FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door 999 » zo nov 08, 2020 9:42 pm

wimpey schreef:
zo nov 08, 2020 9:34 pm
Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 7:50 pm
Ik, en nog een aantal anderen met mij, klaagden omdat het niet goed was. Niet dat het niet makkelijk was.
Utrecht zelden zo matig en tam gezien tegen Ajax.
Ja AJAX had er goed de controle op ...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Lionel » zo nov 08, 2020 10:11 pm

Zeux schreef:
zo nov 08, 2020 8:16 pm
Jöhnk schreef:
zo nov 08, 2020 7:47 pm
Met goed voetbal haal je uiteindelijk meer punten dan met slecht voetbal.
Frank de Boer heeft bewezen dat die stelling niet opgaat.
Juist niet, Frank de Boer was de kampioen van de armoede en door het slechte voetbal speelden we niks klaar in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Lionel » zo nov 08, 2020 10:11 pm

wimpey schreef:
zo nov 08, 2020 9:34 pm
Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 7:50 pm
Ik, en nog een aantal anderen met mij, klaagden omdat het niet goed was. Niet dat het niet makkelijk was.
Utrecht zelden zo matig en tam gezien tegen Ajax.
Die hebben het publiek niet. Daarnaast de trainer weg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door zeux » zo nov 08, 2020 10:21 pm

Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 10:11 pm
Zeux schreef:
zo nov 08, 2020 8:16 pm
Jöhnk schreef:
zo nov 08, 2020 7:47 pm
Met goed voetbal haal je uiteindelijk meer punten dan met slecht voetbal.
Frank de Boer heeft bewezen dat die stelling niet opgaat.
Juist niet, Frank de Boer was de kampioen van de armoede en door het slechte voetbal speelden we niks klaar in Europa.
4x kampioen, waarvan zeker de laatste twee seizoenen niet om aan te zien waren. Wel de punten, maar waardeloos spel
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 09, 2020 7:43 am

Nauwelijks de punten; Franks’ prestatie was knap, maar hij had de ongelofelijke mazzel dat ook de concurrentie had besloten beroerd te voetballen en opzichtig te falen. 73, 76, 76, 71. Dat is het aantal punten dat we behaalden in de rkampioensjaren. Bizar laag. Daar werd en wordt je normaliter never nooit kampioen mee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door 999 » ma nov 09, 2020 8:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma nov 09, 2020 7:43 am
Nauwelijks de punten; Franks’ prestatie was knap, maar hij had de ongelofelijke mazzel dat ook de concurrentie had besloten beroerd te voetballen en opzichtig te falen. 73, 76, 76, 71. Dat is het aantal punten dat we behaalden in de rkampioensjaren. Bizar laag. Daar werd en wordt je normaliter never nooit kampioen mee.
4x kampioen, bijna 5 en dat ligt dan weer aan de concurrentie .. :aai.gif: . maar het zal wel .. prachtig dit .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door peter » ma nov 09, 2020 9:38 am

Past hier niet helemaal, maar de tijden van Frank de Boer waren natuurlijk ook anders he. Waar Ten Hag het voorrecht heeft om te werken met Tadic en Antony kreeg Frank de Boer Sana en Hoesen als aankopen. Ik snap dat we graag lopen te zeiken op Frank de Boer en dat er voldoende op zijn capaciteiten is aan te merken, maar qua materiaal en aankoopbeleid is hij niet bepaald verwend. En dat is een understatement van jewelste. Oftewel, die kampioenschappen waren gewoon op waarde en moet je niet gaan vergelijken.

Terug naar de wedstrijd. Op papier heeft Utrecht een vrij aardige selectie met Ramselaar, Maher, Mahi, Kerk, Gustafson. Het is bijna knap dat er zo weinig automatismes in dat elftal zitten. Het is echt van een hoog toevalsgehalte, zeg. Die vd Brom heeft er vrij weinig van gebakken als je het mij vraagt.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 09, 2020 1:12 pm

999 schreef:
ma nov 09, 2020 8:56 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma nov 09, 2020 7:43 am
Nauwelijks de punten; Franks’ prestatie was knap, maar hij had de ongelofelijke mazzel dat ook de concurrentie had besloten beroerd te voetballen en opzichtig te falen. 73, 76, 76, 71. Dat is het aantal punten dat we behaalden in de rkampioensjaren. Bizar laag. Daar werd en wordt je normaliter never nooit kampioen mee.
4x kampioen, bijna 5 en dat ligt dan weer aan de concurrentie .. :aai.gif: . maar het zal wel .. prachtig dit .. :smallgrin.gif:
Dat is toch gewoon een feit? Met zulke puntenaantallen word je in de regel geen kampioen. Kom je niet eens in de buurt.

