Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door 999 » ma feb 03, 2020 11:54 am

Peter schreef:
ma feb 03, 2020 11:41 am
Eiting heeft wel het overzicht en die 'chip'. Ik zou die jongen altijd laten spelen als Ziyech er niet is. De enige middenvelder die beschikt over gogme en creativiteit.

Het is natuurlijk wel een dingetje he. Haal je voor bijna 30 miljoen aan middenvelders en zitten ze bij een complete blessuregolf nog altijd op de bank. Nu snap ik dat de blessures veelal in andere linies plaatsvonden, maar toch. :aai.gif:
Zolang er geen druk op hem wordt gezet, zag je nu ook weer.

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2020 11:56 am

Peter schreef:
ma feb 03, 2020 11:41 am
Eiting heeft wel het overzicht en die 'chip'. Ik zou die jongen altijd laten spelen als Ziyech er niet is. De enige middenvelder die beschikt over gogme en creativiteit.

Het is natuurlijk wel een dingetje he. Haal je voor bijna 30 miljoen aan middenvelders en zitten ze bij een complete blessuregolf nog altijd op de bank. Nu snap ik dat de blessures veelal in andere linies plaatsvonden, maar toch. :aai.gif:
Inderdaad. Heel bizar hoor. Eiting is inderdaad een prima voetballer. Moet zeggen dat hij er gisteren een aantal keren aardig op klapte :biggthumpup.gif: Zou hem overigens rechts in de opbouw laten uitzakken. Kan hij veel makkelijker een man uitspelen. Gravenberch moet denk ik wennen aan het spelen als 6 maar heeft zeker wel potentie.

Ihataerren op 10 zou voor komend seizoen wel echt genieten zijn hoor.

Alvarez + Marin kunnen we afschrijven toch? Snap niet dat ze Marin niet verhuurd hebben in de winter. Had zijn kans op een EK vergroot en kun je hem dumpen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Yopii » ma feb 03, 2020 1:15 pm

Ik vond Schuurs trouwens goed invallen. Die jongen is opbouwend stukken sterker dan Veltman.

LucaS
Berichten: 53542
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door LucaS » ma feb 03, 2020 1:17 pm

@Wimpey Gravenberch is wel even een stukje jonger dan Pogba. Natuurlijk maakt een jochie van 17 nog fouten. Vraag is, leert hij ervan
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door 999 » ma feb 03, 2020 1:54 pm

Het is pleisters plakken bij Ajax: ‘Veel jongens zijn overbelast’
Ajax had tegen PSV meer te duchten van zijn eigen fysieke staat dan van de tegenstander. De koploper won met 1-0, maar raakte ook drie spelers kwijt met blessures. ,,Het is simpel: veel jongens zijn overbelast’', aldus Erik ten Hag.

Noussair Mazraoui zag een half uur voor tijd in zijn ooghoek Ryan Babel op het gras zitten. De ervaren aanvaller was even daarvoor in botsing gekomen met PSV-doelman Lars Unnerstall en greep naar zijn knie. Een kneuzing was de eerste diagnose op het veld, waardoor Babel noodgedwongen naar de kant moest. Mazraoui kwam in het veld en zijn rol zei alles over de fysieke zorgen van Ajax. Normaal speelt de Marokkaans international als rechtsback, maar tegen PSV speelde hij de rest van de wedstrijd aan de andere kant van het veld, als gelegenheidslinksbuiten.

We trainen namelijk nooit. Door ons programma van om de drie dagen een wedstrijd is het continu onderhou­den.

Erik ten Hag

De opluchting na het laatste fluitsignaal was daarom ook groot in de Johan Cruijff Arena. Ajax dicteerde en domineerde, PSV kon vrijwel alleen maar tegenhouden, maar toch bleef het tot het laatste moment spannend. Door de complete ontwrichting van het elftal bereikten de Amsterdammers met hangen en wurgen het eindsignaal. Na een half uur moest Joël Veltman de strijd staken met knieproblemen, een kwartier later gevolgd door Quincy Promes met hamstringklachten.

Even daarvoor had de aanvaller de thuisploeg nog op voorsprong gezet, maar vlak voor rust verkoos Promes in een volle sprint een hakbal boven een schot, waardoor het vol in zijn hamstring schoot. ,,Een klassieker’', noemde trainer Erik ten Hag de blessure.

Het gevolg was dat de trainer opnieuw moest schuiven en improviseren. Met een veredelde B-ploeg speelde Ajax de tweede helft. Van de sterkste basiself, zoals die in november na het 4-4 gelijkspel bij Chelsea nog alom werd verkondigd, was vrijwel niets meer over. Er stonden nog maar vier van de gewenste elf spelers binnen de lijnen, en met Andre Onana en Nicolás Tagliafico slechts twee spelers op dezelfde positie als destijds.

Ziyech

Het hakje waarbij Quincy Promes geblesseerd raakt © Pim Ras Fotografie
Veltman, Promes en Babel sloten aan in een ziekenboeg met Daley Blind, David Neres, Zakaria Labyad en Hakim Ziyech. Blind en Ziyech zijn inmiddels weer op de weg terug, waarbij er voorzichtige hoop is dat de Marokkaanse technicus het uitduel met FC Utrecht van komende zondag haalt. Maar dan nog blijft het een even pijnlijke als onlosmakelijke combinatie: Ajax en blessures.

,,Alle blessures staan op zichzelf’', counterde Ten Hag direct de vraag naar een mogelijk verband tussen de kwetsuren en de trainingsintensiteit. ,,We trainen namelijk nooit. Door ons programma van om de drie dagen een wedstrijd is het continu onderhouden. De laatste weken hebben we wat meer trainingsuren kunnen maken, maar dat staat los van deze blessures.’'

Waar ligt het dan wel aan? Ten Hag wijst, net zoals in eerdere fases, naar het bomvolle voetbalschema ,,De voetbalkalender is veel te vol, deze spelers zijn overbelast. Natuurlijk doen we research naar de oorzaken, waar het precies vandaan komt, maar dat is in mijn ogen niet zo ingewikkeld. Veel spelers hebben geen vakantie gehad. Van een overvol seizoen met Ajax moesten ze door met hun land voor een toernooi afgelopen zomer, om vervolgens direct weer aan te sluiten voor de voorronde van de Champions League. Ze hebben de hele zomer doorgespeeld.’'

Bij Ajax monitoren ze elke dag de fysieke staat van de spelers. Als een speler in het rood komt, wordt er direct ingegrepen. ,,We bekijken alles individueel. Extra vrijaf hebben we de spelers ook zeker gegeven, daar waar het mogelijk was.’'

Het bleek niet voldoende om een fysiek kwetsbare selectie tegen te gaan. Terwijl de échte intensiteit van een driefrontenstrijd nog moet beginnen. ,,We hebben gelukkig een brede selectie en zullen het moeten oplossen.’' Tegen PSV lukte dit zonder averij op te lopen. Maar richting de komende zware uitduels met FC Utrecht en Vitesse (KNVB-beker) moet Ten Hag opnieuw veel pleisters gaan plakken in zijn basiself.
Zoals ik al zei ... :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Yopii » ma feb 03, 2020 2:15 pm

LucaS schreef:
ma feb 03, 2020 1:17 pm
@Wimpey Gravenberch is wel even een stukje jonger dan Pogba. Natuurlijk maakt een jochie van 17 nog fouten. Vraag is, leert hij ervan
Misschien is het schijn, maar zijn spel oogt laconiek. Veel gaat in één tempo. HIj viel me gisteren vies tegen. Leeftijd doet er niet zoveel toe, het gaat om inzicht.

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2020 2:34 pm

Yopii schreef:
ma feb 03, 2020 2:15 pm
Misschien is het schijn, maar zijn spel oogt laconiek. Veel gaat in één tempo. HIj viel me gisteren vies tegen. Leeftijd doet er niet zoveel toe, het gaat om inzicht.
Gebrekkige handelingssnelheid, gebrek aan helikopterview. Een stuk voetbalbrein mis ik ook. Daarom ook de vergelijking met Pogba, die lijdt ook talloze keren balverlies op de meest domme momenten en plekken op het veld.

Ik zie ook wel z'n uitschuifbeen en atletisch vermogen. Maar ik vond Eiting, net als de wedstrijden voor deze, beduidend beter. Die heeft z'n fysiek echter niet mee.

Mijn favoriet (Ziyech is er niet) in dit team is trouwens Martinez. Heerlijke speler. VM, LCV: het lijkt 'm niet uit te maken. Donny is ook heel goed uit de winterstop gekomen. De echte klasbakken sleepten Ajax er tegen Sparta en mbesv doorheen.

Mano
Berichten: 15184
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Mano » ma feb 03, 2020 3:44 pm

Die jonkies, omringd door jonkies zullen altijd minder presteren dan wanneer zij omringd worden door betere spelers.
Dan kunnen ze zich beperken tot de taken en gecoacht worden. Nu zag je ze soms rennen en vliegen, puur gebrek aan coaching/sturing.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Toppie » ma feb 03, 2020 9:26 pm

Promes en Veltman weken afwezig Navel valt mee

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 03, 2020 9:36 pm

Nou, dat wordt Navel staren dan, voor Promes en Veltman.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Trab » ma feb 03, 2020 10:30 pm

Veltman vind ik niet zo’n probleem. Schuurs kan hem goed vervangen. Promes mis je wel voorin. Hopelijk is Babel fit voor zondag. Niet omdat het zo’n geweldenaar is maar omdat we geen alternatieven hebben voorin. Middenveld vind ik wel een probleem met Gravenberch. Die komt handelingssnelheid tekort in de kleine ruimte. Zou dan eerder voor mazraoui of Alvarez kiezen naast Eiting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Yopii » ma feb 03, 2020 10:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma feb 03, 2020 9:36 pm
Nou, dat wordt Navel staren dan, voor Promes en Veltman.
:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Lionel » di feb 04, 2020 12:44 am

Donny speelde weer veel te diep hoor. Mag ook wel wat meer scoren...
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 04, 2020 7:48 am

Donny speelde geweldig. Misschien moet Ekkelenkamp weer eens van stal gehaald worden. Doet t prima bij JA.

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 02-02-2020 16:45

Bericht door Lionel » di feb 04, 2020 10:02 am

Donny staat bij balbezit van het elftal veel te diep. Zelfde probleem als in het begin van het seizoen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie