AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Trab » zo mar 07, 2021 10:32 pm

Overigens was Ten Hag vandaag ook niet tevreden over Haller. In een interview na afloop kreeg hij de vraag wat hij allemaal naar hem riep tijdens de wedstrijd. Dat was iets in de trant van ‘het komt niet vanzelf’. Hij verwachtte meer aanvallende agressie van hem om onder de druk uit te kunnen voetballen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door 999 » zo mar 07, 2021 10:38 pm

Zeux schreef:
zo mar 07, 2021 6:41 pm
Zuidema schreef:
zo mar 07, 2021 6:16 pm
999 schreef:
zo mar 07, 2021 5:39 pm
Jij wilt een spits die 4 man vanaf het middenveld voorbij gaat en dan scoort , zoals Brobbey en Traore, KjH ? :)
:666.gif:

Als ik dan toch mag kiezen, dan het allerliefste een soort Marco van Basten. Dus een killer met voet en hoofd, technisch, dynamisch, inzicht, overzicht, sluw, klootzakje, mannetje kunnen uitspelen, goed in de combinatie en in het positiespel. Die krijgen we natuurlijk niet. Maar alleen maar killer vind ik toch ook wel wat karig voor een Ajax-spits.

Ik zit dus te kijken wat hem zo aantrekkelijk maakte bij vooral Frankfurt en of/hoe dat past bij Ajax. Ik kan me dan wel vinden in wat Marillion hierboven noemt. En dan met name als een sober spelende kapstokspits die een bal kan vasthouden en afleggen naar aansluitende spelers en daarna direct positie kiest naar/in de 16 en daar zijn massieve lange lijf laat gelden. Type Koller dus. Die rol moet ie verdomme toch nog wel kunnen vervullen?
Er gaapt simpelweg een gat tussen wat AT wil en wat Ten Hag zoekt. Die wil een 'spits-spits' en geen 'Tadic-spits'.

Dan denk ik dat Haller in vergelijking met het rijtje KJH/Labyad/Promes (eerdere opties) een wezenlijke verbetering is. Traoré? Nog niet bewezen. Brobbey? Zeker, maar ja, die wil weg hé. En die hebben we ook nog nauwelijks over 90 minuten gezien.
Er was hier ooit een tijd dat we als we de wedstrijd na afloop analyseerden we het hadden hoe een aanval werd opgezet, hoe een speler het verdedigend goed had gedaan .Hoe mooi de aanval was, en waarom er toch niet gecoord werd, of juist wel.Waarom een speler iets deed of juist niet. Enz. Enz. Enz. We keken hier op " papier " de wedstrijd nog even terug

Nu beperkt men zich tot Blind = ruk, Dan weer even hosanna geluiden vervolgens 1 of 2 foutjes .en Blind = weer ruk.En dat switch( te) tussen Promes, Labyad, Klaassen ( we zouden terug in de tijd gaan met hem ), Alvarez, Martinez, Klaiber, nu Haller en vul zelf maar in.Vervolgens komt men zodadelijk dan weer uit bij Blind.

Foutjes worden onder vergroot glas gelegd, pagina's lang over geschreven, ja zelfs van wedstrijden van tig maanden geleden er weer bij gehaald.

In de tussentijd heeft AJAX een goed gevulde kas, toch weer behoorlijk wat aanzien verworven in Europa en begint men, net als in de goede tijd, nationaal weer een hekel aan ons te krijgen omdat we te goed aan het worden zijn voor de rest in NLD.

We staan 6 (9) punten voor op onze directe concurrent , de we al gehad hebben, in de beker finale, nog mee in de EL . En toch maar miepen en piepen in plaats te analyzeren hoe gemakkelijk we 99% van onze tegenstanders op zij zetten . :excited.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 07, 2021 10:50 pm

Timber is echt genieten trouwens, hé. Echt Ajax. Die jongen kan alles, waar op het veld die ook terechtkomt. Power, inzicht, techniek. Toppertje.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5287
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door columbus » zo mar 07, 2021 10:55 pm

Helemaal met je eens, 999. Wat goed is, is goed en wat fout is, is fout. Maar hoe er soms gehakt en vergroot wordt neemt zo nu en dan extreme proporties aan. Lees soms tijdens een wedstrijd een beetje mee (kan niet altijd live kijken), er klopt dan helemaal niets, 1 groot tranendal. Vervolgens blijkt het dat Ajax voorstaat met 2-0

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 07, 2021 11:12 pm

Waarom is dat nou zo gek? Bij Ajax willen we met goed en aantrekkelijk voetbal resultaat halen. Als je alleen resultaat belangrijk vindt moet je toch echt ergens anders zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Lionel » zo mar 07, 2021 11:26 pm

Ik vind en vond de aankoop van Haller niet wenselijk om de volgende redenen:

- kan niet zo goed voetballen
- kostte 22,5 miljoen + 5 miljoen aan salaris
- Neres/Anthony komt zo op de bank
- Ajax is beter af met Tadic in de spits
- ik denk dat zijn komst / salaris voor onenigheid zal zorgen in de selectie

Dan lees ik hier dat we hem de tijd moeten geven. Dat zijn statistieken goed zijn en weet ik veel wat voor gelul allemaal.

Maar op een gewonnen luchtduel na en een intikkertje vandaag heeft hij toch weinig goeds gedaan? En als je dan een Tadic ziet... of als je ziet wat voor energie Brobbey in de wedstrijd legt..

Zelfde met Klaiber: hij is EN niet goed genoeg. Nou kan een aankoop niet presteren. Maar dat Klaiber er weinig van kon wisten we toch allang? Rensch en Timber zijn toch niet pas in oktober 2020 geboren?

Ik vind het best wat dat ik een godsvermogen betaal voor allerlei Ajax kleding en een seizoenskaart en dat ze er bij Ajax maar op los kopen voor spelers waarvan 99% vooraf al wist dat het niet zou werken.

Of dat we lekker overheidssteun aanvragen.

Ik vind daar wel wat van ja. Ongelooflijk beleid.

Overigens zag ik vandaag, en daar had Haller geen aandeel in, dat Ajax zich prima onder de druk uit voetbalde. Zaten een paar prima ingestudeerde varianten in.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 08, 2021 12:12 am

Geen geschiedvervalsing doen Rishi; voor de komst van Haller stond Traore in de spits, of KJH. Tadic wil kennelijkste meer op 9 spelen en daar handelt ETH naar. Volgens mij zou hij het liefst Tadic ook in de spits zetten; maar het is zeer zeker niet zo dat Haller voorkomt dat Tadic daar staat en dat dus alleen Neres of Antony speelt.

Hersenspinsel; Neres op links, Antony op rechts, Haller in de spits en Tadic op 10? Is dat te aanvallend met Gravenberch en Alvarez/Klaassen er achter?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Zuidema » ma mar 08, 2021 12:24 am

columbus schreef:
zo mar 07, 2021 10:55 pm
Helemaal met je eens, 999. Wat goed is, is goed en wat fout is, is fout. Maar hoe er soms gehakt en vergroot wordt neemt zo nu en dan extreme proporties aan. Lees soms tijdens een wedstrijd een beetje mee (kan niet altijd live kijken), er klopt dan helemaal niets, 1 groot tranendal. Vervolgens blijkt het dat Ajax voorstaat met 2-0 Afbeelding
Ik kom sinds 2003 met wat onderbrekingen op AT en ik heb AT eigenlijk nooit anders gekend. We kunnen hier beslist wel enthousiast zijn als iets goed gaat. Maar we zijn hier vaak ook erg kritisch als iets niet naar wens verloopt. Zelfs als een andere club met de resultaten van Ajax al de handjes zou dichtknijpen, zijn we vaak nog niet tevreden. Verre van zelfs. Soms is het de waan van de dag, soms is er wel degelijk iets wezenlijks aan de hand. Die superkritische, bijna soms cynische cultuur is er volgens mij altijd al geweest op AT. En daarbij kan het er hier soms behoorlijk fel en fanatiek aan toe gaan. Verbittering, frustratie, woede zelfs. Vele bladzijden lang. Vaak ook nog in talloze herhalingen.