Zeux schreef:
zo nov 08, 2020 8:16 pm
Jöhnk schreef:
zo nov 08, 2020 7:47 pm
Met goed voetbal haal je uiteindelijk meer punten dan met slecht voetbal.
Frank de Boer heeft bewezen dat die stelling niet opgaat.
Juist niet, Frank de Boer was de kampioen van de armoede en door het slechte voetbal speelden we niks klaar in Europa.
[/quote]

4x kampioen, waarvan zeker de laatste twee seizoenen niet om aan te zien waren. Wel de punten, maar waardeloos spel
[/quote]

Maar met goed voetbal had ie toch meer punten gehaald? De Boer heeft helemaal niet bewezen dat die stelling niet opgaat. Dat is feitelijk onjuist.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Yopii » ma nov 09, 2020 2:16 pm

Peter schreef:
ma nov 09, 2020 9:38 am
Past hier niet helemaal, maar de tijden van Frank de Boer waren natuurlijk ook anders he. Waar Ten Hag het voorrecht heeft om te werken met Tadic en Antony kreeg Frank de Boer Sana en Hoesen als aankopen.
Toch gaf Ajax meer geld uit dan de andere clubs in Nederland. Op het moment dat je 'toppers' haalt als Sigthorsson en Vuur en Passie, heb je weinig aan je cash.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door 999 » ma nov 09, 2020 3:01 pm

Mr. Ajax schreef:
ma nov 09, 2020 1:12 pm


Dat is toch gewoon een feit? Met zulke puntenaantallen word je in de regel geen kampioen. Kom je niet eens in de buurt.
Waarom niet ?.Als iedereen aan elkaar gewaagd is ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Jöhnk » ma nov 09, 2020 3:07 pm

Frank de Boer haalde gemiddeld ongeveer even veel punten als Keizer en een stuk minder dan Bosz en Ten Hag. QED.

Natuurlijk hangt het samen met de kwaliteit van de spelers. Zoals de kwaliteit van het voetbal, waar ik het over had, ook samenhangt met de kwaliteit van de spelers.

Wat ik zei was echt niet controversieel. Het verbaast me eigenlijk dat er zo’n discussie over ontstaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door 999 » ma nov 09, 2020 3:55 pm

WANDELING IN HET PARK
Zelden beleefde Ajax zó’n makkelijke middag in Utrecht (0-3): ’Duel lekker uitgespeeld’

UTRECHT In een vol stadion Galgenwaard spookt het tijdens FC Utrecht-Ajax. Maar haal de fanatieke supporters van de thuisclub weg en een van de lastigste uitwedstrijden van het seizoen wordt voor de Amsterdammers opeens – zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen – like a walk in the park, een eitje. Zelden beleefde Ajax in Utrecht zó’n makkelijke middag: 0-3.

„FC Utrecht kwam nooit in zijn tweede adem”, constateerde Ryan Gravenberch tevreden. „In de tweede helft merkte je dat de vermoeidheid toesloeg. Normaal zou het publiek ze tot het uiterste pushen, maar nu was het na de 0-2 wel klaar.”

Toch was het te goedkoop om de eenvoudige Ajax-zege alleen te verklaren door de lege tribunes. Met Zakaria Labyad als verrassende en sterk spelende nummer tien en aan de hand van Davy Klaassen, opnieuw een klasse apart, had het elftal van Erik ten Hag eigenlijk negentig minuten lang de controle. Al ontsnapten de gasten in de eerste helft bij de momenten met Simon Gustafson, Mark van der Maarel en Gyrano Kerk, waarop FC Utrecht wel had kunnen ’prikken’. Daar stond een levensgrote kans van Dusan Tadic tegenover (onderkant lat).

In het tweede bedrijf had Ajax mede door het solide spel van Perr Schuurs en Daley Blind niets meer van de Utrechters te vrezen en was het wachten op de 0-1. Dat die – na een prachtige pass van Tadic, een voorzet van David Neres en het verlengen van Labyad – op naam kwam van Klaassen, was geen toeval. „Hij blijft maar rennen en heeft het vermogen om altijd maar gevaarlijk op te duiken voor het doel”, zei jeugdinternational Gravenberch, die zijn voordeel doet met de komst van de routinier. „Het helpt echt dat Davy naast me staat. Hij heeft veel ervaring en coacht me de hele wedstrijd door. Communicatie is ontzettend belangrijk.”

