AFC AJAX - LILLE di 21:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door raymon » wo sep 18, 2019 7:30 am

Monkey Tonk schreef:Wel lachen dat Alvarez nadat hij scoort dat Memphis-dingetje doet met de vingers in zijn oren. Dat deed Memphis toch omdat hij wilde aangeven dat alle kritiek hem niet raakte?
Lijkt me niet dat Alvarez dat doet vanwege ‘alle kritiek’. Zoveel kritiek heeft die jongen nou ook weer niet gehad.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2019 7:41 am

raymon schreef:
Monkey Tonk schreef:Wel lachen dat Alvarez nadat hij scoort dat Memphis-dingetje doet met de vingers in zijn oren. Dat deed Memphis toch omdat hij wilde aangeven dat alle kritiek hem niet raakte?
Lijkt me niet dat Alvarez dat doet vanwege ‘alle kritiek’. Zoveel kritiek heeft die jongen nou ook weer niet gehad.
Van Ronald de Boer. Hij reageerde ook al op Twitter met een gifje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 18, 2019 7:49 am

raymon schreef:
Monkey Tonk schreef:Wel lachen dat Alvarez nadat hij scoort dat Memphis-dingetje doet met de vingers in zijn oren. Dat deed Memphis toch omdat hij wilde aangeven dat alle kritiek hem niet raakte?
Lijkt me niet dat Alvarez dat doet vanwege ‘alle kritiek’. Zoveel kritiek heeft die jongen nou ook weer niet gehad.
Hij doet het in navolging van Memphis, maar hij weet niet waarom Memphis het deed. Heeft hij in Mexico op de tv gezien en dacht dat het wel cool was.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door peter » wo sep 18, 2019 7:52 am

Kon er zelf niet bij zijn en heb alleen tweede helft gezien, maar die lui kregen nog wel forse kansen he. Gebeurt toch echt zelden dat je drie 100% kansen krijgt en er gewoon nul maakt. Dat die jongen die bal op 5 meter vrij kan in koppen baarde me wel zorgen.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2019 7:54 am

Trab schreef: Martinez aan de bal en in de duels geweldig vandaag, maar in de omschakeling zie je hem ook vaak terug sjokken.
Die had na de 3-0 gewisseld moeten worden. Zat er gaandeweg 2e helft doorheen. Ten Hag wisselt nogal eens (te) laat. Je hebt die gozer zondag keihard nodig, hopelijk is ie dan fit.

Mooi voetbal en knullig balverlies gaan bij deze ploeg hand in hand. Ziyech zei het mooi: we draafden wat door. Ze moeten beter hun momenten kiezen en ook af en toe achteruit kijken, om te zien of het verantwoord is risico's te nemen.

Lang maar weer effe naar JA trouwens. Maak je je CL-debuut, ga je zo lopen kutten. Onbegrijpelijk.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2019 7:55 am

Monkey Tonk schreef: Hij doet het in navolging van Memphis, maar hij weet niet waarom Memphis het deed. Heeft hij in Mexico op de tv gezien en dacht dat het wel cool was.
Ik las dat hij zei dat er in Mexico nogal wat kritiek op 'm was. Denk niet dat hij Ronald de Boer kan verstaan. Net als de rest van NL. :biggrin.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 18, 2019 8:00 am

Cluijffert schreef:Joh, reguliere 3-0 overwinning tegen de nummer 2 van Frankrijk in de CL. Volgens mij zijn seizoenen waar we met regelmaat Europese tegenstanders aan de zegekar binden een uitzondering, zeker niet de regel.

Gelukkig zijn sommige 'kenners' hier inmiddels zo verzuurd/verwend dat het niet snel meer goed genoeg is hoor, dus geen kans dat we met z'n allen in de euforie meegaan.
We gaan dingen wel snel normaal vinden inderdaad, dit is gewoon een fantastisch resultaat en begin van de CL campagne. Overwintering behoort wederom tot de mogelijkheden, dat zou geweldig zijn!

Maar er is nog veel ruimte voor verbetering inderdaad, centrum Veltman Blind kan eigenlijk niet. Lees hier wat kritiek op Alvarez, maar hij heeft wel diepgang, dook een paar in de 16 op!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Duke » wo sep 18, 2019 8:09 am

Als er nog zoveel verbetering mogelijk is, en we winnen nu al met 3-0... :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 18, 2019 8:15 am

Duke schreef:Als er nog zoveel verbetering mogelijk is, en we winnen nu al met 3-0... :smallgrin.gif:
Dat inderdaad, vergeleken met een paar seizoenen geleden hebben we echt enorme stappen gemaakt :biggthumpup.gif:

Ik vond dat onderonsje van van der Sar & Overmars op de tribune ook wel mooi, die 2 hebben het aardig op de rit :ajaxscarf.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Mano » wo sep 18, 2019 8:16 am

Tuurlijk hebben we kwaliteit ingeleverd en is Ajax nog wat zoekende.
Maar, 3-0 winnen van de no.2 van Frankrijk in de CL is gewoon prima!

Na de 2-0 draafde ze wat door in de panna's en hakjes en na de 3-0 werden de gaten op het veld groter.
Dat had met de concentratie te maken. Je zag de concentratie afnemen en dat kan niet in de CL.
Je moet die wedstrijd dan gewoon dood maken.

Het gevaar was dat Lille geïrriteerd raakt en jij blessures pakt.
Of, ze scoren en gaan er weer volledig in geloven.

Het is trouwens een utopie om te denken dat Ajax even 90 minuten lang gaat domineren tegen de no.2 van Frankrijk en dat zij 0,0 kansen krijgen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 18, 2019 8:29 am

Blijft bijzonder dat ‘sommige’ altijd alleen maar de negatieve kanten aanhalen. Of nog erger, dat een seniele ouwe zure man en ‘een van de bodem opgeraapte ex-voetballer’ een podium krijgen als ‘analist’ bij het mooiste podium van voetbal.

Ik heb regelmatig zitten genieten van de acties van Ziyech, Promes, Dest, Neres. De verdedigende acties van Veltman, geweldige saves van Onana en geweldige spel van Martinez. Hopen dat hij geen verrekking in zijn kuit heeft opgelopen en er op tijd af gegaan is.

En ja, ook Lille heeft een aantal grote kansen gehad en had moeten scoren. Overwinning is verdiend, maar niet zo ruim als 3-0 doet vermoeden. Lille is dan ook een prima ploeg. Stijgende lijn blijft doorgaan en dan komen zo ook nog Donny en Mazraoui terug wat nog meer mogelijkheden geeft.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo sep 18, 2019 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Ramona » wo sep 18, 2019 8:33 am

Fijn dat positieve tegengeluid. Ik zou toch bijna gaan denken dat we verloren hebben!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door peter » wo sep 18, 2019 8:37 am

Las vanochtend nog een stukje over van Basten en zijn net niet avontuur bij Sporting. Stond ook in dat hij opstapte na de 4-0 nederlaag van Ajax tegen Sparta. Dat waren wel even andere tijden he.

We zijn inderdaad wel weer snel verwend. We geven de nummer twee van Frankrijk een optater van jewelste. Het is nog heel erg vroeg, maar ik denk dat we ook dit jaar weer overwinteren (CL dan wel EL).

Nu op naar Valencia. Daar een resultaat neer zetten en je zit op rozen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Arthur » wo sep 18, 2019 8:49 am

Daar gaat het niet om. In mijn ogen gaat er tactisch iets niet goed wat met de huidige spelers prima opgelost kan worden. Daar moeten ze snel mee beginnen.

Verder is het een supermooi resultaat.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2019 8:56 am

Arthur schreef:Daar gaat het niet om. In mijn ogen gaat er tactisch iets niet goed wat met de huidige spelers prima opgelost kan worden. Daar moeten ze snel mee beginnen.

Verder is het een supermooi resultaat.
:biggthumpup.gif:

Inderdaad.

Het was bij vlagen echt genieten. Maar soms ook heel slecht hoor en dat is gewoon onnodig.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door brigade zuid » wo sep 18, 2019 8:58 am

wimpey schreef:
Trab schreef: Martinez aan de bal en in de duels geweldig vandaag, maar in de omschakeling zie je hem ook vaak terug sjokken.
Die had na de 3-0 gewisseld moeten worden. Zat er gaandeweg 2e helft doorheen. Ten Hag wisselt nogal eens (te) laat. Je hebt die gozer zondag keihard nodig, hopelijk is ie dan fit.
Er zijn er meer. Ziyech had het gisteren ook over zijn hamstring, Tadic kwam niet okselfris uit de interlandperiode. We moeten dit soort spelers denk ik toch wat meer rust gaan geven in de wedstrijdjes tegen een VVV, een Emmen.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Mano » wo sep 18, 2019 9:01 am

Vorig jaar was Ajax aan het einde van het seizoen nog steeds enorm fit.
En dan te bedenken dat zij CL en competitie spelen met een speelstijl waarbij er veel gejaagd moet worden.

ik denk dat EtH dat fysieke wel goed opbouwt.

Je moet alleen blessures voorkomen, zeker van sleutelspelers als Ziyech en Tadic
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Mano » wo sep 18, 2019 9:04 am

Arthur schreef:Daar gaat het niet om. In mijn ogen gaat er tactisch iets niet goed wat met de huidige spelers prima opgelost kan worden. Daar moeten ze snel mee beginnen.

Verder is het een supermooi resultaat.
EtH lijkt me niet een coach die gaat liggen genieten van de goals maar eerder gaan hameren op de fouten.
Je zag Martinez en Alvarezs soms te slecht terug lopen en niet om hun heen kijken wie de komende Lille-spelers waren.
Hierdoor kwam er in de 2de linie steeds een inlopende speler van Lille. Het is dat Onana een ballenmagneet is

Als je dat eruit krijgt, staat er gewoon weer een heel goed team.
Kampioens- en CL overwinteren waardig team
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2019 9:06 am

Ajaciedjuh schreef:Blijft bijzonder dat ‘sommige’ altijd alleen maar de negatieve kanten aanhalen.
Jij slaat dan weer geregeld naar de andere kant door. Magallan 'laten wennen' enzo. Het gebeurt toch zelden dat iemand die als een drol begint zich ineens gaat manifesteren. En v.v. Meestal is de eerste indruk nu eenmaal de juiste.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Trab » wo sep 18, 2019 9:09 am

Met Frenkie en De Ligt zijn we een hoop kwaliteit kwijtgeraakt, maar ik zie ook veel pluspunten. Dest bijvoorbeeld doet het fantastisch en is een extra wapen met zijn snelheid. Zowel verdedigend als aanvallend. Wie heeft het nog over Mazraoui? Martinez deed het ook fantastisch. Ga je qua duelkracht misschien zelfs op vooruit tov schone en kan ook prima voetballen en het spel verdelen. Als vde Beek straks terug is kan het alleen nog maar beter worden. Die verhoogt het baltempo met z’n 1x raken, slimme overstapjes etc. Dan komen de steekpassjes ook vanzelf terug. Dat schortte er in de 1e helft namelijk aan bij Promes. Slechte aannames, verkeerde keuzes. In de tweede helft herstelde hij zich gelukkig en was hij een stuk balvaster.
Wat de kansen van Lille betreft: daar maak ik mij dit keer minder zorgen om. Het kwam namelijk allemaal voort uit eigen fouten niet doordat we weggetikt werden omdat we niet goed stonden. Zyiech bijvoorbeeld die op eigen helft een man gaat proberen uit te kappen ipv op balbezit te spelen. Tadic vlak voor rust die de bal zomaar inlevert met een verkeerde breedtebal ipv op balbezit te spelen. Ja dan wordt het gevaarlijk. Die lui hadden ook zoveel snelheid in de ploeg. Daarom ben ik ook zo blij met Dest. Zeker in combinatie met de trage blind en Veltman. Ben wel positief gestemd na gisteren. Had echt niet durven dromen dat we zo dik zouden winnen. En het kan alleen maar beter worden als Beek en Nous straks terug zijn.
Laatst gewijzigd door Trab op wo sep 18, 2019 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 18, 2019 9:10 am

Ik wist eigenlijk niet dat je een bal op de binnenkant van de kruising kon schieten. Weer wat geleerd. Mooie club dat Ajax. :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2019 9:13 am

brigade zuid schreef: Er zijn er meer. Ziyech had het gisteren ook over zijn hamstring, Tadic kwam niet okselfris uit de interlandperiode. We moeten dit soort spelers denk ik toch wat meer rust gaan geven in de wedstrijdjes tegen een VVV, een Emmen.
Ja, Neres en Tadic ogen (dit seizoen eigenlijk) niet helemaal fit. Die moeten in de ED idd maar overslaan, wanneer het kan.

Gister bij tijd en wijle trouwens weer genoten. Ajax heeft een bevlogen elftal. Ik vond Ziyech weer geweldig. Ook na afloop op TV. Welbespraakte, intelligente jongen. :biggthumpup.gif: Promes is een geinig mannetje, ik vind z'n voetbalbrein echter wat te beperkt voor de 10. Kan beter vanaf links, lijkt me.

Probleem is dat het veld te lang is, waardoor Ajax écht kwetsbaar is bij balverlies. Hopelijk kan Beek zondag spelen, je hebt meer loopvermogen in dit team nodig en iemand die qua druk zetten op man en bal het voorbeeld geeft. Verder een pluim voor spelers en trainer. 5 man op andere posities i.v.m. Mei jl. Van een voorbereiding was eigenlijk geen sprake. VCL overleefd, goed begonnen in ED en CL. Knap hoor. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2019 9:15 am

Trab schreef:Met Frenkie en De Ligt zijn we een hoop kwaliteit kwijtgeraakt, maar ik zie ook veel pluspunten. Dest bijvoorbeeld doet het fantastisch en is een extra wapen met zijn snelheid. Zowel verdedigend als aanvallend. Wie heeft het nog over Mazraoui? Martinez deed het ook fantastisch. Ga je qua duelkracht misschien zelfs op vooruit tov schone en kan ook prima voetballen en het spel verdelen. Als vde Beek straks terug is kan het alleen nog maar beter worden. Die verhoogt het baltempo met z’n 1x raken, slimme overstapjes etc. Dan komen de steekpassjes ook vanzelf terug. Dat schortte er in de 1e helft namelijk aan bij Promes. Slechte aannames, verkeerde keuzes. In de tweede helft herstelde hij zich gelukkig en was hij een stuk balvaster.
Wat de kansen van Lille betreft: daar maak ik mij dit keer minder zorgen om. Het kwam namelijk allemaal voort uit eigen fouten niet doordat we weggetikt werden omdat we niet goed stonden. Zyiech bijvoorbeeld die op eigen helft een man gaat proberen uit te kappen ipv op balbezit te spelen. Tadic vlak voor rust die de bal zomaar inlevert met een verkeerde breedtebal ipv op balbezit te spelen. Ja dan wordt het gevaarlijk. Die lui hadden ook zoveel snelheid in de ploeg. Daarom ben ik ook zo blij met Dest. Zeker in combinatie met de trage blind en Veltman. Ben wel positief gestemd na gisteren. Had echt niet durven dromen dat we zo dik zouden winnen. En het kan alleen maar beter worden als Beek en Nous straks terug zijn.
Hier kan ik me zeker in vinden. Al vond ik Promes veel aanweziger in het open spel dan Donny. En Donny kan op de plek van Alvarez. Kan Alvarez het uitvechten met Veltman.

Dest doet het inderdaad prima. Veel snelheid ook. Maar als je zag hoe hij er werd uitgelopen op een gegeven moment... Die gasten waren niet normaal snel. Zo kom je ze ook niet vaak tegen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door 999 » wo sep 18, 2019 9:18 am

Ajaciedjuh schreef:Blijft bijzonder dat ‘sommige’ altijd alleen maar de negatieve kanten aanhalen. Of nog erger, dat een seniele ouwe zure man en ‘een van de bodem opgeraakte ex-voetballer’ een podium krijgen als ‘analist’ bij het mooiste podium van voetbal.

Ik heb regelmatig zitten genieten van de acties van Ziyech, Promes, Dest, Neres. De verdedigende acties van Veltman, geweldige saves van Onana en geweldige spel van Martinez. Hopen dat hij geen verrekking in zijn kuit heeft opgelopen en er op tijd af gegaan is.

En ja, ook Lille heeft een aantal grote kansen gehad en had moeten scoren. Overwinning is verdiend, maar niet zo ruim als 3-0 doet vermoeden. Lille is dan ook een prima ploeg. Stijgende lijn blijft doorgaan en dan komen zo ook nog Donny en Mazraoui terug wat nog meer mogelijkheden geeft.
:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - LILLE di 21:00

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 18, 2019 9:34 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Blijft bijzonder dat ‘sommige’ altijd alleen maar de negatieve kanten aanhalen.
Jij slaat dan weer geregeld naar de andere kant door. Magallan 'laten wennen' enzo. Het gebeurt toch zelden dat iemand die als een drol begint zich ineens gaat manifesteren. En v.v. Meestal is de eerste indruk nu eenmaal de juiste.
Is toch normaal dat je over een langere periode aankijkt om een echt oordeel te kunnen vormen? Kijk alleen maar naar dit elftal en Promes, Blind, Onana, Veltman, Neres, en kwa positie: Alvarez/Martinez verdere bij voorbaat al afgeschreven door verschillende posters.

De andere kant ........ hard nodig ook een tegengeluid op dit forum tegenwoordig :666.gif: Het leven is een stuk leuker als je glas half vol is. :neutral.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie