vieren. Ik hoop dat er volgende week wat minder coronamaatregelen zijn. Ze gaan versoepelen, toch?” Maar borrel of niet: Klaassens dag kon niet stuk. „Hier ben ik voor teruggekomen naar Ajax.”

Ajax - AZ 2-0 (0-0). 66. Klaassen 1-0, 90. Klaassen 2-0. Scheidsrechter: Van Boekel. Gele kaart: Karlsson (AZ). Toeschouwers: 7500.
AZ ondanks ’vakantie’ fysiek afgetroefd
AZ-spits Myron Boadu in duel met Devyne Rensch (r.).

FOTO ANP/HH

’Na de 1-0 vloeide de energie weg, en dat mag absoluut niet’
door Steven Kooijman

AMSTERDAM Twee weken hadden ze rust gekregen, de spelers van AZ, na hun laatste competitiewedstrijd tegen Sparta. Ajax speelde in de tussentijd vier wedstrijden in vijftien dagen, tegen RKC, AS Roma, Vitesse en FC Utrecht. Maar daar was op fysiek vlak helemaal niets van terug te zien. Integendeel.

Het was een moment uit de 87e minuut dat het hele verhaal van de wedstrijd vertelde. De bal was, voor AZ gezien, aan de rechterkant van het veld, iets voor de middenlijn. Een duel tussen AZ-spits Myron Boadu en Ajax-verdediger Nicolas Tagliafico was aanstaande.

AZ keek op dat moment tegen een 1-0 achterstand aan en wist dat een nederlaag vergaande gevolgen zou hebben in de strijd om de tweede plaats met PSV, dat een dag eerder had gewonnen van FC Groningen. AZ móést winnen, niet Ajax, dat flierefluitend op weg is naar de 35e landstitel.

Maar Tagliafico ging, ondanks vier gele kaarten op zak, het duel met Boadu met het mes tussen de tanden aan. Ook al zou een vijfde gele prent gevolgen hebben voor de linksback. Dan zou de Argentijn het kampioensduel met FC Emmen van komend weekend hebben moeten missen. Boadu daarentegen maakte pas op de plaats en trok zijn benen in.

In de aanloop naar de topper tussen de twee Noord-Hollandse powerhouses rook Pascal Jansen kansen. De AZ-trainer refereerde aan de loodzware wedstrijden die Ajax achter de rug had. Krachten verslindende wedstrijden die in zijn ogen ’ergens’ om gingen. Hij keek ook met interesse naar het duel van afgelopen donderdag tussen de Amsterdammers en FC Utrecht. De Ajacieden oogden vermoeid, vond hij.

AZ kwam sinds 10 april slechts één keer in actie. In een oefenduel met FC Utrecht. Maar in de fase dat Ajax fysiek het loodje moest leggen, ergens rond de zeventigste minuut, zakte de ene na de andere AZ’er ondanks de ’vakantie’ door zijn hoeven.

De tegenstander die dacht dat Ajax oververmoeid was geraakt door de bomvolle agenda, kwam dus bedrogen uit, zo constateerde ook Ajax-coach Erik ten Hag na afloop van de derde zege op AZ dit seizoen. Niet de Alkmaarse formatie, maar zijn elftal was in staat om er in crunch time een schepje bovenop te doen, meldde de winnende coach na afloop fijntjes.

Teun Koopmeiners, die doorgaans vooropgaat in de strijd, zat er gedesillusioneerd bij. Dat AZ uitgerekend op strijdlust was verslagen, voelde aan als een dubbele nederlaag. „Na de 1-0 vloeide de energie bij ons weg, wat absoluut niet mag”, stelde de AZ-captain. „Vanaf dat moment liepen we achter de feiten aan.”
Horrorscenario: nieuw doelsaldodrama dreigt voor AZ
Pascal Jansen

AMSTERDAM Wat een contrast met afgelopen seizoen, toen AZ tweemaal van Ajax won, zonder ook maar één doelpunt te hoeven incasseren. Dit jaar verloor AZ in twaalf weken tijd driemaal van Ajax (tweemaal competitie, eenmaal beker) en wist de ploeg geen enkel doelpunt te maken. Niet voor niets feliciteerden captain Teun Koopmeiners en coach Pascal Jansen Ajax met de aanstaande titel.

De derde nederlaag, zondag tijdens het officieuze kampioensfuifje van de Amsterdamse erfvijand, is er één met verstrekkende gevolgen. AZ zag PSV, de grote concurrent om de tweede plaats (met als beloning een plaatsbewijs voor de voorronde van de Champions League) een gat slaan van drie punten.

