Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Trab » zo dec 13, 2020 9:34 am

Mr. Ajax schreef:
Zeux schreef:
za dec 12, 2020 10:00 pm
Laatste seizoen Huntelaar, zegt ie net.

Denkt er al een maandje over na.

Zou inderdaad niet verrassend moeten zijn, maar ik merk dat ik er toch niet helemaal klaar voor was/ben. Topgast en toch ook wel een echte Ajacied. Met zijn fitheid en gedrevenheid ook wel een voorbeeld voor de jongere gasten. Ik ga hem wel missen.
Ik vind de manier waarop wel bijzonder. Zo ff tussen neus en lippen door. Ten Hag die van niks wist. Normaal bespreek je zoiets toch eerst met de staf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Lionel » zo dec 13, 2020 9:38 am

“Ten Hag ligt slecht in de groep”

“KJH boos op ETH”

“KJH praat niet met ETH”

Wanneer kunnen we deze verwachten? Maandag al? Of pas donderdag?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Trab » zo dec 13, 2020 9:52 am

Lionel schreef:“Ten Hag ligt slecht in de groep”

“KJH boos op ETH”

“KJH praat niet met ETH”

Wanneer kunnen we deze verwachten? Maandag al? Of pas donderdag?
Zover wil ik niet gaan, maar ik denk dat na het verkiezen van Brobbey boven hem tegen Atalanta er toch iets geknapt is bij hem. Dit komt te plotseling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door 999 » zo dec 13, 2020 11:12 am

Voetbaldier van Ajax (37) zet na seizoen punt achter carrière

Huntelaar: ’Als het aan mijn kinderen ligt, stop ik nooit’

Door MIKE VERWEIJ

Updated 2 uur geleden
3 uur geleden in VOETBAL

AMSTERDAM - Die ene zin van Klaas-Jan Huntelaar – kort nadat hij na Ajax-PEC Zwolle (4-0) had aangegeven aan zijn laatste seizoen als voetballer bezig te zijn – was een voltreffer, zoals hij er in zijn hele carrière 402 maakte. De 37-jarige spits, die kampioen werd met Ajax, de halve finale van de Champions League speelde, in de zilveren WK-selectie van 2010 zat, Real Madrid en AC Milan als werkgever had en een held werd bij Schalke 04, werd naar zijn mooiste herinnering gevraagd. „Het was voor mij één groot hoogtepunt, omdat ik het een groot plezier vond om op het veld te staan.”

Huntelaar is het voorbeeld van een voetballiefhebber. Geef hem een bal en hij is gelukkig. Maar aan alles komt een eind. „Al jong ben ik in het voetbal gerold. Op mijn vijfde ben ik gaan voetballen, als tienjarige kwam ik bij De Graafschap en daarna ben ik me blijven ontwikkelen. Nu ik stop met voetballen, is mijn jeugd voorbij”, klonk het haast poëtisch.

Toch hield hij in de perszaal van de Johan Cruijff ArenA de deur om tóch door te gaan op een kiertje. „Voetballen is het leukste dat er is, dus denk je wel: zal ik dan tóch nog een jaartje… Je kunt immers maar één keer stoppen”, zei de voorbeeldprof die tegen de Zwollenaren na zeven minuten de ban brak en zijn 150e doelpunt in de Eredivisie aantekende.

Drie zoons

Als het aan zijn drie zoons Seb (11), Axel (9), Jim (3) en dochter Puck (7) ligt, is er overigens geen discussie en verlengt Huntelaar zijn contract bij Ajax opnieuw met één jaar. „Ik heb ze een paar keer gezegd dat ik eraan dacht om te stoppen, maar dan zeiden zij: nee, je moét doorgaan, verder voetballen. Als het aan hen ligt, stop ik nooit.”

Weinig klachten

Toch lijkt de knoop definitief doorgehakt, waarbij zijn geringe speeltijd dit seizoen niét de doorslag gaf. „Ik vind het heel leuk om elke dag op het trainingsveld te staan, te spelen en wist wat dit seizoen bij Ajax mijn rol zou worden. Nu heb ik door een aantal blessures in de selectie weer negentig minuten gespeeld, maar normaal gesproken is dat niet zo vaak het geval. Ik ben 37, word in augustus 38 en begin de trainingen af en toe weleens te voelen. Op een gegeven moment is het wel een keer mooi geweest. Ik heb mijn lichaam goed uitgeput en denk dat dit gewoon een mooi moment is.”

Al kan hij het – ook getuige het treffen met PEC Zwolle – lichamelijk nog goed bolwerken. „Op zich voel ik me aardig. Er zit weleens een spiertje in mijn rug dwars, of noem maar op. Ik ben niet meer de jongste, maar gek genoeg voel ik me geen 37. Fysiek heb ik weinig echte klachten gehad. Al merk ik nu wel dat ik geen 18 meer ben.”

Toekomst

Hoe zijn toekomst eruitziet, weet Huntelaar nog niet. „Ik ga wel mijn trainerspapieren halen, maar weet niet of ik dat gelijk zal doen. Hoewel ik het er met Marc Overmars wel geregeld over heb gehad, heb ik op dit moment nog niet echt een plan. Ik kan meelopen, verschillende dingen binnen de club bekijken en dat vindt op een gegeven moment wel zijn weg. De deur van de club staat zeker open om hier werkzaam te blijven.”
De T.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Iniesta » zo dec 13, 2020 12:20 pm

Het was toch vanaf begin duidelijk dat de ontwikkeling Brobbey en traore voorrang had?
Zo plotseling komt het nu ook weer niet, zou opmerkelijker zijn als hij nog een jaar doorgaat. Toonde gisteren behalve zijn goal ook gewoon duidelijk aan dat het voorbij is. Mooi om te zien die gretigheid, maar komt qua kracht nu echt heel veel tekort

Wat Brobbey in de eerste helft bracht als fysiek aanspeelpunt, had KJ nooit kunnen brengen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Marillion » zo dec 13, 2020 12:26 pm

Ook niet in zijn beste jaren overigens. Huntelaar is natuurlijk altijd vooral een spits geweest die jaagde op doelpunten en geen bovengemiddeld aanspeelpunt.

Brobbey heeft daar het fysiek voor en weet het te gebruiken. Daar is hij ook wat beter in dan Traore.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Iniesta » zo dec 13, 2020 1:20 pm

Ja, bij Traore ben ik redelijk overtuigd dat ie een prima middenmotor spits in Engeland kan worden, maar nooit veel meer
Brobbey heeft iets extra s , wat minimaal nieuwsgierig maakt naar waar z’n top kan liggen. Hij maakte zelf een vergelijk met Lukaku, zou mooi zijn als hij soortgelijk top kan bereiken

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Trab » zo dec 13, 2020 1:54 pm

Iniesta schreef:Het was toch vanaf begin duidelijk dat de ontwikkeling Brobbey en traore voorrang had?
Zo plotseling komt het nu ook weer niet, zou opmerkelijker zijn als hij nog een jaar doorgaat. Toonde gisteren behalve zijn goal ook gewoon duidelijk aan dat het voorbij is. Mooi om te zien die gretigheid, maar komt qua kracht nu echt heel veel tekort

Wat Brobbey in de eerste helft bracht als fysiek aanspeelpunt, had KJ nooit kunnen brengen
Dat is ook zo, maar het feit dat hij het tussen neus en lippen door zegt en ten Hag nergens vanaf wist duid op een impulsieve actie. Misschien had hij verwacht 3e keus te zijn achter Tadic en Traore en tegen Twente en Atalanta te mogen spelen. Dat de keus in die wedstrijden op de onervaren Brobbey viel zal hij niet leuk gevonden hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Gezond verstand » zo dec 13, 2020 3:00 pm

vanwege het tijdsverschil alleen de samenvatting gezien maar daarin viel Schuurs eerst negatief op door een grote kans voor Zwolle in te luiden, maar daarna positief op door te buffelen en als een kerel de duels in te gaan. Promes leek op basis van de samenvatting ook weer de goede kant op te gaan, al was hij nog niet zo messcherp als eind juli.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Trab » zo dec 13, 2020 3:07 pm

Gezond verstand schreef:vanwege het tijdsverschil alleen de samenvatting gezien maar daarin viel Schuurs eerst negatief op door een grote kans voor Zwolle in te luiden, maar daarna positief op door te buffelen en als een kerel de duels in te gaan. Promes leek op basis van de samenvatting ook weer de goede kant op te gaan, al was hij nog niet zo messcherp als eind juli.
Messcherp :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Mano » zo dec 13, 2020 5:32 pm

Tegen atalanta heb je amper een kans en tegen pec is het voor de rust al beslist en liet je ook nog kansen liggen.

Het verschil tussen CL en eredivisie is te groot
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Lionel » zo dec 13, 2020 5:39 pm

De opstelling en tactiek die in de Eredivisie werkt, werkt niet tegen iets betere ploegen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Cruijff » zo dec 13, 2020 5:51 pm

Mano schreef:
zo dec 13, 2020 5:32 pm
Tegen atalanta heb je amper een kans en tegen pec is het voor de rust al beslist en liet je ook nog kansen liggen.

Het verschil tussen CL en eredivisie is te groot
Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 5:39 pm
De opstelling en tactiek die in de Eredivisie werkt, werkt niet tegen iets betere ploegen.

En toch kun je dat niet één op één in elke wedstrijd zo duidelijk stellen.
Atalanta heeft in de 180 minuten dat het tegen Ajax speelde beduidend zwakker gespeeld dan bijvoorbeeld Twente deed een week geleden.

Ajax ging, ook zonder druk, moeiteloos ballen bij de tegenstander inleveren en gleed als het ware mee naar beneden in het matige niveau.

De ene week in de CL speelt Atalanta Midtylland compleet aan puin, in Bergamo verliezen ze op een haar na een thuiswedstrijd van diezelfde ploeg.
Zelfde met hun 0-5 thuisnederlaag tegen Liverpool en 1 speelronde later een verdiende zege op Anfield.

Gewoonweg is de stelregel: de ene dag is totaal de andere dag niet, en één klein detail, of bijvoorbeeld een akelige blessure van een Kudus kan de plannen direct gigantisch in de war sturen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Cruijff » zo dec 13, 2020 5:53 pm

Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 5:39 pm
De opstelling en tactiek die in de Eredivisie werkt, werkt niet tegen iets betere ploegen.

Grotendeels een correcte stelling, mag wat mij betreft nog een kleine toevoeging bij.
De wissels die Ten Hag uit de hoge hoed haalt werken niet. Werken nooit. Bij Atalanta uit of thuis werken ze niet, als je alleen nog de laatste 2 minuten tegen de Spurs door moet komen werkt het niet. Als een stormram tegen FC Liverpool, FC Groningen of FC Twente nog een nederlaag moet komen afwenden ook dan is the success rate doorgaans letterlijk nul.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Lionel » zo dec 13, 2020 6:28 pm

De alles of niet opstelling kan tegen mindere ploegen. Die straffen de ruimtes niet af, zorgen er niet voor dat Blind hoeft te verdedigen etc.

Ten Hag en een aantal hier vonden bepaalde wedstrijden geweldig. Maar we speelden tegen Emmen, Utrecht en dat soort ploegen.

Hoewel we tegen Liverpool en ook tegen Atalanta meer verdienden verbaasd het mij niks dat we eruit liggen.

Het is nu teveel toeval. Geen duurzaam plan. Idealiter bouw je aan een opstelling en tactiek en kan je hooguit wat accenten verleggen tegen betere/mindere teams.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Cruijff » zo dec 13, 2020 7:17 pm

Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 6:28 pm
Hoewel we tegen Liverpool en ook tegen Atalanta meer verdienden verbaasd het mij niks dat we eruit liggen.
Jup. Hier ben ik het wel mee eens.
Hoewel Ajax in plaats van 7 punten ook 11, 12 of 13 punten had kunnen hebben, hebben we de uitschakeling over onszelf heen geroepen.
Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 6:28 pm
Ten Hag en een aantal hier vonden bepaalde wedstrijden geweldig. Maar we speelden tegen Emmen, Utrecht en dat soort ploegen.
We hebben ook tegen oa Bayern, Juventus, Real Madrid, Chelsea en Valencia gespeeld.
Een aantal ploegen wist niet wat ze overkwam. Het overkomt Juventus in de eigen competitie nooit dat ze zo worden aangepakt als Ajax in april 2019 deed. April 2019, tja, het lijkt helaas alweer heel erg lang geleden.
Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 6:28 pm
De alles of niet opstelling kan tegen mindere ploegen. Die straffen de ruimtes niet af, zorgen er niet voor dat Blind hoeft te verdedigen etc.
Jij (en o.a. ook Mr. Ajax) vond Liverpool thuis het toppunt van lafheid, ik had vooral in Liverpool iets meer lef willen zien. Labyad in de spits en Tadic op 10 (of desnoods andersom) was voor mij te billijken geweest. Nu speelde vanuit het vol-le-di-ge niets opeens Alvarez weer.
Daardoor stond je verder naar achter, ging alles langzamer en toch was je voor rust de bovenliggende partij. Ik miste juist in die wedstrijd letterlijk een Labyad die hoe overbodig iedereen hem ook mag vinden wel de gevaarlijke momenten in de zestien weet te herkennen en die veel snellere voeten dan Alvarez heeft.

De laatste maanden lijken alle probeersels die Ten Hag er op loslaat gewoon te mislukken. :blush.gif: Als Ajax ondertussen van Emmen en van PEC Zwolle wint is dat dan natuurlijk geen geslaagde test. Ook met Anky van Grunsven of met Fred van Leer als hoofdcoach versla je Emmen en PEC Zwolle.

Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 6:28 pm
Het is nu teveel toeval. Geen duurzaam plan. Idealiter bouw je aan een opstelling en tactiek en kan je hooguit wat accenten verleggen tegen betere/mindere teams.
Hij heeft een hele corona break plus een voorbereiding plus daarna nog maandenlang gebouwd aan een ploeg met Labyad als centrumspits.
Zelf noemde Eth de uitkomst van die perioden "een geweldig grote progressie"

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door wimpey » zo dec 13, 2020 7:29 pm

Lionel schreef:
zo dec 13, 2020 5:39 pm
De opstelling en tactiek die in de Eredivisie werkt, werkt niet tegen iets betere ploegen.
Precies. Die betere ploegen hebben wel een middenveld.

Ten Hag blijft maar vasthouden aan een tactiek die er voor Frenkie was. Met deze selectie moet je 4-3-3 spelen.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Lionel » zo dec 13, 2020 8:36 pm

Tegen Liverpool-thuis snapte ik de tactiek op papier. Uitvallen van Kudus gooide roet in het eten en Liverpool is wereldtop. Aanpassen tegen die ploeg is niet gek. Bovendien is Blind op het middenveld posteren niet heel erg laf.

Maar Atalanta is een ploeg met 8 kneuzen. Miedsjeland zijn er 11.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door wimpey » zo dec 13, 2020 8:58 pm

Ik zag Klaassen gister weer knoeien. Het is voor hem te druk in de as. Gravenberch met z’n schot en die grote passen moet ook als ‘half’ spelen. Hij won kopduels van Zapata. Hij moet veel dichter bij doel tegenstander spelen.

Ajax heeft vooral een 6 nodig, iemand die het spel vorm kan geven.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Trab » zo dec 13, 2020 9:11 pm

wimpey schreef:Ik zag Klaassen gister weer knoeien. Het is voor hem te druk in de as. Gravenberch met z’n schot en die grote passen moet ook als ‘half’ spelen. Hij won kopduels van Zapata. Hij moet veel dichter bij doel tegenstander spelen.

Ajax heeft vooral een 6 nodig, iemand die het spel vorm kan geven.
Misschien kan Kudus die rol invullen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 14, 2020 12:48 am

Trab schreef:
zo dec 13, 2020 9:11 pm
wimpey schreef:Ik zag Klaassen gister weer knoeien. Het is voor hem te druk in de as. Gravenberch met z’n schot en die grote passen moet ook als ‘half’ spelen. Hij won kopduels van Zapata. Hij moet veel dichter bij doel tegenstander spelen.

Ajax heeft vooral een 6 nodig, iemand die het spel vorm kan geven.
Misschien kan Kudus die rol invullen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vind Kudus toch echt meer een 10 dan een 6. In Denemarken heeft hij ook voornamelijk op de aanvallende posities gespeeld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Marillion » ma dec 14, 2020 10:52 am

Van Kudus hebben we natuurlijk nog niet zo'n heel goed beeld. Wel dat hij een zeer getalenteerde speler is maar waar hij nu uiteindelijk het beste tot zijn recht komt weet ik niet. Zou hij niet zowel centraal met de punt naar achteren als naar voren kunnen spelen?

Ik zie Gravenberch en Klaassen graag op de flanken en dan Kudus centraal. Afhankelijk van de tegenstander en de situatie zou hij dan wat meer naar voren of naar achteren kunnen staan.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door wimpey » ma dec 14, 2020 11:00 am

Marillion schreef:
ma dec 14, 2020 10:52 am
Ik zie Gravenberch en Klaassen graag op de flanken en dan Kudus centraal. Afhankelijk van de tegenstander en de situatie zou hij dan wat meer naar voren of naar achteren kunnen staan.
Juist :biggthumpup.gif:

Maar wel een echte 6 halen. Na Schöne en FdJ hebben verdedigers en halfspelers het daar mogen proberen. Met alle gevolgen van dien.

Kudus kan na dit seizoen op linkshalf. Gravenberch lijkt me na dit seizoen helaas al exit.

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 14, 2020 3:55 pm

Marillion schreef:
ma dec 14, 2020 10:52 am
Van Kudus hebben we natuurlijk nog niet zo'n heel goed beeld. Wel dat hij een zeer getalenteerde speler is maar waar hij nu uiteindelijk het beste tot zijn recht komt weet ik niet. Zou hij niet zowel centraal met de punt naar achteren als naar voren kunnen spelen?

Ik zie Gravenberch en Klaassen graag op de flanken en dan Kudus centraal. Afhankelijk van de tegenstander en de situatie zou hij dan wat meer naar voren of naar achteren kunnen staan.
Het zou kunnen dat ie ook op 6 blijkt te kunnen renderen straks, maar feitelijk gezien heeft ie daar nog nooit gespeeld behalve die anderhalve wedstrijd bij ons. En toen was het voor hem wel wennen en zoeken (gaf ie allemaal ook zelf aan).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 12-12-2020 20.00 uur

Bericht door Lionel » ma dec 14, 2020 3:56 pm

Maar wat was hij goed!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie