AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Jöhnk » zo mei 12, 2019 9:26 pm

Dank Wouter!!

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Yopii » zo mei 12, 2019 9:27 pm

Dank je, Wouter. :biggthumpup.gif:

Een gewetensvraag aan jou: heb jij dit seizoen een hekel gehad aan Ajax? Aan dit team kun je voor mijn gevoel moeilijk een hekel hebben, maar misschien vergis ik me.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Monkey Tonk » ma mei 13, 2019 3:30 am

Wat is er met Tagliafico? Er zit helemaal geen rust meer in zijn spel. Alles is razend en vliegend en vaak onbesuisd.

De double verzacht de pijn van die ene seconde een beetje. Simpele vragen waarop geen antwoord is. Waarom geef je ze nog een laatste kans? Waar zijn cornervlaggen voor?

De f*cking f*cking f*cking teringgoal. Het was niet eens een echte goal. Vroeger, bij het flipperen, was dat een 'weglopertje' geweest. Een nieuwe bal die een paar bumpers raakt, en dan kansloos aan de zijkant wegrolt.

Ik liep weg, bestolen, en toen ik terugkwam zat die Argentijnse coach met zijn gezicht in het gras. Even was daar de hoop. De VAR! De goeie lieve ouwe fantastische VAR!!! Het was gewoon weer 2-2. Heel even. Waarom zou die eikel anders met zijn kop in het gras zitten?

Ik heb uiteindlijk geconcludeerd dat dit het verkeerde parallel-universum is. In die andere, precies als deze, staat Ajax wel in de finale. Zeker weten. Maar die kaartjes...
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Ramona » ma mei 13, 2019 5:32 am

Wouter schreef:Aangezien de kans dat De Graafschap komende woensdag tientallen doelpunten gaat maken niet zo heel groot is, alvast gefeliciteerd met het kampioenschap! Dik verdiend.
Dankjewel, Wouter, al dringt het nog niet helemaal tot me door... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Leon » ma mei 13, 2019 7:15 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Grap van de dag? KJH die na afloop de traditioneel klaarliggende ballen voor het publiek in het uitvak schiet. Die werden gék. Hilarisch!
Ik zat in 418 pal naast het uitvak, na de 0-1 stond zo'n snuifkuiken nog lekker met z'n Spurs shirt tegen het plexiglas te beuken, maar na de 2-1 heb ik het shirt niet meer gezien. Toen Ajax de ereronde liep draaide Utrecht supporters zich om en stonden met de middelvingers naar het veld. Mooie reactie van KJH en Onana om die ballen die kant op te schieten.. :drecul.gif:

Overigens was die 0-1 een klap, maar ik heb eigenlijk toch wel relaxed gekeken; dit Ajax is mentaal sterk en kan een tegenstander echt kapot spelen, wat dus ook gebeurde. De klap van woensdag is nog voelbaar, maar ben ontzettend trots op dit team. Maar niet alleen het team, ook de supporters en de rest van de club; ik vond bijvoorbeeld het woordje vooraf van Van der Sar ook gaaf en het gaf naar mijn idee nét even een boost om wat fanatieker te supporten. :ajaxscarf.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Mano » ma mei 13, 2019 7:34 am

Ajax Rules schreef:Behalve het mislopen van de CL-finale, ben ik ook echt wel een beetje down over het uiteenvallen van deze selectie. Een soort melancholie of liefdesverdriet zelfs.

Het hoort er tegenwoordig bij als Ajax-supporter. Maar deze keer doet het meer pijn, omdat het echt een soort vriendengroep leek (uiteraard kwam dat ook door het succes). Frisse, leuke, intelligente jongens. Weinig tatoeages, behalve dan uitgerekend bij Schone (de meest normale voetballer aller tijden). Weinig Ferrari's en platinablonde golddiggers. De afgetrapte schoenen van De Ligt.

R.I.P. deze groep.
Grappig, dat heb ik ook.
kater van woensdag + bovenstaande gevoel.

de titel verzacht het een beetje maar nog steeds niet volledig.
Heb nog steeds geen samenvatting, nabeschouwing of analyse gekeken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Thijs » ma mei 13, 2019 7:54 am

Leon schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Grap van de dag? KJH die na afloop de traditioneel klaarliggende ballen voor het publiek in het uitvak schiet. Die werden gék. Hilarisch!
Ik zat in 418 pal naast het uitvak, na de 0-1 stond zo'n snuifkuiken nog lekker met z'n Spurs shirt tegen het plexiglas te beuken, maar na de 2-1 heb ik het shirt niet meer gezien. Toen Ajax de ereronde liep draaide Utrecht supporters zich om en stonden met de middelvingers naar het veld. Mooie reactie van KJH en Onana om die ballen die kant op te schieten.. :drecul.gif:
Ook heerlijk dat ze het vak niet uit mochten. Ze hebben deze kwelling van begin tot eind moeten kijken, hahaha. Staan volgend jaar dus weer met hun gebruikelijke 2 man en een paardenkop in dat uitvak.

Geweldige dag, gisteren. Ik baalde vooraf van die wedstrijddagen-wissel, omdat ik kampioen worden in eigen huis toch echt leuker vind. Nu hebben we toch een klein feestje gehad, ook al hebben we de schaal nog niet vast. En woensdag maken we het af, met het groepje dat er altijd en overal was dit seizoen.

Moet wel zeggen dat ik ook blij ben dat het seizoen er bijna op zit. Weer lekker wat structuur in m'n leven, sporten, gezond eten, goed slapen, focus op m'n werk. Het waren echt tropenmaanden, met al die reizen en wedstrijden tussen hoop en vrees. Ben helemaal gesloopt...maargoed heb wel echt zin in komende week. :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter
Berichten: 18733
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Wouter » ma mei 13, 2019 7:59 am

Yopii schreef:Dank je, Wouter. :biggthumpup.gif:

Een gewetensvraag aan jou: heb jij dit seizoen een hekel gehad aan Ajax? Aan dit team kun je voor mijn gevoel moeilijk een hekel hebben, maar misschien vergis ik me.
Integendeel, ik vind het een mooi team met enkele zeer sympathieke spelers (De Ligt en De Jong met name, die bizar goed zijn geworden maar toch niet arrogant lijken te worden). Dat ik af en toe wat spot of een (misschien soms flauwe of wat slecht getimede :confused.gif: ) grap maak betekent niet dat ik een hekel heb aan een team.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door zeux » ma mei 13, 2019 8:53 am

Leon schreef: ik vond bijvoorbeeld het woordje vooraf van Van der Sar ook gaaf en het gaf naar mijn idee nét even een boost om wat fanatieker te supporten. :ajaxscarf.gif:
Van der Sar kreeg heel veel heat toen hij begon als 'stagiair'. En terecht. Had niet het idee dat dit nou de directeur ging worden die Ajax zou kunnen 'dragen'. Grijs, stuntelend, ongemakkelijk. Maar wat is die gegroeid in een paar jaar. Een glorieuze spreker zal hij waarschijnlijk nooit worden, maar hij doet het een stuk beter dan ik had verwacht. En samen met Overmars vormt hij volgens mij een sterk koppel, dat ook rust in de konkelende tent heeft gebracht (voor zover je dat van buitenaf kunt zien).

Dus na dit fantastische seizoen ook een shout out naar Sar. Goed gedaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Duke » ma mei 13, 2019 8:59 am

Overigens is dit ook de eerste keer dat Tadic kampioen wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door SylvievdVaart » ma mei 13, 2019 9:16 am

Wouter schreef:
Yopii schreef:Dank je, Wouter. :biggthumpup.gif:

Een gewetensvraag aan jou: heb jij dit seizoen een hekel gehad aan Ajax? Aan dit team kun je voor mijn gevoel moeilijk een hekel hebben, maar misschien vergis ik me.
Integendeel, ik vind het een mooi team met enkele zeer sympathieke spelers (De Ligt en De Jong met name, die bizar goed zijn geworden maar toch niet arrogant lijken te worden). Dat ik af en toe wat spot of een (misschien soms flauwe of wat slecht getimede :confused.gif: ) grap maak betekent niet dat ik een hekel heb aan een team.
Nee, natuurlijk niet, ik heb dan ook nooit gemerkt dat je een hekel aan Ajax hebt. Dank voor de grappen, ook op slechte momenten, en voor de felicitaties Wouter. Ik zie een klein Ajax-membraan om je Vitesse hart, en dat kan ik zeer waarderen.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door 999 » ma mei 13, 2019 9:50 am

Jöhnk schreef:
Ajax Rules schreef:
Lionel schreef:GEFELICITEERD ALLEMAAL!

Merk wel dat ik nog niet over woensdag heen ben.
Ik ook niet. Ben nog steeds vermoeid en aangeslagen. Kom je ooit overheen?

Kampioen kun je elk jaar worden. Een kans om de CL te winnen krijg je waarschijnlijk nooit meer. Denk dat velen dit niet beseffen.
Maar ook gigantisch op je bek gaan in de finale.Als we dan toch moesten verliezen dan maar zo tegen TH.En eigenlijk moeten we toch niet zeuren toch.Het was een mooi sprookje waarvan je na de poule fase dacht dat het daarna elke ronde zou eindigen.Uit dit team is dit jaar het maximale gehaald , met alle sores van het aan spelers trekken die de volgende stap willen maken.Het gezeik van die malloten aan tafel bij VI en die achterlijke Driessen en zijn krant met het op de man spelen.

Er waren er zelfs nog die na 3 wedstrijden weer om M. Keizer aan het roepen waren.

Als we woensdag definitief het kampioenschap mogen vieren zeg ik Chapea !! tegen dit team, TH en de rest.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Yopii » ma mei 13, 2019 10:39 am

Kampioen kun je elk jaar worden. Een kans om de CL te winnen krijg je waarschijnlijk nooit meer. Denk dat velen dit niet beseffen.
Het was ook niet meer dan een kans, een kleine kans. Liverpool is fysiek veel sterker dan TH.

We moesten pak schaal, in de CL was het meer kijken waar het schip strandde. Het is geweldig dat we zo ver gekomen zijn, en dat met mooi voetbal. Ajax heeft zichzelf op de kaart gezet in de wereld.Laten we daarvan genieten.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door SylvievdVaart » ma mei 13, 2019 10:45 am

Zo denk ik er ook over, Voets en Yopi. Wel probeer ik beelden van de halve finale zoveel mogelijk te vermijden (want dan komt meteen weer dat what if gevoel naar boven, en de tranen die ik had), maar nu overheerst precies wat jullie schrijven. En dat is een onbeschrijfelijk mooi en trots gevoel.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 13, 2019 11:14 am

Klopt allemaal dat dit seizoen boven alle verwachting is verlopen. Maar dat het maximale uit dit groep is gehaald vind ik niet, want dit team had het wel in zich om de finale te halen en misschien ook om die te winnen. Maar goed, ik word weer misselijk dus ik hou ermee op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door zeux » ma mei 13, 2019 11:17 am

999 schreef:
Maar ook gigantisch op je bek gaan in de finale.

Ajax was underdog geweest, met de incalculatie dat er was verloren. Dat (veel) liever, dan op deze k-manier er uit! Dertig fucking seconden. Die 'kras' blijft lang zitten en wordt een litteken. Het verziekt niet het hele seizoen - dat was prachtig -, maar een 'nasmaak' blijft wel. Vooral omdat het zoooooo close was.

En ik keek natuurlijk wel uit naar de showdown met Liverpool. :-)
Volgens mij voor de UEFA ook een veel leuker affiche dan Spurs-Liverpool. Vier Engelse ploegen in de twee Europese finales is wel erg veel van het goede, wat je ook van de PL vindt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2019 11:42 am

zeux schreef:
999 schreef:
Maar ook gigantisch op je bek gaan in de finale.

Ajax was underdog geweest, met de incalculatie dat er was verloren. Dat (veel) liever, dan op deze k-manier er uit! Dertig fucking seconden. Die 'kras' blijft lang zitten en wordt een litteken. Het verziekt niet het hele seizoen - dat was prachtig -, maar een 'nasmaak' blijft wel. Vooral omdat het zoooooo close was.

En ik keek natuurlijk wel uit naar de showdown met Liverpool. :-)
Volgens mij voor de UEFA ook een veel leuker affiche dan Spurs-Liverpool. Vier Engelse ploegen in de twee Europese finales is wel erg veel van het goede, wat je ook van de PL vindt.
Ik vind de manier waarop wij eruit zijn gegaan 100000x erger dan 4-0 verliezen in de finale. Was ik nu nog in een roes geweest. Ik had mij ook totaal niet beziggehouden met een eventuele winst want als wij 10x tegen Liverpool in een finale zullen spelen winnen we er misschien 1, 1x gelijk en de andere 8 verlies je. Geen schande. Nu vind ik alles gewoon kut.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2019 12:53 pm

Ik heb er vrede mee. Dit prachtige team heeft de schaduwkant dat het op momenten schutterde. Bij edsv, tegen Heerenveen en de kakkies. In Emmen een half uur. Tegen Vitesse lag het laatst helemaal open. En tegen Spurs helaas dus ook.

Ajax heeft een smalle kern, speelt met 2 man voor de defensie die vooral de bal willen hebben. Er is geen type Nigel of type Poulsen, die het over een andere boeg gooit.

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door GangstaRiB » ma mei 13, 2019 2:13 pm

Na jaren van bibberen tegen IK Start, Steau Bukarest, FC Kopenhagen en wie nog meer.. is het weleens lekker om zo'n campagne te hebben. Iedereen had getekend voor een deelname aan het hoofdtoernooi omdat we eerst 3 voorrondes moesten overleven. Dat is glansrijk geslaagd. Ja, de uitschakeling deed heel veel pijn en nog steeds overigens... Maar we zijn op waarde geklopt. Daar heb ik dan wel vrede mee.

De wedstrijd tegen Utrecht is een voorbeeld van hoe sterk dit team mentaal is. Na een achterstand gewoon blijven voetballen en winnen. Ten Hag zegt dat PSV-thuis het sleutelduel is geweest, ben het met em eens. Met een man minder toch blijven knokken en vooruit willen voetballen én daarvoor beloond worden. Zo zie ik Ajax het graagst, gewoon durven voetballen.

Hier kan ik weer een aantal jaar op leven. Alhoewel..... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door 999 » ma mei 13, 2019 4:14 pm

Lionel schreef:
zeux schreef:
999 schreef:
Maar ook gigantisch op je bek gaan in de finale.

Ajax was underdog geweest, met de incalculatie dat er was verloren. Dat (veel) liever, dan op deze k-manier er uit! Dertig fucking seconden. Die 'kras' blijft lang zitten en wordt een litteken. Het verziekt niet het hele seizoen - dat was prachtig -, maar een 'nasmaak' blijft wel. Vooral omdat het zoooooo close was.

En ik keek natuurlijk wel uit naar de showdown met Liverpool. :-)
Volgens mij voor de UEFA ook een veel leuker affiche dan Spurs-Liverpool. Vier Engelse ploegen in de twee Europese finales is wel erg veel van het goede, wat je ook van de PL vindt.
Ik vind de manier waarop wij eruit zijn gegaan 100000x erger dan 4-0 verliezen in de finale. Was ik nu nog in een roes geweest. Ik had mij ook totaal niet beziggehouden met een eventuele winst want als wij 10x tegen Liverpool in een finale zullen spelen winnen we er misschien 1, 1x gelijk en de andere 8 verlies je. Geen schande. Nu vind ik alles gewoon kut.

Tja, ik geniet en heb genoten van dit AJAX dit jaar.Hoe bizar de uitschakeling ook was blijft dat voor mij staan.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - FC Utrecht ------ 12-05-2019 om 14:30 uur.

Bericht door InnerHarbour » do mei 16, 2019 3:38 pm

brigade zuid schreef:Donderdag om 16.00 uur huldiging op het Museumplein. Beetje rare tijd zo doordeweeks, er zijn ook mensen die moeten werken.
Weet je dat zeker? :biggrin.gif:

Museumplein Amsterdam is vol, gemeente roept op niet meer te komen
YNWA

Plaats reactie