Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door peter » zo jan 17, 2021 8:38 pm

Klaassen bij die grote kansen van Berghuis gezien? Oi, oi, oi.

Gravenberch is een witte raaf op het middenveld. En misschien zelfs wel de enige vogel haha. Promes aan de bal is zo gigantisch slecht. Nul technisch vernuft en iedere aanval wordt vakkundig om zeep geholpen.

Met kunst en vliegwerk trekken we deze over de streep. Onze spits van ruim 20 miljoen kwam er totaal niet aan te pas, trouwens. Speelde een heel vervelende wedstrijd. Liep er ook op die manier bij. Won bijna geen duel van Senesi.

Maar goed, gelukkig is Feyenoord geen haar beter waardoor je die pot nog wint ook. Bij die gasten liep het weer dun door de broek. Duurde een half uurtje en toen zag men in dat Ajax vrij eenvoudig te verdedigen was. Advocaat zette de wedstrijd naar zijn hand en onze trainer kwam met een paar hopeloze omzettingen die het er zeker niet beter op maakten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 8:38 pm

wimpey schreef:
Trab schreef:
zo jan 17, 2021 8:02 pm

Ik zou zeggen de eerste 25 minuten goed gespeeld, waarbij Promes de enige dissonant was.
Als dat goed was, ligt de lat erg laag. Het gebrek aan inventiviteit en creativiteit is structureel. De creatieve spelers staan op CV en voorin aan de zijkanten.

Ik vond het wederom een beschamend optreden. Tactisch klopte het uiteraard weer niet, zonder middenveld. Dickie zet met een paar euro een beter Team neer dan onze Erik met al die tientallen miljoenen.
Tactisch stond het prima tot de goal. Gravenberch die inzakte op linksback, Nico die hierdoor steeds mee naar voren kon en Berghuis die alleen maar achter hem aan liep. Antony met constant dreiging op rechts. Alleen kan je niet door combineren als Promes steeds de ballen inlevert. Gravenberch trouwens ook paar keer slordig aan de bal. Na de goal was de focus weg. Temporiseren achterin met trage opbouw tot gevolg. Hierdoor kwam Feyenoord weer in de wedstrijd. Kansen eerste helft voor Feyenoord hadden overigens weinig met het middenveld te maken. Die kans van Haps wordt ingeleid door Gravenberch die de bal zomaar inlevert. Blind leverde ook zomaar een bal in waar een schot kans voor Fer uitkwam en die kans van Toornstra in blessuretijd kon er nooit in vanuit die hoek.
Tweede helft viel Ekkelenkamp matig in en nadat Antony uitviel was Ajax echt slecht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47251
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2021 8:45 pm

Trab, kom op! De eerste helft, het eerste half uur, was toch ook bedroevend?

Promes heeft gewoon geen idee wat hij moet doen op 10. Klaassen is geen 6.

Er klopt niks van de samenstelling en de poppetjes.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door 999 » zo jan 17, 2021 8:53 pm

En dan toch nog bovenaan staan. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door wimpey » zo jan 17, 2021 8:53 pm

Ik vond Brobbey trouwens beter dan die luie Fransoos.

Timber ook Okay. Blind ook. Het gaat mis door de veldbezetting en die peperdure kneuzenkermis waarmee Ajax door Overmars en Ten Hag is opgezadeld.

Weer de hoop dat EtH lering trekt uit deze pot. Iemand die als Blind af en toe een linie overslaat in de opbouw zou echt helpen, Erik.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 8:54 pm

Lionel schreef:Trab, kom op! De eerste helft, het eerste half uur, was toch ook bedroevend?

Promes heeft gewoon geen idee wat hij moet doen op 10. Klaassen is geen 6.

Er klopt niks van de samenstelling en de poppetjes.
Nee vond ik niet. Tempo had wel wat hoger gekund maar Ajax was heer en meester. Feyenoord kwam de middenlijn niet over, was wachten op de 1-0.
Promes en Klaassen ben ik met je eens. Promes is geen 10 en Klaassen geen controleur. Dat zag je bij die acties van Berghuis. Klaassen mist snelheid en wendbaarheid voor die positie. Wat mij betreft speelt hij alleen op 10.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47251
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2021 8:54 pm

999 schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
En dan toch nog bovenaan staan. :smallgrin.gif:
In een competitie waar twee teams in Europa nog acteren na de winterstop.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47251
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2021 8:54 pm

In de EL.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 8:57 pm

wimpey schreef:Ik vond Brobbey trouwens beter dan die luie Fransoos.

Timber ook Okay. Blind ook. Het gaat mis door de veldbezetting en die peperdure kneuzenkermis waarmee Ajax door Overmars en Ten Hag is opgezadeld.

Weer de hoop dat EtH lering trekt uit deze pot. Iemand die als Blind af en toe een linie overslaat in de opbouw zou echt helpen, Erik.
Haller heeft in 3 wedstrijden via 3 assists voor een gelijkspel gezorgd tegen PSV en voor de overwinning tegen Twente en Feyenoord. Vandaag was hij matig maar laten we hem nou niet meteen afbranden na een mindere wedstrijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door GangstaRiB » zo jan 17, 2021 8:59 pm

wimpey schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
Ik vond Brobbey trouwens beter dan die luie Fransoos.

Timber ook Okay. Blind ook. Het gaat mis door de veldbezetting en die peperdure kneuzenkermis waarmee Ajax door Overmars en Ten Hag is opgezadeld.

Weer de hoop dat EtH lering trekt uit deze pot. Iemand die als Blind af en toe een linie overslaat in de opbouw zou echt helpen, Erik.
Ik denk dat Ajax beter functioneert met Traore dan Haller. Ik hoop dat Haller wat meer in de rol van Traore kan komen, dus uitzakken, kaatsen en wegwezen. Of de combinatie zoeken waardoor er andere in de 16 worden gelanceerd. Met Haller nu is het wel erg een-dimensionaal. Tadic komt amper de 16 in, geen van de middenvelders, Antony ook niet.
De goal kwam ook uit een combinatie met Haller op de rand van de 16, op die manier scoort Ajax het leeuwendeel van haar goals.

God.. dit was echt heel belabberd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Marillion » zo jan 17, 2021 9:05 pm

Trab schreef:
zo jan 17, 2021 8:57 pm
wimpey schreef:Ik vond Brobbey trouwens beter dan die luie Fransoos.

Timber ook Okay. Blind ook. Het gaat mis door de veldbezetting en die peperdure kneuzenkermis waarmee Ajax door Overmars en Ten Hag is opgezadeld.

Weer de hoop dat EtH lering trekt uit deze pot. Iemand die als Blind af en toe een linie overslaat in de opbouw zou echt helpen, Erik.
Haller heeft in 3 wedstrijden via 3 assists voor een gelijkspel gezorgd tegen PSV en voor de overwinning tegen Twente en Feyenoord. Vandaag was hij matig maar laten we hem nou niet meteen afbranden na een mindere wedstrijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens. Hij is bij al deze wedstrijden betrokken bij onze doelpunten.

Er is wel werk aan de winkel als het gaat om het verbeteren van het samenspel met Haller. De problemen die we al hadden zijn natuurlijk ook niet ineens weg nu er een andere spits loopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 9:11 pm

Lionel schreef:
999 schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
En dan toch nog bovenaan staan. :smallgrin.gif:
In een competitie waar twee teams in Europa nog acteren na de winterstop.
Dat is al jaren zo. Kan Ajax toch niks aan doen? Je moet ook niet vergeten dat Ajax dit seizoen nog geen 1 keer in de sterkste formatie heeft kunnen spelen. Dus met Neres, Antony en Kudus. Desondanks staan we bovenaan. Het lijkt wel of we verloren hebben vandaag. Oke, de tweede helft was armoedig. Hopelijk is de ploeg tegen Fortuna weer wat frisser. Ik zou de basis lekker rust gunnen in de beker.
Timber deed het trouwens naar behoren. Ook als back. Leidde nog een goede kans in na een solo die Tadic matig inschoot. Weer een lichtpuntje;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door wimpey » zo jan 17, 2021 9:15 pm

Laatste goede pot onder EtH stamt uit 2019. Doorselecteren.

Lionel
Berichten: 47251
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2021 9:20 pm

Trab schreef:
zo jan 17, 2021 9:11 pm
Lionel schreef:
999 schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
En dan toch nog bovenaan staan. :smallgrin.gif:
In een competitie waar twee teams in Europa nog acteren na de winterstop.
Dat is al jaren zo. Kan Ajax toch niks aan doen? Je moet ook niet vergeten dat Ajax dit seizoen nog geen 1 keer in de sterkste formatie heeft kunnen spelen. Dus met Neres, Antony en Kudus. Desondanks staan we bovenaan. Het lijkt wel of we verloren hebben vandaag. Oke, de tweede helft was armoedig. Hopelijk is de ploeg tegen Fortuna weer wat frisser. Ik zou de basis lekker rust gunnen in de beker.
Timber deed het trouwens naar behoren. Ook als back. Leidde nog een goede kans in na een solo die Tadic matig inschoot. Weer een lichtpuntje;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het zegt dus weinig dat we bovenaan staan, Trab.

Het jammere is dat Ajax veel beter kan. En dat hoeft niet eens met andere spelers of bakken geld. Als het aan een hele hoop had gelegen hadden we geen 22,5 miljoen afgetikt voor Haller. Daarvoor is hij toch te beperkt. Hoe nuttig hij ook kan zijn.

Er worden nu spelers op posities gezet waar ze individueel niet renderen en daardoor het team ook niet.

Hoevaak komt Promes in een 1 tegen 1 op snelheid en met zijn gezicht naar de goal?

Hoevaak gebeurt dit met Anthony?

Hoevaak zien we Klaassen in de 16 meter van de tegenstander komen?

Zelfs een Haller wordt niet goed gebruikt.

Er klopt werkelijk helemaal niks van. En dat is aan de ene kant fucking frustrerend en aan de andere kant zonde.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door raymon » zo jan 17, 2021 9:21 pm

Trab schreef:
Lionel schreef:
999 schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
En dan toch nog bovenaan staan. :smallgrin.gif:
In een competitie waar twee teams in Europa nog acteren na de winterstop.
Dat is al jaren zo. Kan Ajax toch niks aan doen? Je moet ook niet vergeten dat Ajax dit seizoen nog geen 1 keer in de sterkste formatie heeft kunnen spelen. Dus met Neres, Antony en Kudus. Desondanks staan we bovenaan. Het lijkt wel of we verloren hebben vandaag. Oke, de tweede helft was armoedig. Hopelijk is de ploeg tegen Fortuna weer wat frisser. Ik zou de basis lekker rust gunnen in de beker.
Timber deed het trouwens naar behoren. Ook als back. Leidde nog een goede kans in na een solo die Tadic matig inschoot. Weer een lichtpuntje;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Timber mag nog wel wat meer initiatief tonen. Had de eerste helft zeeen van ruimte maar deed er niet al te veel mee. Deed dat de tweede helft toen Schuurs erin kwam al wat beter.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door zeux » zo jan 17, 2021 9:21 pm

wimpey schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
luie Fransoos.
Ik vond dat wel meevallen. Hij is flegmatiek en een 'box-spits', waardoor hij op andere plekken niet van nature is, maar 'lui' vind ik te hard. Bij die sprint in de tweede helft gaf hij alles, maar hij kwam vijf tenen tekort.
En als ik kijk naar de afgelopen wedstrijden is hij bij behoorlijk wat van de goals betrokken. Of hij schiet ze er zelf in, of hij is een wezenlijke schakel.

Het helpt vooral niet dat openingen die van achteruit worden gecreëerd (vaak door Blind) werden verprutst. Het voorzet-vizier van Tadic stond niet scherp, maar vooral Promes verklootte veel ballen die rond de 16 kwamen. Ekkelenkamp lijkt ook vaak ruzie met de bal te hebben onder druk. Haller is eindstation of schakel in het hart van de box. Daar ligt zijn kwaliteit. En daar hebben we - zoals gezegd - al een paar keer dankbaar gebruik van kunnen maken, want op die plek hadden we eigenlijk alleen Klaas als potentiële 'killer'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 9:35 pm

raymon schreef: Timber mag nog wel wat meer initiatief tonen. Had de eerste helft zeeen van ruimte maar deed er niet al te veel mee. Deed dat de tweede helft toen Schuurs erin kwam al wat beter.

Ja dat ben ik helemaal met je eens! Was wat aarzelend terwijl hij vaak werd vrijgelaten. Kwam het tempo niet ten goede. Als back durfde hij wel mee op te komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Historicus » zo jan 17, 2021 10:27 pm

GangstaRiB schreef:
zo jan 17, 2021 3:44 pm
Historicus schreef:
zo jan 17, 2021 2:27 pm
Het is al zestien (!!) jaar geleden dat Feyenoord in de Arena tegen Ajax een Eredivisieduel wist te winnen.
Was dat nog met de K2 van Feyenoord? Ik zat toen op de tribune :blackcat.gif:
Ja, dat klopt volgens mij wel! In elk geval de K van Kalou.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 10:28 pm

Lionel schreef: Het zegt dus weinig dat we bovenaan staan, Trab.

Het jammere is dat Ajax veel beter kan. En dat hoeft niet eens met andere spelers of bakken geld. Als het aan een hele hoop had gelegen hadden we geen 22,5 miljoen afgetikt voor Haller. Daarvoor is hij toch te beperkt. Hoe nuttig hij ook kan zijn.

Er worden nu spelers op posities gezet waar ze individueel niet renderen en daardoor het team ook niet.

Hoevaak komt Promes in een 1 tegen 1 op snelheid en met zijn gezicht naar de goal?

Hoevaak gebeurt dit met Anthony?

Hoevaak zien we Klaassen in de 16 meter van de tegenstander komen?

Zelfs een Haller wordt niet goed gebruikt.

Er klopt werkelijk helemaal niks van. En dat is aan de ene kant fucking frustrerend en aan de andere kant zonde.
Antony is met afstand onze beste man de laatste weken. Is continu dreigend, legt veel energie in zijn spel en zijn indraaiende voorzet is een wapen. Met Nous weer terug loopt onze rechterkant als een tierelier. Al was Nous vandaag wat minder door vermoeidheid.
Promes moet niet op 10 spelen. Dat is duidelijk en slecht van Ten Hag dat hij eraan vasthoudt.
Voor de rest: ben met je eens dat de 22 mio voor Haller beter besteed hadden kunnen worden. Een snelle cv en een creatieve middenvelder bijvoorbeeld. Aan de andere kant: hij kan ons ook het kampioenschap bezorgd hebben in de afgelopen 3 wedstrijden. Geen garantie dat het met Huntelaar of Labyad in de spits ook was gelukt. Of met Tadic in de spits en Promes op links.
Je kan twisten of Martinez niet als 6 moet spelen zodat Klaassen en Gravenberch meer in hun kracht kunnen spelen. Geeft misschien meer zekerheid, maar tegen Liverpool speelden we twee keer in de punt naar achteren en gaven we net zoveel kansen weg. Bovendien gaat het ten koste van je aanvallende automatismes. Ten Hag speelt sinds zijn komt met twee zessen en wil daar niet aan tornen. Het leidt tot veel afspeelmogelijkheden als we in de aanval zijn en tot risico als we de bal verliezen. Hopelijk wordt dat minder als iedereen terug is. Je kan zeggen het stelt niks voor dat we bovenaan staan, maar PSV heeft ook een goede ploeg net als AZ. En Feyenoord is heel degelijk en moeilijk te verslaan. Dan doen we het toch niet slecht met al onze blessures en inspanningen in de CL.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 17, 2021 10:46 pm

En over het lui zijn van Haller: ik zag hem in de 1e helft continu druk zetten op Senesi en Marsman. Maakte heel veel meters in het druk zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47251
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2021 11:32 pm

Dus..

Kansen weggeven tegen Liverpool met een 6 staat gelijk aan kansen weggeven tegen Twente/Groningen/Feyenoord etc. met twee 6en?

Serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » ma jan 18, 2021 4:29 am

Lionel schreef:Dus..

Kansen weggeven tegen Liverpool met een 6 staat gelijk aan kansen weggeven tegen Twente/Groningen/Feyenoord etc. met twee 6en?

Serieus?
Jij blijft maar volharden in het feit dat Ajax met een 6 minder kansen weg zou geven. Ook vandaag valt geen kans uit de omschakeling. Het is gewoon slecht verdedigen.
Wat het middenveld betreft: een goede Kudus ipv Promes scheelt al een hele hoop. Evenals een fitte Neres. Zijn gewoon hele belangrijke spelers die het verschil maken en waar we geen gelijkwaardige vervangers voor hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Gezond verstand » ma jan 18, 2021 6:50 am

999 schreef:
zo jan 17, 2021 8:53 pm
En dan toch nog bovenaan staan. :smallgrin.gif:
sterker nog, in de eerste 3 wedstrijden na de winterstop loop je 3 punten uit op PSV en 1 op Feyenoord.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Mano » ma jan 18, 2021 8:46 am

Trab schreef:
ma jan 18, 2021 4:29 am
Lionel schreef:Dus..

Kansen weggeven tegen Liverpool met een 6 staat gelijk aan kansen weggeven tegen Twente/Groningen/Feyenoord etc. met twee 6en?

Serieus?
Jij blijft maar volharden in het feit dat Ajax met een 6 minder kansen weg zou geven. Ook vandaag valt geen kans uit de omschakeling. Het is gewoon slecht verdedigen.
Wat het middenveld betreft: een goede Kudus ipv Promes scheelt al een hele hoop. Evenals een fitte Neres. Zijn gewoon hele belangrijke spelers die het verschil maken en waar we geen gelijkwaardige vervangers voor hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het begint niet bij het systeem want dat kan best werken, als je maar de juiste mensen op de juiste plek zet. Eén 6 of twee 6'en
Klaassen controlerend is geen succes. Promes op 10 ook niet. Tadic op de flank kan werken als het team in z'n geheel dicht op elkaar en tegen de 16 van tegenpartij speelt.
Tadic heeft niet de snelheid of loopvermogen om de hele linkerflank te bestrijden met krijt aan zijn schoen.

Daarnaast heb je een paar creatieve jongens die wat kunnen forceren. Blind, tadic, Anthony.
Alleen Blind staat in 't as van het veld en als je hem goed dekt, komt er verder weinig initiatief uit Ajax.

Ik ga niet zeggen dat Haller een domme aankoop is, want voorin op de spits positie was het ook mager. (als Tadic er van de coach niet mag staan)
maar een middenvelder met passend vermogen zou wel lekker zijn geweest.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord, 17-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door wimpey » ma jan 18, 2021 9:05 am

Trab schreef:
ma jan 18, 2021 4:29 am
Jij blijft maar volharden in het feit dat Ajax met een 6 minder kansen weg zou geven. Ook vandaag valt geen kans uit de omschakeling. Het is gewoon slecht verdedigen.
Zo lust ik er nog een paar. De veldbezetting deugt niet. Senesi schoof voor rust een bal zomaar in de voeten van Promes. Die het vervolgens klaarspeelde om over 2 meter Haller niet te bereiken, maar dat terzijde. Dan lijkt het alsof Ajax goed druk zet.

Punt is echter dat er een gigantisch gat valt, zodra een tegenstander in de opbouw de voorste 4 voorbij is. Een rechtstreeks gevolg van tactiek en veldbezetting, de weigering om met een middenveld te spelen.

Met 3 voorin, 2 halven en een 6 heb je alvast 3 linies i.p.v. 2 waar de tegenstander in de opbouw doorheen moet. En je maakt het jezelf in de opbouw ook makkelijker. Want wat voegen m.n. Klaassen maar ook Gravenberch opbouwend toe? :confused.gif: Dat moet helemaal hun rol niet zijn, die moeten hoger op het veld staan.

Er klopt geen klote van, maar als ik Ten Hag na afloop hoor, waren we heer en meester. :excited.gif: Dat is een matig trainertje, hoor. 2018/19 was niet zijn verdienste, dat moge inmiddels duidelijk zijn. Het verval daarna is wel versneld door zijn en Overmars' inbreng.

Plaats reactie