En dat is veel, met in de wetenschap dat er nog maar vier speelrondes op het programma staan. Dat niet alleen: de Eindhovenaren hebben een aanzienlijk beter doelsaldo ten opzichte van AZ: plus 9. Dus mocht PSV al een uitglijder maken en AZ wint daadwerkelijk al zijn laatste vier duels (dus óók uit bij FC Groningen, de ploeg die AZ in Alkmaar zijn eerste thuisnederlaag toediende), dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet eens voldoende. Dan is de kans groot dat PSV AZ op doelsaldo aftroeft.

Een horrorscenario waar ze bij AZ niet aan willen denken. Afgelopen seizoen immers eindigden AZ en Ajax het ingekorte seizoen met evenveel punten, maar werd Ajax ondanks de twee nederlagen tegen AZ beloond met het beste Champions League-ticket. Ajax had een beter doelsaldo, vandaar. In de lopende jaargang won AZ tweemaal van PSV, maar opnieuw zal bij een mogelijke gelijke stand niet worden gekeken naar onderling resultaat, maar naar het doelsaldo.
De T.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door LucaS » di apr 27, 2021 12:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 27, 2021 9:23 am
Degene die toen met grinta nog 5 minuten het gelijkspel moest verdedigen besloot op het moment supreme uit te glijden. De ultieme horror.
(Ik meen) Tadic na 3 min blessuretijd een kansloos schot terwijl hij de bal ook had kunnen afspelen
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Lionel » di apr 27, 2021 9:12 pm

Jöhnk schreef:
di apr 27, 2021 9:46 am
wimpey schreef:
di apr 27, 2021 9:09 am
Marillion schreef:
di apr 27, 2021 8:33 am
Met alleen maar brave jongetjes met een gave techniek win je de oorlog niet.
Dit Ajax had 2-0 tegen Spurs niet uit handen gegeven. Minder talent, maar veel moeilijker te verslaan.
Ze waren dan ook niet met 2-0 voor gekomen.

Dit Ajax is een paar stevige tanden minder goed.
Inderdaad zeg. Ik kan blijven teren op de aanval tegen Juve waarbij Ziyech uiteindelijk tegen een tegenstander op schiet. Maar die aanval...

Of Madrid-uit...

Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Trab » di apr 27, 2021 9:24 pm

Lionel schreef:
Jöhnk schreef:
di apr 27, 2021 9:46 am
wimpey schreef:
di apr 27, 2021 9:09 am
Dit Ajax had 2-0 tegen Spurs niet uit handen gegeven. Minder talent, maar veel moeilijker te verslaan.
Ze waren dan ook niet met 2-0 voor gekomen.

Dit Ajax is een paar stevige tanden minder goed.
Inderdaad zeg. Ik kan blijven teren op de aanval tegen Juve waarbij Ziyech uiteindelijk tegen een tegenstander op schiet. Maar die aanval...

Of Madrid-uit...

Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
Dat is de stelling toch niet? De stelling is dat dit Ajax degelijker is en hierdoor minder weggeeft. Tuurlijk was het elftal van 2019 voetballend 3 klassen beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 27, 2021 9:31 pm

Lionel schreef:Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
We winnen de dubbel, met in de competitie een astronomische voorsprong in punten en doelsaldo, halen een kwartfinale EL, met soms bijzonder leuk voetbal, maar ook grinta en onverzettelijkheid.

En dat allemaal met baggerspel.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Trab » di apr 27, 2021 9:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Lionel schreef:Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
We winnen de dubbel, met in de competitie een astronomische voorsprong in punten en doelsaldo, halen een kwartfinale EL, met soms bijzonder leuk voetbal, maar ook grinta en onverzettelijkheid.

En dat allemaal met baggerspel.
Hij moet wat te zeiken hebben Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2021 1:03 am

Trab schreef:
di apr 27, 2021 9:24 pm
Lionel schreef:
Jöhnk schreef:
di apr 27, 2021 9:46 am


Ze waren dan ook niet met 2-0 voor gekomen.

Dit Ajax is een paar stevige tanden minder goed.
Inderdaad zeg. Ik kan blijven teren op de aanval tegen Juve waarbij Ziyech uiteindelijk tegen een tegenstander op schiet. Maar die aanval...

Of Madrid-uit...

Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
Dat is de stelling toch niet? De stelling is dat dit Ajax degelijker is en hierdoor minder weggeeft. Tuurlijk was het elftal van 2019 voetballend 3 klassen beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit team verliest van AS Roma. Het team van twee jaar terug won van Juve en Real. Dan kan je niet beweren dat dit team degelijker is. Gewoon niet.

We zijn echt gezakt qua spel dat we het, en ik kan er ook van genieten overigens (sliding laatst tegen AZ van Alvarez was fantastisch), hebben over degelijkheid etc. maar het houdt toch niet over?

Hoeveel wedstrijden van dit seizoen ga je nou terug kijken?

Eerste half jaar van vorig jaar speelden we overigens ook stukken beter dan nu met een paar parels van wedstrijden.

Maar dit seizoen? De comeback thuis tegen PSV vond ik indrukwekkend, Lille twee keer, maar verder?

In de CL geen fatsoenlijke kans gecreëerd tegen een topploeg, tegen AS Roma, een best slechte ploeg, gaan we er uiteindelijk, zeker niet verdiend, kansloos af. En dan reken ik vanaf het moment dat Scherpen de bal niet klem had.

Ik vind het leuk dat Alvarez zo nu en dan een sliding maakt en dat er wordt gewezen op de fantastische statistieken van Haller maar ik geniet gewoon zo weinig. Ik zie echt weinig mooie combinaties, weinig goede aanvallen en, ondanks dat we er flink wat inleggen, weinig uitgespeelde aanvallen. Want als dat wel zo was had Haller er 20 ingeschoten inmiddels. Als afmaker denk ik wel dat hij van waarde kan zijn.

Maar gebruik hem dan ook goed. Haal de achterlijn en geef hem dan ook bruikbare ballen. Zorg voor overloop via de backs.

Dat er hier al een aantal keer werd gewezen naar Alvarez als MOTM zegt genoeg over dit seizoen. Want hoe ontroerend ik het ook allemaal vind, de filmpjes met zijn dochter, voetballen kan hij niet he.

Ik hoop voor komend seizoen dat één van onze Brazilianen wordt verkocht en dat de ander het vertrouwen krijgt. Ik hoop met iedereen hier mee dat Haller behoefte aan een goede voorbereiding en dat Alvarez na de zomer meer ballen vooruit gaat spelen.

Nu nog verliezen van Emmen en kampioen worden in de Kuip en ik heb dan een wedstrijd extra die ik terug wil zien!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2021 1:06 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 27, 2021 9:31 pm
Lionel schreef:Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
We winnen de dubbel, met in de competitie een astronomische voorsprong in punten en doelsaldo, halen een kwartfinale EL, met soms bijzonder leuk voetbal, maar ook grinta en onverzettelijkheid.

En dat allemaal met baggerspel.
Vind ik zo een dooddoener die zogenaamde onverzettelijkheid. Waarom verliezen we dan van AS Roma? Op voetbalgebied doen ze onder dus vertel het maar..

Grinta en onverzettelijkheid is leuk tegen topploegen. Dit jaar werden we voor lul gezet door AS Roma, Atalanta, PSV een helft lang, Feyenoord een helft lang in de Arena. Ik heb liever wat meer voetbal en wat minder grinta.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door 999 » wo apr 28, 2021 8:55 am

Maar waarom mag/kan AJAX van die clubs niet verliezen.Op basis van wat mag dat niet.We verloren 2 jaar geleden van de Spurs.Van Real , Chelsea.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Marillion » wo apr 28, 2021 9:02 am

Je hebt natuurlijk beide nodig in je elftal. Met alleen technisch goed voetbal of alleen grinta kom je er niet. Goede teams die voor prijzen spelen hebben het allebei.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door peter » wo apr 28, 2021 9:15 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 27, 2021 9:31 pm
Lionel schreef:Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
We winnen de dubbel, met in de competitie een astronomische voorsprong in punten en doelsaldo, halen een kwartfinale EL, met soms bijzonder leuk voetbal, maar ook grinta en onverzettelijkheid.

En dat allemaal met baggerspel.
Ben het wel met je eens. Kleine kanttekening is wel dat PSV nu op 64 punten staat na 30 speelrondes. We moeten terug naar het seizoen 2014/2015 waarin de nummer twee (wij dus) kwam tot een soortgelijk puntenaantal. 71 punten haalden we toen onder de Boer. Het zegt dus ook wel wat over de "kracht" van onze concurrenten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door zeux » wo apr 28, 2021 9:29 am

Wie lees ik vandaag piepen in de krant: trainer Chelsea. ‘Oh, zó’n druk programma.’