In de schaduw van de miljoenenaankoop tikt Gravenberch ook veelvuldig een bijzonder hoog niveau aan. De speler van Jong Oranje is onomstreden. „Voordat ik mijn contract verlengde (tot de zomer van 2023, red.), heb ik de trainer gevraagd welke plannen hij met me had. Marc Overmars en hij hebben geschetst hoe het zou gaan. En dat was eigenlijk precies hoe het nu loopt. Ik ben blij dat het is uitgekomen. Het gaat steeds beter. Vorig seizoen was het allemaal een beetje wankel, maar ik word steeds vaster aan de bal. Natuurlijk kunnen er ook nog dingen beter. Daar werk ik hard aan.”

Mede door veel met Klaassen over de wetten van het topvoetbal te praten. „Wat meer scoren, is ook een van mijn doelen. Al mag Davy wat vaker naar voren en moet ik soms in de achteruit”, aldus Gravenberch, die merkt dat hij stappen maakt. „Vorig jaar leed ik soms dom balverlies en stond ik verdedigend niet altijd goed gepositioneerd. Dat gaat dit seizoen al veel beter.”

Hoewel de duels in de Eredivisie, de Champions League en met Jong Oranje elkaar in razend tempo opvolgen en Gravenberch nog altijd maar achttien jaar oud is, houdt de atleet zich eenvoudig staande. „Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen last van kleine pijntjes. Ik voel me fit. In de slotfase van de wedstrijd tegen Midtjylland had ik de adem om door te gaan.”

En ook in stadion Galgenwaard maakte Gravenberch de negentig minuten vol. Al was dat minder spannend dan dinsdag in Jutland. „Die 0-2 van Dusan uit een strafschop viel op een goed moment, vlak na de 0-1. Daardoor konden we de wedstrijd lekker uitspelen.”

Invaller Quincy Promes scoorde in blessuretijd de 0-3 en gaf de zege nog meer glans. „Een mooie uitslag”, straalde Gravenberch.

FC Utrecht - Ajax 0-3 (0-0). 62. Klaassen 0-1, 71. Tadic 0-2 (strafschop), 90+1. Promes 0-3. Scheidsrechter: Kuipers. Gele kaart: Tadic (Ajax).


Ten Hag: ’Labyad onredelijk benadeeld’
Zakaria Labyad namens Ajax in actie tegen zijn oude club FC Utrecht. ,,Hij speelde uitstekend.”

FOTO BSR AGENCY

door Mike Verweij

UTRECHT Na de ruime zege op zijn oude club FC Utrecht (0-3) was Ajax-trainer Erik ten Hag lovend over Zakaria Labyad. „Hij heeft een heel belangrijke rol gespeeld”, doelde de coach van Ajax onder meer op de aanleiding tot de 0-1 van Davy Klaassen en het druk zetten van de nummer tien. „Zakaria speelde een uitstekende wedstrijd.”

Voor de tevreden trainer was het een abc’tje om Labyad tegen FC Utrecht weer het vertrouwen te geven. „Omdat hij rendement heeft. Dat heeft hij het hele seizoen al en ook in de voorbereiding laten zien.”

De toenmalige spits raakte zijn basisplaats kwijt na de nederlaag in speelronde vier bij FC Groningen. „Dat was een zwakke wedstrijd, van het hele team. Zakaria had in dat duel ook geen rendement, maar nadat hij vervolgens uit het elftal ging, heeft hij zijn koppie niet laten hangen, weerbaarheid getoond. Door goed te trainen heeft hij deze kans verdiend.”

Sterker nog, Ten Hag worstelde met het feit dat hij Labyad eerder had moeten slachtofferen. „Als mens was het moeilijk om hem eruit te halen, want het was onredelijk hoe hij werd benadeeld. Door rode kaarten (tegen Sparta en Vitesse, red.) moest hij twee keer worden gewisseld. En de vierde wedstrijd – tegen FC Groningen – had het hele team een off-day. Maar in de top is het niet altijd rechtvaardig.”
De T.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 08-11-2020

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2020 6:37 pm

Jöhnk schreef:
ma nov 09, 2020 3:07 pm
Frank de Boer haalde gemiddeld ongeveer even veel punten als Keizer en een stuk minder dan Bosz en Ten Hag. QED.

Natuurlijk hangt het samen met de kwaliteit van de spelers. Zoals de kwaliteit van het voetbal, waar ik het over had, ook samenhangt met de kwaliteit van de spelers.

Wat ik zei was echt niet controversieel. Het verbaast me eigenlijk dat er zo’n discussie over ontstaat.
+ 1
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie