Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Trab » do feb 11, 2021 7:27 pm

Jöhnk schreef:Ik zie ook geen heil in dit middenveld. In de tweede helft zag je waarom. Als er druk op komt wordt er te veel achteruit gevoetbald, stokt de opbouw en vallen er gaten.

Je kunt niet meer om Alvarez heen, lees ik. Dat vind ik sterk overdreven. Ik zie eigenlijk niet zo in waarom dat niet kan. Hij maakt voetballend wel stapjes trouwens, maar onder druk naar voren kunnen spelen is zó essentieel in het hedendaags voetbal... ik vraag me af of hij dat ooit goed genoeg gaat kunnen.
Je kan ook kijken naar wat hij wel brengt. Hij wint ontzettend veel duels, zowel over de grond als door de lucht. Loopt gaten dicht, brengt temperament en passie, is gevaarlijk met het hoofd bij corners en bij corners tegen is het ook handig om iemand met lengte achterin te hebben.
Hij voorkomt een hele hoop kansen voor de tegenstanders. Net als Martinez. Het is wel een verschil of je met Klaassen en Blind op die posities speelt of met onze latino’s. Die zitten bovenop hun tegenstanders, terwijl Blind en Klaassen dat veel minder hebben. Ik denk dat de puzzel voor dit seizoen in elkaar is gevallen. Die 2 gaan er niet meer uit. Klaassen rendeert ook veel beter op 10.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Marillion » do feb 11, 2021 7:39 pm

Ajax Rules schreef:
do feb 11, 2021 6:05 pm
Marillion schreef:
do feb 11, 2021 5:48 pm
@AR: Voetbal is de sport waar wereldwijd denk ik het meeste geld in om gaat. De sport staat in ieder geval bijzonder hoog op die ranglijst. Als je die constatering neemt en die combineer je met het gegeven dat het niveau van dopingcontroles zowel in aantal als kwaliteit ver achterblijft bij verschillende andere sporten. Hoe groot is dan de kans dat er niet of nauwelijks sprake van gebruik van doping zou zijn?
Dat zei ik toch al? Er wordt relatief weinig getest omdat voetbal zich niet heel erg leent voor doping EN omdat uit de tests die wel worden gedaan nauwelijks overtredingen blijken.

Je zegt het zelf: wereldwijd gaat er het meeste geld om in voetbal. Er zijn gigantische incentives om te gebruiken. Als doping een substantieel verschil zou uitmaken zou het dopinggebruik nog erger zijn dan in het wielrennen in de jaren 90 (of laten we conservatief schatten en zeggen 'vergelijkbaar').

Als er weinig wordt getest, maar vrijwel iedereen gebruikt (wat jij suggereert en wat ook logisch is vanuit jouw aanname dat het echt een merkbaar voordeel geeft), dan zou er zelfs bij weinig testen evengoed het ene na het andere schandaal zijn. En dan zou vanzelf meer en meer getest worden. Maar dat gebeurt allemaal niet.

It doesn't add up. Volgens mij bestaan er geen middelen waarvan algemeen bekend en erkend is dat voetballers (en keepers al helemaal niet) er substantieel beter van gaan presteren.
Het gaat niet alleen om de frequentie van testen maar ook om de kwaliteit van testen. Er zijn genoeg methodes die met deze traditionele manier van testen nooit boven tafel gaan komen. Het is niet omdat ze niets vinden dat er niets gebeurd. Het is niet voor niets dat verschillende sporten er bijvoorbeeld voor hebben gekozen om een bloedpaspoort te introduceren (wat ook maar een deel van de puzzel is).

En de voordelen zijn natuurlijk echt evident. Kijk eens naar de snelheid en intensiteit van het spel ten opzichte van vroeger. De hoeveelheid wedstrijden die clubs soms in korte tijd moeten spelen. De voetballer van vandaag is vele malen atletischer dan die vanuit de jaren 90. Korte en intensieve inspanningen. Kracht in duels. Herstelvermogen. Werkelijk alles dat op een veld gebeurd kun je verbeteren met gebruik van doping. De tijd dat je met afgezakte kousen over het veld kon strompelen, in de rust een sigaretje opstak en vervolgens met buitenkantje links een wedstrijd kon beslissen ligt ver achter ons. En zelfs uit die periode geven spelers al toe dat ze pilletjes gebruikten op voorschrift van de clubarts waarvan ze geen idee hadden wat het was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Marillion » do feb 11, 2021 7:51 pm

Trab schreef:
do feb 11, 2021 7:27 pm
Jöhnk schreef:Ik zie ook geen heil in dit middenveld. In de tweede helft zag je waarom. Als er druk op komt wordt er te veel achteruit gevoetbald, stokt de opbouw en vallen er gaten.

Je kunt niet meer om Alvarez heen, lees ik. Dat vind ik sterk overdreven. Ik zie eigenlijk niet zo in waarom dat niet kan. Hij maakt voetballend wel stapjes trouwens, maar onder druk naar voren kunnen spelen is zó essentieel in het hedendaags voetbal... ik vraag me af of hij dat ooit goed genoeg gaat kunnen.
Je kan ook kijken naar wat hij wel brengt. Hij wint ontzettend veel duels, zowel over de grond als door de lucht. Loopt gaten dicht, brengt temperament en passie, is gevaarlijk met het hoofd bij corners en bij corners tegen is het ook handig om iemand met lengte achterin te hebben.
Hij voorkomt een hele hoop kansen voor de tegenstanders. Net als Martinez. Het is wel een verschil of je met Klaassen en Blind op die posities speelt of met onze latino’s. Die zitten bovenop hun tegenstanders, terwijl Blind en Klaassen dat veel minder hebben. Ik denk dat de puzzel voor dit seizoen in elkaar is gevallen. Die 2 gaan er niet meer uit. Klaassen rendeert ook veel beter op 10.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wie uit deze selectie doet het beter in deze rol? Ik heb 't dit seizoen nog niet gezien. De enige die het ook zou kunnen is Martinez maar die mag van de meeste mensen ook niet op het middenveld.

Over de grinta die deze twee spelers inbrengen ben ik wel enthousiast. Soms lijkt dat bij Ajax bijna not done om echt strijd te leveren maar je kunt niet zonder. Tenzij je hele elftal echt buitencategorie is maar die luxe hebben we niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Trab » vr feb 12, 2021 12:00 pm

Wat een vreselijke vent is het toch hè? Over die handsbal hoor je hem niet.

Zie artikel "Schmidt kan het niet laten en komt nu met tirade over de VAR" op VI - https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-kan-he ... ver-de-var


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door wimpey » vr feb 12, 2021 12:29 pm

Het is wel selectief shoppen, ja. Dat blok van Max t.o.v. Rensch had ook niets met een poging om de bal te raken te maken.

Hij heeft het 2 dagen na een wedstrijd tegen Ajax weer over Ajax. Deed ie voor AZ-thuis ook. Al lijkt het me stug dat ADO hetzelfde kan doen dat AZ deed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door 999 » vr feb 12, 2021 12:48 pm

Ach, en over de ellenboog van Dumpries tegen Rkc hoor je hem natuurlijk ook niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Marillion » vr feb 12, 2021 8:06 pm

Ok, het is niet die van Frenkie de Jong tegen Real Madrid. Maar deze is ook leuk....

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door zeux » vr feb 12, 2021 8:13 pm

Marillion schreef:
vr feb 12, 2021 8:06 pm
Ok, het is niet die van Frenkie de Jong tegen Real Madrid. Maar deze is ook leuk....

Afbeelding
Haha, nice shot!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 12, 2021 9:41 pm

Heerlijke plaat!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Monkey Tonk » za feb 13, 2021 5:46 pm

raymon schreef:
do feb 11, 2021 2:18 pm
Monkey Tonk schreef:
do feb 11, 2021 1:49 pm
Veel meer balans in het elftal met deze opstelling. Goed om te zien dat Ajax een stuk minder lief is met Martinez en Alvarez.

Haller ook steeds beter. Een hele efficiente voetballer (maakt geen beweging teveel), en nu al een klik met Tadic, Klaassen, en Antony. Als Haller zich zo doorontwikkelt word ik een grote fan.
Haller is toch in alles niet wat jij in een tikkie takkie spits van Ajax wil zien?
Ajax is afgestapt van de modernste voetbalvariant die ik ooit gezien heb. Daar kan ik niks aan veranderen. Ik beoordeel Haller apart daarvan. Hij kan volgens mij vooral via Tadic beter worden, door zijn techniek in de kleine ruimte te verbeteren. Ik zag hem al een beetje kappen en draaien. Als hij positioneel zo gemakkelijk te bereiken is als tegen psv vind ik het best. Twee contacten na de pass van Klaassen. Niks mis mee.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door Nihad » za feb 13, 2021 9:29 pm

Halve finale spelen we tegen of Heerenveen of de kakkerlakken. Nou zou het lekker vinden om de kakkerlakken in de Kuip dit seizoen 2 keer te pakken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV, 10-02-2021 (KNVB beker 20:00 uur)

Bericht door mattie » zo feb 14, 2021 4:33 pm

Nihad schreef:
za feb 13, 2021 9:29 pm
Halve finale spelen we tegen of Heerenveen of de kakkerlakken. Nou zou het lekker vinden om de kakkerlakken in de Kuip dit seizoen 2 keer te pakken.
Kakkies achten zichzelf thuis onoverwinnelijk.. Hoe mooi zal het zijn als Heerenveen ze uit die droom helpt 😀😁
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie