Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 28, 2019 12:57 pm

Dolberg deed het gisteren gewoon prima. Prima goal, bijna nog 1 en werkte hard voor de ploeg.

Ik zal het ook hier maar meteen erbij zetten, kunnen de haters meteen weer lekker reageren. Magallan viel prima in. :666.gif: :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14475
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 28, 2019 1:18 pm

Ajaciedjuh schreef:Dolberg deed het gisteren gewoon prima. Prima goal, bijna nog 1 en werkte hard voor de ploeg.

Ik zal het ook hier maar meteen erbij zetten, kunnen de haters meteen weer lekker reageren. Magallan viel prima in. :666.gif: :hypocrite.gif:
Je legt de lat wel erg laag.

Dolberg heeft op zijn goal en zo'n 14 (voor zijn doen) bedrijvige minuten ouderwets staan te dagdromen. Gaat geen duels aan, springt niet eens op bij luchtduels (wtf?!) en heeft - als ie een keertje de bal krijgt - kortsluiting. Voorbeeld - nog in de eerste helft gisteren krijgt hij de bal op de middenlijn in de omschakeling na balverlies van psv. Hij heeft vervolgens zo'n 4 afspeel mogelijkheden voor een razendsnelle counter, maar hij kijkt ze alle 4 even aan en gaat vervolgens op een hopeloze 'solo' waarna hij de bal natuurlijk verliest. Gewoon dom, ik kan er geen ander woord voor bedenken.

Magallan viel goed in... Tsja. Hij mocht zo'n 4 minuten meedoen en kwam gelukkig niet in de buurt van de bal (en de bal ook niet in de buurt van hem). Als dat al prima is dan zal ik ook wel redelijk stand kunnen houden in de eredivisie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Jöhnk » zo jul 28, 2019 1:41 pm

Kan Magallan niet afgevoerd worden naar het tweede of zo? Ik word iedere keer bijna kwaad als ik die man in het shirt van Ajax zie. Niks tegen hem persoonlijk, maar draai de film nog eens terug. Ajax overwintert in de CL, staat er financieel florissant voor, heeft geen directe vacature centraal achterin. Alle ingrediënten zijn daar om daadwerkelijk (zoals beloofd bij de ALV) de lat hoog te leggen. En wat gebeurt er? Ze halen een speler waarvan letterlijk iedereen ziet dat hij het niet kan. Serieus, waar slaat dit op? Misschien wel de raarste aankoop die ik ooit bij Ajax heb gezien.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 28, 2019 1:53 pm

Mr. Ajax schreef:
Ajaciedjuh schreef:Dolberg deed het gisteren gewoon prima. Prima goal, bijna nog 1 en werkte hard voor de ploeg.

Ik zal het ook hier maar meteen erbij zetten, kunnen de haters meteen weer lekker reageren. Magallan viel prima in. :666.gif: :hypocrite.gif:
Je legt de lat wel erg laag.

Dolberg heeft op zijn goal en zo'n 14 (voor zijn doen) bedrijvige minuten ouderwets staan te dagdromen. Gaat geen duels aan, springt niet eens op bij luchtduels (wtf?!) en heeft - als ie een keertje de bal krijgt - kortsluiting. Voorbeeld - nog in de eerste helft gisteren krijgt hij de bal op de middenlijn in de omschakeling na balverlies van psv. Hij heeft vervolgens zo'n 4 afspeel mogelijkheden voor een razendsnelle counter, maar hij kijkt ze alle 4 even aan en gaat vervolgens op een hopeloze 'solo' waarna hij de bal natuurlijk verliest. Gewoon dom, ik kan er geen ander woord voor bedenken.

Magallan viel goed in... Tsja. Hij mocht zo'n 4 minuten meedoen en kwam gelukkig niet in de buurt van de bal (en de bal ook niet in de buurt van hem). Als dat al prima is dan zal ik ook wel redelijk stand kunnen houden in de eredivisie.
Nee, hoor. Ik observeer gewoon en verwoord gewoon wat ik zie. Sommige zijn alleen maar azijnzeikers die continue spelers in een verdoemhoekje blijven duwen. :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14475
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 28, 2019 1:57 pm

Haal maar die beelden erbij dan, van alle goede acties van Dolberg. Zal echt niet al te lang moeten duren.


Je ziet wat je wilt zien, denk ik. Dolberg heeft behalve zijn intikkertje weer geen pepernoot geraakt en ook 0 duels gewonnen. Dat zijn objectieve feiten die vrij makkelijk aan te tonen zijn, maar dan moet je het wel willen zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 28, 2019 2:00 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Gezond verstand » zo jul 28, 2019 2:07 pm

Jöhnk schreef:Kan Magallan niet afgevoerd worden naar het tweede of zo?
Nee, ouder dan 23
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Gezond verstand » zo jul 28, 2019 2:08 pm

Mr. Ajax schreef: Je ziet wat je wilt zien, denk ik. Dolberg heeft behalve zijn intikkertje weer geen pepernoot geraakt en ook 0 duels gewonnen. Dat zijn objectieve feiten die vrij makkelijk aan te tonen zijn, maar dan moet je het wel willen zien.
Je moet inderdaad bepaalde dingen wel willen zien. En als je vooraf al hebt besloten dat een bepaalde speler niet goed is, dan zie je de goeie dingen inderdaad niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door 999 » zo jul 28, 2019 3:32 pm

Ajaciedjuh schreef:Dolberg deed het gisteren gewoon prima. Prima goal, bijna nog 1 en werkte hard voor de ploeg.

Ik zal het ook hier maar meteen erbij zetten, kunnen de haters meteen weer lekker reageren. Magallan viel prima in. :666.gif: :hypocrite.gif:
Prima goal, jesus die had jij nog wel gemaakt. :smallgrin.gif:

Ik observeer ook en verwoord wat ik ziet ... Dolberg zit niet eens op 50% van wat hij in zijn debuut jaar liet zien. :ajaxsmiley.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14475
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 28, 2019 3:41 pm

Wat denk je hiermee te bewijzen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Marillion » zo jul 28, 2019 8:09 pm

De invalbeurt van Magallan vond ik zelf wel opvallend. Het betekent in mijn ogen namelijk dat Ten Hag hem nog altijd niet heeft afgeschreven. Hij laat 'm op deze manier bewust deel uitmaken van de groep die dit prijsje pakt.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Jöhnk » zo jul 28, 2019 8:27 pm

Een laatste geste? Van ‘erbij houden’ lijkt niet echt sprake nu Schuurs de voorkeur krijgt en bovendien Alvarez is gehaald. Op LVC zijn er ook andere en betere opties.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Marillion » zo jul 28, 2019 8:39 pm

Daar lijkt Ten Hag me eerlijk gezegd niet het type voor. Die is gewoon enkel en alleen bezig met het elftal en de ontwikkeling van zijn spelers.

Ik keek er echt van op. Was het misschien omdat ze proberen om 'm te verkopen en zo te laten zien dat het over een volwaardige selectiespeler gaat? Ook niet heel geloofwaardig.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door columbus » zo jul 28, 2019 10:18 pm

Misschien omdat hij dag in dag uit met die jongen bezig is en daarom nog lang niet heeft afgeschreven?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Toppie » ma jul 29, 2019 7:16 am

@Mr Ajax, Dolberg kan er helemaal niets van punt :excited.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14475
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 29, 2019 7:20 am

Toppie schreef:@Mr Ajax, Dolberg kan er helemaal niets van punt :excited.gif:
Hij kan wel meer dan niets, maar wilt het gewoon niet graag genoeg. Maar mij hoef je verder niet te overtuigen dat ie niet geschikt is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Thom » ma jul 29, 2019 8:50 am

Toppie schreef:Hitler fluit weer als dwaas die Hendrix had er al 3x af gemoeten Marchanderen kut schijts :1evil.gif:
Mag dat Hitler weg? Geen briljante woordspeling en tsmelijk beledigend
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door GangstaRiB » ma jul 29, 2019 9:11 am

Vond overigens wel dat PSV een aantal keer er heel makkelijk doorheen kwam. De tweede helft alleen een samenvatting van gezien, maar in die aanval waar Lammers zich blesseert, stond PSV met 3 man in het 16-meter gebied van Ajax. Ook Malen dolde 2 man en kon vrij op doel schieten. Zo waren er in de eerste helft ook een paar aanvallen met lopende mensen waar Ajax maar moeilijk vat op kreeg. Het is dat PSV weigerde direct de pass te geven, anders wordt het veel gevaarlijker.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door peter » ma jul 29, 2019 9:39 am

Labyad zat niet bij de selectie, dus die jongen is wel klaar nu.

PSV gaf een aantal keer die laatste bal niet. En dat terwijl het soms klip en klaar was welke bal er gegeven moest worden. Heel opmerkelijk. We roemen ons centrale duo dus nu wel, maar ze hadden ook vrij gemakkelijk tegen 2-3 tegengoals aan kunnen lopen. En zo heel veel creëerden wij nou ook weer niet.

Ik vond Marin gretig zonder bal, maar met bal had hij weinig ideeën. Dolberg geïsoleerd.

Achterhoede is wel een dingetje. Veel te veel opties voor veel te weinig plekken. En ja, Ajax speelt veel wedstrijden, maar met Mazraoui, Dest, Veltman, Alvarez, Schuurs, Martinez, Blind, Tagliafico heb je 8 volwaardige spelers voor 4 posities. Dat is veel te veel. En dan reken ik Magallan voor het gemak even niet mee. Ik kan mij zo voorstellen dat ze Mazraoui een linie naar voren zetten. Zeker als Ziyech nog vertrekt. Ik zou Veltman een vertrek gunnen. Ook Magallan mag van mij elders heen.

Mazraoui/Dest - Schuurs/Alvarez - Martinez/Blind - Tagliafico/Martinez

Blind als middenvelder als je kiest voor Martinez. Alvarez als centrale verdediger als je kiest voor Blind als centrale verdediger.

Mr. Ajax
Berichten: 14475
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 29, 2019 6:08 pm

Mazraoui op het middenveld wil ik ook wel zien. Volgens is hij aardig complementair aan praktisch alle alternatieven: Schone, Blind, Marin en Alvarez (al ken ik ze nog niet goed genoeg om dat vast te stellen).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie