Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 24, 2019 12:12 pm

Jöhnk schreef:Ik heb Veltman geen seconde gemist, als ik heel eerlijk ben.
Met Veltman is het betrouwbaarder achterin momenteel. Schuurs liet zich een paar keer eenvoudig aftroeven, maar zit wel in een stijgende lijn. Vooral duelkracht in combi met concentratie/nonchalant is een aandachtspunt. Als hij zich daar verder kan ontwikkelen, dan kan het een mooi duo gaan vormen. Opbouwend is hij sterk en is ook behoorlijk snel (op langere afstand). Wendbaarheid maakt hij stappen (wordt ongetwijfeld flink op geïnvesteerd), maar daar is hij ook nog wat kwetsbaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 24, 2019 12:14 pm

Heb het niet gezien, maar vermoed dat het zo’n grap was die met een biertje te veel op in een kroeg wordt gemaakt, iedereen onderkent dat, lacht even, bestelt een nieuw biertje en is het weer straal vergeten. Maar als je dat op tv zegt, gaat het sowieso door social media een eigen leven leiden en ontspoort het als een malle. Beetje onhandig dus van Marco.

Ik vraag me overigens oprecht af hoeveel verontwaardigde mensen, als het ze op de man af gevraagd wordt, kunnen vertellen wat “sieg heil” betekent.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2019 1:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Heb het niet gezien, maar vermoed dat het zo’n grap was die met een biertje te veel op in een kroeg wordt gemaakt, iedereen onderkent dat, lacht even, bestelt een nieuw biertje en is het weer straal vergeten. Maar als je dat op tv zegt, gaat het sowieso door social media een eigen leven leiden en ontspoort het als een malle. Beetje onhandig dus van Marco.
Eens. Het Duits van Kraaij was tenenkrommend slecht. Lachwekkend. Al stuiterend en struikelend in het interviewtje met Wormuth ''hielp'' MvB Hansie aan het slot even ballorig met "SH''. Oliedom? Natuurlijk. Rijp voor een psychiater? Pfffff... :excited.gif:

https://www.ad.nl/binnenland/marco-van- ... ~ac45ba2a/

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wo ... ~ab5b27da/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Jöhnk » zo nov 24, 2019 1:27 pm

Vind de ophef ook overdreven. Maar Van Basten zit daar als analist en had als het goed is geen paar biertjes te veel op. Dan ben je gewoon een pannenkoek.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Sandro » zo nov 24, 2019 1:48 pm

Heb je al gezien hoe breed het in de Duitse media uitgemeten wordt? V Basten brengt Hitlergroet aan Wormuth :excited.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 24, 2019 2:12 pm

wimpey schreef: Is neo-nazi Bassie al ontslagen? Eigenlijk moet er een aanklacht tegen die imbeciel gedaan worden. Hij is tig maal erger dan die stumperds in Den Bosch vorige week.
Sjeesus, jij ook al? Het is gewoon voetbalhumor. Die is altijd dom. 'Sieg f*cking Heil'. Misschien moeten die Duitsers met hun eeuwige schuldcomplex nog maar een miljoen immigranten opslokken om te bewijzen dat Hitler een vergissing was.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 24, 2019 2:15 pm

wimpey schreef:Is neo-nazi Bassie al ontslagen? Eigenlijk moet er een aanklacht tegen die imbeciel gedaan worden. Hij is tig maal erger dan die stumperds in Den Bosch vorige week.
Zo af en toe plaats jij posts waarvan ik me dan afvraag of je schuimbekkend achter je toetsenbord zit, of dat je je de ballen uit je broek lacht als je ‘m plaatst.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Cruijff » zo nov 24, 2019 2:18 pm

Sandro schreef:Heb je al gezien hoe breed het in de Duitse media uitgemeten wordt? V Basten brengt Hitlergroet aan Wormuth :excited.gif:

Duitse media weten wel raad met hijgerig berichtgeven en met hitsige koppen.
Qua timing en 'presentatie' van het 'grapje' was Marco wel EX-TREEM lomp hoor.

Sociale empathie en sociaal handig doen is zeg maar niet waar Marco in uitblinkt.
Toen met Van Basten als bondscoach Oranje in Duitsland een oefenpot speelde, Marco vrij vlot uit zijn woorden bleek te komen in de Duitse taal zei hij op een gegeven moment op de persconferentie "Ich habe es nicht gewußt". De Duitse pers moest daar toen hard om lachen.


Basta, de titel van zijn autobiografie, maakt mij aan de ene kant wel nieuwsgierig. Anderzijds oordeelt Marco van Basten regelmatig onredelijk hard over mensen in zijn omgeving terwijl de versie die Marco vertelt over menig momento dado lang niet altijd de daadwerkelijk juiste versie is.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door wimpey » zo nov 24, 2019 2:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zo af en toe plaats jij posts waarvan ik me dan afvraag of je schuimbekkend achter je toetsenbord zit, of dat je je de ballen uit je broek lacht als je ‘m plaatst.
Misschien heb ik een ander moreel kompas dan jij. Ik vind dit geen grap of voetbalhumor of iets dergelijks. Ik vind het enkel dom, bot, misplaatst. Hoe komt die man van het slechte Duits van Kraaij tot Sieg Heil? Vreemde kronkel. Arschloch of Schwein lijkt me voor de hand liggender.

Wormuth reageerde prima: het is zijn uitdaging, niet de mijne. Wat mij betreft had Fox ‘m meteen de studio uitgegooid. Met een schop tegen z’n enkel als bonus.
Laatst gewijzigd door wimpey op zo nov 24, 2019 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Cruijff » zo nov 24, 2019 2:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wimpey schreef:Is neo-nazi Bassie al ontslagen? Eigenlijk moet er een aanklacht tegen die imbeciel gedaan worden. Hij is tig maal erger dan die stumperds in Den Bosch vorige week.
Zo af en toe plaats jij posts waarvan ik me dan afvraag of je schuimbekkend achter je toetsenbord zit, of dat je je de ballen uit je broek lacht als je ‘m plaatst.

wimpey vindt het erg leuk om zwart-wit te praten, lijkt het.
Maar als hij vindt dat iets echt niet door de beugel kan meent hij dat bloedserieus, lijkt me.

Voorheen plaatsten wimpey, beelzebub, Dubbel en InnerHarbour echt de ene originele grap na de andere. Met Baseman zijn kromme pogingen heel PSV recht te praten :excited.gif: :excited.gif: en dan ook nog cultfiguren als Thijs en Toppie was het op AT vaak echt onwijs lachen.

Recent missen de jij-bakken van wimpey wat originaliteit, we kennen het inhakken op psv, op banjavi en op je vaste Ajax pispaaltjes nu wel wimpey.

wimpey schreef:Slapjanus Schuurs was dramatisch. Labyad viel ook uit de toon.
Labyad speelde idd geen lekkere pot maar scoort dan toch vol zelfvertrouwen een goal.
Dat is juist een kwaliteit.

Het inhakken op Schuurs is ook echt onzin. Schuurs komt er echt wel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Arthur » zo nov 24, 2019 3:11 pm

Schuurs kon gisteren prima mee, maar in de CL kunnen kleine foutjes dodelijk zijn. Dat vind ik richting woensdag erg zorgelijk, zeker omdat zijn partner in de verdediging ook onwennig zal zijn.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door wimpey » zo nov 24, 2019 3:21 pm

Arthur schreef:Schuurs kon gisteren prima mee, maar in de CL kunnen kleine foutjes dodelijk zijn. Dat vind ik richting woensdag erg zorgelijk, zeker omdat zijn partner in de verdediging ook onwennig zal zijn.
Schuurs had nogal wat slippertjes. Een betere tegenstander dan Heracles... Ik zie een verdediger die z’n primaire taak niet voldoende beheerst.

Mazraoui was trouwens prima (beter dan Dest). Vervelend dat hij er weer af moest.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 24, 2019 3:42 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zo af en toe plaats jij posts waarvan ik me dan afvraag of je schuimbekkend achter je toetsenbord zit, of dat je je de ballen uit je broek lacht als je ‘m plaatst.
Misschien heb ik een ander moreel kompas dan jij. Ik vind dit geen grap of voetbalhumor of iets dergelijks. Ik vind het enkel dom, bot, misplaatst. Hoe komt die man van het slechte Duits van Kraaij tot Sieg Heil? Vreemde kronkel. Arschloch of Schwein lijkt me voor de hand liggender.

Wormuth reageerde prima: het is zijn uitdaging, niet de mijne. Wat mij betreft had Fox ‘m meteen de studio uitgegooid. Met een schop tegen z’n enkel als bonus.
Dit vind ik dus een veel betere en inhoudelijke post van je; in plaats van Van Basten, die een keer de plank mis slaat met een foute opmerking, neo-nazi te noemen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door zeux » zo nov 24, 2019 4:06 pm

Een schop tegen zijn enkel prima en inhoudelijk?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door WP_Legend » zo nov 24, 2019 11:45 pm

Dat zegt wimpey, niet Wormuth...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door zeux » zo nov 24, 2019 11:56 pm

WP_Legend schreef:Dat zegt wimpey, niet Wormuth...
Precies. En Cees vond dat een prima en inhoudelijke post.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Thijs » ma nov 25, 2019 9:34 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Heb het niet gezien, maar vermoed dat het zo’n grap was die met een biertje te veel op in een kroeg wordt gemaakt, iedereen onderkent dat, lacht even, bestelt een nieuw biertje en is het weer straal vergeten. Maar als je dat op tv zegt, gaat het sowieso door social media een eigen leven leiden en ontspoort het als een malle. Beetje onhandig dus van Marco.

Ik vraag me overigens oprecht af hoeveel verontwaardigde mensen, als het ze op de man af gevraagd wordt, kunnen vertellen wat “sieg heil” betekent.
Eens, al is het niet een 'beetje' onhandig maar gewoon heel erg onhandig. De 'grap' an sich is natuurlijk ook slecht en slaat eigenlijk nergens op, maar we maken toch elke dag constant slechte grappen? Als iedereens 5 meest foute grappen op tv komen zijn we allemaal onze baan direct kwijt.

Het domme is juist dat je dit op tv doet. Maar het is ook wel weer een beetje typisch Marco van Basten om dit totaal te onderschatten, hij heeft soms toch iets wereldvreemderigs over zich heen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2019 10:18 am

Thijs schreef: Het domme is juist dat je dit op tv doet. Maar het is ook wel weer een beetje typisch Marco van Basten om dit totaal te onderschatten, hij heeft soms toch iets wereldvreemderigs over zich heen.
Het draait allemaal om hem he. Een labiele man. AZ managen was al teveel stress. :excited.gif:

Maar wat was het weer smullen zaterdag, bij tijd en wijle. Ziyech, Promes (wereldaankoop, maakt Ajax nog variabeler dan vorig seizoen), Beek: dat is mondiale top. Tadic met ups en downs. Moet m.i. gewoon de trekker af en toe overhalen.

Martinez was ook weer erg goed. Raar loopje, maar hij is positioneel en aan de bal zo goed dat ie moeiteloos meedraait in dit team. Dus ik zou tegen Lille voor shaky Schuurs en Alvarez opteren. Met dit middenveld en deze aanval moet je er daar meer kunnen scoren dan dat je er tegen krijgt. Zijn de scheids en VAR al bekend? :blush.gif:

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Alexander » ma nov 25, 2019 10:20 am

Martinez moet inderdaad op het middenveld blijven. Het is dus niet anders of we moeten met Alvares en Schuurs spelen. Dat wordt sowieso billenknijpen.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Yopii » ma nov 25, 2019 11:31 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zo af en toe plaats jij posts waarvan ik me dan afvraag of je schuimbekkend achter je toetsenbord zit, of dat je je de ballen uit je broek lacht als je ‘m plaatst.
Misschien heb ik een ander moreel kompas dan jij. Ik vind dit geen grap of voetbalhumor of iets dergelijks. Ik vind het enkel dom, bot, misplaatst. Hoe komt die man van het slechte Duits van Kraaij tot Sieg Heil? Vreemde kronkel. Arschloch of Schwein lijkt me voor de hand liggender.

Wormuth reageerde prima: het is zijn uitdaging, niet de mijne. Wat mij betreft had Fox ‘m meteen de studio uitgegooid. Met een schop tegen z’n enkel als bonus.
Lijkt me ook, dit gedrag slaat nergens op. Wie niet tegen drank kan, moet niet zuipen op het werk.

Van Basten was een geweldige voetballer, maar dat was het dan.

Over de wedstrijd gesproken, ik vond Ajax niet goed spelen in het begin. Het is dat Ziyech een onbespeelbare pass geeft, anders had het nog een worsteling kunnen worden.

Schuurs begon enorm onzeker. Later herstelde hij zich weer, maar de problemen zitten in zijn hoofd, volgens mij. Misschien tijd voor een personal coach? Voetballen kan hij namelijk wel.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2019 11:35 am

Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Heb het niet gezien, maar vermoed dat het zo’n grap was die met een biertje te veel op in een kroeg wordt gemaakt, iedereen onderkent dat, lacht even, bestelt een nieuw biertje en is het weer straal vergeten. Maar als je dat op tv zegt, gaat het sowieso door social media een eigen leven leiden en ontspoort het als een malle. Beetje onhandig dus van Marco.

Ik vraag me overigens oprecht af hoeveel verontwaardigde mensen, als het ze op de man af gevraagd wordt, kunnen vertellen wat “sieg heil” betekent.
Eens, al is het niet een 'beetje' onhandig maar gewoon heel erg onhandig. De 'grap' an sich is natuurlijk ook slecht en slaat eigenlijk nergens op, maar we maken toch elke dag constant slechte grappen? Als iedereens 5 meest foute grappen op tv komen zijn we allemaal onze baan direct kwijt.

Het domme is juist dat je dit op tv doet. Maar het is ook wel weer een beetje typisch Marco van Basten om dit totaal te onderschatten, hij heeft soms toch iets wereldvreemderigs over zich heen.
Ik snap je punt dat iedereen zijn baan kwijtraakt als zijn of haar fouten op tv zouden komen. Maar het punt is dat hij bizar veel geld krijgt omdat hij op tv is.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Yopii » ma nov 25, 2019 12:08 pm

Hij wordt ervoor betaald om iets zinnigs te zeggen, niet om te raaskallen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2019 1:00 pm

Het was natuurlijk niet de bedoeling om dit live op tv te zeggen. Dit was gewoon een hele slechte grap die bedoeld was voor een kleine setting. De humor van de gemiddelde (ex) voetballer is nu eenmaal niet zo verfijnd.

Niet goed maar ik heb er persoonlijk inmiddels wel genoeg over gehoord. Hij heeft z'n excuses gemaakt. Nu is het wel klaar. Het is niet zo dat hij daar iedere week in SS uniform z'n wedstrijdanalyses doet of zo.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Iniesta » ma nov 25, 2019 1:15 pm

Zou dan wel weer stijl zijn als ie volgende keer er zo bij zou gaan zitten!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Heracles Almelo 23-11-2019; 19.45 uur

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2019 1:15 pm

Yopii schreef:Hij wordt ervoor betaald om iets zinnigs te zeggen, niet om te raaskallen.
Exact. Vind serieus dat ze hem moeten ontslaan.

Iedereen hier wordt toch ontslagen als je dit roept in de kantine?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie