Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » do mar 11, 2021 10:37 pm

Trab schreef:
do mar 11, 2021 10:23 pm
Lionel schreef: Ten Hag luistert toch ook naar mij?

Hij is gekapt met een spits op 10. In Europa spelen we met Tadic in de spits. Alvarez speelt op 6 (EtH gaf dat aan als argument om Alvarez op te stellen) tegen een ploeg met twee spitsen. Niet als rechtshalf. Allemaal punten die ik al maanden roep hoor.

Nu nog Kudus op de plek van Alvarez en Klaassen iets minder diep. Daarnaast moet Anthony niet aangespeeld worden door een verdediger.
Ten Hag luistert helemaal niet naar jou en dat is maar goed ook. Weet niet wat jij onder een 6 verstaat, maar Alvarez is gewoon 1 van de 2 controlerende middenvelders (de rechter wel te verstaan) samen met Gravenberch (de linker). In de opbouw verschijnt hij centraal als Gravenberch inzakt op linksback.
Alvarez is aan de bal niet de beste, maar op dit moment een belangrijke schakel in dit Ajax. Ik zie hem dan ook niet zomaar verdwijnen uit het elftal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aan de bal stond hij rechts. Maar Ten Hag heeft zelf voor de wedstrijd gezegd dat hij Alvarez op 6 wilde. Beter opletten, Trab.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Trab » do mar 11, 2021 10:42 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
do mar 11, 2021 10:23 pm
Lionel schreef: Ten Hag luistert toch ook naar mij?

Hij is gekapt met een spits op 10. In Europa spelen we met Tadic in de spits. Alvarez speelt op 6 (EtH gaf dat aan als argument om Alvarez op te stellen) tegen een ploeg met twee spitsen. Niet als rechtshalf. Allemaal punten die ik al maanden roep hoor.

Nu nog Kudus op de plek van Alvarez en Klaassen iets minder diep. Daarnaast moet Anthony niet aangespeeld worden door een verdediger.
Ten Hag luistert helemaal niet naar jou en dat is maar goed ook. Weet niet wat jij onder een 6 verstaat, maar Alvarez is gewoon 1 van de 2 controlerende middenvelders (de rechter wel te verstaan) samen met Gravenberch (de linker). In de opbouw verschijnt hij centraal als Gravenberch inzakt op linksback.
Alvarez is aan de bal niet de beste, maar op dit moment een belangrijke schakel in dit Ajax. Ik zie hem dan ook niet zomaar verdwijnen uit het elftal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aan de bal stond hij rechts. Maar Ten Hag heeft zelf voor de wedstrijd gezegd dat hij Alvarez op 6 wilde. Beter opletten, Trab.
Zucht.. de 6 is in Ajax termen de rechtshalf. De 8 de linkshalf. Hoe kan hij nou centraal staan als Klaassen op 10 speelt? Of speelden we soms met een open rechter middenveld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » do mar 11, 2021 10:45 pm

Je hebt spel bij balbezit en bij balverlies. Heb je wel gekeken?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Trab » do mar 11, 2021 10:56 pm

Lionel schreef:Je hebt spel bij balbezit en bij balverlies. Heb je wel gekeken?
Wat wil je nou zeggen man? Jij roept iets vaags van Ten Hag heeft naar me geluisterd met Alvarez op 6. Er was helemaal niks anders aan het systeem. We spelen al 3 jaar zo. Twee controlerende middenvelders waarbij zowel Gravenberch als Alvarez weleens centraal komen. Afhankelijk van wie zich in laat zakken voor de 3+1 opbouw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » do mar 11, 2021 11:00 pm

Trab schreef:
do mar 11, 2021 10:56 pm
Lionel schreef:Je hebt spel bij balbezit en bij balverlies. Heb je wel gekeken?
Wat wil je nou zeggen man? Jij roept iets vaags van Ten Hag heeft naar me geluisterd met Alvarez op 6. Er was helemaal niks anders aan het systeem. We spelen al 3 jaar zo. Twee controlerende middenvelders waarbij zowel Gravenberch als Alvarez weleens centraal komen. Afhankelijk van wie zich in laat zakken voor de 3+1 opbouw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt niks van de wedstrijd gezien he? Want dan zag je gewoon dat Alvarez vaker centraal speelde dan als rechtshalf. Zo speelt hij al weken overigens.

Waarom denk je dat we makkelijker combineren over links? Omdat daar drie spelers staan. Op rechts staat niemand, ook Alvarez niet, en daarom komt Rensch daar vaak. En gaat hij eroverheen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Trab » do mar 11, 2021 11:14 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
do mar 11, 2021 10:56 pm
Lionel schreef:Je hebt spel bij balbezit en bij balverlies. Heb je wel gekeken?
Wat wil je nou zeggen man? Jij roept iets vaags van Ten Hag heeft naar me geluisterd met Alvarez op 6. Er was helemaal niks anders aan het systeem. We spelen al 3 jaar zo. Twee controlerende middenvelders waarbij zowel Gravenberch als Alvarez weleens centraal komen. Afhankelijk van wie zich in laat zakken voor de 3+1 opbouw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt niks van de wedstrijd gezien he? Want dan zag je gewoon dat Alvarez vaker centraal speelde dan als rechtshalf. Zo speelt hij al weken overigens.

Waarom denk je dat we makkelijker combineren over links? Omdat daar drie spelers staan. Op rechts staat niemand, ook Alvarez niet, en daarom komt Rensch daar vaak. En gaat hij eroverheen.
Wie zegt dat we makkelijker over links combineren? Heb je statistieken of zuig je het weer uit je grote duim? Ik heb je verteld wanneer Alvarez centraal verschijnt. Dat is als Gravenberch inzakt op linksback in de opbouw.
Heb je gezien hoe vaak Rensch en (na zijn wissel) Timber als rechtsback op de nummer 10 positie verschijnen? Wie denk je dat dat gat achter hun dicht? Of laten we de hele rechterflank open als ze mee naar voren zijn? En als je geen argumenten hebt kom dan niet tot 3x toe met een opmerking ‘heb je de wedstrijd wel gezien’. Beetje flauw vind je niet? Ik geef je toch gewoon normaal antwoord.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalki

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » do mar 11, 2021 11:16 pm

Erik ten Hag zegt voor de wedstrijd dat hij Alvarez op 6 wilde omdat je iemand voor de twee verdedigers wilt hebben omdat zij met twee spitsen spelen. Meer kan ik er niet van maken. En door het kijken naar de wedstrijd zie je dat het uitkomt.

Er is wel degelijk wel wat veranderd de afgelopen weken bij Ajax. Maar goed. Je moet het willen zien.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Trab » do mar 11, 2021 11:39 pm

Lionel schreef:Erik ten Hag zegt voor de wedstrijd dat hij Alvarez op 6 wilde omdat je iemand voor de twee verdedigers wilt hebben omdat zij met twee spitsen spelen. Meer kan ik er niet van maken. En door het kijken naar de wedstrijd zie je dat het uitkomt.

Er is wel degelijk wel wat veranderd de afgelopen weken bij Ajax. Maar goed. Je moet het willen zien.
Dus we speelden met Alvarez centraal, Gravenberch links en op rechts niemand? Bijzonder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door elliquido » vr mar 12, 2021 12:22 am

Wat is dit voor een non-discussie :confused.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Mano » vr mar 12, 2021 8:28 am

Credits voor wie credits toekomt. Alvarez, hier regelmatig vergruist als een dure mislukking, is gewoon zeer belangrijk voor dit Ajax.
Dat heeft EtH toch wel goed ingeschat. Waar Alvarez 3 maanden geleden alles naar achteren speelde, stuurde hij nu ook dieptepasses en kwam hij op met de bal aan zijn voet.

Door zijn functioneren, kan men voorin meer risico in het spel leggen. Heerlijke speler om in je rug te hebben.
"gaan jullie maar voetballen, ik zorg dat er geen muis doorheen komt"
Laatst gewijzigd door Mano op vr mar 12, 2021 9:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Toppie » vr mar 12, 2021 8:42 am

Het is toch heerlijk wakker worden , als je ajacied bent en de beste club van NL zich weer fantastich manifesteert. Stekelenburg had gisteren een tafel met 4 stoelen achter het doel kunnen zetten en met de reserves kunnen Jesse Klaverjassen :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 12, 2021 9:13 am

In de twee meest dominante wedstrijden dit seizoen, uit bij Lille en thuis tegen YB, speelde Tadic in de spits. Een verdediging moet zich daar speciaal op instellen, want dat zien ze normaal niet. Dat lukte YB na een minuut of twintig (toen Ajax er al vier in had kunnen liggen). Ik ken geen verdediging die daarna, later in de wedstrijd, de zaak nog een keer opnieuw kan aanpassen aan een hele andere variant, als iemand als Brobbey erin komt. Brobbey valt ook in op het moment dat YB erdoor zit, omdat ze zich suf hebben gelopen tegen een Ajax dat de hele wedstrijd de bal of controleert of snel rondspeelt.

Ajax is nu taktisch aanzienlijk sterker in Europa dan in de eredivisie. Met Tadic in de spits en de Brazilianen op de vleugels staat daar wel wat, natuurlijk (in theorie, de vleugelspitsen van Brazilie ...). En die variant is nog niet eens goed ingespeeld. Tadic moet wel aan afwerken gaan werken. Misschien kan hij op videoles bij Litmanen, die gewoon beheerst achter elkaar een bal in de touwen jaagt. Het moet niet zo zijn dat een schot op doel nog nauwelijks te onderscheiden is van een terugspeelbal op de keeper.

Misschien is het wel goed geweest voor Ajax om thuis zonder publiek te spelen. Het rusteloze en opgefokte is er nu vanaf in Europese wedstrijden. Het team bewaart de rust en blijft geduldig, ook bij 0-0 na een uur spelen.

Terzijde, de eerste twee goals waren niet zonder mazzel, in beide gevallen een bal die van een tegenstander stuit en precies goed valt. Je dwingt dat zelf af, maar het waren geen uitgespeelde kansen. De afwerking bij de derde goal was wereldklasse. De meeste spitsen schieten, en dan gaat hij tegen de keeper. Brobbey prikte him precies in het kleine gaatje onder de keeper, heel beheerst en zeker. Fantastische spits. De gemiste kans eerder was Maradona-achtig. Ten eerste was die kans niet makkelijk en schiet hij de bal slim in, maar daarna is hij zo katachtig snel dat hij de rebound vanuit een moeilijke hoek er nog bijna inschiet. Het beste schot op de paal dat ik gezien heb. (bied die jongen een niet te weigeren contract aan, want hij is straks 100 miljoen waard).
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr mar 12, 2021 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door peter » vr mar 12, 2021 9:55 am

Alvarez speelt zijn beste wedstrijden als de hierboven genoemde 3+1 opbouw grotendeels via Gravenberch gaat. Al was het gisteren wel echt een eitje, want die gasten hadden geen idee. Alvarez kreeg zeeën van tijd waardoor hij zelfs aan de bal niet heel vaak verkeerde keuzes maakte. Dat in combinatie met het het goed druk zetten op de achterhoede door onze aanvallers maakte dat Alvarez goed in de wedstrijd kon komen. Hij kon allerhande intercepties maken als gevolg van het uit paniek naar voren spelen van ballen door YB.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Alexander » vr mar 12, 2021 10:14 am

Neres was eindelijk weer goed he? Lekker om te zien, blijft toch een geweldige speler.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door El Clavo » vr mar 12, 2021 10:42 am

Man wat heb ik genoten. Mag ook wel eens gezegd worden!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 12, 2021 10:45 am

Alvarez was gisteren wel uitstekend. Na Tadic de beste op het veld. Verassend, kon echt van hem genieten. Al blijf ik van mening dat je zo’n type eigenlijk niet nodig moet hebben als je team goed in mekaar zit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Thijs » vr mar 12, 2021 11:00 am

El Clavo schreef:
vr mar 12, 2021 10:42 am
Man wat heb ik genoten. Mag ook wel eens gezegd worden!
Ik ook, en wat wordt het dan toch een heerlijke aprilmaand zo. Voor de interlandbreak nog PEC uit, YB-uit (even bij de les blijven) en ADO-thuis en dan:

Zondag 4 april: Heerenveen - Ajax

Donderdag 8 april: Kwartfinale Europa League
Zondag 11 april: RKC Waalwijk - Ajax
Donderdag 15 april: Kwartfinale Europa League
Zondag 18 april: Bekerfinale
Zaterdag 24 april: Ajax - AZ

Misschien gaat AZ wel naar een dagje later, want dan kun je in die week Ajax - Utrecht nog zetten. Andere optie, buiten na afloop van het seizoen lijkt er ook niet te zijn.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Zuidema » vr mar 12, 2021 11:16 am

Mr. Ajax schreef:
vr mar 12, 2021 10:45 am
Alvarez was gisteren wel uitstekend. Na Tadic de beste op het veld. Verassend, kon echt van hem genieten. Al blijf ik van mening dat je zo’n type eigenlijk niet nodig moet hebben als je team goed in mekaar zit.
Zo'n stofzuiger heb je juist nodig om het team goed te laten functioneren.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » vr mar 12, 2021 11:23 am

Peter schreef:
vr mar 12, 2021 9:55 am
Alvarez speelt zijn beste wedstrijden als de hierboven genoemde 3+1 opbouw grotendeels via Gravenberch gaat. Al was het gisteren wel echt een eitje, want die gasten hadden geen idee. Alvarez kreeg zeeën van tijd waardoor hij zelfs aan de bal niet heel vaak verkeerde keuzes maakte. Dat in combinatie met het het goed druk zetten op de achterhoede door onze aanvallers maakte dat Alvarez goed in de wedstrijd kon komen. Hij kon allerhande intercepties maken als gevolg van het uit paniek naar voren spelen van ballen door YB.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 12, 2021 11:26 am

Zuidema schreef:
vr mar 12, 2021 11:16 am
Mr. Ajax schreef:
vr mar 12, 2021 10:45 am
Alvarez was gisteren wel uitstekend. Na Tadic de beste op het veld. Verassend, kon echt van hem genieten. Al blijf ik van mening dat je zo’n type eigenlijk niet nodig moet hebben als je team goed in mekaar zit.
Zo'n stofzuiger heb je juist nodig om het team goed te laten functioneren.
Ik vind dat je het middenveld dus ook anders kunt formeren zonder daarbij aan voetballend vermogen te moeten inleveren. Daar is het nu te laat in het seizoen voor, maar goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Trab » vr mar 12, 2021 11:27 am

Zuidema schreef:
Mr. Ajax schreef:
vr mar 12, 2021 10:45 am
Alvarez was gisteren wel uitstekend. Na Tadic de beste op het veld. Verassend, kon echt van hem genieten. Al blijf ik van mening dat je zo’n type eigenlijk niet nodig moet hebben als je team goed in mekaar zit.
Zo'n stofzuiger heb je juist nodig om het team goed te laten functioneren.
Vind ik ook. Speelde een geweldige wedstrijd gisteren. We spelen ultra aanvallend met backs die in half spaces komen en als een soort tweede 10 spelen. Dan heb je zo’n type gewoon nodig die het huis bewaakt. Ongekend hoeveel kilometers hij aflegt en hoe hij overal tussen zit. En gisteren was hij aan de bal ook gewoon goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » vr mar 12, 2021 11:28 am

19 balveroveringen is het meeste overigens in de CL en EL dit seizoen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Lionel » vr mar 12, 2021 11:29 am

Mr. Ajax schreef:
vr mar 12, 2021 11:26 am
Zuidema schreef:
vr mar 12, 2021 11:16 am
Mr. Ajax schreef:
vr mar 12, 2021 10:45 am
Alvarez was gisteren wel uitstekend. Na Tadic de beste op het veld. Verassend, kon echt van hem genieten. Al blijf ik van mening dat je zo’n type eigenlijk niet nodig moet hebben als je team goed in mekaar zit.
Zo'n stofzuiger heb je juist nodig om het team goed te laten functioneren.
Ik vind dat je het middenveld dus ook anders kunt formeren zonder daarbij aan voetballend vermogen te moeten inleveren. Daar is het nu te laat in het seizoen voor, maar goed.
Helemaal mee eens.

Als Kudus fit is, is hij gewoon de volgende stap. Als je voorin goed druk zet is het niet zo ingewikkeld. Maar dan moet je niet met 4 aanvallers op 4 verdedigers druk willen zetten zoals in de eerste seizoenshelft.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Zuidema » vr mar 12, 2021 11:32 am

Mr. Ajax schreef:
vr mar 12, 2021 11:26 am
Ik vind dat je het middenveld dus ook anders kunt formeren zonder daarbij aan voetballend vermogen te moeten inleveren. Daar is het nu te laat in het seizoen voor, maar goed.
Je bedoelt Kudus ipv Alvarez?

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Young Boys (EL), donderdag 11 maart 18.55 uur

Bericht door Mano » vr mar 12, 2021 12:05 pm

voetbal-analisten en schrijvende pers benoemen Alvarez als de MOTM. Roemen zijn spel en de waarde voor het team.



.... maar op AT weten we het beter en is hij een noodverbandje :hypocrite.gif:
:excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie