PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3358
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Historicus » zo aug 04, 2019 6:09 pm

Aanstaande dinsdag is het al ver, PAOK - Ajax. Belangrijk duel. Om het maar bij Ten Hag te houden: "Wat verwacht je? Wat wil je?"

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door LucaS » zo aug 04, 2019 7:40 pm

Poeh, zo snel al. Ik heb hier een slecht gevoel over
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Lionel » zo aug 04, 2019 8:23 pm

Ondanks zaterdag gewoon een goed gevoel over. Bij vlagen hele goede dingen gezien. We hebben overigens vorig jaar gezien wat de kampioen van Griekenland waard is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Sandro » zo aug 04, 2019 9:06 pm

Geen goed gevoel. Team staat nog niet en dat is in Europa eigenlijk altijd een recipe for disaster.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33443
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door zeux » zo aug 04, 2019 9:17 pm

Gaat Donny voor of na die wedstrijden.

Frenkie, De Ligt, Schone is al enorme aderlating, als Donny ook vertrekt is er alsnog de leegloop.

PAOK tricky wedstrijd. Kun je zo maar op uutglijden. En dan zal ook Ziyech zich achter de oren krabben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40927
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Marillion » zo aug 04, 2019 9:23 pm

Het lijkt me vooral belangrijk dat Ajax beter omgaat met momenten van omschakeling. Daar waren we nu een paar keer kwetsbaar doordat de ruimte tussen het middenveld en de defensie te groot was. Dat is niet zo gek want zowel in het centrum van de defensie als op het middenveld staan nieuwe spelers en die hebben tijd nodig om aan elkaar en de manier van spelen te wennen.

Je kunt je afvragen of het niet verstandiger was geweest om op die posities, in ieder geval in het begin van het seizoen, de voorkeur te geven aan meer zekerheid. Blind achterin en Schöne voor de balans op het middenveld. Maar daar is het nu te laat voor.

Ik hoop dat Ten Hag in ieder geval voorin kiest voor de bekende CL variant met Tadic centraal. Dan kun je de bal ten alle tijden daar kwijt en dat helpt de ploeg al enorm.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40927
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Marillion » zo aug 04, 2019 9:23 pm

zeux schreef:Gaat Donny voor of na die wedstrijden.

Frenkie, De Ligt, Schone is al enorme aderlating, als Donny ook vertrekt is er alsnog de leegloop.

PAOK tricky wedstrijd. Kun je zo maar op uutglijden. En dan zal ook Ziyech zich achter de oren krabben.
Beide wedstrijden gewoon spelen. Lijkt me geen enkele discussie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 04, 2019 10:01 pm

Glibberig ijs, zo vroeg in het seizoen, maar ik ga ervanuit dat Ajax beter is dan het niveau van tegen Vitesse. Ajax moet dit kunnen winnen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 04, 2019 10:32 pm

Het lijkt mij ook het meest logisch om met Tadic in de spits te beginnen en dan Ziyech op de ene flank en Promes of Neres op de andere. Verder hopen dat Donny nog mee kan/wil doen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33443
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door zeux » zo aug 04, 2019 10:57 pm

Even voor de helderheid: we moeten twee van die kloterondes spelen toch? Dus PAOK is nog maar de eerste hotde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33443
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door zeux » zo aug 04, 2019 11:15 pm

zeux schreef:Gaat Donny voor of na die wedstrijden.

Frenkie, De Ligt, Schone is al enorme aderlating, als Donny ook vertrekt is er alsnog de leegloop.

PAOK tricky wedstrijd. Kun je zo maar op uutglijden. En dan zal ook Ziyech zich achter de oren krabben.
Ik kwoot mezelf uiterst zelden, maarrr:

Nieuws uit Duitsland:

'Bayern gaat toch voor Ziyech'
Moet Ajax vrezen dat er meerdere sterspelers gaan vertrekken in augustus? Bayern München zou Hakim Ziyech (26) op één hebben staan als gewenste versterking aan de buitenkant. De Duitse kampioen verloor gisteren de supercup van Borussia Dortmund (2-0) en de conclusie na afloop is ook bij Bayern dat het de selectie nog niet op orde heeft. Ziyech (vleugelspeler), Marc Roca (centrale middenvelder van Espanyol) en ook Timo Werner (aanvaller van Leipzig) zouden daarom hoog op het verlanglijstje staan van de Zuid-Duitsers. (NUSport/Bron: Bild)

Grrrr
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 04, 2019 11:18 pm

zeux schreef:Even voor de helderheid: we moeten twee van die kloterondes spelen toch? Dus PAOK is nog maar de eerste hotde.
Klopt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 05, 2019 5:15 am

Twee voorrondes voor een kampioen die op een seconde na in de CL-finale staat... En de nummer vier van Engeland etc krijgt vrije toegang. Lachertje. Maar dit nieuwe Ajax kan de wedstrijden goed gebruiken. Het waren de voorrondes van vorig jaar die de toon zetten voor de rest van het seizoen. Van daaruit werd Bayern recht in de ogen gekeken in de groepsfase. De grote vraag is of Ajax weer zo snel kan klikken.

De eerste stap is winnen in Griekenland. Grijp ze meteen bij de strot.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Toppie » ma aug 05, 2019 7:02 am

Ik ben juist bang dat met de leegloop dat dit een brug te ver is of men is op tijd wakker? :hypocrite.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door GangstaRiB » ma aug 05, 2019 7:20 am

Toppie schreef:Ik ben juist bang dat met de leegloop dat dit een brug te ver is of men is op tijd wakker? :hypocrite.gif:
Ja, ik begin me nu ook wel zorgen te maken. Zeker als Donny ook nog eens vertrekt.

We hebben echt een paar jasjes uitgedaan. MdL en FdJ zijn/waren uitzonderlijk. De huidige vervanging doet het wel aardig, maar kan natuurlijk (nog) niet in hun schaduw staan. Tevens waren MdL en FdJ niet alleen voetballend heel belangrijk, ze waren mentaal ook ijzersterk. Ik denk dat het hele team zich aan hen (en Tadic) optrokken. Dat is nu een heel gemis.

Het valt me wel op dat Ajax in de oefencampagne en tegen Vitesse veerkracht toonde, maar volgens mij krijgen we toch te makkelijk de goals tegen.

Ik hoop dat jongens als Promes opstaan en laten zien waarom we zoveel betaald hebben. Dit is crunch time. Geen CL zal betekenen dat nog een aantal spelers achter hun oren beginnen te krabben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door peter » ma aug 05, 2019 7:43 am

Ik ben vrij sceptisch of een Promes die rol kan gaan vervullen. Heb in alle wedstrijden (voorbereiding meegeteld) nog weinig klasse kunnen herkennen. Denk dat het een leuke aanvulling is, maar ben bang dat het een 'fringe player' blijft. Zeker niet van het niveau Blind, Tadic of zelfs Huntelaar.

Dat PAOK moet best een goede ploeg zijn, dus ik maak me nog wel zorgen ook. Ziyech, Neres en Tagliafico zijn nog niet wedstrijdfit en de nieuwe aankopen hebben het niveau nog niet. Oftewel, we staan voor een vrij lastige opgave.

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 7:46 am

Peter schreef:Ik ben vrij sceptisch of een Promes die rol kan gaan vervullen. Heb in alle wedstrijden (voorbereiding meegeteld) nog weinig klasse kunnen herkennen. Denk dat het een leuke aanvulling is, maar ben bang dat het een 'fringe player' blijft. Zeker niet van het niveau Blind, Tadic of zelfs Huntelaar.

Dat PAOK moet best een goede ploeg zijn, dus ik maak me nog wel zorgen ook. Ziyech, Neres en Tagliafico zijn nog niet wedstrijdfit en de nieuwe aankopen hebben het niveau nog niet. Oftewel, we staan voor een vrij lastige opgave.
Op basis waarvan is dit, Peter?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door GangstaRiB » ma aug 05, 2019 7:50 am

Ajax kan dit tweeluik alleen maar verliezen he.... Halve finalist CL van vorig jaar.... de druk staat er vol op.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door peter » ma aug 05, 2019 7:54 am

Op basis van statistieken. Als je in de competitie 4x gelijk speelt en 26x wint en in het tweeluik met directe concurrent Olympiakos 2x wint en de Griekse beker wint, dan doe je het goed. Komt bij dat dat hele elftal dus intact is.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 8:42 am

Precies als Ajax wint is het 'normaal' voor een halve finalist en als ze verliezen een blamage.

spanning staat er vol op.
Tegen Vitesse hadden ze er ook 6 kunnen maken, daar houd ik me maar even aan vast.
Misschien kan Donny er nog even 2 inleggen voor vertrek :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 05, 2019 9:35 am

GangstaRiB schreef:
Toppie schreef:Ik ben juist bang dat met de leegloop dat dit een brug te ver is of men is op tijd wakker? :hypocrite.gif:
Ja, ik begin me nu ook wel zorgen te maken. Zeker als Donny ook nog eens vertrekt.

We hebben echt een paar jasjes uitgedaan. MdL en FdJ zijn/waren uitzonderlijk. De huidige vervanging doet het wel aardig, maar kan natuurlijk (nog) niet in hun schaduw staan. Tevens waren MdL en FdJ niet alleen voetballend heel belangrijk, ze waren mentaal ook ijzersterk. Ik denk dat het hele team zich aan hen (en Tadic) optrokken. Dat is nu een heel gemis.

Het valt me wel op dat Ajax in de oefencampagne en tegen Vitesse veerkracht toonde, maar volgens mij krijgen we toch te makkelijk de goals tegen.

Ik hoop dat jongens als Promes opstaan en laten zien waarom we zoveel betaald hebben. Dit is crunch time. Geen CL zal betekenen dat nog een aantal spelers achter hun oren beginnen te krabben.
De vervangers zullen ook nooit zo goed worden, MdL & FdJ zijn verkozen bij de 10 beste spelers van afgelopen seizoen, dat zegt genoeg.

Desondanks blijft er genoeg kwaliteit over, we gaan PAOK gewoon verslaan!!! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door peter » ma aug 05, 2019 9:48 am

De 23 geselecteerde Ajacieden:
Bruno Varela
Andre Onana
Dominik Kotarski
Perr Schuurs
Joël Veltman
Edson Álvarez
Kik Pierie
Noussair Mazraoui
Lisandro Magallán
Daley Blind
Lisandro Martínez
Nico Tagliafico
Donny van de Beek
Razvan Marin
Hakim Ziyech
Dani de Wit
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Dusan Tadic
Quincy Promes
Kasper Dolberg
Jurgen Ekkelenkamp
Sergiño Dest
23 namen en we nemen 10 verdedigers mee. Geen Eiting en geen Lang. Ik vind dat opmerkelijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14477
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 05, 2019 9:55 am

Blind, Mazraoui en misschien ook Alvarez zijn natuurlijk ook opties voor op het middenveld. Maar ik vind het wel gek dat Lang er niet bij zit, en bijvoorbeeld Ekkelenkamp wel. Het is niet alleen dat ik Lang een stuk beter vind, hij is ook op meer posities inzetbaar ten opzichte van de Ronaldo-gooier.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 10:07 am

Misschien geblesseerd?
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PAOK - Ajax (6 augustus 2019)

Bericht door De Dominee » ma aug 05, 2019 10:24 am

Dat Eiting er niet bij is (ook nu Schone weg is) zegt genoeg. Die moet gewoon vertrekken. Waarom Lang er niet bij is en Ekkelenkamp / De Wit wel is mij ook een raadsel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie