AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door 999 » do jan 21, 2021 2:59 pm

wimpey schreef:
do jan 21, 2021 2:04 pm
Misschien moet je even uitleggen waarom Labyad goed speelde, Voetske?

Promes vond ik zo slecht niet. Vanaf links beter dan op 10, maar dat had AT allang in de smiezen.
Je bedoeld ik moet jou enige argument w.b. Labyad, dat ie deze wedstrijd lui is, weerleggen .

Was niet lui, verdedigde mee, liet zich zakken tussen de linies,was daardoor goed aanspeelbaar, Volgens mij kwamen bijna al zijn passes aan.Wisselwerking met Eijkelkamp was ook goed.Zette steeds druk op achterste linie waardoor opbouw van AZ niet uit de verf kwam.De goal kon er ook alleen maar op die manier in. En dat alles voor iemand die eigenlijk niet in de spits hoort te staan.

Is dit ideaal, verre van dat.Maar daar gaat het niet over. Het gaat er over hoe Labyad deze wedstrijd speelde.De enige echte dissonant vond ik Neres.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door Trab » do jan 21, 2021 3:51 pm

Peter schreef: We speelden fel en zaten er kort op. Ere wie ere toe komt, maar het waren vooral Alvarez, Martinez en Schuurs die een zeer verdienstelijke pot speelden. Dankzij hen kwam AZ amper onder de druk uit.
Fantastisch dit. AZ kwam het eerste half uur vde 2e helft bijna de middenlijn niet over en dat is de verdienste van Schuurs en Martinez? De bal kwam niet eens bij hun in de buurt. Degene die steeds het initiatief nam met druk zetten en telkens goed doorjaagde tot aan Bizot die noem je een luie Fransoos. Dat daardoor twee kansen ontstonden - 1 schietkans voor Klaassen randje 16 en 1 bal die Bizot zo in de schoenen schuift van Promes die hem vervolgens slecht teruglegt op Haller - noem je niet.
Je mag best vinden dat hij niet gelukkig inviel en dat 22 mio veel te veel geld is wat voor hem betaald is, dat vind ik namelijk ook. Maar kom niet aan met luie Fransoos. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Die jongen is er net. Geef hem ff de tijd zeg. Alvarez werd zondag nog belachelijk gemaakt om zijn solo achteruit en nu prijzen jullie hem de hemel in. Gravenberch werd na Groningen uit afgemaakt door onze aller Wimpey - heeft niks speciaals - en nu weet ie niet hoe vaak hij hem moet prijzen. Stelletje opportunisten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door Mano » do jan 21, 2021 3:57 pm

Trab schreef:
do jan 21, 2021 3:51 pm
Peter schreef: We speelden fel en zaten er kort op. Ere wie ere toe komt, maar het waren vooral Alvarez, Martinez en Schuurs die een zeer verdienstelijke pot speelden. Dankzij hen kwam AZ amper onder de druk uit.
Fantastisch dit. AZ kwam het eerste half uur vde 2e helft bijna de middenlijn niet over en dat is de verdienste van Schuurs en Martinez? De bal kwam niet eens bij hun in de buurt. Degene die steeds het initiatief nam met druk zetten en telkens goed doorjaagde tot aan Bizot die noem je een luie Fransoos. Dat daardoor twee kansen ontstonden - 1 schietkans voor Klaassen randje 16 en 1 bal die Bizot zo in de schoenen schuift van Promes die hem vervolgens slecht teruglegt op Haller - noem je niet.
Je mag best vinden dat hij niet gelukkig inviel en dat 22 mio veel te veel geld is wat voor hem betaald is, dat vind ik namelijk ook. Maar kom niet aan met luie Fransoos. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Die jongen is er net. Geef hem ff de tijd zeg. Alvarez werd zondag nog belachelijk gemaakt om zijn solo achteruit en nu prijzen jullie hem de hemel in. Gravenberch werd na Groningen uit afgemaakt door onze aller Wimpey - heeft niks speciaals - en nu weet ie niet hoe vaak hij hem moet prijzen. Stelletje opportunisten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:biggrin.gif: +1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door peter » do jan 21, 2021 4:00 pm

Volgens mij haal je mensen door elkaar, Trab. Maakt niet uit, maar dit is heel makkelijk scoren zo. Ik heb nergens gezegd dat hij een luie Fransoos is. Ik heb gezegd dat hij zwak inviel en een liability bij corners is.

Oh ja -1 dan dus. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door wimpey » do jan 21, 2021 4:10 pm

Het is blijkbaar de verdienste van Haller dat Bizot, die Griek, Letschert en BMI niet kunnen opbouwen. :excited.gif:

Dat AZ na rust Koopmeiners lange tijd niet wist te bereiken, zal ook de verdienste van Haller zijn. Wat een speler!

@Peter: hij viel zwak in, is een liability bij corners en hij steekt er te weinig energie in.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door Trab » do jan 21, 2021 4:26 pm

Peter schreef:Volgens mij haal je mensen door elkaar, Trab. Maakt niet uit, maar dit is heel makkelijk scoren zo. Ik heb nergens gezegd dat hij een luie Fransoos is. Ik heb gezegd dat hij zwak inviel en een liability bij corners is.

Oh ja -1 dan dus. :smallgrin.gif:
Ik zit hier niet om te scoren. Ik kan slecht tegen feitelijke onjuistheden. Jij hebt hem misschien geen luie Fransoos genoemd, maar je benadrukt wel dat AZ niet onder de druk vandaan kwam door Martinez, Schuurs en Alvarez. Een feitelijke onjuistheid omdat de bal amper in de buurt kwam van Martinez en Schuurs en zij dus weinig hiermee te maken hadden. Degene die er wel een belangrijk aandeel in had die noem je niet omdat je hem al volledig had afgebrand met dat hij waardeloos inviel. En op basis waarvan is hij een liability met corners? We hebben het over 1 corner waarbij hij Indy kwijt is. Heb je gezien wat daar gebeurde? Was dat uit luiheid? Liet hij hem volledig lopen? Nee. Hij was aan het bakkeleien met hem voorafgaand aan de corner, had alleen oog voor hem en keek niet naar de bal. Daardoor verloor hij dat duel. Dus jij concludeert op basis hiervan dat hij een liabilty met corners is? Over makkelijk scoren gesproken. Alsof Tadic bij alle corners tegen zijn duels wint.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door Lionel » do jan 21, 2021 4:27 pm

Nihad schreef:
do jan 21, 2021 2:55 pm
Labyad bakte er helemaal niks van, maar daar kan die jongen niks aan doen want hij kan niet beter. Promes speelde natuurlijk veel beter op 11, maar hij blijft maar kansen missen en zijn balaanname is niet denderend. Ekkelenkamp is technisch matig, maar was gisteren gretig en zette goed druk waardoor AZ niet eruit kwam.

Van 1 ding ben ik wel overtuigd: Met Promes én Klaassen kan je niet op je middenveld spelen. Dan liever met Alvarez.
Als je Alvarez een specifieke opdracht meegeeft kan hij zeker waarde hebben. Maar die jongen wil je toch niet aan de bal hebben a la Schone of Frenkie?

Promes is ook geen verkeerde nummer 11. Alleen moet hij niet de man worden die ons spel van glans moet voorzien. Hij moet worden aangespeeld en dan moet hij een spits hebben waarmee hij kan combineren. Het missen van de kansen neem ik voor nu nog even voor lief omdat ik niet denk dat hij lekker in zijn vel zit.

Het probleem is dat er spelers structureel verkeerd gebruikt worden.

Haller; prima aanspeelpunt en ongetwijfeld een prima afmaker. Maar waarom we hem als type Tadic willen laten spelen is mij een raadsel. Helemaal als we Tadic in onze selectie hebben.

Waarom we van Klaassen een 6 willen maken snap ik ook niet. Woog dan het criteria van Nederlands en oud speler van Ajax zwaarder dan voetbalkwaliteiten? (Klaassen kan voetballen, maar is geen 6 en zal dat ook niet worden)

Schuurs was, wordt hier vandaag of gisteren terecht aangehaald, een groot talent die de defensie kon leiden en mocht indribbelen / de opbouw verzorgen etc. Bij Ajax willen we van hem een type MdL maken.

Nico kan lekker opkomen, voorzetten geven, maakte ook nog weleens een voorzet af. Nu zie ik hem regelmatig centraal voor de verdediging lopen.

En zo worden wel meer spelers verkeerd gebruikt. Ook een Labyad. Is al geen speler voor Ajax, maar helemaal niet als spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door peter » do jan 21, 2021 4:37 pm

Indi kan totaal niet opbouwen. Dat liet hij ook al zien tegen ADO. Het is nou niet alsof we daar die statische malloot Kramer voor moeten complimenteren.

1. Haller viel gewoon matig in. Dat hij wat druk zet op de verdedigers is wel het minste wat hij kan doen. In de passing en afstemming met anderen was het pet. Klaar. Daar mag je van mening van verschillen, maar dat is zeker niet feitelijk onjuist namelijk. Dus je reageert op wimpey en niet op mij.

2. Hij is een liability met corners omdat dit nu al de derde wedstrijd is dat hij zijn directe man kwijt is. Ik kijk verder dan AZ. Hij kijkt altijd naar zijn man, zo lijkt het.

3. Ik wil best alle acties er op nakijken, maar een Alvarez onderschepte veel. Dat had echt niet te maken met Labyad of Haller die fantastisch werk deden. Die jongens van AZ waren verschrikkelijk onnauwkeurig en dat kwam deels door het goede positionele spel van Ajax. Daar roem ik ze om. Die BMI of Letschert kon toch redelijk vrijuit een bal geven? Overigens was Labyad ook weer een liability zonder bal, hoor. Die jongen is aartslui.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door Mano » do jan 21, 2021 4:53 pm

Peter schreef:
do jan 21, 2021 4:00 pm
Volgens mij haal je mensen door elkaar, Trab. Maakt niet uit, maar dit is heel makkelijk scoren zo. Ik heb nergens gezegd dat hij een luie Fransoos is. Ik heb gezegd dat hij zwak inviel en een liability bij corners is.

Oh ja -1 dan dus. :smallgrin.gif:
:biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door 999 » do jan 21, 2021 6:35 pm

Peter schreef:
do jan 21, 2021 4:37 pm
Indi kan totaal niet opbouwen. Dat liet hij ook al zien tegen ADO. Het is nou niet alsof we daar die statische malloot Kramer voor moeten complimenteren.


2. Hij is een liability met corners omdat dit nu al de derde wedstrijd is dat hij zijn directe man kwijt is. Ik kijk verder dan AZ. Hij kijkt altijd naar zijn man, zo lijkt het.
Niet bij Psv, bij Twente uit was hij Pierie niet in de zin kwijt zoals jij het bedoeld.Hij was te laat.De 1 - 1 had niks met zijn man te maken.Bij AZ zie Trab.Dus derde wedstrijd is zowiezo niet correct.Tegen F. kijk ik morgen ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 21, 2021 7:34 pm

Het niveau van dit forum is schrikbarend naar beneden gegaan de afgelopen jaren. ‘Mooie’ afspiegeling van de samenleving en daarom ook niet raar. De opportunisten en maar ‘feiten’ verzamelen om je eigen gelijk te halen speelt de boventoon. Evenals het jij-bakken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door peter » do jan 21, 2021 8:45 pm

999 schreef:
do jan 21, 2021 6:35 pm
Peter schreef:
do jan 21, 2021 4:37 pm
Indi kan totaal niet opbouwen. Dat liet hij ook al zien tegen ADO. Het is nou niet alsof we daar die statische malloot Kramer voor moeten complimenteren.


2. Hij is een liability met corners omdat dit nu al de derde wedstrijd is dat hij zijn directe man kwijt is. Ik kijk verder dan AZ. Hij kijkt altijd naar zijn man, zo lijkt het.
Niet bij Psv, bij Twente uit was hij Pierie niet in de zin kwijt zoals jij het bedoeld.Hij was te laat.De 1 - 1 had niks met zijn man te maken.Bij AZ zie Trab.Dus derde wedstrijd is zowiezo niet correct.Tegen F. kijk ik morgen ...
Voor mijn gevoel was hij Indi zelfs 2x kwijt. Maar ik zit niet met pen en papier te noteren uiteraard. En ik dacht bij Feyenoord ook een moment met Fer (?). Pierie stond me scherp voor de geest inderdaad.

Ik vind het gewoon opvallend dat hem dat overkomt. Aanvallend is hij één van de betere koppers en zelfs erg gevaarlijk bij corners, voorzetten en dergelijke.

En Labyad bekritiseer ik met name vanwege zijn rol bij die buitenspel actie van Boadu. Volgens mij was het Labyad die Stengs geen strobreed in de weg legt waardoor Stengs een bal kan steken op Boadu. Met VAR zou dat een levensgrote kans dan wel goal opleveren.

Maar factcheck het maar (VAR!). :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AJAX Woe 20-01 21:00 uur BEKER

Bericht door 999 » do jan 21, 2021 9:40 pm

Bij die aktie, iets waar Ten Hag het regelmatig over heeft, gewoon 4 man uit positie.Stengs krijgt de bal van Wijndal in de voeten Timber nergens te bekennen , probeert nog met een sprint te corrigeren , Labyad probeert de bal te raken omdat er 3 man dichtbij van ons voor Stengs staan maar raakt de voet van Stengs , Klaassen .. Gravenberch en Alvarez, kijken allen toe.Schuurs is meters uit het centrum.Nico staat in eerste instantie bij Boadu maar laat hem los omdat er aan zijn kant zijlijn een AZ speler hardstikke vrij staat.Hierdoor heeft Martinez Boadu in zijn rug op paar meter. Het vervolg weet je .. Als Nico die keuze niet maakt, en volgens mij hoefde hij deze keuze niet te maken, zou er niet veel zijn gebeurt is mijn mening ..Je zou zelfs nog kunnen zeggen dat de bal nooit bij die speler aan Nico zijn kant gegeven kon worden omdat die 3 en Promes de passlijn blokkeren ..

Maar goed ..

Plaats reactie