Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Wouter » zo apr 18, 2021 10:05 pm

Yopii schreef:
zo apr 18, 2021 9:52 pm
Mount is gewoon veel beter. Daar kan Tannane ook niets aan doen.

Tannane is toch een prima speler voor jullie? :confused.gif:
Mwah. Ik zou er niet mee zitten als ze hem voor een goed bedrag verkopen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 10:09 pm

Het is een beetje alles of niets met zo'n speler. Je ziet een aantal keren iets geweldigs en dan is het weer eens helemaal niets. Als je 'm vandaag vanaf 40 meter op doel ziet schieten kan ik me wel voorstellen dat je daar als supporter niet mee kan lachen.

Dit soort jongens is teveel met zichzelf bezig om echt succesvol te worden.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door columbus » zo apr 18, 2021 10:28 pm

Had het idee dat hij ook niet fit is, beetje te zwaar. Of is dat gewoon zijn bouw. Na 60 minuten greep hij al naar zijn kuit, volgens mij ben je dan niet fit. Sowieso vond ik het apart dat Vitesse er door heen zat

Mooi om de beker te winnen. Nog even op de tanden bijten het kampioenschap binnenhalen.

Tadic speelde volgens mij zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. Maar goed, gezien het belachelijke schema wat Ajax achter de rug heeft is het niet zo gek

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door elliquido » zo apr 18, 2021 11:24 pm

Bazoer en Tanane gaven precies aan waarom ze niet in de top horen.


Heerlijk he AT, bekerwinst, dubbel die eraan komt.

Het zijn mooie tijden. Goed voetbal en volwassenen.attitude. ten hag is een vakman.

Concurrentie op apegapen, (behalve az)
Feijenoord brokkelt net als hun stadion af, psv heeft weer een dubieuze hypotheek op hun stadion nodig.

Hup ajax :ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 19, 2021 6:14 am

Ik vind het wel bijzonder dat ze bij Vitesse vinden dat ze een verlenging hadden verdiend. Behalve de eerste 20 min dat ze er een paar keer gevaarlijk uitkwamen, heb je ze totaal niet gezien. Ajax speelde niet geweldig, maar was continue de bovenliggende partij en heeft meer dan genoeg kansen gehad om de wedstrijd al lang te beslissen.

Anyway ..... de eerste prijs van het seizoen is binnen. :ajaxscarf.gif: Lekker opstaan zo. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door El Clavo » ma apr 19, 2021 8:23 am

Heb ook geen moment het gevoel gehad dat we zouden kunnen verliezen.

Toch raar zo'n finale. Normaal ga je op zo'n dag rond 10 uur naar de Arena, tray bier mee, vechten bij de eerste trein en dan 3 uur te vroeg rond de Kuip naar kutmuziek luisteren, lauw alcoholvrij bier zuipen en rauwe hamburgers eten. Beetje schreeuwen, de halve wedstrijd missen en tegen 12 uur weer thuis komen.

Nu zet je de TV uit en ga je het gras maaien.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door GangstaRiB » ma apr 19, 2021 8:27 am

El Clavo schreef:
ma apr 19, 2021 8:23 am
Heb ook geen moment het gevoel gehad dat we zouden kunnen verliezen.

Toch raar zo'n finale. Normaal ga je op zo'n dag rond 10 uur naar de Arena, tray bier mee, vechten bij de eerste trein en dan 3 uur te vroeg rond de Kuip naar kutmuziek luisteren, lauw alcoholvrij bier zuipen en rauwe hamburgers eten. Beetje schreeuwen, de halve wedstrijd missen en tegen 12 uur weer thuis komen.

Nu zet je de TV uit en ga je het gras maaien.
Hahaha... tja... ik vond vooral die terugreis rete-irritant altijd.

Maar inderdaad, Ajax was veel beter. Ajax sluit, zoals EtH het zegt, het toeval uit. Het is af en toe saai, maar ze laten niks toe. Helaas was Ajax in balbezit verre van top waardoor het soms nergens op leek. Maar goed... einde van het seizoen... spelers hebben een moordend schema achter de rug. Dikke prima zo.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Wouter » ma apr 19, 2021 8:39 am

Ze laten wel wat toe. Ajax is kwetsbaar als een tegenstander snelle spitsen heeft en de bal achter de laatste linie weet te leggen, zoals bij de 1-1. Broja en Openda waren gewoon sneller dan Martinez en Rensch. En ook in het eerste kwartier klungelden ze er een paar keer op los, met o.a. een schietkans voor Broja als resultaat.

Aanvallend is Ajax wel veel beter dan welke ploeg dan ook in de eredivisie. Maar achterin is het duidelijk minder.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door GangstaRiB » ma apr 19, 2021 8:49 am

Ze hadden 1 aanval dat gevaarlijk werd, waarbij iemand recht op Steek schoot.
Het doelpunt was te danken aan een fout van Martinez.

Daarna niks gezien van Vitesse.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Zuidema » ma apr 19, 2021 9:17 am

GangstaRiB schreef:
ma apr 19, 2021 8:49 am

Het doelpunt was te danken aan een fout van Martinez.
Dat was inderdaad een raar foutje. Maar ik vond Rensch daarna een ernstiger fout maken. Liep in het centrum te pitten en liet zo Openda lopen bij de voorzet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 19, 2021 9:55 am

GangstaRiB schreef:
ma apr 19, 2021 8:49 am
Ze hadden 1 aanval dat gevaarlijk werd, waarbij iemand recht op Steek schoot.
Het doelpunt was te danken aan een fout van Martinez.

Daarna niks gezien van Vitesse.
Inderdaad. Vitesse creëerde op die ene kans na, niks zelf. Ajax heeft de moeilijkste manier van verdedigen (zo ver van de goal af), maar geeft ondanks dat dit jaar zeer weinig weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door wimpey » ma apr 19, 2021 10:23 am

Zuidema schreef:
ma apr 19, 2021 9:17 am

Dat was inderdaad een raar foutje. Maar ik vond Rensch daarna een ernstiger fout maken. Liep in het centrum te pitten en liet zo Openda lopen bij de voorzet.
Idem. Aan de flank fout timen kan een keer gebeuren. Dat daarna het centrum open ligt voor Openda was omdat Rensch stond te snurken. Wat er ook gebeurt, je zorgt er als verdediger voor dat de aanvaller geen voet tegen de bal krijgt.

Verder krijgt Ajax dit seizoen bizar weinig goals tegen. Een beperkt aantal keren max. 2. Heel wrang dat we tegen Roma met de 3e keeper spelen en dat onze MVP uitgerekend in die pot eens een pingel mist.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door 999 » ma apr 19, 2021 10:45 am

Ajax presteert ’onmogelijke’
Uitgeschakelde elftal van Erik ten Hag prolongeert KNVB-bekertitel: 2-1 tegen Vitesse
ROTTERDAM Ajax heeft geschiedenis geschreven in de TOTO KNVB-beker. Het elftal van Erik ten Hag werd vorig seizoen in de halve finale uitgeschakeld door FC Utrecht, maar wist de bekertitel van 2019 tóch te prolongeren. Doordat de eindstrijd van vorig seizoen tussen de Utrechters en Feyenoord nooit werd gespeeld en Ajax in De Kuip nu Vitesse verschalkte: 2-1.

Hoe bijzonder – en voor FC Utrecht en Feyenoord sneu – het ook is dat de Amsterdammers bekerhouder blijven; gestolen is de cupwinst van 2021 allerminst. Om de dennenappel weer omhoog te mogen houden, moesten achtereenvolgens FC Utrecht (5-4), AZ (0-1), PSV (2-1), SC Heerenveen (0-3) en dus Vitesse aan de kant worden geschoven. Het zijn de huidige nummers zeven, drie, twee, tien en vier van de Eredivisie.

Op de perfecte grasmat in Rotterdam was het de vraag hoe Ajax de teleurstelling over de Europese uitschakeling door AS Roma zou hebben verwerkt én hoe fit de Ten Hag-brigade zou zijn. De Amsterdammers speelden donderdagavond laat in Italië, terwijl Vitesse zijn laatste wedstrijd op vrijdag 9 april tegen ADO Den Haag speelde.

De beginfase deed voor de Ajax-fans het ergste vrezen. De Arnhemmers grepen – zonder tot echt grote kansen te komen – het initiatief. Het kantelpunt was de eerste de beste eigen mogelijkheid. Via Dusan Tadic en Davy Klaassen kwam de bal bij Ryan Gravenberch, die door Remko Pasveer knap van scoren werd afgehouden.

Vitesse was het opeens helemaal kwijt en de 1-0 in de 23e minuut was het logische gevolg van het Arnhemse achteruitlopen. Lisandro Martinez en Jurriën Timber leidden de aanval in, waarna Antony de bal bij Klaassen bezorgde en Gravenberch van het feit profiteerde dat Klaassens voorzet door Danilho Doekhi werd verlengd. Pasveer hoorde de pegel met links van de achttienjarige middenvelder alleen langs suizen (1-0). Met Gravenberch, Antony en Tannane-plaaggeest Edson Alvarez waren direct de beste Ajacieden genoemd. „Hij zat er goed in, hè?”, beschreef de stralende Gravenberch voor de camera van ESPN zijn ’hamer’.

Het elftal van Thomas Letsch was in één keer rijp voor de sloop, ontsnapte dankzij Pasveer bij een levensgrote kans van Klaassen, maar werd door Martinez terug in de wedstrijd geholpen. De Argentijnse terriër, die de laatste duels een van Ajax’ belangrijkste spelers was, tastte bij de zijlijn mis en verslikte zich in Armando Broja, wiens bekeken balletje voorlangs werd binnen gewerkt door Loïs Openda (1-1).

En dus kon de favoriet opnieuw beginnen. In de wetenschap dat het seizoen bij een nederlaag veel van zijn glans zou verliezen. Donderdagmiddag was Ajax nog in de race voor drie prijzen. Bij het mislopen van de beker zou ’slechts’ de zo goed als zekere landstitel resteren. Het kampioenschap, dat de pijler is onder de Ajax-begroting en met de sterkste selectie van Nederland (onterecht) als vanzelfsprekend wordt gezien.

Maar tot de stunt van Vitesse kwam het niet. Niet omdat het slordige Ajax dat zelf afdwong, maar doordat Jacob Rasmussen zich vijf minuten voor tijd aan Antony vergreep. Scheidsrechter Björn Kuipers had de gele kaart in zijn hand, maar kreeg van zijn assistent Sander van Roekel via de headset het juiste advies: rood!

Antony’s vervanger David Neres had niet lang nodig om de wedstrijd te beslissen en de kater van de Europese uitschakeling weg te spoelen. De kleine Braziliaan kreeg de bal – na een voorzet van Gravenberch en doorkoppen van Sébastien Haller – in de eerste minuut van de extra tijd voor zijn voeten en schoot met links beheerst binnen (2-1). Die winnende treffer betekende de twintigste bekerwinst ooit voor Ajax, dat bij competitiewinst op FC Utrecht (donderdag) zich kan opmaken voor de volgende ’finale’: het titelduel met AZ op zondag.

Maar eerst mogen de Ajax-spelers 24 uur genieten van de bekerwinst. „Ik ben nóg steeds achttien”, zei Gravenberch. „Het is lekker dat ik mijn eerste prijs bij Ajax te pakken heb.” Twijfel over de goede afloop kende het megatalent niet. „Na de rode kaart gingen we pushen, pushen en pushen. En gelukkig viel de goal nog.”

Zijn goede spel gaf Gravenberch voldoening. „Tegen AS Roma heb ik twee wedstrijden niet echt lekker gespeeld natuurlijk, omdat die nummer 42 (Amadou Diawara, red.) voortdurend bij mij stond. Daar moet ik een oplossing voor vinden, maar dat komt sowieso goed.”

Ajax-Vitesse 2-1 (1-1). 23. Gravenberch 1-0, 3-. Openda 1-1, 90+1. Neres 2-1. Scheidsrechter: Kuipers. Gele kaart: Tagliafico (Ajax), Tannane, Touré, Wittek, Bero (Vitesse). Rode kaart: 86. Rasmussen (Vitesse).
Ten Hag: ’Ik ben onverzadigbaar’
David Neres en Erik ten Hag (r.)

ROTTERDAM De prijzenkast van Erik ten Hag raakt steeds voller. De trainer won bij Ajax na de eerdere kampioensschaal, KNVB-beker én Johan Cruijff Schaal in de bekerfinale tegen Vitesse (2-1) alweer zijn vierde prijs. „Wat dat betreft ben ik onverzadigbaar”, zei Ten Hag voor de camera van ESPN.

„Het is nooit genoeg. Je moet altijd op jacht blijven gaan naar nieuwe titels. Als je die honger niet meer hebt, moet je stoppen”, aldus de coach, die net als Johan Cruijff en Rinus Michels (minimaal) twee keer de KNVB-beker won. „Het is mooi om daar tussen te staan.”

Ten Hag zei trots te zijn op zijn ploeg. „Dat ze na de Europa League-uitschakeling van donderdag, tegen een fysiek sterke ploeg als Vitesse, de mentale kracht hadden om dit te bereiken.” Hij was complimenteus over Gravenberch en Antony. „Ryan heeft prima uitgevoerd wat ik van hem heb gevraagd. En Antony was weergaloos.”
De T.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door wimpey » ma apr 19, 2021 11:12 am

Een jaar ballen en niets winnen is als blijven zitten op school. Dat moet je als topclub niet hebben.

We miepen wel eens over EtH (en soms ook wel terecht, lijkt me, na maffe wissels), maar die man legt de lat altijd hoog. Het gaat er bij Ajax wel effe wat professioneler en urgenter aan toe dan t.t.v. FdB, Keizer he. EtH heeft echt de topsportmentaliteit. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Lionel » ma apr 19, 2021 11:15 am

Makkelijk scoren.

De Boer werkte met 80% kneuzen.

Zodra EtH twee man mist bakt Ajax er weinig van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Jinne » ma apr 19, 2021 11:19 am

Frank haalde en hield de kneuzen ook zelf graag binnen boord. Siggi en Gudelj om er een paar te noemen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Lionel » ma apr 19, 2021 11:21 am

Klopt. Verschil in budget.

Maar Siggi is niet minder dan Haller he.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 19, 2021 11:55 am

Lionel schreef:Makkelijk scoren.

De Boer werkte met 80% kneuzen.

Zodra EtH twee man mist bakt Ajax er weinig van.
Hij mist Blind en Onana. En gaat de dubbel winnen.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door GangstaRiB » ma apr 19, 2021 12:02 pm

Jinne schreef:
ma apr 19, 2021 11:19 am
Frank haalde en hield de kneuzen ook zelf graag binnen boord. Siggi en Gudelj om er een paar te noemen.
Psies. Als FdB een andere visie had, dan had ie dat moeten doordrukken of weg moeten gaan. Hij bleef zitten en kon juist moeizaam overweg met mondige spelers waardoor we overbleven met een groot aantal iedeale schoonzonen.

100000x liever EtH.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door Mano » ma apr 19, 2021 12:05 pm

Lionel schreef:
ma apr 19, 2021 11:15 am
Makkelijk scoren.

De Boer werkte met 80% kneuzen.

Zodra EtH twee man mist bakt Ajax er weinig van.
FdB mag met NL -finest (oranje) werken en ook daar bakt ie er geen reet van.
Selecteert liever De Jong dan Weghorst om maar eens een voorbeeld te noemen.
Man is compleet middelmaat met z'n jaren 90 voetbal.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door 999 » ma apr 19, 2021 12:07 pm

Ondanks het gemis door blessures belangrijke afwezigen, doet het Europees goed, in een corona tijdperk, speelt van alle de NLD clubs de meeste wedstrijden , denk zelfs dat Internationaal gezien veel spelers van AJAX de meeste wedstrijden in hun benen hebben, gekloot van je TOP keeper, pakt de dubbel ,en nog zeiken zeiken zeiken zeiken ... Soms denk ik wel eens sommige doen het gewoon om de aandacht te trekken ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door peter » ma apr 19, 2021 12:20 pm

Mano schreef:
ma apr 19, 2021 12:05 pm
Lionel schreef:
ma apr 19, 2021 11:15 am
Makkelijk scoren.

De Boer werkte met 80% kneuzen.

Zodra EtH twee man mist bakt Ajax er weinig van.
FdB mag met NL -finest (oranje) werken en ook daar bakt ie er geen reet van.
Selecteert liever De Jong dan Weghorst om maar eens een voorbeeld te noemen.
Man is compleet middelmaat met z'n jaren 90 voetbal.
Beetje offtopic, maar ik zag dit weekend toevallig een ranglijstje van Atlanta. Maar die club is sinds het vertrek van Frank de Boer dus he-le-maal ingestort he.

Frank de Boer:
Atlanta United 55 wedstrijden 31 Winst 5 Gelijk 19 Verloren - 56.4 winstpercentage

Opvolger Glass:
Atlanta United 19 wedstrijden 5 winst 4 Gelijk 10 Verloren - 26.32 winstpercentage

Nu hebben ze met Heinze sinds december weer een nieuwe trainer en hij is aardig begonnen met 2 overwinningen uit 3 wedstrijden.

Maar goed, wij hebben de beker. Ik voelde overigens gisteren op geen enkel moment ook maar iets van een vleugje spanning. Slecht voetbal zonder ambiance is wel echt killing, hoor.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door wimpey » ma apr 19, 2021 12:21 pm

Lionel schreef:
ma apr 19, 2021 11:21 am
Klopt. Verschil in budget.
Ook toen gaf Ajax in NL het meeste uit. Maar als je Vertonghen, Alderweireld, Eriksen e.d. door Viergever, vd Hoorn (die de voorkeur kreeg boven VvD!) en Duarte vervangt...

Onder FdB liet Ajax niets zien in Europa. Nul. Verloor je 2 keer van PEC om een prijs. De Vijverberg. :blush.gif: Vervelendste echter was dat je anno 2021 vaststelt dat ie nog altijd in z'n nihilistische voetbalopvattingen gelooft. Wat dat betreft is EtH hem mijlenver vooruit. Z'n presentatie is veel beter geworden, hij zeikt niet over externe omstandigheden, hij legt de lat altijd hoog en maakt van de nood een deugd. Over keuzes kun je eindeloos discussiëren, maar al met al denk ik dat Ajax met EtH echt een vakman in huis heeft.
Maar Siggi is niet minder dan Haller he.
Ik zie positieve tekenen. Won gisteren het gros van z'n duels. Deze gast lijkt me over een gebruiksaanwijzing te beschikken. Die moet in de voorbereiding voor het volk om 'm heen vertaald worden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door peter » ma apr 19, 2021 12:26 pm

Ik vond Haller alleen in de tweede helft OK(ish). Eerste helft had hij de pech dat Kuipers hem continu benadeelde, want het leek er toch echt op dat Bazoer keer op keer overtredingen nodig had om hem af te stoppen. Als kapstokje werkte dat in de tweede helft wat beter. Al merk je dat het bij balbezit met de neus naar voren toch wel erg mager is, hoor. Een omschakeling met Haller zie ik niet zo snel succesvol uitgevoerd worden.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Vitesse 18-04-2021 KNVB-bekerfinale (De Kuip)

Bericht door GangstaRiB » ma apr 19, 2021 12:34 pm

Het enige wat Haller echt moet leren is dat ie soms een loopactie in de diepte moet maken. Gisteren liep Tadic een paar keer vast omdat Haller in de dekking bleef lopen waardoor er geen ruimte ontstond. Maar fysiek is ie ijzersterk. En in de 16 maakt ie eigenlijk altijd de goede beslissing.

Plaats reactie