AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Yopii » zo jan 31, 2021 11:02 pm

Mee eens dat we hem nog tijd moeten gunnen, maar eerlijk is eerlijk, tot op dit moment valt hij niet mee.

Hij is voor meer dan twintig miljoen gehaald, Trab. Ze hebben hem in een klap dé grootverdiener van de club gemaakt. Dan mag je meer verwachten dan 'aanspeelpunt' en 'afmaker'. Dan verwacht je dat hij een duidelijke meerwaarde is.

Aanspeelpunt en afmaker is Brobbey ook. Die kostte niets.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Trab » zo jan 31, 2021 11:16 pm

Yopii schreef:Mee eens dat we hem nog tijd moeten gunnen, maar eerlijk is eerlijk, tot op dit moment valt hij niet mee.

Hij is voor meer dan twintig miljoen gehaald, Trab. Ze hebben hem in een klap dé grootverdiener van de club gemaakt. Dan mag je meer verwachten dan 'aanspeelpunt' en 'afmaker'. Dan verwacht je dat hij een duidelijke meerwaarde is.

Aanspeelpunt en afmaker is Brobbey ook. Die kostte niets.
Dat ben ik met je eens. Ik had verwacht dat hij iets sneller zou zijn, balvaster en actiever voor de goal. Dat is de laatste wedstrijden onvoldoende. Daar hoeven we niet om heen te draaien. Aan de andere kant: we hadden geen fitte spitsen in januari en iedereen wist dat dit een cruciale maand was. Dan kan je niks doen en hopen op Promes/Tadic op links en Tadic/Labyad in de spits, of je trekt de portemonnee voor een spits. Of dat dan iemand van 22 mio moet zijn is een ander verhaal. Misschien hadden ze beter die Griek van Venlo kunnen halen voor 3 mio ofzo Haha. Maar goed, ondanks dat hij nog niet overtuigd heeft hij wel punten voor ons gewonnen tegen psv, Twente en fortuna. Dat zijn 7 punten. Zonder zijn inbreng hadden we nu dus gelijk gestaan met PSV ipv 7 pnt voor. En of dat ook zonder hem gelukt was zullen we nooit weten. Voor de winterstop gingen dat soort duels mis tegen Groningen, Twente en Willem 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2021 11:18 pm

Het moet absoluut een heel stuk beter met Haller. Dat zal denk ik iedereen vinden.

Dat hij desondanks betrokken is bij doelpunten vind ik wel hoopgevend. Er gaan ook dingen wel goed. Nu moet de frequentie daarvan wel fors omhoog. Als Ajax zo stevig investeert in een speler wil je een echte dominante spits zien lopen. Dat is nu niet het geval.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Yopii » zo jan 31, 2021 11:26 pm

Maar goed, ondanks dat hij nog niet overtuigd heeft hij wel punten voor ons gewonnen tegen psv, Twente en fortuna. Dat zijn 7 punten. Zonder zijn inbreng hadden we nu dus gelijk gestaan met PSV ipv 7 pnt voor. En of dat ook zonder hem gelukt was zullen we nooit weten.
In dat geval was ongetwijfeld een ander opgesteld, dus inderdaad, dat kunnen we niet weten. Daarom lijkt het me overdreven om te stellen dat we zonder hem nu gelijk hadden gestaan met PSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Jöhnk » zo jan 31, 2021 11:29 pm

Ik ben het er compleet mee oneens dat we Haller alleen mogen beoordelen op 'aanspeelpunt' en doelpunten. Bij een aankoop van dit kaliber gaat het maar om één ding: dat hij Ajax wezenlijk sterker maakt.

Overigens; een aanspeelpunt is hij niet. Daarvoor is hij te slap en springen de ballen te ver van zijn voet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 31, 2021 11:36 pm

Het kan serieus beter met hem, maar hij wordt hier op AT door een aantal eigenlijk al terechtgesteld. Zijn statistieken in goals en assists zijn op zich niet slecht voor een speler die er net is.

En als je het wil zien: bij de 0-2 van Klaassen heeft ie een looplijn waarbij twee verdedigers van AZ op hem aantrekken en Klaassen vrij staat. Details, maar die tellen ook mee.

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Yopii » ma feb 01, 2021 12:02 am

Iets anders: Devyne Rensch (net 18) speelde een prima pot. Op deze manier gaan we weinig van Klaiber genieten. :smallgrin.gif:

Met Rensch, Gravenbergh en Timber had Ajax vandaag drie spelers die nog niet zo lang geleden in Jong speelden, en niet de minste ook.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Jöhnk » ma feb 01, 2021 12:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jan 31, 2021 11:36 pm
Het kan serieus beter met hem, maar hij wordt hier op AT door een aantal eigenlijk al terechtgesteld. Zijn statistieken in goals en assists zijn op zich niet slecht voor een speler die er net is.

En als je het wil zien: bij de 0-2 van Klaassen heeft ie een looplijn waarbij twee verdedigers van AZ op hem aantrekken en Klaassen vrij staat. Details, maar die tellen ook mee.
Maar de grote vraag blijft: maakt hij Ajax sterker?

Traore trok ook weleens iemand mee, en scoorde ook weleens een goal, en had ook weleens een assist of een ‘assist’.

Mijn conclusie is dat Haller Ajax vooralsnog niet echt sterker maakt. Hopelijk komt dat nog. Al reken ik er niet op. Hij heeft maar weinig wapens, is mijn indruk.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 2:25 am

Marillion schreef:
zo jan 31, 2021 6:36 pm
We kopen er nog niets voor maar zijn dus wel echt de winnaar van de maand januari. 7 punten los. Wie had dat voor de hervatting gedacht?
de algehele teneur hier was dat Ajax eind januari moest vrezen voor directe degradatie. En toen zei ik al dat het gejammer zwaar overdreven was.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 2:29 am

Peter schreef:
zo jan 31, 2021 7:03 pm
Kunnen alle aankoop suggesties voor AZ’ers in de ijskast? Wat een labiel elftal man.

Natuurlijk niet, Stengs heeft nu eenmaal het stempel "toptalent" gekregen 3 jaar terug, dus blijven er massa's roepen dat hij naar Ajax moet. Ondanks dat hij keer op keer laat zien dat hij niets te zoeken heeft bij een club op hoger niveau dan AZ. En eigenlijk zelfs bij AZ al niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 2:31 am

Zeux schreef:
zo jan 31, 2021 7:55 pm
Trab schreef:
zo jan 31, 2021 7:50 pm
AZ omzeilde dat door Gudmundson express buitenspel te laten staan en de bal eroverheen te gooien. Als de bal dan teruggekopt wordt staat Gudmundson vrij. Dat deden ze slim.
Ik dacht dat als je in het vervolg van de aanval voordeel haalde uit je aanvankelijke buitenspelpositie, je alsnog afgefloten wordt.
Dat was bij die open kans in hart 16 volgens mij wel het geval.
dan nog, je kan die Gudmundson zonder enige tegenstand naar een leeg doel laten dribbelen en dan mist hij nog.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 2:34 am

columbus schreef:
zo jan 31, 2021 9:39 pm
Sorry maar het commentaar slaat nergens op. Commentaar is natuurlijk geen enkel probleem, wat goed is is goed en wat slecht slecht. Maar iemand zo vreselijk onder het vergrootglas leggen slaat nergens op. Als dat bij iedere speler gebeurt blijft er weinig over volgens mij. Geef iemand de tijd, het argument dat hij de duurste aankoop is klopt maar daar heeft hij waarschijnlijk zelf ook niet om gevraagd
Sommige mensen hebben nu eenmaal een pispaaltje nodig om hun eigen zielige leventje nog enige waarde te geven.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Trab » ma feb 01, 2021 7:59 am

Jöhnk schreef: Maar de grote vraag blijft: maakt hij Ajax sterker?

Traore trok ook weleens iemand mee, en scoorde ook weleens een goal, en had ook weleens een assist of een ‘assist’.

Mijn conclusie is dat Haller Ajax vooralsnog niet echt sterker maakt. Hopelijk komt dat nog. Al reken ik er niet op. Hij heeft maar weinig wapens, is mijn indruk.
Die conclusie had je al getrokken voordat hij überhaupt een bal had geraakt voor Ajax. Net zoals je dat nu met Idrissi weer doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Mano » ma feb 01, 2021 8:07 am

Zie heel veel overeenkomsten met Blind.

Die werd ook door een groepje vergruisd, kreeg bijnamen en in elke zin werd z’n transfersom genoemd.

Het is aan Haller om te zorgen dat we niet meer om hem heen kunnen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Mano » ma feb 01, 2021 8:09 am

Ik blijf Neres een fijne speler vinden. Jammer dat we niet vaker van hem kunnen genieten. Door blessureleed maar ook omdat hij altijd als eerste afvalt bij EtH .
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Mano » ma feb 01, 2021 8:10 am

Ook al waren de meeste wedstrijden net even te spannend en het voetbal niet altijd oogstrelend. Je pakt wel elke keer de punten en staat inmiddels 7 punten los met een enorm doelsaldo. Het is ons weleens slechter vergaan in een drukke maand.
:ajaxscarf.gif:

Februari is ook geen katte pis maar die pakken ze ons niet meer af
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door raymon » ma feb 01, 2021 8:14 am

Mano schreef:Zie heel veel overeenkomsten met Blind.

Die werd ook door een groepje vergruisd, kreeg bijnamen en in elke zin werd z’n transfersom genoemd.

Het is aan Haller om te zorgen dat we niet meer om hem heen kunnen.
Vooral die bijnamen. Wat een niveau.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Mano » ma feb 01, 2021 8:17 am

raymon schreef:
ma feb 01, 2021 8:14 am
Mano schreef:Zie heel veel overeenkomsten met Blind.

Die werd ook door een groepje vergruisd, kreeg bijnamen en in elke zin werd z’n transfersom genoemd.

Het is aan Haller om te zorgen dat we niet meer om hem heen kunnen.
Vooral die bijnamen. Wat een niveau.
Ja trump is onder ons. In harde tegenstellingen praten, niets relativeren, continue herhalen en bijnamen gebruiken :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2021 8:37 am

Trab schreef:
ma feb 01, 2021 7:59 am
Jöhnk schreef: Maar de grote vraag blijft: maakt hij Ajax sterker?

Traore trok ook weleens iemand mee, en scoorde ook weleens een goal, en had ook weleens een assist of een ‘assist’.

Mijn conclusie is dat Haller Ajax vooralsnog niet echt sterker maakt. Hopelijk komt dat nog. Al reken ik er niet op. Hij heeft maar weinig wapens, is mijn indruk.
Die conclusie had je al getrokken voordat hij überhaupt een bal had geraakt voor Ajax. Net zoals je dat nu met Idrissi weer doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar hij maakt Ajax tot op heden toch niet sterker?

Voetballend is het bedroevend. Voor 22 miljoen mag je toch meer verwachten? Net zoals de aankoop van Klaiber is deze aankoop ook gewoon weer belachelijk. Dit is dus GEEN beleid.

Promes nu verkopen en Idrissi huren vind ik overigens weer wel een goede zet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 01, 2021 8:53 am

Trab schreef:
ma feb 01, 2021 7:59 am
Jöhnk schreef: Maar de grote vraag blijft: maakt hij Ajax sterker?

Traore trok ook weleens iemand mee, en scoorde ook weleens een goal, en had ook weleens een assist of een ‘assist’.

Mijn conclusie is dat Haller Ajax vooralsnog niet echt sterker maakt. Hopelijk komt dat nog. Al reken ik er niet op. Hij heeft maar weinig wapens, is mijn indruk.
Die conclusie had je al getrokken voordat hij überhaupt een bal had geraakt voor Ajax. Net zoals je dat nu met Idrissi weer doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haller heeft geen beste techniek met de bal aan de voet, maar hij is behoorlijk sterk in de lucht, en voor een spits bestrijkt hij een vrij groot gebied in de doelmond. Daardoor vallen er ruimtes voor anderen. Zeker als hij bij de tweede paal ballen teruglegt of kopt (wat hij al een aantal keren gedaan heeft).

In NL vertaald het naar genoeg extra waarde om wedstrijden mee te winnen die je anders niet wint. Zie de reeks kleine overwinningen in januari. Nu is Ajax zo goed als kampioen. In Europa liggen ze van Haller niet wakker. Voor de supermoderne variant van twee jaar geleden zal Haller veel minder snel van waarde zijn.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2021 8:55 am

Voorkom dat AZ zijn geliefde positiespel via het middenveld kan spelen. Met die opdracht moet Erik ten Hag zijn elftal het veld ingestuurd hebben. Want Fredrik Midtsjø en Teun Koopmeiners krijgen op eigen helft geen moment rust. Zo is Klaassen voor Ajax goud waard als bewaker van Koopmeiners. Midtsjø is meestal voor de rekening van Gravenberch. In hun rug beschermt Edson Álvarez de ruimte voor de defensie, waar hij vooral Calvin Stengs en Albert Gudmundsson tegen het lijf loopt.
Stuk van Pieter Zwart in VI Pro.

Je verwacht het niet he :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2021 9:50 am

Sigi kopte/tikte er net als Haller ook wel eens een bal in. En verloor er net als Haller ook heel veel.

Haller komt op mij ook apatisch over als Dolberg na z’n topseizoen. Not impressed.

Zonde dat Tadic op 9,5 geen optie meer is. Die heeft de touch wel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2021 9:50 am

Lionel schreef:
ma feb 01, 2021 8:55 am
Voorkom dat AZ zijn geliefde positiespel via het middenveld kan spelen. Met die opdracht moet Erik ten Hag zijn elftal het veld ingestuurd hebben. Want Fredrik Midtsjø en Teun Koopmeiners krijgen op eigen helft geen moment rust. Zo is Klaassen voor Ajax goud waard als bewaker van Koopmeiners. Midtsjø is meestal voor de rekening van Gravenberch. In hun rug beschermt Edson Álvarez de ruimte voor de defensie, waar hij vooral Calvin Stengs en Albert Gudmundsson tegen het lijf loopt.
Stuk van Pieter Zwart in VI Pro.

Je verwacht het niet he :hypocrite.gif:
We gaan nog wat beleven met Alvarez. Dit zijn slechts de eerste stappen. Over een paar wedstrijden begint 'ie strak vooruit in te spelen en tegen het einde van het seizoen stoomt hij regelmatig door naar voren en zet 'ie met steekpasses onze aanvallers vrij voor het doel.

Als dit de invloed is van zijn vriendin dan maken we haar coach. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33798
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door Duke » ma feb 01, 2021 10:07 am

Ajax deelt de concurrentie een dreun van jewelste uit
author avatar
Door MIKE VERWEIJ


ALKMAAR - Het gelijkspel bij Willem II – vlak voor de winterstop – zorgde in de aanloop naar de topduels in januari voor lichte twijfel bij Ajax. Maar in de ijsmaand hield het elftal van Erik ten Hag het hoofd bewonderenswaardig koel. Door de zege in de topper bij AZ (0-3) werd de concurrentie uit Eindhoven, Arnhem, Rotterdam en Alkmaar al op bijna onoverbrugbare achterstand gezet.

Met de nadruk op bijna, want onder Frank de Boer wist Ajax ooit zelf een gat van dertien punten te dichten. En in het huidige seizoen zijn verrassende uitslagen schering en inslag. Daartegenover staat dat Ajax de breedste selectie heeft van allemaal, in staat bleek ook slechte wedstrijden te winnen en de afgelopen weken een dreun van jewelste uitdeelde.


Chagrijn
Het puntenverlies in Tilburg op 23 december 2020 zorgde voor chagrijn aan de kerstdis, omdat PSV de Amsterdammers tot op één punt naderde, Vitesse en Feyenoord zich op drie punten afstand ook nog kansrijk waanden en zelfs AZ (op zeven punten) nog droomde van de titel. Nu de kruitdampen na de competitiezeges op FC Twente (1-3), Feyenoord (1-0), Fortuna Sittard (1-2), Willem II (3-1), AZ (0-3) en een gelijkspel tegen PSV (2-2) zijn opgetrokken, lijkt de landstitel een kwestie van tijd. Tussendoor bereikte Ajax ten koste van AZ (0-1) ook de kwartfinale van de TOTO KNVB-beker.

Het verschil met PSV is opgelopen tot zeven punten en met Vitesse tot acht, terwijl Feyenoord (twaalf) en AZ (dertien) veertien speelronden voor het einde tegen nog grotere achterstanden aanhikken. Daarnaast heeft Ajax door het veel betere doelsaldo een bonuspunt. En om maar even aan te geven: in de eerste twintig duels van de Eredivisie verspeelde Ajax ’slechts’ tien punten.

In Alkmaar verdiende Ten Hag credits. De trainer van Ajax werd geconfronteerd met de absentie van Noussair Mazraoui en Nicolas Tagliafico en durfde het aan om ten opzichte van het thuisduel van donderdag met Willem II zijn hele defensie op de schop te gooien. Devyne Rensch maakte tijdens zijn basisdebuut in de Eredivisie een uitstekende indruk als rechtsback, de opnieuw tegenvallende Perr Schuurs verving Jurriën Timber, maar de grootste verrassing was de ’wisseltruc’ met Lisandro Martinez en Daley Blind. Ten Hag had Tagliafico één-op-één kunnen vervangen door Martinez, maar die werd links in het hart van de Ajax-defensie gezet en Blind linksback.

Verbouwereerde Bizot
Het bleek – net als het opnieuw opstellen van de sterke Edson Alvarez – een goede keuze, want uitblinker Blind stond indirect aan de basis van de 0-1 en de 0-2, waarbij Myron Boadu zich de openingstreffer in de veertiende minuut stevig moest aanrekenen. De AZ-spits gaf Blind alle gelegenheid op te stomen. Davy Klaassen liet de bal uit de voorzet van de routinier slim lopen en stelde Sébastien Haller in staat Antony te bedienen. Het bekeken balletje van de Braziliaanse topaankoop verdween in de hoek naast de verbouwereerde Marco Bizot: 0-1.

Via Klaassen (kopbal gestopt) en Dusan Tadic (van dichtbij tegen Bizot) had Ajax al vroeg een voorschot op de zege kunnen nemen, maar de afgemeten voorzetten van Antony en Rensch werden niet tot doelpunt gepromoveerd. Albert Gudmundsson had de Alkmaarders op gelijke hoogte moeten koppen. André Onana was hem echter tot twee keer toe knap de baas.

In het tweede bedrijf leek het elftal van Pascal Jansen meer van zich af te bijten, maar na een uur besliste Ajax het duel. Blind leverde de bal in bij Tadic en diens voorzet werd door Klaassen knap binnen gevolleerd (0-2). Het was – ondanks een levensgrote kans voor Boadu – over en uit voor AZ: in de Noord-Hollandse derby én de Eredivisie. David Neres zag de 0-3 afgekeurd wegens buitenspel van Haller, maar haalde in de slotseconden na een assist van Tadic zijn gram: 0-3.
www,telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ - Ajax zondag 31 januari 2021, 1645 uur.

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2021 10:20 am

De opnieuw tegenvallende Perr Schuurs? :confused.gif:

Plaats reactie