Ik vind dat afgezien van die herhalingen verder wel prima. Het blijven uiteindelijk toch slechts meningen, niks meer, niks minder. Zolang de discussies maar niet op de man (lees: AT-ers) worden gespeeld. En de standpunten met argumenten worden onderbouwd. Zodat de andere forumleden daar ook met hun argumenten op kunnen inspelen. Alleen maar melden dat je iets of iemand volslagen k*t vindt hebben we niks aan. Dat is nog een gemiste kans ook, want soms kunnen die argumenten best wel overtuigend zijn en verrassend nieuwe inzichten bieden. Voor mijzelf is AT zo al jaren een bijzonder mooi forum dat ik niet graag zou willen missen, hoe kritisch en negatief soms ook.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Lionel » ma mar 08, 2021 1:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma mar 08, 2021 12:12 am
Geen geschiedvervalsing doen Rishi; voor de komst van Haller stond Traore in de spits, of KJH. Tadic wil kennelijkste meer op 9 spelen en daar handelt ETH naar. Volgens mij zou hij het liefst Tadic ook in de spits zetten; maar het is zeer zeker niet zo dat Haller voorkomt dat Tadic daar staat en dat dus alleen Neres of Antony speelt.

Hersenspinsel; Neres op links, Antony op rechts, Haller in de spits en Tadic op 10? Is dat te aanvallend met Gravenberch en Alvarez/Klaassen er achter?
Waar zeg ik dat Tadic in de spits stond? Ik geef alleen aan waarom ik tegen de komst van Haller was en nog steeds ben.

Tadic is geen 10. Al zou zoiets kunnen werken in de Eredivisie, 9 van de 10 wedstrijden. We wonnen namelijk ook wedstrijden met Labyad op 10.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Trab » ma mar 08, 2021 6:24 am

Lionel schreef: Overigens zag ik vandaag, en daar had Haller geen aandeel in, dat Ajax zich prima onder de druk uit voetbalde. Zaten een paar prima ingestudeerde varianten in.
Misschien moet je gewoon meer vertrouwen in Ten Hag hebben. Hij zal hem echt niet voor niks gehaald hebben. Je argumenten zijn allemaal valide hoor en de meeste deel ik, maar je overdrijft altijd zo. Kan er heeeeelemaal niks van en dat soort teksten iedere keer herhalen voegt weinig toe. Je geeft nu Ten Hag complimenten voor prima ingestuurde varianten, maar die zit je ook al het hele jaar af te zeiken. Kon er ook niks van volgens jou.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Lionel » ma mar 08, 2021 9:43 am

Trab schreef:
ma mar 08, 2021 6:24 am
Lionel schreef: Overigens zag ik vandaag, en daar had Haller geen aandeel in, dat Ajax zich prima onder de druk uit voetbalde. Zaten een paar prima ingestudeerde varianten in.
Misschien moet je gewoon meer vertrouwen in Ten Hag hebben. Hij zal hem echt niet voor niks gehaald hebben. Je argumenten zijn allemaal valide hoor en de meeste deel ik, maar je overdrijft altijd zo. Kan er heeeeelemaal niks van en dat soort teksten iedere keer herhalen voegt weinig toe. Je geeft nu Ten Hag complimenten voor prima ingestuurde varianten, maar die zit je ook al het hele jaar af te zeiken. Kon er ook niks van volgens jou.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb tot op zekere hoogte (heel veel) vertrouwen in Erik ten Hag. Zolang hij niet gaat over de aankopen en zijn zin niet doordrijft is hij een hele goede veldtrainer. Maar met terugwerkende kracht kan ik wel zeggen dat mijn kritiek, en met mij vele anderen hier, gewoon terecht was. Hoe haal je het in je hoofd om met Labyad op 10 te spelen? Of Promes? Waarom is Klaiber gekocht?

Gisteren bewees overigens ook maar weer dat Ajax het verplicht is om kampioen te worden en dat het niet eens heel veel uitmaakt wie er wordt opgesteld. Blind zat niet bij de selectie, Anthony op de bank.

Dus de credits voor de Nederlandse competitie hoef ik hem niet te geven. Iedere malloot wordt kampioen met deze selectie of moet ontslagen worden indien dit niet gebeurt.

Ten Hag moet het in Europa laten zien. En daar heeft hij het geluk dat Haller niet is ingeschreven. Even los van de kwaliteiten van Haller, iedereen weet hier wat ik van hem vind, denk ik oprecht dat Ajax beter af is in Europa zonder hem. Had hij nuttig kunnen zijn als stormram? Zeker weten. Maar dan niet zoals hij gisteren speelde overigens.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door wimpey » ma mar 08, 2021 10:06 am

Lionel schreef:
ma mar 08, 2021 9:43 am

Ten Hag moet het in Europa laten zien. En daar heeft hij het geluk dat Haller niet is ingeschreven. Even los van de kwaliteiten van Haller, iedereen weet hier wat ik van hem vind, denk ik oprecht dat Ajax beter af is in Europa zonder hem. Had hij nuttig kunnen zijn als stormram? Zeker weten. Maar dan niet zoals hij gisteren speelde overigens.
Zeker. Wanneer Tadic de bal heeft doet ie er 9 van de 10 keer iets (heel) goeds mee. Haller raakt 'm meestal kwijt.

Brobbey met z'n diepgang, body en snelheid is een wapen tegen vermoeide tegenstanders. Hopelijk is hij er tegen Jonge Jongens bij.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Lionel » ma mar 08, 2021 10:16 am

Daarnaast krijg je met Neres en Anthony ook meer diepgang. Neres wandelde weer als vanouds spelers voorbij gisteren.

Ik heb zin in de wedstrijden in Europa. Hebben een goede basis plus drie / vier spelers die moeiteloos ingepast kunnen worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Trab » ma mar 08, 2021 11:09 am

Lionel schreef: Ik heb tot op zekere hoogte (heel veel) vertrouwen in Erik ten Hag. Zolang hij niet gaat over de aankopen en zijn zin niet doordrijft is hij een hele goede veldtrainer. Maar met terugwerkende kracht kan ik wel zeggen dat mijn kritiek, en met mij vele anderen hier, gewoon terecht was. Hoe haal je het in je hoofd om met Labyad op 10 te spelen? Of Promes? Waarom is Klaiber gekocht?

Gisteren bewees overigens ook maar weer dat Ajax het verplicht is om kampioen te worden en dat het niet eens heel veel uitmaakt wie er wordt opgesteld. Blind zat niet bij de selectie, Anthony op de bank.

Dus de credits voor de Nederlandse competitie hoef ik hem niet te geven. Iedere malloot wordt kampioen met deze selectie of moet ontslagen worden indien dit niet gebeurt.

Ten Hag moet het in Europa laten zien. En daar heeft hij het geluk dat Haller niet is ingeschreven. Even los van de kwaliteiten van Haller, iedereen weet hier wat ik van hem vind, denk ik oprecht dat Ajax beter af is in Europa zonder hem. Had hij nuttig kunnen zijn als stormram? Zeker weten. Maar dan niet zoals hij gisteren speelde overigens.
De keuze voor Labyad en Promes was niet uit luxe Lionel. Kudus raakte geblesseerd evenals Neres. Hij was gewoon nog zoekende voor de winterstop.
‘Iedere malloot wordt kampioen met deze ploeg’ zijn loze kreten. Het feit dat het niet uitmaakt wie je op dit moment opstelt, komt omdat hij vast is blijven houden aan zijn spelopvatting, automatismes erin heeft gesleept en iedereen weet wat hij moet doen als hij erin komt. Als het aan jou had gelegen dan hadden we alles over boord gegooid en met de punt naar achteren gaan spelen.
Wat Haller betreft: het is helemaal niet bewezen dat hij gespeeld had als hij was ingeschreven in Europa. In ons succesjaar speelden Huntelaar en Dolberg in de competitie ook 9 van de 10 keer in de spits en Tadic Europees. En ook dit jaar heeft Tadic 3 van de 6 CL wedstrijden gewoon in de spits gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Mano » ma mar 08, 2021 12:00 pm

We hebben genoeg trainers meegemaakt die Ajax niet aan de praat kregen terwijl we de beste selectie hadden van de eredivisie. Dus de uitspraak 'iedere boerelul' wordt kampioen met dit Ajax is dikke onzin
Hij houdt Ajax aan de praat en laat ze wekelijks hetzelfde spelen. Spelers weten waar ze aan toe zijn en hij houdt de bank scherp. Niemand op de bank zit te morren omdat hij niet speelt.
Iedereen kent zijn plek en krijgt een kans. Dat maakt hem een prima trainer.

Ajax speelt echt wel minder van tijd op tijd maar dat zit hem meer in de scherpte van de spelers dan in het 'gameplan' van EtH die wijzigt namelijk niet heel veel
Dus ik geef hem echt wel de credits. Sta niet altijd achter zijn invulling van 'poppetjes' maar als hij perfect was, trainde hij Ajax niet.
Ik was hem een beetje zat maar moet eerlijk zijn. Het zou goed voor Ajax zijn als hij nog een jaar bleef. Ik weet namelijk niet wie zijn plek zou kunnen overnemen :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16756
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door GangstaRiB » ma mar 08, 2021 12:16 pm

Trab schreef:
ma mar 08, 2021 11:09 am
Lionel schreef: Ik heb tot op zekere hoogte (heel veel) vertrouwen in Erik ten Hag. Zolang hij niet gaat over de aankopen en zijn zin niet doordrijft is hij een hele goede veldtrainer. Maar met terugwerkende kracht kan ik wel zeggen dat mijn kritiek, en met mij vele anderen hier, gewoon terecht was. Hoe haal je het in je hoofd om met Labyad op 10 te spelen? Of Promes? Waarom is Klaiber gekocht?

Gisteren bewees overigens ook maar weer dat Ajax het verplicht is om kampioen te worden en dat het niet eens heel veel uitmaakt wie er wordt opgesteld. Blind zat niet bij de selectie, Anthony op de bank.

Dus de credits voor de Nederlandse competitie hoef ik hem niet te geven. Iedere malloot wordt kampioen met deze selectie of moet ontslagen worden indien dit niet gebeurt.

Ten Hag moet het in Europa laten zien. En daar heeft hij het geluk dat Haller niet is ingeschreven. Even los van de kwaliteiten van Haller, iedereen weet hier wat ik van hem vind, denk ik oprecht dat Ajax beter af is in Europa zonder hem. Had hij nuttig kunnen zijn als stormram? Zeker weten. Maar dan niet zoals hij gisteren speelde overigens.
De keuze voor Labyad en Promes was niet uit luxe Lionel. Kudus raakte geblesseerd evenals Neres. Hij was gewoon nog zoekende voor de winterstop.
‘Iedere malloot wordt kampioen met deze ploeg’ zijn loze kreten. Het feit dat het niet uitmaakt wie je op dit moment opstelt, komt omdat hij vast is blijven houden aan zijn spelopvatting, automatismes erin heeft gesleept en iedereen weet wat hij moet doen als hij erin komt. Als het aan jou had gelegen dan hadden we alles over boord gegooid en met de punt naar achteren gaan spelen.
Wat Haller betreft: het is helemaal niet bewezen dat hij gespeeld had als hij was ingeschreven in Europa. In ons succesjaar speelden Huntelaar en Dolberg in de competitie ook 9 van de 10 keer in de spits en Tadic Europees. En ook dit jaar heeft Tadic 3 van de 6 CL wedstrijden gewoon in de spits gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Lionel » ma mar 08, 2021 12:37 pm

Trab schreef:
ma mar 08, 2021 11:09 am
Lionel schreef: Ik heb tot op zekere hoogte (heel veel) vertrouwen in Erik ten Hag. Zolang hij niet gaat over de aankopen en zijn zin niet doordrijft is hij een hele goede veldtrainer. Maar met terugwerkende kracht kan ik wel zeggen dat mijn kritiek, en met mij vele anderen hier, gewoon terecht was. Hoe haal je het in je hoofd om met Labyad op 10 te spelen? Of Promes? Waarom is Klaiber gekocht?

Gisteren bewees overigens ook maar weer dat Ajax het verplicht is om kampioen te worden en dat het niet eens heel veel uitmaakt wie er wordt opgesteld. Blind zat niet bij de selectie, Anthony op de bank.

Dus de credits voor de Nederlandse competitie hoef ik hem niet te geven. Iedere malloot wordt kampioen met deze selectie of moet ontslagen worden indien dit niet gebeurt.

Ten Hag moet het in Europa laten zien. En daar heeft hij het geluk dat Haller niet is ingeschreven. Even los van de kwaliteiten van Haller, iedereen weet hier wat ik van hem vind, denk ik oprecht dat Ajax beter af is in Europa zonder hem. Had hij nuttig kunnen zijn als stormram? Zeker weten. Maar dan niet zoals hij gisteren speelde overigens.
De keuze voor Labyad en Promes was niet uit luxe Lionel. Kudus raakte geblesseerd evenals Neres. Hij was gewoon nog zoekende voor de winterstop.
‘Iedere malloot wordt kampioen met deze ploeg’ zijn loze kreten. Het feit dat het niet uitmaakt wie je op dit moment opstelt, komt omdat hij vast is blijven houden aan zijn spelopvatting, automatismes erin heeft gesleept en iedereen weet wat hij moet doen als hij erin komt. Als het aan jou had gelegen dan hadden we alles over boord gegooid en met de punt naar achteren gaan spelen.
Wat Haller betreft: het is helemaal niet bewezen dat hij gespeeld had als hij was ingeschreven in Europa. In ons succesjaar speelden Huntelaar en Dolberg in de competitie ook 9 van de 10 keer in de spits en Tadic Europees. En ook dit jaar heeft Tadic 3 van de 6 CL wedstrijden gewoon in de spits gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij had toch meteen Klaassen, een middenvelder, als 10 kunnen opstellen?

EtH was niet zoekende. Hij is gewoon fucking eigenwijs. Net zoals hij dat nu ook weer is met Haller.
IK GELOOF!!!!!!

Ajax Rules
Berichten: 31183
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Ajax Rules » ma mar 08, 2021 12:43 pm

Mano schreef:
ma mar 08, 2021 12:00 pm
We hebben genoeg trainers meegemaakt die Ajax niet aan de praat kregen terwijl we de beste selectie hadden van de eredivisie.
Ik herhaal mijn stokpaardje maar eens: We hadden ooit een trainer die met de meest getalenteerde selectie ter wereld mocht werken (o.a. Van Basten en Rijkaard, die beiden al voorbij de 20 waren!) en die meerdere jaren op rij (omgerekend) zo'n 73 (!) punten haalde. 3-0 verliezen in Venlo, 4-0 verliezen in Den Bosch, nog een keer 3-1 verliezen in Venlo. Die in zijn bejubelde Europacup-jaar moest verlengen tegen een Zweedse ploeg zonder 1 enkele prof-speler.

Het is echt niet zo vanzelfsprekend allemaal.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door wimpey » ma mar 08, 2021 12:43 pm

Daar heeft Rishi toch gewoon gelijk?

Labyad in de spits, Promes op 10, Alvarez als rechtshalf. Het is niet dat ie geen andere opties had.

Tja, dan wordt het lastig in de CL.

Ben trouwens niet met Rishi eens dat "iedere trainer" wel effe kampioen wordt met deze selectie. Hebben we in het verleden ook bij Ajax meer dan eens mogen meemaken. Ten Hag is wel degelijk een vakman. Geen hobbyist als Blind of Bassie.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door wimpey » ma mar 08, 2021 12:45 pm

Ajax Rules schreef:
ma mar 08, 2021 12:43 pm
Ik herhaal mijn stokpaardje maar eens: We hadden ooit een trainer die met de meest getalenteerde selectie ter wereld mocht werken (o.a. Van Basten en Rijkaard, die beiden al voorbij de 20 waren!) en die meerdere jaren op rij (omgerekend) zo'n 73 (!) punten haalde. 3-0 verliezen in Venlo, 4-0 verliezen in Den Bosch, nog een keer 3-1 verliezen in Venlo. Die in zijn bejubelde Europacup-jaar moest verlengen tegen een Zweedse ploeg zonder 1 enkele prof-speler.
Kloppen deze 'feiten'? Dat van die 'Zweedse ploeg' (Malmö?) alvast niet. 4-0 verloren in Den Bosch?

Volgens mij doe je een Baudetje.

FC Den Bosch - Ajax 3-0, seizoen '83/'84. Toen liep Cruijff bij de kakkies. We kunnen Cruijff deze nederlaag aanrekenen, maar dat hoeft niet.
Laatst gewijzigd door wimpey op ma mar 08, 2021 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door LucaS » ma mar 08, 2021 12:46 pm

lionel schreef: EtH was niet zoekende. Hij is gewoon fucking eigenwijs. Net zoals hij dat nu ook weer is met Haller.
Strvig in je schoenen en niet met de winden meewaaien lijkt me bij uitstek de belangrijkste eigenschap van een goede Ajaxtrainer
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Trab » ma mar 08, 2021 1:11 pm

Lionel schreef: Hij had toch meteen Klaassen, een middenvelder, als 10 kunnen opstellen?

EtH was niet zoekende. Hij is gewoon fucking eigenwijs. Net zoals hij dat nu ook weer is met Haller.
Dat had zeker gekund, en die vraag is hem laatst ook gesteld. Toen antwoordde hij dat Ajax voor de winterstop veel tegen clubs uit het rechterrijtje moest spelen en vandaar zijn keus voor een voetballende controleur.
Overigens leuk dat jij dit zegt nu, maar deze optie heb je zelf nooit voorgesteld. Het was bij jou altijd spelen met de punt naar achteren. Dan was iedereen in zijn kracht. Dat het ten koste zou gaan van de vaste patronen waar al 3 jaar aan geschaafd is ging je aan voorbij.
En natuurlijk valt er over sommige beslissingen voor de winterstop te twisten. Martinez deed het vorig jaar bijvoorbeeld prima als middenvelder. Waarom kreeg hij geen kans? Alleen: dat was wel met een balvaste vde Beek naast hem en een Zyiech die iedere bal kwam ophalen en drie marathons liep in een wedstrijd. Dat is ff wat anders dan een Gravenberch die nog wel eens een bal verspeeld randje 16 en een Klaassen die niet het loopvermogen van Zyiech heeft. Uiteindelijk is hij toch bij z’n eerste keus aan het begin van het seizoen- Alvarez- uitgekomen. Zo slecht had hij dat niet gezien. Met de verdedigende power van Martinez achterin zijn we ook van de halfzachte ingrepen van Schuurs verlost en met Klaassen op 10 is de puzzel aardig in elkaar gevallen.
Ik weet niet wat zijn beweegredenen voor het halen van Haller zijn. Ik weet alleen wel dat er altijd een gedachte achter zit bij hem. Onder de druk uit kunnen spelen bijvoorbeeld. Misschien zijn de wedstrijden tegen Tottenham wel een eyeopener voor hem geweest. Zowel uit als thuis veranderde het spelbeeld compleet door het inbrengen van die lange balvaste Spanjaard. Weet even zijn naam niet meer. Misschien wil hij daarom kunnen variëren in de spits. En ja, dan moet Haller ook echt balvast zijn en niet zo spelen als de laatste 3 wedstrijden. In de Bundesliga heeft hij dat laten zien. Niemand betaalt zomaar 50 mio. Dus hopelijk haalt hij dat nivo vaker bij Ajax en wordt het nog een waardevolle kracht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Lionel » ma mar 08, 2021 1:28 pm

Ik denk nog steeds dat we met de punt naar achteren beter zijn. Het een sluit het ander niet uit. En overigens opperde ik hier altijd om met middenvelders te spelen, of in ieder ook met spelers die balvast zijn en niet al in de spits staan.

Wat betreft Martinez zat EtH ook gewoon fout. Vrij simpel.

EtH probeerde het ook met Labyad. Die is nu helemaal niet meer in beeld.

Ik wil hem best credits geven hoor. Maar dan moet hij deze wel verdienen. En vooralsnog zijn we uitgeschakeld in de CL. Winnen van YB is een must. Want het kampioenschap winnen we wel. Daar hadden we Haller niet eens voor nodig. Alles behalve zelfs.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door wimpey » ma mar 08, 2021 1:47 pm

Trab schreef:
ma mar 08, 2021 1:11 pm
Uiteindelijk is hij toch bij z’n eerste keus aan het begin van het seizoen- Alvarez- uitgekomen.
In een andere rol he. Nu in de as, toen meer als rechtshalf.

Wat me vooral stoorde aan Ajax 2020 is dat er amper druk werd gezet. We kregen slecht voetbal voorgeschoteld, met wedstrijden waarin Ajax soms geen enkele kans creëerde.

AZ-uit (beker) leek me - ook voor EtH - een ommekeer. Die ploeg werd bij de strot gepakt. Wanneer dat in 2020 ook zou zijn gebeurd, had Ajax de zwakke CL-poule overleefd.

Ten Hag verdient absoluut credits voor de manier waarop Ajax momenteel presteert. Maar hij zegt terecht dat het altijd beter moet. In 2020 had het beter gekund, maar toen zat ie met blinde vlekken. In dat kader lijkt het me wenselijk, dat de scouting leading is qua aankopen.

Yopii
Berichten: 17883
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen zondag 07 maart 12:15

Bericht door Yopii » ma mar 08, 2021 1:54 pm

Het vertrek van Promes is van doorslaggevend belang geweest. Ten Hag stelde hem altijd op en ook nog op de verkeerde positie. Daardoor stond Klaassen ook op de verkeerde positie, enz. Ten Hag heeft een blinde vlek waar hij Promes betreft.

Een coach moet geluk hebben dat de puzzelstukjes in elkaar vallen. Vaak helpt het toeval (blessures, transfers) een handje.

Plaats reactie