SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Lionel » zo mar 08, 2020 1:51 pm

Kunnen wel stellen dat EtH het helemaal kwijt is he?

Ik waarschuwde hier al voor het seizoen voor. Maar toen kreeg ik een tik op de vingers van o.a. AR en Peter.

EtH is met een iets minder team een vrij matige coach. En hij kan niks herstellen. Echt 0. Doet nu ook maar wat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door 999 » zo mar 08, 2020 2:10 pm

Lionel schreef:
zo mar 08, 2020 1:51 pm
Kunnen wel stellen dat EtH het helemaal kwijt is he?

Ik waarschuwde hier al voor het seizoen voor. Maar toen kreeg ik een tik op de vingers van o.a. AR en Peter.

EtH is met een iets minder team een vrij matige coach. En hij kan niks herstellen. Echt 0. Doet nu ook maar wat.
EtH vind de aankopen ruk ( Alvarez, Schuurs enz verzuipen zelfs in Jong AJAX ), jij ook.Behalve Schuurs die vind jij top.Dus zoekt ie naar oplossingen om het team te laten functioneren.Daarbij Ziyech is dus nog helemaal niet topfit, Maakt Eth fouten, zeker .

Maar lees het maar na geroep hier van die moet er in, voldoet niet, dan moet er in ,die voldoet niet.Dan moet er die opstelling komen, lukt niet, dan maar die opstelling, lukt ook niet, dan maar die opstelling lukt ook niet. Enz.Het is wel makkelijk achteraf natuurlijk, en er van uitgaande dat spelers in vorm zijn.Dat waren ze dus niet en zijn ze nog steeds niet.Zelfs de terug gekeerde geblesseerde hebben, zoals het er nu uit ziet tijd nodig.

Tegen Heerenveen de voorzetten van Ziyech en Dest en Nico gezien.Het verkeerd dekken van Dest en Nico enz.Traore stond ook lekker te stuntelen bij de spaarzame kansen die hij kreeg.Verpruts bijna de 0 - 3..Doe je als coach niks tegen.

Kijk je naar de cijfers die Zeux hier gepost heeft is er natuurlijk niks mis mee dat je b.v. Ziyech probeert op rechts, of Tadic uit de spits haalt.Heeft ie dat te lang doorgevoerd, zekers, en mist de man de kwaliteiten om met een goed verhaal zijn keuzes te verduidelijken, dat ook .Maar tegen Heerenveen staat alles dus weer een beetje op zijn " plek " .En zelfs toen was het billen knijpen, pas na de 0 -1 kregen velen weer de geest, vorm te pakken.

Maar goed, gaat het mis met het elftal is het steevast de coach kan er niet veel van, matige coach.Gaat het crescendo is het van zo'n elftal en deze spelers heeft/hebben eigenlijk geen coach nodig ..

En dit nog: Als het mis gaat kom jij in bijna elke post uit bij EtH .. Niet bij de spelers ... Maar prima hoor niks mis met je mening ...

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Historicus » zo mar 08, 2020 3:19 pm

Heb me wel zitten ergeren aan dat machomannetjes gedrag van Tadic ten op zichte van Dest. Tadic mocht allang blij zijn dat Dest niet over hem heen ging bij die actie waar Tadic de bal als rechtsbuiten maar blind naar voren speelt. Overigens had de scheids daar rood voor kunnen geven, toen Tadic met zijn voorhoofd tegen dat van Dest ging staan. Heeft zo'n Tadic nog mazzel dat ie geen klap of duw van Dest kreeg. Als je over een paar weekjes leest dat Tadic van de training getrapt is door Dest, vind ik het meer dan terecht. Ook bizar dat Ten Hag het weer (net als met Lang toen) goed praat door te zeggen dat Tadic nou eenmaal ouder is dan Dest. Met zo'n aanvoerder hoeft het van mij niet. En dan scoort meneer Tadic eindelijk weer eens en vertikt hij het om het met zijn teamgenoten te vieren. Nee, dan moet ie de eer komen halen bij het publiek.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Gezond verstand » zo mar 08, 2020 3:22 pm

GangstaRiB schreef:
zo mar 08, 2020 8:25 am
Gezond verstand schreef:
zo mar 08, 2020 5:24 am
mattie schreef:
za mar 07, 2020 7:35 pm
Volgens de VI spelen Timber centraal en Traore in de spits...

Deze coach weet het echt niet meer...
Ik hoor hem van de week nog zeggen "we missen vastigheid". Maar vervolgens stelt hij de 3de RCV op in 3 wedstrijden, zonder dat er extra blessures zijn. En knalt hij plots Traore weer in de spits, terwijl iedere aanvaller die vorige week fit was nu ook fit is.
Aan de andere kant.. we kunnen zien dat Schuurs en Alvarez niet voldoen, dus dan kan ik de keuze voor iemand anders wel billijken.

Het wordt wel interessant om te zien hoeveel spelers er worden afgeschreven na dit seizoen…. Alvarez, Pieri, Schuurs, Marin... aardig kapitaaltje.
Pieri zal niet worden afgeschreven, daar hebben ze een plan mee. Die wordt op z'n vroegst na volgend seizoen afgeschreven.

Alvarez en Marin, daar gaan we verlies op pakken, maar we verkopen Schuurs voor meer dan we betaalden. Hopelijk heft dat elkaar een beetje op. Marin zou na een eventueel goed WK ook wel eens meer op kunnen leveren dan hij gekost heeft.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Gezond verstand » zo mar 08, 2020 3:23 pm

Toppie schreef:
zo mar 08, 2020 10:33 am
Niveau? bij rust was 2-0 een normale stand geweest met een Keeper als Onana weet je nog tegendoelpunten te voorkomen, ik vrees voor het eerst Feyenooit uit
2-1 dan, want normaal gaat die kopbal van Traore er ook wel in.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Lionel » zo mar 08, 2020 3:31 pm

Die was recht op de keeper. Wel echt snoeihard.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Nihad » zo mar 08, 2020 3:31 pm

Laten we blij zijn in deze fase dat we Hebben gewonnen. Voor hetzelfde geld is de geest uit de fles en kan het weer gaan lopen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Toppie » zo mar 08, 2020 3:51 pm

Hoe je het ook wendt of keert de ploeg verliest van zich zelf want Groningen Utrecht en Heracles waren echt niet bijzonder AZ stak er als enige boven uit

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Jöhnk » zo mar 08, 2020 4:43 pm

Gezond verstand schreef:
zo mar 08, 2020 3:22 pm
Alvarez en Marin, daar gaan we verlies op pakken, maar we verkopen Schuurs voor meer dan we betaalden. Hopelijk heft dat elkaar een beetje op. Marin zou na een eventueel goed WK ook wel eens meer op kunnen leveren dan hij gekost heeft.
Marin een goed WK?? Je bedoelt natuurlijk EK, maar hij is zijn basisplaats bij het Roemeense elftal allang kwijt en bovendien heeft hij niet het niveau om uit te blinken op dat toneel.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Yopii » zo mar 08, 2020 5:03 pm

Boabdil schreef:
zo mar 08, 2020 3:31 pm
Laten we blij zijn in deze fase dat we Hebben gewonnen. Voor hetzelfde geld is de geest uit de fles en kan het weer gaan lopen.
De geest is juist uit de fles, hopelijk weet Ajax hem daarin terug te krijgen.

Gisteren zat het in elk geval niet tegen. Die kans van Halilovic... :drecul.gif:

Krijgt Timber ook zoveel lof als Ajax verliest van Heerenveen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 08, 2020 5:16 pm

Historicus schreef:
zo mar 08, 2020 3:19 pm
Heb me wel zitten ergeren aan dat machomannetjes gedrag van Tadic ten op zichte van Dest. Tadic mocht allang blij zijn dat Dest niet over hem heen ging bij die actie waar Tadic de bal als rechtsbuiten maar blind naar voren speelt. Overigens had de scheids daar rood voor kunnen geven, toen Tadic met zijn voorhoofd tegen dat van Dest ging staan. Heeft zo'n Tadic nog mazzel dat ie geen klap of duw van Dest kreeg. Als je over een paar weekjes leest dat Tadic van de training getrapt is door Dest, vind ik het meer dan terecht. Ook bizar dat Ten Hag het weer (net als met Lang toen) goed praat door te zeggen dat Tadic nou eenmaal ouder is dan Dest. Met zo'n aanvoerder hoeft het van mij niet. En dan scoort meneer Tadic eindelijk weer eens en vertikt hij het om het met zijn teamgenoten te vieren. Nee, dan moet ie de eer komen halen bij het publiek.
Dat lees je volgens mij verkeerd. Tadic neemt de leidersrol op zich. De nood daarvoor was hoog, en hij begon er maandag al mee met het gesprek met EtH. Hij riep Dest bij de les omdat die telkens dezelfde fouten blijft maken. (De op-leven-en-dood mentaliteit is misschien uit de Nederlandse samenleving weggeebt, maar voor de gezapigheid die ervoor in de plaats kwam koop je niet veel). Daarnaast was Tadic juist de man die vorig seizoen eiste dat elk doelpunt door het hele team werd gevierd. Dat hij nu eerst naar het publiek stapt zal wellicht te maken hebben met het besef dat ze Ajax trouw zijn gebleven tijdens de donkere periode, en de ploeg niet op striemende fluitconcerten hebben getracteerd. Maw, het gaat hem niet alleen om het team, maar haalt de fanse er ook meteen bij; Ajax zal die steun hard nodig hebben. Aan de groepsbeleving was bovendien al gewerkt tijdens het etentje in de stad zonder technische staf, ook op touw gezet door de aanvoerder. We moeten juist blij zijn met deze leider, want door dit soort acties wordt het tij gekeerd. Had je liever gehad dat Ajax rustig verder kabbelde?

Zonder Tadic gebeuren de wonderbaarlijke laatste anderhalf jaar niet. In de spits was hij de sleutel tot het onnavolgbare aanvalsspel met de ene na de andere kans, en blijft dat ook om het - hopelijk - weer terug te vinden.

Tadic zet de toon. Ziyech, bijvoorbeeld, is een volger (dat gaat hij bij Chelsea nog wel uitvinden). Ziyech speelt alleen prima in een lekker draaiend team; als het niet loopt komen de wegwerpgebaartjes.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Marillion » zo mar 08, 2020 6:03 pm

Laat er maar eens iemand boos worden. Sterker nog, dat had wel iets eerder mogen gebeuren.

Dest is regelmatig veel te offensief bezig en dat brengt Ajax in de problemen. De kans lijkt me vrij groot dat hier al diverse keren over is gesproken. Als hij dan blijft gaan op de verkeerde momenten mag je als aanvoerder echt wel een keer kwaad worden. Het zal heus geen onwil zijn. Die jongen hoopt misschien met een aanvallende actie iets te forceren. Maar hij moet leren dat je niet kunt blijven gaan. Zeker als iedere keer blijkt dat we nat gaan in de omschakeling.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Historicus » zo mar 08, 2020 6:17 pm

Boos worden is prima, maar zo intimiderend voor iemand gaan staan niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Marillion » zo mar 08, 2020 6:20 pm

Nee, dat was er wel een tikje over. Dat ben ik met je eens. Alleen kan ik er in deze situatie wel mee leven dat de emotie daar even de overhand kreeg. Het kon op dat moment nog alle kanten op, als Ajax deze wedstrijd ook weer had verloren waren we gezien. Niet snel hierna scoren we er drie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 08, 2020 8:08 pm

Marillion schreef:
zo mar 08, 2020 6:20 pm
Nee, dat was er wel een tikje over. Dat ben ik met je eens. Alleen kan ik er in deze situatie wel mee leven dat de emotie daar even de overhand kreeg. Het kon op dat moment nog alle kanten op, als Ajax deze wedstrijd ook weer had verloren waren we gezien. Niet snel hierna scoren we er drie.
Ik denk niet dat het de eerste keer is dat er wat van gezegd is bij Dest. Wie weet hoeveel ergernis hij al eerder in de groep heef opgeroepen. Door zo'n joker komt het kampioenschap dan in gevaar. Zoals hij ook weer stond verdedigen bij de tegengoal. Kan hij er beter niet zijn en het laten opknappen door de debutant. Ik vind Dest drie keer helemaal niks. Kan niet aanvallen en kan niet verdedigen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Marillion » zo mar 08, 2020 8:43 pm

Het zal inderdaad niet zijn eerste aanwijzing zijn geweest. Want dan was 't wel wat ongebruikelijk. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door zeux » zo mar 08, 2020 8:45 pm

Historicus schreef:
zo mar 08, 2020 6:17 pm
Boos worden is prima, maar zo intimiderend voor iemand gaan staan niet.
Uiteindelijk ondergraaft het de dynamiek in de groep. Geen speler houdt er van om zo voor het oog van de camera afgefakkeld te worden. Dat komt ergens een keer terug.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Marillion » zo mar 08, 2020 9:07 pm

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat er aan ten grondslag ligt. Als het zo is dat Dest tegen de afspraken in diverse malen op het verkeerde moment diep blijft gaan dan zal de groep er echt geen moeite mee hebben.

Je moet zoiets ook niet opblazen. In het heetst van de strijd gaat iets weleens met wat meer emotie dan wanneer je in alle rust koffie met elkaar drinkt. Dat bespreek je dan eventueel nog een keer na afloop en dan is het klaar. Het is topsport, daar gelden weleens andere wetten.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 08, 2020 9:09 pm

We hebben in ieder geval weer eens gewonnen. Deze overwinning was voor elke mens wie vindt dat Ajax is lekker!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door 999 » zo mar 08, 2020 10:19 pm

zeux schreef:
zo mar 08, 2020 8:45 pm
Historicus schreef:
zo mar 08, 2020 6:17 pm
Boos worden is prima, maar zo intimiderend voor iemand gaan staan niet.
Uiteindelijk ondergraaft het de dynamiek in de groep. Geen speler houdt er van om zo voor het oog van de camera afgefakkeld te worden. Dat komt ergens een keer terug.
Nou moeten we het niet gaan overdrijven ...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Yopii » zo mar 08, 2020 10:33 pm

Tadic had groot gelijk. Aanpakken die snotaap. Moet hij maar tegen kunnen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Iniesta » zo mar 08, 2020 10:49 pm

Als hij inderdaad keer op keer een basis afspraak negeert, zullen de rest het prima vinden dat dit een keer gebeurd. Hij zit wel met hun bonus te spelen.
Enige vraag is dan hoe dest het oppikt, maar die zal ook aanvoelen hoe de rest erover denkt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Gezond verstand » ma mar 09, 2020 2:52 am

Jöhnk schreef:
zo mar 08, 2020 4:43 pm
Gezond verstand schreef:
zo mar 08, 2020 3:22 pm
Alvarez en Marin, daar gaan we verlies op pakken, maar we verkopen Schuurs voor meer dan we betaalden. Hopelijk heft dat elkaar een beetje op. Marin zou na een eventueel goed WK ook wel eens meer op kunnen leveren dan hij gekost heeft.
Marin een goed WK?? Je bedoelt natuurlijk EK, maar hij is zijn basisplaats bij het Roemeense elftal allang kwijt en bovendien heeft hij niet het niveau om uit te blinken op dat toneel.
Ik bedoelde inderdaad het EK deze zomer
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: SC Heerenveen - Ajax (07-03-2020) 20:45 Eredivisie

Bericht door Toppie » di mar 10, 2020 8:29 pm

Zondag 15 maart: Ajax - FC Twente Zondag 22 maart: Feyenoord - Ajax Zondag 5 april: Ajax - PEC Zwolle Donderdag 9 april: FC Utrecht - Ajax Zondag 12 april: FC Emmen - Ajax Donderdag 23 april: Ajax - Vitesse Zondag 26 april: Willem II - Ajax Zondag 3 mei: Ajax - VVV-Venlo Zondag 10 mei: Fortuna Sittard - Ajax 

Plaats reactie