AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door peter » do okt 22, 2020 9:11 am

elliquido schreef:
do okt 22, 2020 9:06 am
Peter schreef:
do okt 22, 2020 8:46 am
elliquido schreef:
do okt 22, 2020 8:38 am
als ik ten hag iets wil aanrekenen, dan is het de gedwongen wissel kudus voor promes. ieder ander was beter geweest
OK roept u maar. Traoré in de spits? Huntelaar? Ekkelenkamp?

Als er iets logisch was, dan was het die wissel wel. Promes, Tadic, Neres is de meest logische aanval die je kan formeren. Dat Promes een bal tegen de keeper aan schiet maat nog niet dat het een veel beter idee was om Huntelaar in de spits neer te gooien.
Wat heeft promes goed gedaan deze wedstrijd. Echt niets. Bij die lob van tadic kwam de redding van fabinio terecht op de rand 16 bij promes. het lijkt of iedereen door het moment die actie niet meer herrinnert, maar als je ziet wat promes dan doet met op zich een grote mogelijkheid op schieten of het strafschopgebied indribbelen... vreselijk.
Dus jij zou Traoré brengen? En Tadic als linksbuiten houden?

Ik snap dat hij onwennig inviel (weinig vertrouwen ook), maar qua spelbeeld werd het wel weer wat beter. Met Traoré als boomstammetje tegen Gomez hadden we nooit een kans gehad. En Huntelaar is een standbeeld. Daar heb je niets aan met snel flitsend aanvalsspel. Die loopt tegenwoordig de 100 meter in 30 seconden. Ik ben er vrij zeker van dat we met Promes tot beter aanvalsspel kwamen dan dat we zouden zijn gekomen met een Huntelaar vanaf minuutje 9. Dat kán namelijk echt niet (meer).

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door zeux » do okt 22, 2020 9:15 am

We missen een echte killer-spits.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » do okt 22, 2020 9:18 am

De Dominee schreef:
do okt 22, 2020 9:02 am
Iedereen die zegt dat Ten Hag zijn tactiek gisteren op orde had heeft zeker niet gezien dat zijn idiote plan na 8 minuten de prullenbak in ging, waarna hij EINDELIJK moest spelen zoals iedereen al maanden zegt dat hij moet spelen? Dat Ajax gisteren redelijk voor de dag kwam was niet dankzij Ten Hag, maar ondanks.
Maar ik denk wel dat we met Kudus beter voor de dag waren gekomen. Die gast is zo goed he.. Is er al wat nieuws?

Ten Hag had er namelijk ook voor kunnen kiezen om Alvarez of Labyad op te stellen. Deed hij ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door LucaS » do okt 22, 2020 9:18 am

Cruijff schreef:
do okt 22, 2020 8:54 am
@ Lionel: Lucas zijn stelling was "in Europa".
LucaS schreef:
do okt 22, 2020 7:37 am
Ajax wint niet vaak thuis in Europa

Bedankt om weer over Spurs te beginnen. Is dat nodig? :blush.gif:
Een wedstrijd waarin je een 2-0 voorsprong neemt kun (moet!!) je winnen.

Juve thuis 1-1, Real een geflatteerde 1-2 nederlaag moet kunnen met nog een return achter de hand waarin je het ruimschoots goed maakt, toch?
Natuurlijk is het genuanceerder, maar dat Ajax in de CL uit vaak sterker voor de dag komt dan thuis vind ik wel opvallend.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Marillion » do okt 22, 2020 9:20 am

Yopii schreef:
do okt 22, 2020 9:05 am
...
Promes is gewoon niet zo goed. Vorig jaar scoorde hij dankzij Ziyech.
...
Dan doe je hem echt wat te kort. Promes kan een uitstekend onderdeel zijn van een snel combinerende aanval wanneer alle spelers op de juiste positie staan. Zie bijvoorbeeld zijn kans zoals ik al aangaf. Die zet hij zelf op samen met Neres. Ook met Tadic kan hij snel combineren.

Hem op 10 zetten was een fout want daar mis hij de kwaliteiten voor. Vanaf links vind ik hem absoluut Ajax waardig. Dat combinatiespel is er alleen compleet uitgehaald omdat we maanden naar een kansloze fantasie opstelling hebben zitten kijken. Tadic als spil en spelers als Promes, Neres en Antony. Als je die laat combineren met elkaar dan gaat het echt wel lopen. Je zult alleen wel altijd één vd drie buitenspelers moeten passeren.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » do okt 22, 2020 9:21 am

Marillion schreef:
do okt 22, 2020 9:20 am
Yopii schreef:
do okt 22, 2020 9:05 am
...
Promes is gewoon niet zo goed. Vorig jaar scoorde hij dankzij Ziyech.
...
Dan doe je hem echt wat te kort. Promes kan een uitstekend onderdeel zijn van een snel combinerende aanval wanneer alle spelers op de juiste positie staan. Zie bijvoorbeeld zijn kans zoals ik al aangaf. Die zet hij zelf op samen met Neres. Ook met Tadic kan hij snel combineren.

Hem op 10 zetten was een fout want daar mis hij de kwaliteiten voor. Vanaf links vind ik hem absoluut Ajax waardig. Dat combinatiespel is er alleen compleet uitgehaald omdat we maanden naar een kansloze fantasie opstelling hebben zitten kijken. Tadic als spil en spelers als Promes, Neres en Antony. Als je die laat combineren met elkaar dan gaat het echt wel lopen. Je zult alleen wel altijd één vd drie buitenspelers moeten passeren.
Eens. Maar dan is het wel cruciaal dat niet een Traore of Labyad in de spits staat. Als Tadic in de spits staat zou je ze zelfs alle drie op kunnen stellen wat mij betreft. Maar niet als 10 maar als roulerend geheel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » do okt 22, 2020 9:22 am

De Dominee schreef:
do okt 22, 2020 9:02 am
Iedereen die zegt dat Ten Hag zijn tactiek gisteren op orde had heeft zeker niet gezien dat zijn idiote plan na 8 minuten de prullenbak in ging, waarna hij EINDELIJK moest spelen zoals iedereen al maanden zegt dat hij moet spelen? Dat Ajax gisteren redelijk voor de dag kwam was niet dankzij Ten Hag, maar ondanks.
Dat weet je dus niet, dat had je pas kunnen zeggen als Kudus niet geblesseerd zou zijn uitgevallen.Zelfde als dat iemand er vrijwel zeker van is dat met Promes we tot beter aanvalsspel zouden zijn gekomen.

Cruciaal is gewoon dit : De Ligt, de Jong, V.d. Beek , Ziyech. Dat is +- 40 % aan spelers die het verschil zouden kunnen maken.Maar ook nog niet fitte Neres, en Promes die zijn rol nog moet vinden.En dat een blijkbaar zeer getalenteerde speler als Kudus die misschien in deze wedstrijd verschil had kunnen maken uitviel.

Ik schreef dat we eigenlijk de arrogantie van de wissels van Liverpool zouden moeten afstraffen.Ik kan natuurlijk ook zeggen dat nu precies een van de grote verschillen tussen topclub en Cl. winnaar Liverpool is en dit AJAX.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door LucaS » do okt 22, 2020 9:40 am

Ik denk dat Ajax gisteren minder was dan gehoopt, maar zeker ook beter dan verwacht
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » do okt 22, 2020 9:43 am

Traore was een optie
Labyad ook eventuuel op links

Promes is zwaar uit vorm. Een bal aannemen lijkt al moeilijk. Dan maakt het niet uit op welke positie je speelt of gespeeld hebt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » do okt 22, 2020 9:44 am

LucaS schreef:
do okt 22, 2020 9:40 am
Ik denk dat Ajax gisteren minder was dan gehoopt, maar zeker ook beter dan verwacht
Exact
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door De Dominee » do okt 22, 2020 9:44 am

999 schreef:
do okt 22, 2020 9:22 am
De Dominee schreef:
do okt 22, 2020 9:02 am
Iedereen die zegt dat Ten Hag zijn tactiek gisteren op orde had heeft zeker niet gezien dat zijn idiote plan na 8 minuten de prullenbak in ging, waarna hij EINDELIJK moest spelen zoals iedereen al maanden zegt dat hij moet spelen? Dat Ajax gisteren redelijk voor de dag kwam was niet dankzij Ten Hag, maar ondanks.
Dat weet je dus niet, dat had je pas kunnen zeggen als Kudus niet geblesseerd zou zijn uitgevallen.Zelfde als dat iemand er vrijwel zeker van is dat met Promes we tot beter aanvalsspel zouden zijn gekomen.

Cruciaal is gewoon dit : De Ligt, de Jong, V.d. Beek , Ziyech. Dat is +- 40 % aan spelers die het verschil zouden kunnen maken.Maar ook nog niet fitte Neres, en Promes die zijn rol nog moet vinden.En dat een blijkbaar zeer getalenteerde speler als Kudus die misschien in deze wedstrijd verschil had kunnen maken uitviel.

Ik schreef dat we eigenlijk de arrogantie van de wissels van Liverpool zouden moeten afstraffen.Ik kan natuurlijk ook zeggen dat nu precies een van de grote verschillen tussen topclub en Cl. winnaar Liverpool is en dit AJAX.
De eerste 8 minuten klopte er geen reet van. Je zag dat de spelers van Ajax geen idee hadden waar iedereen stond, zeer onwennig. Onrustig spel, bal kwijt.

Nee, dat was geen succes geworden vrees ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » do okt 22, 2020 9:46 am

LucaS schreef:
do okt 22, 2020 9:40 am
Ik denk dat Ajax gisteren minder was dan gehoopt, maar zeker ook beter dan verwacht

Peter zei ook al "in Van Gaal jargon er waren een hoop mogelijkheden op goede mogelijkheden".
Bij een kans op een heel grote kans was soms de pass slordig, soms het veld slecht, vaak verdedigde Liverpool gewoon goed en een paar keer had Ajax gewoon domme pech.

Ajax was inderdaad beter dan veel AT'ers hadden verwacht, maar het kan nog veel beter dan gister.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » do okt 22, 2020 9:50 am

@Dominee: Kudus heeft gewoonweg veel te kort gespeeld om het een fiasco te kunnen noemen.

Beide ploegen begonnen zeer slordig. Klopp ging terecht helemaal uit zijn dak tegen zijn eigen elftal.

Kudus begon met 1 keer balverlies, daarna kwam ie er net in. Had twee goede balveroveringen, maakte een een-twee en begon aan een dribbel en vervolgens was ie al geblesseerd

Yopii
Berichten: 18292
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Yopii » do okt 22, 2020 10:17 am

Het ging wel redelijk, maar de inzet was dan ook om vooral niet weggecounterd te worden.

Volgende ronde halen wordt nu lastig. Ajax moet nu punten pakken (minstens 4) tegen Atalanta.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Gaizka1985 » do okt 22, 2020 10:31 am

Yopii schreef:
do okt 22, 2020 10:17 am
Het ging wel redelijk, maar de inzet was dan ook om vooral niet weggecounterd te worden.

Volgende ronde halen wordt nu lastig. Ajax moet nu punten pakken (minstens 4) tegen Atalanta.
Zou mij niets verbazen als Atalanta 1e wordt in deze poule, die scoren iedere wedstrijd minimaal 3 goals de laatste tijd (verloren alleen afgelopen weekend van Napoli), niet normaal!

Gaat heel pittig worden dinsdag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » do okt 22, 2020 10:43 am

Yopii schreef:
do okt 22, 2020 10:17 am
Het ging wel redelijk, maar de inzet was dan ook om vooral niet weggecounterd te worden.
Nu maak je Ajax veel laffer en angstiger dan het is.
Er is tegen Liverpool ALTIJD de kans om weggecounterd te worden. Zij zijn zo ontzettend goed in de omschakeling, elke seconde van de 97 minuten kunnen ze jou in de omschakeling een dodelijke steek uitdelen.

Maar het plan was juist ballen veroveren, zorgen dat die drie voorin geïsoleerd worden en dan juist hen onder druk zetten. Zelf kansen creëren. Met name voor rust is dat vrij behoorlijk gelukt.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door De Dominee » do okt 22, 2020 11:20 am

Cruijff schreef:
do okt 22, 2020 9:50 am
@Dominee: Kudus heeft gewoonweg veel te kort gespeeld om het een fiasco te kunnen noemen.

Beide ploegen begonnen zeer slordig. Klopp ging terecht helemaal uit zijn dak tegen zijn eigen elftal.

Kudus begon met 1 keer balverlies, daarna kwam ie er net in. Had twee goede balveroveringen, maakte een een-twee en begon aan een dribbel en vervolgens was ie al geblesseerd
Kudus is een geweldenaar. Het systeem werkte niet, dat zag je meteen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Alexander » do okt 22, 2020 11:41 am

Bizar dat er hier nog mensen zijn die vonden dat Ten Hag het goed had neergezet. Wat die allemaal aan het doen is dit jaar mag Joost weten. Zorgelijk ook dat Poulsen, Bogarde en Reiziger niet ingrijpen bij die dramatische wissels.

Hoeveel kansen krijgt Schuurs nog? Die was gisteren toch by far de allerzwakste. Je gunt het die jongen en hij heeft een geweldige pass, maar het blijft een brok onrust.

Mr. Ajax
Berichten: 14465
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » do okt 22, 2020 11:44 am

De Dominee schreef:
do okt 22, 2020 11:20 am
Cruijff schreef:
do okt 22, 2020 9:50 am
@Dominee: Kudus heeft gewoonweg veel te kort gespeeld om het een fiasco te kunnen noemen.

Beide ploegen begonnen zeer slordig. Klopp ging terecht helemaal uit zijn dak tegen zijn eigen elftal.

Kudus begon met 1 keer balverlies, daarna kwam ie er net in. Had twee goede balveroveringen, maakte een een-twee en begon aan een dribbel en vervolgens was ie al geblesseerd
Kudus is een geweldenaar. Het systeem werkte niet, dat zag je meteen.
Ook al had het wel gewerkt - het is toch een stuk kwalijker dat hij dit nu voor het eerst uitprobeert? Waarom moest ie zo nodig maandenlang met Alvarez en Labyad lopen kloten? Met uitzondering van Klaassen heeft ie letterlijk al maanden de beschikking over alle spelers die gisteren meededen. Je had al drie flinke stappen verder kunnen zijn, ware het niet dat Ten Hag zichzelf zo interessant vond en vindt.

Maar nogmaals - het pijnlijkste voor mij is dat je gisteren gewoon een onherkenbaar Europees middenmotertje op het veld zag. Geen lijn in het spel, geen ideeen, geen branie en lef, geen uitgaan van eigen kracht, geen technische superioriteit... Niks. Gewoon een elftalletje dat heel erg zijn best deed om niet van een gehavende Liverpool te verliezen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mano » do okt 22, 2020 12:13 pm

Mr. Ajax schreef:
do okt 22, 2020 11:44 am


Ook al had het wel gewerkt - het is toch een stuk kwalijker dat hij dit nu voor het eerst uitprobeert? Waarom moest ie zo nodig maandenlang met Alvarez en Labyad lopen kloten? Met uitzondering van Klaassen heeft ie letterlijk al maanden de beschikking over alle spelers die gisteren meededen. Je had al drie flinke stappen verder kunnen zijn, ware het niet dat Ten Hag zichzelf zo interessant vond en vindt.

Maar nogmaals - het pijnlijkste voor mij is dat je gisteren gewoon een onherkenbaar Europees middenmotertje op het veld zag. Geen lijn in het spel, geen ideeen, geen branie en lef, geen uitgaan van eigen kracht, geen technische superioriteit... Niks. Gewoon een elftalletje dat heel erg zijn best deed om niet van een gehavende Liverpool te verliezen.
Ben ik het wel mee eens. De vraag is alleen, hoe komt dat?
Ontbreekt branie/lef door onzekerheid (geen vastigheid in team opstelling) of door kwaliteit spelers :confused.gif:

als je 1 middenvelder kwijt bent aan Firmino, dan is afjagen en druk zetten op het middenveld al gods onmogelijk
misschien wel met Kudus op middenveld maar als je dan de bal verovert, staat er voorin niemand.
Denk dat het hele idee een mislukking was.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » do okt 22, 2020 12:15 pm

Ik zag een elftal dat heel volwassen speelde en niet in de counter van Liverpool wilde lopen. Daarnaast hebben ze voldoende kansen gehad in de eerste helft.

- Martinez kopbal
- Tadic niet schieten
- Promes afleggen in plaats van schieten
- Tadic niet schieten maar een lob die van de doellijn wordt gehaald.

Ajax kreeg 0 kansen tegen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de eerste helft slecht was?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door raymon » do okt 22, 2020 12:16 pm

Mr. Ajax schreef:
do okt 22, 2020 11:44 am
De Dominee schreef:
do okt 22, 2020 11:20 am
Cruijff schreef:
do okt 22, 2020 9:50 am
@Dominee: Kudus heeft gewoonweg veel te kort gespeeld om het een fiasco te kunnen noemen.

Beide ploegen begonnen zeer slordig. Klopp ging terecht helemaal uit zijn dak tegen zijn eigen elftal.

Kudus begon met 1 keer balverlies, daarna kwam ie er net in. Had twee goede balveroveringen, maakte een een-twee en begon aan een dribbel en vervolgens was ie al geblesseerd
Kudus is een geweldenaar. Het systeem werkte niet, dat zag je meteen.
Ook al had het wel gewerkt - het is toch een stuk kwalijker dat hij dit nu voor het eerst uitprobeert? Waarom moest ie zo nodig maandenlang met Alvarez en Labyad lopen kloten? Met uitzondering van Klaassen heeft ie letterlijk al maanden de beschikking over alle spelers die gisteren meededen. Je had al drie flinke stappen verder kunnen zijn, ware het niet dat Ten Hag zichzelf zo interessant vond en vindt.

Maar nogmaals - het pijnlijkste voor mij is dat je gisteren gewoon een onherkenbaar Europees middenmotertje op het veld zag. Geen lijn in het spel, geen ideeen, geen branie en lef, geen uitgaan van eigen kracht, geen technische superioriteit... Niks. Gewoon een elftalletje dat heel erg zijn best deed om niet van een gehavende Liverpool te verliezen.
Nou valt dat gehavend ook wel mee. Behalve Van Dijk stond er gewoon een elftal dat vaak in de basis staat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » do okt 22, 2020 12:24 pm

raymon schreef:
do okt 22, 2020 12:16 pm
Nou valt dat gehavend ook wel mee. Behalve Van Dijk stond er gewoon een elftal dat vaak in de basis staat.
Plus keeper Becker die ontbrak, maar inderdaad Liverpool heeft ruim 20 geschikte spelers voor dit niveau en Ajax een stuk of 14 als je Martinez, Promes, Ekkelenkamp en Timber/Schuurs niet als twijfelgevallen ziet.

Grootste verwijt dat Ajax zichzelf kan maken is dat je die keeper niet nog nerveuzer maakte.

Lionel schreef:
do okt 22, 2020 12:15 pm
Ik zag een elftal dat heel volwassen speelde en niet in de counter van Liverpool wilde lopen. Daarnaast hebben ze voldoende kansen gehad in de eerste helft.

- Martinez kopbal
- Tadic niet schieten
- Promes afleggen in plaats van schieten
- Tadic niet schieten maar een lob die van de doellijn wordt gehaald.

Ajax kreeg 0 kansen tegen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de eerste helft slecht was?
Mr. Ajax schreef:
do okt 22, 2020 11:44 am
Maar nogmaals - het pijnlijkste voor mij is dat je gisteren gewoon een onherkenbaar Europees middenmotertje op het veld zag. Geen lijn in het spel, geen ideeen, geen branie en lef, geen uitgaan van eigen kracht, geen technische superioriteit... Niks. Gewoon een elftalletje dat heel erg zijn best deed om niet van een gehavende Liverpool te verliezen.

Twee mensen, twee totaal verschillende zienswijzen. :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mano » do okt 22, 2020 12:46 pm

Het verschil van die 2 meningen is niet zo groot.

Ik denk dat het verschil zit in zelfvertrouwen en automatisme.


Dit Ajax heeft een elftal dat 2de kan worden in de poule. Moet je alle poppetjes wel op de juiste plek zetten.
Daarnaast moeten die poppetjes weten waar ze aan toe zijn, week in, week uit. Je gaat uit van de basis opstelling en soms past je het een beetje aan door blessures, corona of extreem goeie tegenstander.
Helaas hebben wij nu een trainer die allemaal bizar opstellingen verzint waardoor Ajax een voorbereiding en wedstrijden aan zich heeft voorbij laten gaan op ingespeeld/scherp te raken.
Promes op 10 is een lachertje, puur flankspeler die de gaten in rent. Tadic op 9 wordt door de hele wereld geroepen en hij blijft hem steevast op de flank parkeren. Martinez toont in 1 wedstrijd aan waarom hij onomstreden moet zijn.

allemaal zaken die de supporters en media allang zagen maar niet EtH, dat is echt een kwalijke zaak.

Als je deze wedstrijd speelt met 5 potjes in de benen (met zelfde opstelling) zit er meer automatisme in en zelfverzekerdheid. Kans dat er dan gescoord wordt is een stuk groter
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Gaizka1985 » do okt 22, 2020 12:48 pm

Lionel schreef:
do okt 22, 2020 12:15 pm
Ik zag een elftal dat heel volwassen speelde en niet in de counter van Liverpool wilde lopen. Daarnaast hebben ze voldoende kansen gehad in de eerste helft.

- Martinez kopbal
- Tadic niet schieten
- Promes afleggen in plaats van schieten
- Tadic niet schieten maar een lob die van de doellijn wordt gehaald.

Ajax kreeg 0 kansen tegen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de eerste helft slecht was?
Zo heb ik het ook ervaren/gezien.

Plaats reactie