Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 15, 2019 8:35 pm

Hoe heet die blonde ook al weer die nu net even geblesseerd is?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2019 9:09 pm

Blond, ehm...De Wit? Nee, die is naar AZ vertrokken. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » zo sep 15, 2019 9:29 pm

Stel daar in ieder geval een middenvelder op. Met Alvarez achterin ga je er denk ik achterin op vooruit. Schuurs is het namelijk ook niet.

Zet daar een jeugdspeler niet. Snap ook wel dat het allemaal niet mee zit. Marin presteert niet, Eiting geblesseerd... Maar dat betekent niet dat de rest van het elftal niet hoeft te kloppen. Zet daar wat mij betreft Gravenberch neer. Stel Promes ook niet als 10 op. Zet daar maar Ziyech neer. Promes is namelijk ook niet de verbindingsspeler. Donny trouwens ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2019 8:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe heet die blonde ook al weer die nu net even geblesseerd is?
Dat dus. Ajax' middenveld bestaat momenteel uit 2 verdedigers en een aanvaller.

Niet zo vreemd dat HV een zee aan ruimte kreeg in de opbouw. Veldbezetting en collectief druk zetten gaat nog niet lekker. Veld is veel te lang wanneer Ajax de bal niet heeft.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Mano » ma sep 16, 2019 8:32 am

Tot nu toe verloopt het gelijk als vorig jaar.
eerste wedstrijd gelijk spelen daarna alles winnen tot je PSV tegenkomt. PSV kwam je vorig jaar ook tegen na de eerste CL wedstrijd.

Tuurlijk er zitten nog fouten in het spel.
maar je hebt wel echt 2 wereldspelers verloren die never nooit niet kan vervangen.
vorig jaar klopte er niets van bij Ajax (na PSV) dus dat zal dit jaar ook wel weer zo zijn... :hypocrite.gif:
\

edit: ik zag trouwens wel veel plezier bij de spelers. Bij die vrije trap van KJH zag je het plezier van de groep.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door elliquido » ma sep 16, 2019 12:03 pm

Tegen psv moeten we gewoon niet in die counters trappen.
vorig jaar die 3-0 was ook gewoon 3x counter omdat we met 8 man voor de bal staan

Laat onze 4 voorin het maar oplossen.

psv speelt donderdag tegen sporting.. fitheid gaat dus ook een rol spelen, zeker voor de jonkies van psv
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2019 12:27 pm

Zoals wij dat ook 2 jaar geleden hadden. Prima toch. Ajax moet er gewoon vol op klappen zondag.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 16, 2019 3:54 pm

Met dien verstande dat PSV nu Europees thuis speelt en ik weet heel zeker dat ze niet met 10 man een verlenging hoeven te spelen donderdag...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Nihad » ma sep 16, 2019 3:58 pm

omdat we met 8 man voor de bal staan
Das wel een beetje het manco van Ajax soms. Onze backs zijn vaak meer vleugelaanvallers dan verdedigers. Nico staat soms zelfs in de spits. Bij balverlies ben je dan op de flanken ontzetten kwetsbaar, zeker als je met een trage centrale verdediger als Blind speelt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Marillion » ma sep 16, 2019 6:23 pm

Klopt, de balans is absoluut nog niet gevonden. Als ik zo terugdenk geloof ik dat we alleen thuis tegen Apoel niet meerdere kansen hebben weggegeven vanuit de omschakeling.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 16, 2019 6:24 pm

Totaal niet eens met de manier waarop Ten Hag Ajax nu neerzet. Over steekpassen zal ik het niet hebben. Veltman en Schuurs zijn niet intelligent en meedogenloos genoeg als verdedigers. Vooral van Schuurs is dat jammer, want die heeft een prima diepe bal. Veltman is de enige Ajax-speler die grossiert in fouten, en toch jaren kan blijven spelen. Mij hoor je niet over klagen over de afgekeurde Heerenveen-goal, maar wat gaat dat over? Het verdedigen bij Ajax is schandalig slecht. ,

De frustratie is er inmiddels vanaf te lezen bij Blind. Zijn terugsjokken bij de 1-1 is (bij nader inzien) al een soort protest (Blind staat bekend als voorbeeldige prof, bij oa Mourinho), en de manier waarop hij reageert als de goal valt gaat 100% over Schuurs. In de trent van 'hoe kan die Schuurs nou zo verschrikkelijk stom zijn dat hij de aanvaller loslaat om de doellijn te gaan verdedigen?" Schuurs heeft zo'n fout al eerder gemaakt, dus die zit niet in een snelle lift omhoog. Waarom wil je daar dan verder mee? Bij Ajax moet je er staan.

Ik wordt niet goed van die lieve jongetjes achterin (Tagliafico tel ik niet mee, want die is nauwelijks in de buurt van de eigen zestien gesignaleerd). Iemand als KJH was ook een goede verdediger geweest. Die heeft wel een over-mijn-lijk mentaliteit.

In NL zal het niet heel veel uitmaken, maar in de CL wordt dit soort voetbal kei en keihard afgestraft.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Iniesta » ma sep 16, 2019 7:17 pm

Bij nader inzien? Is dit jouw persoonlijke inzien, of op basis van Blinds uitspraken?

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 6:56 am

Monkey Tonk schreef:Totaal niet eens met de manier waarop Ten Hag Ajax nu neerzet. Over steekpassen zal ik het niet hebben. Veltman en Schuurs zijn niet intelligent en meedogenloos genoeg als verdedigers. Vooral van Schuurs is dat jammer, want die heeft een prima diepe bal. Veltman is de enige Ajax-speler die grossiert in fouten, en toch jaren kan blijven spelen. Mij hoor je niet over klagen over de afgekeurde Heerenveen-goal, maar wat gaat dat over? Het verdedigen bij Ajax is schandalig slecht. ,

De frustratie is er inmiddels vanaf te lezen bij Blind. Zijn terugsjokken bij de 1-1 is (bij nader inzien) al een soort protest (Blind staat bekend als voorbeeldige prof, bij oa Mourinho), en de manier waarop hij reageert als de goal valt gaat 100% over Schuurs. In de trent van 'hoe kan die Schuurs nou zo verschrikkelijk stom zijn dat hij de aanvaller loslaat om de doellijn te gaan verdedigen?" Schuurs heeft zo'n fout al eerder gemaakt, dus die zit niet in een snelle lift omhoog. Waarom wil je daar dan verder mee? Bij Ajax moet je er staan.

Ik wordt niet goed van die lieve jongetjes achterin (Tagliafico tel ik niet mee, want die is nauwelijks in de buurt van de eigen zestien gesignaleerd). Iemand als KJH was ook een goede verdediger geweest. Die heeft wel een over-mijn-lijk mentaliteit.

In NL zal het niet heel veel uitmaken, maar in de CL wordt dit soort voetbal kei en keihard afgestraft.
Blind is een voorbeeldige prof maar bij de 1-1 moet hij die gast toch gewoon neerkegelen? Dat was juist waarom hij niet speelde o.a. Mourinho.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door wimpey » di sep 17, 2019 7:44 am

Blind moet gewoon het centrum niet verlaten. En zó een duel aangaan is een doodzonde voor een verdediger. Net als de manier waarop Schuurs die spits los liet en de doellijn ging verdedigen.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door wimpey » di sep 17, 2019 7:54 am

Monkey Tonk schreef:Totaal niet eens met de manier waarop Ten Hag Ajax nu neerzet.
Hmm, ik heb juist alle begrip. Schuurs moet in de ED vlieguren maken, anders had je 'm moeten verhuren. Veltman - Blind in de CL in het centrum. Optimaal is anders, maar dat heeft Ajax aan zichzelf te wijten: Magallan. Duo van nu is ervaren en spreekt elkaars taal. Dest is een echte back, logisch dat hij vanavond speelt.

Duo Alvarez - Martinez vind ik momenteel ook logisch. Ook dat heeft Ajax aan zichzelf te wijten: Marin kan er weinig van. Beek geblesseerd, dus dan hou je weinig smaken over.

Dat Ajax een stuk minder is, was te voorzien. Er is voor 60M gekocht en voor 180M verkocht. Het Ajax van 17.9 2019 is ook nog niet het eindproduct. Ten Hag heeft door continentale toernooien, VCL en die interlands eerder deze maand amper tijd gehad op het trainingsveld.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door raymon » di sep 17, 2019 8:05 am

Lionel schreef:
Monkey Tonk schreef:Totaal niet eens met de manier waarop Ten Hag Ajax nu neerzet. Over steekpassen zal ik het niet hebben. Veltman en Schuurs zijn niet intelligent en meedogenloos genoeg als verdedigers. Vooral van Schuurs is dat jammer, want die heeft een prima diepe bal. Veltman is de enige Ajax-speler die grossiert in fouten, en toch jaren kan blijven spelen. Mij hoor je niet over klagen over de afgekeurde Heerenveen-goal, maar wat gaat dat over? Het verdedigen bij Ajax is schandalig slecht. ,

De frustratie is er inmiddels vanaf te lezen bij Blind. Zijn terugsjokken bij de 1-1 is (bij nader inzien) al een soort protest (Blind staat bekend als voorbeeldige prof, bij oa Mourinho), en de manier waarop hij reageert als de goal valt gaat 100% over Schuurs. In de trent van 'hoe kan die Schuurs nou zo verschrikkelijk stom zijn dat hij de aanvaller loslaat om de doellijn te gaan verdedigen?" Schuurs heeft zo'n fout al eerder gemaakt, dus die zit niet in een snelle lift omhoog. Waarom wil je daar dan verder mee? Bij Ajax moet je er staan.

Ik wordt niet goed van die lieve jongetjes achterin (Tagliafico tel ik niet mee, want die is nauwelijks in de buurt van de eigen zestien gesignaleerd). Iemand als KJH was ook een goede verdediger geweest. Die heeft wel een over-mijn-lijk mentaliteit.

In NL zal het niet heel veel uitmaken, maar in de CL wordt dit soort voetbal kei en keihard afgestraft.
Blind is een voorbeeldige prof maar bij de 1-1 moet hij die gast toch gewoon neerkegelen? Dat was juist waarom hij niet speelde o.a. Mourinho.
Je staat 1-0 voor, begin van de wedstrijd dan riskeer je geen rode kaart (want dat zou het zijn geweest) op die plek. Hij timede verkeerd. Dat kan een keer gebeuren natuurlijk. Laten we het niet groter maken dan het is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 9:04 am

Hoezo rood? Als je hem op je eigen helft (dacht ik) omver loopt krijg je echt geen rood. Daarna sjokt hij erachter aan hoor. Heeft niks met Schuurs te maken.

Blind is fantastisch als hij 100% geconcentreerd is. Anders niet.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 9:05 am

wimpey schreef:Blind moet gewoon het centrum niet verlaten. En zó een duel aangaan is een doodzonde voor een verdediger. Net als de manier waarop Schuurs die spits los liet en de doellijn ging verdedigen.
Exact. Maar als je het centrum verlaat moet je de bal hebben. Of de spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door 999 » di sep 17, 2019 9:12 am

Jesus, Blind maakt 1 inschatting fout ( hij probeert voor de man te komen ) en het gezeik begint weer ..

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 9:27 am

999 schreef:Jesus, Blind maakt 1 inschatting fout ( hij probeert voor de man te komen ) en het gezeik begint weer ..
Niks gezeik. Hij verdient bakken met geld. Dan mag er best gezegd worden dat hij daar dat duel niet zo moet aangaan en daarna niet moet WANDELEN.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 17, 2019 9:53 am

Als hij op volle snelheid er achteraan gaat haalt ie m vermoedelijk nog niet in.

Schuurs’ actie om bij die Odgaard weg te lopen vond ik een stuk merkwaardiger. Leek wel kortsluiting?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door 999 » di sep 17, 2019 10:00 am

Lionel schreef:
999 schreef:Jesus, Blind maakt 1 inschatting fout ( hij probeert voor de man te komen ) en het gezeik begint weer ..
Niks gezeik. Hij verdient bakken met geld. Dan mag er best gezegd worden dat hij daar dat duel niet zo moet aangaan en daarna niet moet WANDELEN.
Die Heerenvener haal je echt niet meer in.Zou het er nog lulliger uit hebben gezien.En dat gezeik steeds van hij verdiend bakken met geld, wat heeft er dat nu mee te maken.

Blind maakt een inschattings-fout .. ja dat gebeurt de beste of die nu wel of niet bakken met geld verdiend ... Daarnaast heb je ook gekeken naar de loop actie van Martinez.. Die had deze fout in ieder geval "op kunnen " houden ..
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 17, 2019 10:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 10:03 am

Blind ging toch veel te gemakkelijk dat duel aan?

Daarvoor mag hij, zeker gezien zijn salaris ja want hij is geen brugsmurf van 16, 2x in de week 95 minuten geconcentreerd spelen. Dan is hij fantastisch. Zei ik net ook al. Maar dat lees je dan weer niet :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 10:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als hij op volle snelheid er achteraan gaat haalt ie m vermoedelijk nog niet in.

Schuurs’ actie om bij die Odgaard weg te lopen vond ik een stuk merkwaardiger. Leek wel kortsluiting?
Schuurs is dan ook niet goed genoeg. Blind had de speler ook niet ingehaald. Maar wat als er een rebound volgt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019

Bericht door 999 » di sep 17, 2019 10:11 am

Lionel schreef:Blind ging toch veel te gemakkelijk dat duel aan?

Daarvoor mag hij, zeker gezien zijn salaris ja want hij is geen brugsmurf van 16, 2x in de week 95 minuten geconcentreerd spelen. Dan is hij fantastisch. Zei ik net ook al. Maar dat lees je dan weer niet :excited.gif:
Welk duel ?.Er is helemaal geen sprake van een duel.Blind wil voor zijn man komen en de bal onderscheppen dat doet ie 99,9% keren heel goed, nu schat hij dat verkeerd in .. Maar heb je nou wel of niet de looplijn van Martinez bekeken ..

Plaats reactie