VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Historicus » wo aug 14, 2019 9:55 pm

Zaterdag staat VVV Venlo - Ajax op het programma. Op NOS Teletekst staat vermeld dat Ajax er eigenlijk door de jaren heen weinig gewonnen heeft. Nu zal het zo zijn dat VVV vooral in de Eerste Divisie bivakeerde. Maar toch.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door 999 » do aug 15, 2019 11:57 am

Voor degene die het gemist hebben. Wedstrijd is vervroegd naar 18.30 u.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Sandro » do aug 15, 2019 12:08 pm

Historicus schreef:Zaterdag staat VVV Venlo - Ajax op het programma. Op NOS Teletekst staat vermeld dat Ajax er eigenlijk door de jaren heen weinig gewonnen heeft. Nu zal het zo zijn dat VVV vooral in de Eerste Divisie bivakeerde. Maar toch.
Van de laatste 10 edities van VVV - Ajax won Ajax 8 keer en 2 keer gelijk...

https://ajax.supporters.nl/historie/tegenstander/16/VVV
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door peter » do aug 15, 2019 12:09 pm

Heb het team van VVV er even op nageslagen, maar daar is het halve elftal weer weg? Nieuwe spits Soriano (broertje van Roberto). Overigens zouden ze ook kunnen gaan spelen in de Regionalliga. Van de basis zijn er 6 Duitsers. :biggrin.gif:

Ik zou denk ik spelen met Promes. Prima wedstrijd voor hem.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » do aug 15, 2019 1:00 pm

Peter schreef:
Ik zou denk ik spelen met Promes. Prima wedstrijd voor hem.
Kutwedstrijd op kunstgras... Als het niet lekker loopt bij Promes krijg je meteen weer gezeik. Terwijl we maar zelden goed spelen daar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 15, 2019 5:15 pm

Vorig jaar wonnen we daar dankzij de VAR. Ik hoop vooral dat EtH Blind weer een linie terughaalt en op zijn ouwe stekkie zet, terwijl Martinez met zijn stierenvlees VM gaat staan. Doe Schuurs maar naast Blind, Veltman Rb, Nous met Donnie op het middenveld.

Dan krijgen we:

Onana

Veltman - Schuurs - Blind - Nico

Nous - Martinez - Donny

Ziyech - Tadic - Neres.

Die winnen wel bij VVV. Op enig moment Alvarez eens laten invallen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Marillion » do aug 15, 2019 5:29 pm

Mr. Ajax schreef:
Peter schreef:
Ik zou denk ik spelen met Promes. Prima wedstrijd voor hem.
Kutwedstrijd op kunstgras... Als het niet lekker loopt bij Promes krijg je meteen weer gezeik. Terwijl we maar zelden goed spelen daar.
Ik zou het toch niet onverstandig vinden. Die jongen moet wel serieus minuten gaan maken. Anders heb je binnen de kortste keren problemen. Probleem is alleen dat Neres en Ziyech eigenlijk ook gewoon volop speeltijd moeten pakken om zich in vorm te spelen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door columbus » do aug 15, 2019 5:50 pm

Waarom toch Mazraoui op het middenveld. Het is toch wel gebleken dat hij dat totaal niet kan, hij is gewoon een prima rechtsback. Toch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 15, 2019 5:56 pm

Ehm.. volgens mij is niet gebleken dat hij dat niet kan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Marillion » do aug 15, 2019 6:07 pm

Over het omwisselen van Blind en Martinez zijn we het hier volgens mij inmiddels grotendeels eens. Nu nog wachten tot het moment dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Zal nog wel een paar wedstrijden wachten worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Sandro » do aug 15, 2019 8:04 pm

Marillion schreef:Over het omwisselen van Blind en Martinez zijn we het hier volgens mij inmiddels grotendeels eens. Nu nog wachten tot het moment dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Zal nog wel een paar wedstrijden wachten worden.
Dat heb ik dan even gemist. Wat maakt Martinez een goede VM? Obv de wedstrijden die ik gezien heb, vind ik het een verdediger.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Sandro » do aug 15, 2019 8:07 pm

columbus schreef:Waarom toch Mazraoui op het middenveld. Het is toch wel gebleken dat hij dat totaal niet kan, hij is gewoon een prima rechtsback. Toch?
Jij bent er altijd toch zo sterk voor om iedereen een kans te geven? Doe dat dan ook even in dit geval...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door columbus » do aug 15, 2019 8:10 pm

O zeker wel! Iedereen verdient zeker de kans om zich te bewijzen. Ik denk alleen dat hij echt veel beter een opkomende back kan zijn dan een centrale verdedigende middenvelder. En daarmee lossen we ook het Veltman-probleem op

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door elliquido » do aug 15, 2019 8:16 pm

Onana

Mazz schuurs martinez nico

Donny blind


Promes zyjech neres

Tadic
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door elliquido » do aug 15, 2019 8:17 pm

Onana

Mazz schuurs martinez nico

Donny blind


Promes zyjech neres

Tadic
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Marillion » do aug 15, 2019 9:46 pm

Sandro schreef:
Marillion schreef:Over het omwisselen van Blind en Martinez zijn we het hier volgens mij inmiddels grotendeels eens. Nu nog wachten tot het moment dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Zal nog wel een paar wedstrijden wachten worden.
Dat heb ik dan even gemist. Wat maakt Martinez een goede VM? Obv de wedstrijden die ik gezien heb, vind ik het een verdediger.
Oh, hebben we nog geen meerderheid?

In eerste instantie vooral omdat hij agressief vooruit durft te verdedigen. Ik denk dat hij in staat is om de ruimte die ontstaat beter te bespelen. We hebben dit seizoen al een aantal keren gezien hoe kwetsbaar Blind in die positie kan zijn bij balverlies. Het gif dat Martinez in zijn spel legt kunnen we daar heel goed gebruiken. Daar komt bij dat hij in balbezit ook overeind blijft en de oplossing vooruit zoekt.

Bovendien is achterin is zijn geringe lengte voor mij toch wel een probleem al zal je daar niet iedere wedstrijd tegenaan lopen.

Zet 'm neer als verdedigende middenvelder en het is een uitstekende aankoop. Al zullen we wel moeten incalculeren dat hij, net als Nico, wel eens een kaart teveel zal pakken. Het is soms nog even wat te onbesuisd. Maar dat neem ik op de koop toe als je ziet hoe het nu gaat met Blind en Marin.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door De Dominee » do aug 15, 2019 9:58 pm

The walking dead bedoel je?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Lionel » do aug 15, 2019 10:40 pm

Is hij wel rustig genoeg aan de bal voor een VM? Daar heb je ook een man in je rug. Heel ander speelveld dan als CV.

Beetje hetzelfde als Nico linksbuiten opstellen omdat hij er toch vaak komt.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 16, 2019 6:49 am

Lionel schreef:
Beetje hetzelfde als Nico linksbuiten opstellen omdat hij er toch vaak komt.
Manke vergelijking...

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ehm.. volgens mij is niet gebleken dat hij dat niet kan?
Ik ben het wel eens met columbus dat Nous gewoon een prima rechtsback is, terwijl hij nog geen goede wedstrijd op het middenveld heeft gespeeld.

Dat is overigens ook zoiets. Je draait een topseizoen in een bepaalde formatie en er gaan - tegen alle verwachtingen in - maar 2 (weliswaar belangrijke) spelers weg. Maar in plaats van voort te borduren op het werk van vorig seizoen ga je nu spelers uit hun posities halen. Nous draaide een prima seizoen als rechtsback, dus maken we van hem een middenvelder (terwijl hij vroeger overigens als middenvelder niet goed genoeg werd bevonden). Blind draaide een top seizoen als CV, dus halen we die ook naar het middenveld. Veltman heeft eindelijk eens een keertje een degelijke serie neergezet als rechtsback, die halen we dus weer terug naar CV.

Bizar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Lionel » vr aug 16, 2019 7:37 am

Je snapt nog steeds niet dat bepaalde spelers op posities konden spelen dankzij de spelers die er nu niet meer zijn?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Marillion » vr aug 16, 2019 7:47 am

Lionel schreef:Is hij wel rustig genoeg aan de bal voor een VM? Daar heb je ook een man in je rug. Heel ander speelveld dan als CV.

Beetje hetzelfde als Nico linksbuiten opstellen omdat hij er toch vaak komt.
Dat zal moeten blijken. Het zal niet van 't niveau zijn als bijvoorbeeld De Jong dat had. Maar ik denk dat hij 't wel in zich heeft om daar ook in balbezit prima overeind te blijven. Het experiment tegen Emmen was natuurlijk erg kort maar ik vond dat heel interessant en zou daar graag een vervolg aan geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Marillion » vr aug 16, 2019 7:58 am

Wat betreft die positiewisselingen ben ik het in grote lijnen wel eens met Mr.Ajax. Natuurlijk hadden De Ligt en De Jong invloed op de goede prestaties van andere spelers. Maar je maakt de puzzel wel meer gecompliceerd dan nodig als je op meerdere spelers van hun positie af gaat halen.

Mazraoui was op rechts net zo belangrijk als Tagliafico op links als het gaat om de veldbezetting in balbezit. Ik zou dat in de basis zo laten staan. Wel ben ik het er mee eens dat het dan cruciaal is dat je centraal iemand hebt die het spel goed kan verdelen. Dát is het probleem dat Ajax dus moet oplossen. Als we nu tot de conclusie komen dat we die speler niet in huis hebben dan moet je overwegen om 'm alsnog te halen. Probleem is wel dat je jezelf kunt afvragen of dezelfde scouts die deze spelers hebben geselecteerd dan nu wel met de goede optie gaan komen. Je hebt met aankopen geen enkele garantie.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 16, 2019 8:26 am

Lionel schreef:Je snapt nog steeds niet dat bepaalde spelers op posities konden spelen dankzij de spelers die er nu niet meer zijn?
Haha, nee, dat snap ik nu nog steeds niet. Je mag het ook nog een paar keer herhalen, maar dat maakt het niet meer waar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door 999 » vr aug 16, 2019 10:09 am

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:
Beetje hetzelfde als Nico linksbuiten opstellen omdat hij er toch vaak komt.
Manke vergelijking...

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ehm.. volgens mij is niet gebleken dat hij dat niet kan?
Ik ben het wel eens met columbus dat Nous gewoon een prima rechtsback is, terwijl hij nog geen goede wedstrijd op het middenveld heeft gespeeld.

Dat is overigens ook zoiets. Je draait een topseizoen in een bepaalde formatie en er gaan - tegen alle verwachtingen in - maar 2 (weliswaar belangrijke) spelers weg. Maar in plaats van voort te borduren op het werk van vorig seizoen ga je nu spelers uit hun posities halen. Nous draaide een prima seizoen als rechtsback, dus maken we van hem een middenvelder (terwijl hij vroeger overigens als middenvelder niet goed genoeg werd bevonden). Blind draaide een top seizoen als CV, dus halen we die ook naar het middenveld. Veltman heeft eindelijk eens een keertje een degelijke serie neergezet als rechtsback, die halen we dus weer terug naar CV.

Bizar.
Zit zeker een kern van waarheid in ..

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo-Ajax (zaterdag 17 aug. 2019) Eredivisie

Bericht door Lionel » vr aug 16, 2019 10:21 am

In een ideale wereld vervang je spelers voor betere spelers.

Waarom dat nu niet gebeurd?
1) MdL en FdJ vervang je niet zomaar. 2) De aankopen vallen tegen 3) Veel belangrijke spelers sloten pas later aan 4) Een aantal spelers zijn niet weggegaan terwijl dat wellicht wel de bedoeling was.

Pep Guardiola vervangt Danilo voor een betere back. Hij zoekt een soortgelijke speler als Fernandinho en legt daar 70 mio voor neer. Bij Ajax kan dat niet. Marin is blijkbaar de vervanger van Schone. Schone wilde weg en Marin functioneert nog niet, om wat voor reden dan ook, naar behoren. Als Ajax Rodri had gekocht hadden we geen probleem gehad.

Het is een hele puzzel die je moet voeren.

Mazraoui kon lekker opkomen op rechts omdat MdL naast hem stond. We hebben gezien wat die spits van PAOK deed met Schuurs. Dus is het logisch dat EtH denkt dat het niet verstandig is om 1)Schuurs op te stellen en 2) Als je Schuurs wel opstelt om dan een rechtsback op te stellen die ook niet kan verdedigen en alleen wilt aanvallen.

En zo geldt dat voor meerdere posities. De trainer van Barca, Liverpool, City etc. hoeven niet ieder jaar te sleutelen aan de opstelling. Die moeten ieder jaar beter worden. Bij Ajax kan dat niet.

Ajax
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie