VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 18, 2019 5:20 pm

LucaS schreef:De Ligt is zo'n 100 miljoen waard, dat soort spelers zijn onhaalbaar voor Ajax
Dus moet je ze opleiden of heel vroeg scouten. Dat lukte dan nu toevallig ineens 2x met De Ligt en De Jong, maar het is nog altijd eerder uitzondering dan regel.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 18, 2019 5:41 pm

We zijn alweer koploper. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Toppie » zo aug 18, 2019 5:55 pm

Ajaciedjuh schreef:We zijn alweer koploper. :666.gif:
Gewoon de tijd nemen Pisvee is straks weer onze enige opponent en die hebben geen LDJ meer en wij wel KjH en Tadic

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door LucaS » zo aug 18, 2019 6:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
LucaS schreef:De Ligt is zo'n 100 miljoen waard, dat soort spelers zijn onhaalbaar voor Ajax
Dus moet je ze opleiden of heel vroeg scouten. Dat lukte dan nu toevallig ineens 2x met De Ligt en De Jong, maar het is nog altijd eerder uitzondering dan regel.
Zeker. Spelers die de laatste stappen naar de top in het eerste zetten en daar ook tijd en gelegheid voor krijgen,dat is ook regel bij Ajax. Ajax moet en kan dat niet verloochenen, anders gaat het de aansluiting echt verliezen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Sandro » zo aug 18, 2019 6:55 pm

Jöhnk schreef:Dat kwam De Ligt ook. En De Jong. Laten we niet doen alsof Ajax daar te groot voor is.
Nou, er zijn niet voor niks verdedigers gekocht voor miljoenen dus je mag toch hopen dat die in de basis gaan staan.

Schuurs is niet een extreem talent als een De Jong of De Ligt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door LucaS » zo aug 18, 2019 7:17 pm

Ik weet niet wanneer je extreem talent bent. Schuurs was op zijn 17e aanvoerder van Fortuna en stak er ver bovenuit
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 18, 2019 7:24 pm

LucaS schreef:Ajax kan niet constant spelers op CL niveau laten instromen en de rest afwijzen. Ajax is de jeugdopleiding en jonge talenten aantrekken. Die spelers makem fouten en zetten de laatsye stappen in het eerste. Dat niet meer accepteren is de ziel van Ajax inruilen voor die van PSV
Lekker dramatisch weer. Talenten de kans geven betekent niet in de belangrijkste fase van het seizoen spelers maar wat aan laten kloten. De Ligt is weg, Schuurs kan er niet aan tippen, dus is er een aankoop gehaald die hopelijk ergens tussen die twee zit qua niveau. Schuurs mag zijn kansjes krijgen, maar dat betekent niet dat ie maar een basisplaats krijgt en dan maar hopen op het beste. Dat is een absurde gedachte wat ook nog niks met topsport te maken heeft.

Neem bijvoorbeeld Donny. Die werd maar liefst 2,5 seizoenen geleidelijk gebracht (trainen met het eerste, invalbeurten en heel af en toe een basisplek) voordat ie de speler werd die hij nu is. Klaassen voor hem hetzelfde. Blind en Veltman ook. Om maar te zwijgen over de Jan Vertonghens die zelfs een jaartje verhuurd moesten worden. Als je nu nog niet goed genoeg bent, dan hoor je ook nog niet in de basis te staan. Sowieso niet in deze fase van het seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door LucaS » zo aug 18, 2019 7:34 pm

Maar Schuurs is wel goed genoeg
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 18, 2019 7:43 pm

LucaS schreef:Maar Schuurs is wel goed genoeg
Goede, inhoudelijke antwoord. Gelukkig is het ook een feit. Wil je ook even vaststellen dat wij beter zijn dan City, Real en Barca bij elkaar en de CL winnen dit seizoen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2019 7:47 pm

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Maar Schuurs is wel goed genoeg
Goede, inhoudelijke antwoord. Gelukkig is het ook een feit. Wil je ook even vaststellen dat wij beter zijn dan City, Real en Barca bij elkaar en de CL winnen dit seizoen?
Zeer zeker!

Mee eens met Mr. Ajax. Iemand kansen blijven geven hoort bij Ajax. Maar als je nog niet foutloos bent tegen VVV hoef je dinsdag ook niet te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 18, 2019 7:52 pm

Dinsdag zal Veltman spelen en niet Schuurs.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7317
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Trab » zo aug 18, 2019 7:54 pm

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Maar Schuurs is wel goed genoeg
Goede, inhoudelijke antwoord. Gelukkig is het ook een feit. Wil je ook even vaststellen dat wij beter zijn dan City, Real en Barca bij elkaar en de CL winnen dit seizoen?
Zeer zeker!

Mee eens met Mr. Ajax. Iemand kansen blijven geven hoort bij Ajax. Maar als je nog niet foutloos bent tegen VVV hoef je dinsdag ook niet te spelen.
Als dat het criterium is dan stellen we Blind ook niet meer op.

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door LucaS » zo aug 18, 2019 7:57 pm

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Maar Schuurs is wel goed genoeg
Goede, inhoudelijke antwoord. Gelukkig is het ook een feit. Wil je ook even vaststellen dat wij beter zijn dan City, Real en Barca bij elkaar en de CL winnen dit seizoen?
Nee, want dat zou onzin zijn.

Ik heb uitgebreid gereageerd, doe niet zo uit de hoogte.

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... z-inpassen
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 18, 2019 9:55 pm

LucaS schreef:
Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Maar Schuurs is wel goed genoeg
Goede, inhoudelijke antwoord. Gelukkig is het ook een feit. Wil je ook even vaststellen dat wij beter zijn dan City, Real en Barca bij elkaar en de CL winnen dit seizoen?
Nee, want dat zou onzin zijn.

Ik heb uitgebreid gereageerd, doe niet zo uit de hoogte.

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... z-inpassen
Dan past jouw voetbal verstand dan wel jouw standaard beter bij RKC.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door wimpey » ma aug 19, 2019 7:10 am

Ook dat is uit de hoogte.

Schuurs kan in menig ED-wedstrijd probleemloos opgesteld worden. Hij is nu al veel beter dan die kreupele Argentijn. En ook veel beter dan hij in JA was. Persoonlijk heb ik veel fiducie in die jongen. Hij leert en gaat met sprongen vooruit. Je stopt er info in en hij doet er wat mee. Blijkbaar. Dat lijkt me het verschil te zijn tussen talent en een speler die naar het hoogste niveau toegroeit: het koppie.

Overigens is een mens nooit uitgeleerd he. Zie KJH: imo meer team player dan ie ooit was.

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 7:15 am

wimpey schreef:Ook dat is uit de hoogte.

Schuurs kan in menig ED-wedstrijd probleemloos opgesteld worden. Hij is nu al veel beter dan die kreupele Argentijn. En ook veel beter dan hij in JA was. Persoonlijk heb ik veel fiducie in die jongen. Hij leert en gaat met sprongen vooruit. Je stopt er info in en hij doet er wat mee. Blijkbaar. Dat lijkt me het verschil te zijn tussen talent en een speler die naar het hoogste niveau toegroeit: het koppie.

Overigens is een mens nooit uitgeleerd he. Zie KJH: imo meer team player dan ie ooit was.
Dit vind ik ook erg overdreven en ik vraag me af waar je het op baseert. Schuurs heeft een pot of 3 leuk meegedaan in de voorbereiding, tegen psv een goede wedstrijd gespeeld, in Griekenland geen goede wedstrijd gespeeld, daarna op de bank gezeten en afgelopen zaterdag tegen VVV slecht gespeeld. Dat hij beter is dan Magallan en ook beter dan hij in JA was wil niet zeggen dat hij nu goed genoeg is voor de basis.

Maar goed, ik heb het genoeg over Per Schuurs gehad de afgelopen dagen. We gaan het zien en ik hoop natuurlijk dat hij er wel komt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 7:34 am

Zou Wimpey Schuurs beter vinden dan Magellan?

@ Wimpey: Dat Schuurs beter is dan Magellan zegt toch helemaal niks? Waarom herhaal je dat in ieder topic?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door LucaS » ma aug 19, 2019 7:36 am

Speciaal voor mr Ajax, de RKC standaard
https://www.foxsports.nl/video/3108439/ ... -waalwijk/
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 8:16 am

geweldige discussie, :excited.gif:

volgens mij stond het top-Ajax van vorig jaar de eerste potjes ook niet solide.
vooral achterin was het rommelig. Hoe snel men vergeet....
De VCL was net aan, in de eredivisie liepen we gelijk al achter de feiten aan. :aai.gif:


Je hebt zo'n 4 spelers in te voegen in de basis. De automatismen moeten nog groeien en je hebt iets meer taalbarrière dan bij FdJ en MdL. Daarnaast heb je ook echt kwaliteit ingeleverd. Je zal dus meer tijd moeten hebben. Een Schuurs of een Alvarez/Martinez hebben gewoon meer tijd nodig dan een FdJ of MdL. Dat zijn ultieme talenten, die pakken zaken net even sneller op.

Het mooie is dat de 2 a 3 foutjes van Schuurs hier heel hard belicht worden terwijl de fout van Blind...
Had blind die fout vorig jaar gemaakt, was de wereld te klein en was zijn Transfersom ook weer even genoemd.
Inmiddels heeft hij zijn waarde bewezen en wordt de fout hem vergeven.

MdL eerste balcontact bij Juve - eigen doelpunt
MdL eerste balcontact Oranje - dikke fout waaruit doelpunt komt.

Het gaat erom dat die foutjes afnemen en/of verdwijnen. Dat een dergelijke speler leert van zijn keuzes en de verkeerde niet meer maakt. Laten we eerst kijken of de huidige spelers dat doen, leren van hun fouten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door wimpey » ma aug 19, 2019 8:26 am

Lionel schreef:Zou Wimpey Schuurs beter vinden dan Magellan?

@ Wimpey: Dat Schuurs beter is dan Magellan zegt toch helemaal niks? Waarom herhaal je dat in ieder topic?
Verbanden leggen, Rishi. Miskoop Maga maakte de entree van Schuurs en het moeten blijven van Veltman mogelijk/noodzakelijk. Het was blijkbaar schier onmogelijk voor 9M een betere verdediger te vinden. Daardoor moeten nu pleistertjes geplakt worden.

Ik zie Schuurs veel goed doen. Anderen zien hem veel fout doen. We gaan zien hoe het zich ontwikkelt. Ben positief gestemd.

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 8:45 am

Mano schreef: Het mooie is dat de 2 a 3 foutjes van Schuurs hier heel hard belicht worden terwijl de fout van Blind...
Had blind die fout vorig jaar gemaakt, was de wereld te klein en was zijn Transfersom ook weer even genoemd.
Inmiddels heeft hij zijn waarde bewezen en wordt de fout hem vergeven.
Waarom is dit raar in jouw ogen? Blind heeft zich inderdaad al lang en breed bewezen, je weet precies wat je aan hem hebt. Zijn fout tegen VVV was tenenkrommend, maar is een zeldzaamheid. Schuurs heeft nog alles te bewijzen. Je weet nog niet wat je aan hem hebt en dus is hij op dit moment minder betrouwbaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 8:55 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Zou Wimpey Schuurs beter vinden dan Magellan?

@ Wimpey: Dat Schuurs beter is dan Magellan zegt toch helemaal niks? Waarom herhaal je dat in ieder topic?
Verbanden leggen, Rishi. Miskoop Maga maakte de entree van Schuurs en het moeten blijven van Veltman mogelijk/noodzakelijk. Het was blijkbaar schier onmogelijk voor 9M een betere verdediger te vinden. Daardoor moeten nu pleistertjes geplakt worden.

Ik zie Schuurs veel goed doen. Anderen zien hem veel fout doen. We gaan zien hoe het zich ontwikkelt. Ben positief gestemd.
Dat snappen we allemaal. Maar hij speelt nu in Ajax 1 dus moeten we hem ook als speler van Ajax 1 beoordelen. Niemand schrijft hem af volgens mij. Maar meer dat hij nog wat tijd nodig heeft. Dat hij nu versneld in het eerste komt te spelen komt wellicht door de aankoop van Magellan die niet functioneert. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze hem twee jaar in JA wilden laten spelen om te rijpen.

Wat Schuurs betreft ben ik ook wel positief. Alleen niet nu meteen. Laat hem dit seizoen, als het straks ook wat beter staat, de thuiswedstrijden spelen en geef dan wat spelers rust.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 8:59 am

Mr. Ajax schreef:
Mano schreef: Het mooie is dat de 2 a 3 foutjes van Schuurs hier heel hard belicht worden terwijl de fout van Blind...
Had blind die fout vorig jaar gemaakt, was de wereld te klein en was zijn Transfersom ook weer even genoemd.
Inmiddels heeft hij zijn waarde bewezen en wordt de fout hem vergeven.
Waarom is dit raar in jouw ogen? Blind heeft zich inderdaad al lang en breed bewezen, je weet precies wat je aan hem hebt. Zijn fout tegen VVV was tenenkrommend, maar is een zeldzaamheid. Schuurs heeft nog alles te bewijzen. Je weet nog niet wat je aan hem hebt en dus is hij op dit moment minder betrouwbaar.
Vorig jaar had hij zichzelf ook al bewezen. Eerst bij Ajax en daarna deels bij Man Utd.
Dat weerhield niemand om hem af te fikken.

De fouten van Schuurs zijn vervelend en moeten eruit maar ik ken geen enkele verdediger die er gelijk staat.
MdL ook niet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 9:23 am

De Ligt stond er echt wel meteen. Behalve zijn foutje tegen Exelsior viel er niks op hem aan te merken.
Mano schreef:Vorig jaar had hij zichzelf ook al bewezen. Eerst bij Ajax en daarna deels bij Man Utd.
Dat weerhield niemand om hem af te fikken.
Het waren misschien 3 AT'ers die hem liepen af te zeiken. De rest was positief over hem. En die 3 hebben hun ongelijk daarna ook wel toegegeven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2019 9:33 am

Schuurs maakt op wat kleine slippertjes na toch gewoon een prima indruk? Snap niet waar dat gehak op die jongen vandaan komt. Geef die jongen wat vertrouwen en laat hem de komende periode veel spelen. Die gaat het wel oppikken.

Plaats reactie