Hoor ik Ten Hag nooit over. Wat is het inmiddels? Bijna 30 wedstrijden in 3,5 maanden met slechts één verlieswedstrijd toch? (en dan ook nog belangrijke spelers als Onana en Blind verliezen)

En dan deze lijst resultaten.

Soms kun je de lat ook té hoog leggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2021 10:13 am

Zeux schreef:
wo apr 28, 2021 9:29 am
Wie lees ik vandaag piepen in de krant: trainer Chelsea. ‘Oh, zó’n druk programma.’

Hoor ik Ten Hag nooit over. Wat is het inmiddels? Bijna 30 wedstrijden in 3,5 maanden met slechts één verlieswedstrijd toch? (en dan ook nog belangrijke spelers als Onana en Blind verliezen)

En dan deze lijst resultaten.

Soms kun je de lat ook té hoog leggen.
Misschien leg ik de lat wel te hoog. Maar dat is ook wel ingegeven door de financiële situatie van Ajax. We hebben de duurste transfer gedaan afgelopen winter en ook in de zomer hebben we met geld gesmeten.

Ik had iets meer verwacht.

Van Roma hebben we niet gewonnen, van PSV ook niet in de competitie. Tegen Feyenoord mochten we niet klagen.

Lille en YB waren echt uitstekend. Maar de CL was een grote domper. En het veldspel mijn inziens ook.
En ik ben van mening dat Ajax tegen heel veel teams goed spel moet kunnen koppelen aan resultaat.

Ik verwacht dat heus niet tegen de Europese top 10/15.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2021 10:15 am

Marillion schreef:
wo apr 28, 2021 9:02 am
Je hebt natuurlijk beide nodig in je elftal. Met alleen technisch goed voetbal of alleen grinta kom je er niet. Goede teams die voor prijzen spelen hebben het allebei.
Eens. Maar Nico en Tadic brachten naast de grinta ook voetballende kwaliteiten mee. Alvarez doet dat mijn inziens niet. En juist op die plek is het wel lekker om daar een voetballer neer te zetten. Nu staat er een breker omdat Davy in de spits staat. Naast een spits die blijkbaar een hele voorbereiding nodig heeft.
IK GELOOF!!!!!!

Ajax Rules
Berichten: 31181
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Ajax Rules » wo apr 28, 2021 10:26 am

Davy staat niet in de spits.

Dat gold voor VDB veel meer.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Ajax Rules
Berichten: 31181
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Ajax Rules » wo apr 28, 2021 10:29 am

Lionel schreef:
di apr 27, 2021 9:12 pm
Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger.
Jezus man, ik weet niet wat er met je gebeurd is dat dit je typering van het seizoen is.

Maar je bent geradicaliseerd en een beetje onuitstaanbaar geworden. Jammer.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2021 1:01 pm

Ajax Rules schreef:
wo apr 28, 2021 10:29 am
Lionel schreef:
di apr 27, 2021 9:12 pm
Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger.
Jezus man, ik weet niet wat er met je gebeurd is dat dit je typering van het seizoen is.

Maar je bent geradicaliseerd en een beetje onuitstaanbaar geworden. Jammer.
Hoeveel wedstrijden vond jij echt goed dan?

Misschien komt het omdat er geen publiek is en ik zelf niet naar het stadion kan maar ik vind het qua veldspel tegen de betere teams niet heel indrukwekkend allemaal.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Thijs » wo apr 28, 2021 2:26 pm

Mijn theorie is dat de beleving in een seizoen als dit wel een stuk minder is als je er niet zelf bij bent, en dat je dan ook veel meer gaat letten op het spel zelf ipv dat je gewoon hoopt dat Ajax wint.

Ik heb dit seizoen regelmatig me vanaf de bank liggen storen, ook in wedstrijden waarbij het heel gemakkelijk ging. (2e helft ADO-uit) Sommige wedstrijden zoals PEC-uit ofzo kan ik me eigenlijk niet eens meer iets van herinneren. Ook lastig om m'n aandacht erbij te houden ofzo. In thuiswedstrijden had ik, ondanks geen publiek/sfeer, dat al veel minder, leefde ik dus alweer iets fanatieker mee.

Ajax is het hele seizoen vrij degelijk geweest, maar heeft zelden echt geswingd als 2 jaar geleden. Dit Ajax wint nooit met 1-4 van Madrid, maar verliest ook nooit met 6-2 van Feyenoord. Ik zou ook niet zo goed weten wat ik terug zou moeten kijken van dit jaar, omdat ik er ook geen hele warme herinneringen aan heb. Thuiswedstrijden steriel in een lege arena, uitwedstrijden vanaf de bank.

Champions League-campagne niets bijzonders, er zat eigenlijk geen echte heroïsche wedstrijd bij. Alleen een paar heroïsche momenten, en waar heb ik nou echt keihard om staan juichen dit jaar?
*1-1 Tadic tegen PSV in laatste minuut
*1-2 Huntelaar tegen Twente
*1-2 Brobbey tegen Lille

In mindere mate was de 2-1 van Antony tegen Vitesse leuk, de 0-13 tegen VVV was bijzonder, en de thuiswedstrijd tegen Young Boys was top. Verder was voor mij Ajax-AZ wel echt bijzonder met het publiek terug en om de beleving/vrolijkheid bij iedereen te zien. Verder ook gewoon een uitstekend seizoen, niks mis mee, maar verlang wel heel erg naar een normale voetbaljaargang met publiek. Voor iemand die meer van de wereld eromheen houdt dan puur van het spelletje zelf was dit gewoon helemaal niks, coronajax 2020/2021.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door elliquido » wo apr 28, 2021 2:46 pm

De ajax selectie heeft 47 wedstijden officieel gespeeld, en dan zitten de interlands er nog niet bij

Dat zijn 10 wedstrijden meer dan bijv feijenoord, waarvan ook nog in de laatse 10 weken deze gespeeld zijn.

Het bewierrookte team van 2 jaar terug verloor 6-2 van feijenoord. Een grote schande.

Mensen suggereren dat er geen mooi voetbal wordt gespeeld, ik zie echter heel goed voetbal. Zo goed, dat de tegenstander zich moet ingraven, wat open spel niet bevordert.
Zelfs liverpool op volle sterkte speelde op de counter.
Atalanta, valencia, roma, lille, allemaal de kont in de 16.
Van roma hadden we 9 van de 10 x gewonnen, helaas was dit die ene keer.

Ik geniet met volle teugen van dit ajax. Dat sissy boy is eraf, goed voetbal is gebleven. Nu nog hopen op de volgende wereldster.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Jinne » wo apr 28, 2021 3:06 pm

Ik ben het wel eens met Thijs dat wel/ niet publiek een groot verschil maakt. Zeker voor de ATers die anders wel wekelijks gingen. Ik beleef het dan toch minder.

Avondjes Europa nu allemaal thuis op de bank. Met vrienden gelukkig wel nog toen het nog kon. Normaal waren begonnen de thuis potjes bij mij al rond 5 met een drankje en hapje in de stad. Nu was het alleen sec de wedstrijd met een biertje erbij.

Daarnaast was concurrentie na januari ook foetsie. Waardoor het meer aftellen werd ipv nagelbijten. Al blijft dat bij ik ook altijd nog wel nagelbijten bij 14 punten voorsprong.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door zeux » wo apr 28, 2021 3:39 pm

Ik kijk met veel meer plezier naar dit team/kampioenschap dan naar de teams/kampioenschappen van Frank de Boer (op het eerste kampioenschap na natuurlijk).

Dit team heeft veel meer afgedwongen en op eigen kracht successen geboekt. Zeker de laatste twee kampioenschappen van De Boer waren voetballend afgrijselijk en werden louter behaald doordat eenoog koning kon worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Jinne » wo apr 28, 2021 4:02 pm

Ik zag dat laatste kampioensteam van Frank voorbij komen op Insta en dacht even dat het Jong Ajax was. Het is dat Klaassen, Blind en Schone toen ook meededen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - AZ 25-04-2021 14.30 uur

Bericht door Trab » wo apr 28, 2021 5:50 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
di apr 27, 2021 9:24 pm
Lionel schreef: Inderdaad zeg. Ik kan blijven teren op de aanval tegen Juve waarbij Ziyech uiteindelijk tegen een tegenstander op schiet. Maar die aanval...

Of Madrid-uit...

Dit team? Alleen tegen Lille enigszins indrukwekkend spel. Voor de rest bagger. Feyenoord was zelfs beter in de Arena.
Dat is de stelling toch niet? De stelling is dat dit Ajax degelijker is en hierdoor minder weggeeft. Tuurlijk was het elftal van 2019 voetballend 3 klassen beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit team verliest van AS Roma. Het team van twee jaar terug won van Juve en Real. Dan kan je niet beweren dat dit team degelijker is. Gewoon niet.

We zijn echt gezakt qua spel dat we het, en ik kan er ook van genieten overigens (sliding laatst tegen AZ van Alvarez was fantastisch), hebben over degelijkheid etc. maar het houdt toch niet over?

Hoeveel wedstrijden van dit seizoen ga je nou terug kijken?

Eerste half jaar van vorig jaar speelden we overigens ook stukken beter dan nu met een paar parels van wedstrijden.

Maar dit seizoen? De comeback thuis tegen PSV vond ik indrukwekkend, Lille twee keer, maar verder?

In de CL geen fatsoenlijke kans gecreëerd tegen een topploeg, tegen AS Roma, een best slechte ploeg, gaan we er uiteindelijk, zeker niet verdiend, kansloos af. En dan reken ik vanaf het moment dat Scherpen de bal niet klem had.

Ik vind het leuk dat Alvarez zo nu en dan een sliding maakt en dat er wordt gewezen op de fantastische statistieken van Haller maar ik geniet gewoon zo weinig. Ik zie echt weinig mooie combinaties, weinig goede aanvallen en, ondanks dat we er flink wat inleggen, weinig uitgespeelde aanvallen. Want als dat wel zo was had Haller er 20 ingeschoten inmiddels. Als afmaker denk ik wel dat hij van waarde kan zijn.

Maar gebruik hem dan ook goed. Haal de achterlijn en geef hem dan ook bruikbare ballen. Zorg voor overloop via de backs.

Dat er hier al een aantal keer werd gewezen naar Alvarez als MOTM zegt genoeg over dit seizoen. Want hoe ontroerend ik het ook allemaal vind, de filmpjes met zijn dochter, voetballen kan hij niet he.

Ik hoop voor komend seizoen dat één van onze Brazilianen wordt verkocht en dat de ander het vertrouwen krijgt. Ik hoop met iedereen hier mee dat Haller behoefte aan een goede voorbereiding en dat Alvarez na de zomer meer ballen vooruit gaat spelen.

Nu nog verliezen van Emmen en kampioen worden in de Kuip en ik heb dan een wedstrijd extra die ik terug wil zien!
Ik snap wel wat je bedoeld. We zijn de afgelopen seizoenen natuurlijk verwend met alleen maar ‘voetballers’ op het middenveld. Eerst Frenkie-Schone-Beek en daarna Martinez-Beek-Zyiech. Dat combineerde als een tierelier met ook nog Tadic in de spits. Dat is nu natuurlijk weg met Alvarez en Haller in de ploeg. En Gravenberch is ook niet echt een combinatie speler. Dat is meer een powerhouse die met grote passen het veld oversteekt. Zijn inspeelpass rond de 16 is echter nog vaak slordig of te hard en onder druk is hij ook niet degene die snel de vrij staande man vind. Alleen Klaassen voldoet uitstekend als 10 en Blind de keren dat hij op het middenveld speelde. Dat waren niet voor niks onze beste wedstrijden. En als ik gisteren Chelsea heerlijk zie combineren tegen Madrid, dan gaan mijn gedachten ook terug naar die geweldige 1-4 wedstrijd toen we ze helemaal tureluurs tikten.
Maar goed, je moet alles wel in perspectief zien. We hebben een half seizoen lang met 2 tieners achterin gespeeld, een keeper van 38 die 6 jaar niet gekeept had en jongens als Antony en Gravenberch die voor het eerst basisspeler zijn. Als je dan - mede door - de mentaliteit en onverzettelijkheid van de Latino’s bijna alle wedstrijden wint, het kampioenschap al 5 wedstrijden voor het einde beslist, de beker pakt en eigenlijk ook in de halve finale Europa League had moeten staan, dan kan je niet spreken van een bagger seizoen. Dat is eerder razend knap. En tuurlijk waren er te weinig wedstrijden waarin het sprankelde. Je hebt eenvoudigweg te weinig voetbal op het middenveld. Zeker zonder Blind. Maar er zijn ook dingen waarin wel stappen gezet zijn. Zoals het collectief drukzetten, duels winnen en het veel minder kansen weggeven in de omschakeling. Vorig seizoen voor de coronabreak werden we bijvoorbeeld - ondanks Zyiech en Beek - 2x weggecounterd tegen AZ. Dit jaar winnen we 3x met 2 vingers in de neus en geven we heel weinig weg.
Maar goed, het zal interessant worden wat er volgend seizoen gebeurt. Gaan we door met Alvarez als breker op het middenveld? Gaat Haller zijn weg vinden in het Ajax spel? Allemaal vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie