AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Ramona » vr mei 10, 2019 5:31 am

Wouter schreef: Ach, ik geef toe dat ik af en toe een plaagstootje uitdeel. Maar voor mij is een grapje of een plagerijtje ook iets wat bij het voetbal hoort.

Toen ik een puber was kon ik er dagen kapot van zijn als Vitesse verloor. Maar dan word je ouder, overlijden er familieleden en een vriend (op zijn fucking 32e!) aan kanker, krijg je te maken met criminelen die uiteindelijk opgepakt worden, waarna de wijkagent je vertelt dat je meteen 112 moet bellen als er onbekenden onverwachts bij de poort verschijnen ivm mogelijke wraakacties (met slapeloze nachten als gevolg), zie je een collega mentaal naar de klote gaan omdat zijn baby is gestorven en word je neef bij een overval keihard toegetakeld. Nou, misschien ligt aan mijn "gebrek aan empathie", maar ik neem het voetbal niet meer zo serieus en kijk tegenwoordig alleen maar naar het voetbal om ervan te genieten of om er anders in ieder geval om te lachen. En kan ik me niet meer zo goed voorstellen dat iemand zich zo druk maakt om een verloren voetbalwedstrijdje, ookal deed ik dat een jaar of twintig geleden zelf ook.
IK kan me aardig in je stuk vinden, Wouter. Heftig ook... Al heeft ieder huisje zijn eigen kruisje, om dat cliché, dat voor mij wel klopt, te gebruiken...

Zelf ben ik nog schijtziek van deze wedstrijd en heb geen voetbal, interview, samenvatting of wat dan ook kunnen/willen kijken hieromtrent. Ik ben iemand die heel goed weet te relativeren en verder gaat... Maar dit gevoel...ongekend. Reuzenbaby? So be it. :blush.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 7:52 am

Wouter schreef: Toen ik een puber was kon ik er dagen kapot van zijn als Vitesse verloor. Maar dan word je ouder, overlijden er familieleden en een vriend (op zijn fucking 32e!) aan kanker, krijg je te maken met criminelen die uiteindelijk opgepakt worden, waarna de wijkagent je vertelt dat je meteen 112 moet bellen als er onbekenden onverwachts bij de poort verschijnen ivm mogelijke wraakacties (met slapeloze nachten als gevolg), zie je een collega mentaal naar de klote gaan omdat zijn baby is gestorven en word je neef bij een overval keihard toegetakeld.
En je denkt dat het leven van mensen die woensdagavond stuk zaten wel continu over rozen verloopt? :excited.gif:
Nou, misschien ligt aan mijn "gebrek aan empathie", maar ik neem het voetbal niet meer zo serieus en kijk tegenwoordig alleen maar naar het voetbal om ervan te genieten of om er anders in ieder geval om te lachen. En kan ik me niet meer zo goed voorstellen dat iemand zich zo druk maakt om een verloren voetbalwedstrijdje, ookal deed ik dat een jaar of twintig geleden zelf ook.
Het is simpelweg een gebrek aan empathie en fatsoen om vrijwel onmiddellijk na het laatste fluitsignaal als niet-Ajacied, op een Ajax-forum, Ajacieden te gaan lopen sucken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 10, 2019 8:09 am

Wouter schreef:
zeux schreef:
Wouter schreef:
Misschien dat je iets minder gevoelig bent voor dit soort dingen als je voor een club bent die zelden iets wint. :confused.gif:
:ajaxsmiley.gif:

For the record: ik vind je een open poster, die (ook) kritisch naar Ajax kijkt. Geen enkel probleem met je houding. En een trol ben je al helemaal niet.
Ach, ik geef toe dat ik af en toe een plaagstootje uitdeel. Maar voor mij is een grapje of een plagerijtje ook iets wat bij het voetbal hoort.

Toen ik een puber was kon ik er dagen kapot van zijn als Vitesse verloor. Maar dan word je ouder, overlijden er familieleden en een vriend (op zijn fucking 32e!) aan kanker, krijg je te maken met criminelen die uiteindelijk opgepakt worden, waarna de wijkagent je vertelt dat je meteen 112 moet bellen als er onbekenden onverwachts bij de poort verschijnen ivm mogelijke wraakacties (met slapeloze nachten als gevolg), zie je een collega mentaal naar de klote gaan omdat zijn baby is gestorven en word je neef bij een overval keihard toegetakeld. Nou, misschien ligt aan mijn "gebrek aan empathie", maar ik neem het voetbal niet meer zo serieus en kijk tegenwoordig alleen maar naar het voetbal om ervan te genieten of om er anders in ieder geval om te lachen. En kan ik me niet meer zo goed voorstellen dat iemand zich zo druk maakt om een verloren voetbalwedstrijdje, ookal deed ik dat een jaar of twintig geleden zelf ook.
Ach gossie toch, maak jij net als ieder ander mens op deze planeet leed mee? Verlies je geliefden en mensen die je dierbaar zijn aan ziektes, verkeersongevallen, of zelfdoding? Ik in ieder geval wel. Maar dat maakt de bijna misselijkmakende pijn van de uitschakeling van mijn cluppie op de drempel van het onmogelijk geachte, geen milliseconde minder. Nog steeds niet. Ook niet na meer dan 40 jaar supporter zijn. En wat doe jij? Jij zoekt bewust een Ajaxforum op, om daar te gaan lopen zieken. Wij zoeken jou niet op met onze woede, pijn en verdriet, nee, jij komt kort na de wedstrijd naar ons toe, om de boel gelijk maar kapot te relativeren (met als tendens: ‘er zijn belangrijker zaken dan voetbal, in het echte leven, daar doen dingen pas pijn...’, of ‘mijn maatje wordt ook gepest, maar die geeft geen krimp’) Sodemieter toch op joh, met dat soort kutposts.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 8:22 am

Monkey Tonk schreef: Al het CL-succes was met Tadic als valse spits, in de geliefde steekpassenvariant.
Schreef het gisteren al: 2 busladingen vol contractspelers, maar geen alternatief voor Neres. :excited.gif: Met je eens: Dolberg had niets te zoeken in de opstelling. Maar als je Tadic in de spits zet, wie komt er dan op de plek van Neres te staan? :blush.gif:
De laatste grote Ajaxwedstrijd waarin Dolberg in de basis stond? De 6-2 blamage in R'dam. Daarmee zijn we bij de tweede keer dat Ajax niet van het verleden geleerd heeft.
2-0 voor en Ajax loopt in een counter. Onze CV wordt in de aanloop naar de 2-1 diep op de helft van Spurs getunneld. Dat heeft geen causaal verband met de aan- / afwezigheid van Dolberg. Bij de 2-2, na een wereldredding van Onana, gaat die Schöne zich er effe mee bemoeien.

Je weet dat die lui direct na rust nog een keer gaan knallen. Ajax schoot zichzelf in de voet, Spurs rook bloed en angst door dit amateurisme. Dergelijke fouten en naïviteit staan los van tactiek, de 11 poppetjes en de veldbezetting. 3-0 on agg. De enige taak: dat moet je 50 minuten over de streep trekken.
Maar wacht eens. Daar komt waarempel het vlindergewicht Sinkgraven ook het veld in dartelen. De betrouwbaarheid zelve ter versterking van de verdediging. Waar hebben we dit eerder gezien? Heerenveen 4-4, toen de goals Ajax ook om de oren vlogen?
Dit is tang op een varken, MT. Sinkgraven viel op één keer slordig balverlies na prima in. Met 4 middenvelders was de chaos enigszins verholpen. Het probleem lag elders: Tagliafico, die zich voor de zoveelste keer liet verrassen door een naar binnen snijdende speler. Hij heeft nul feeling voor wat er in zijn rug gebeurt.
Donny zowaar een publiekswissel verdient? Oh nee, het was om tijd te rekken. Afijn, waarom zouden we hem niet nog eens wat seconden voor de leeuwen gooien? Vers uit Argentinie gaven we hem toch ook al de leiding over de achterhoede?
Dit was m.i. dé fout. Het was na die 2-2 enigszins stabiel, met 4 middenvelders. Dan brengt ie die spookrijder voor onze middenveldmotor. Wanneer Beek écht niet verder kon, had ie die Draufgänger moeten brengen op het middenveld. Met maar een opdracht: je staat continu op de veters van Alli.

Maar de 2-3 was een volledig Zuidamerikaanse productie: er glijdt er een uit, er laat er zich een binnendoor verrassen en er scoort er een. We herschrijven het helaas niet meer. Enige taak: de resterende 2 finales winnen. Iedere vorm van naïviteit is verboden.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 10, 2019 12:47 pm

Ik ging door de grond toen ik zag dat Dolberg speelde. Dat is tien tegen elf. Gelukkig had je met het publiek als twaalfde man toch elf tegen elf. Tadic was fantastisch op links. Ziyech en hij vonden elkaar blindelings. Aanvallend liep Dolberg niet in de weg want ze sloegen hem gewoon over. Verdedigend (tweede helft) is een ander verhaal, want je hebt geen aanspeelpunt in de spits.

Het gaat er niet om dat Sinkgraven goed gespeeld had, maar erom dat hij nauwelijks gespeeld heeft. Dat is een onzekerheidje waardoor je niet meer net zo lekker in je vel zit, als team. Dat kan. Een team vangt dat op. Maar tegen Juventus bleef het bij dat ene onzekerheidje. Als je die gaat opstapelen, kan het team het niet meer opvangen. Ajax verloor de grip niet omdat Spurs zo goed voetbalden. Je hebt twee-en-een-halve verdedigers ingebracht voor extra 'zekerheid', en wie staan er in de as in de slotseconden? Magallan en Tagliafucko ... Terwijl Blind en de Ligt toch echt ook nog op het veld stonden ... Naturlijk zag het er beter uit toen Dolberg verdween, maar zet dan Huntelaar in. Je weet dat je zeeen van ruimte gaat krijgen.

De keuze op Dolberg was onbegrijpelijk (KJH brengt wel agressie en inzicht). Het inzetten van Magallan was dat ook. Als je vd Beek niet wisselt, om tijd te rekken, blijft het bijna zeker 2-2.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr mei 10, 2019 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 1:00 pm

Monkey Tonk schreef: Het gaat er niet om dat Sinkgraven goed gespeeld had, maar erom dat hij nauwelijks gespeeld heeft. Dat is een onzekerheidje waardoor je niet meer net zo lekker in je vel zit, als team. Dat kan. Geen probleem. Een team vangt dat op. Maar tegen Juventus bleef het bij dat ene onzekerheidje. Als je die gaat opstapelen, kan het team het niet meer opvangen.
Veltman is net als Sinkgraven terug van een lange blessure. De Wit heeft nauwelijks vlieguren in Ajax-1. Traoré heeft 0 minuten in Ajax-1. Die Argentijn is een miskoop, KJH is 36. Dat zijn nou eenmaal de beperkingen waarmee een Ajax-trainer te dealen heeft.
Ajax verloor de grip niet omdat Spurs zo goed voetbalden. Je hebt twee-en-een-halve verdedigers ingebracht voor extra 'zekerheid', en wie staan er in de as in de slotseconden? Magallan en Tagliafucko ...
Ajax verloor in London de grip met Tadic in de spits. En Ajax verloor in Amsterdam de wedstrijd door een counter bij 2-0 voor. Ajax had voor rust ook geen 'grip'. Ajax ging eraf door naïviteit en persoonlijke fouten. Ajax dealde niet goed met het wedstrijdverloop.
Naturlijk zag het er beter uit toen Dolberg verdween, maar zet dan Huntelaar in. Je weet dat je zeeen van ruimte gaat krijgen.
Die KJH niet kan belopen. Het stond redelijk goed met 4 middenvelders. Magallan voor Beek was fout. Maar dan nog: Tagliafico liet zich net als tegen bijv. PEC binnendoor verrassen. Dodelijkste aller fouten.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 10, 2019 1:17 pm

In London was er ook druk, maar creerden de Spurs niets. Eriksen was deze keer wel goed. FdJ heeft Modric al uit de wedstrijd gespeeld, dus je hoeft geen verdediger in te brengen als je het omgooit zodat FdJ op Eriksen staat. Als je de Eriksen-angel eruit had gehaald was je in principe klaar geweest. De rest bij de Spurs heeft dat inzicht niet.

Klopp:
Ajax heeft vrijdag een ontzettend groot compliment gekregen van Liverpool-manager Jürgen Klopp, die tijdens zijn persconferentie richting het afsluitende Premier League-duel met Wolverhampton Wanderers nog eens stilstond bij de halve finales in de Champions League.

Daags nadat Liverpool met 4-0 Barcelona van de kaart veegde (en daarmee de 3-0 nederlaag in Camp Nou repareerde) zag Klopp hoe Tottenham Hotspur een comeback realiseerde tegen Ajax. 'Het was briljant, mijn felicitaties gaan uit naar Mauricio Pochettino', vertelde Klopp. 'De finale gaat tussen de teams met the biggest hearts. Maar de meest talentvolle groep, qua leeftijd, in de halve finale was Ajax.'
Die Cup had onze naam erop staan... Dat maken we niet snel nog eens mee.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Mano » vr mei 10, 2019 1:24 pm

mannen, jullie kunnen dit door analyseren tot je een ons weegt maar 1 klein foutje anders oplossen en je was door.
Dat had het wedstrijdbeeld niet veranderd maar het resultaat wel. Tegen het einde van de competitie (CL of eredivisie) gaat het niet meer om de filosofie maar om het resultaat.

Bij de 3 tegengoals gaan 3x zaken fout.
tegengoal 1, De ligt en Blind jagen door tot 16m tegenstander. Hierdoor een counter.
Tegengoal 2, Onana en Schone hebben miscommunicatie waardoor de bal niet wegkomt.
Tegengoal 3, te veel verdedigers waardoor niemand hard ingrijpt.

foutje 1 is jeugdige enthousiasme en drive.
Foutje 3 is tactisch een verkeerde keuze. Te veel verdedigers brengt juist onrust, neem de 5 mans verdediging van de Spurs in de uitwedstrijd, dan gaan spelers naar elkaar kijken. Met nog 2 minuten te spelen, is het 'slim' want je rekt tijd maar werkte hij eigenlijk contra.
Fout 2 is uniek. in 99 gevallen van de 100 schopt Schone de bal weg en blijft Onana staan of duikt Onana en blijft schone er vanaf. Alleen dit keer niet...

Dat maakt dit allemaal zo zuur.
maar de wedstrijd kapot analyseren heeft geen nut.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Lionel » vr mei 10, 2019 1:32 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Het gaat er niet om dat Sinkgraven goed gespeeld had, maar erom dat hij nauwelijks gespeeld heeft. Dat is een onzekerheidje waardoor je niet meer net zo lekker in je vel zit, als team. Dat kan. Geen probleem. Een team vangt dat op. Maar tegen Juventus bleef het bij dat ene onzekerheidje. Als je die gaat opstapelen, kan het team het niet meer opvangen.
Veltman is net als Sinkgraven terug van een lange blessure. De Wit heeft nauwelijks vlieguren in Ajax-1. Traoré heeft 0 minuten in Ajax-1. Die Argentijn is een miskoop, KJH is 36. Dat zijn nou eenmaal de beperkingen waarmee een Ajax-trainer te dealen heeft.
Ajax verloor de grip niet omdat Spurs zo goed voetbalden. Je hebt twee-en-een-halve verdedigers ingebracht voor extra 'zekerheid', en wie staan er in de as in de slotseconden? Magallan en Tagliafucko ...
Ajax verloor in London de grip met Tadic in de spits. En Ajax verloor in Amsterdam de wedstrijd door een counter bij 2-0 voor. Ajax had voor rust ook geen 'grip'. Ajax ging eraf door naïviteit en persoonlijke fouten. Ajax dealde niet goed met het wedstrijdverloop.
Naturlijk zag het er beter uit toen Dolberg verdween, maar zet dan Huntelaar in. Je weet dat je zeeen van ruimte gaat krijgen.
Die KJH niet kan belopen. Het stond redelijk goed met 4 middenvelders. Magallan voor Beek was fout. Maar dan nog: Tagliafico liet zich net als tegen bijv. PEC binnendoor verrassen. Dodelijkste aller fouten.
Sinkgraven is al een tijdje terug. Traore had hij ook kunnen inbrengen in de competitie bij een voorsprong. Het zijn wel gewoon keuzes van EtH.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 10, 2019 1:35 pm

Ten Hag was niet goed op deze avond. 1) Dolberg, 2) het centrale duo voorin bij een 2-0 voorsprong, 3) het niet eruithalen van de Eriksen-angel, 4) teveel verdedigers, waardoor die in verwarring zijn over wie wat doet, en waardoor je jezelf vastzet, 5) Magallan.

En dit op een avond waarop Tadic en Ziyech in topvorm waren.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 2:07 pm

Monkey Tonk schreef:Ten Hag was niet goed op deze avond. 1) Dolberg, 2) het centrale duo voorin bij een 2-0 voorsprong, 3) het niet eruithalen van de Eriksen-angel, 4) teveel verdedigers, waardoor die in verwarring zijn over wie wat doet, en waardoor je jezelf vastzet, 5) Magallan.

En dit op een avond waarop Tadic en Ziyech in topvorm waren.
Tadic in topvorm? :confused.gif:

Nogmaals de vraag: Tadic in de spits. Wie op links?

De crux was de 2-1. Ajax had de 1e storm na rust doorstaan. Je mag van een Golden Boy en een 29-jarige met PL-ervaring verwachten dat ze niet 'blind' gaan aanvallen bij 2-0.

Eriksen was gewoon te goed. Ajax-middenveld werd overlopen, voor rust ook al in fases. Tankje leek leeg bij Beek en Jong. Frenkie was na rust nergens te bekennen.

Ik stel vast dat Ajax met Tadic in de spits in London ook een uur werd overlopen. Alleen hadden Eriksen en Alli toen de vorm niet en Ajax speelde compacter. Woensdag lag er - ook voor rust - steeds een zee van ruimte voor Spurs in de omschakeling. Mij lijkt dat de spelers door een combi van spanning, naïviteit en vermoeidheid het niet meer op konden brengen compact te spelen. De ruimte die Eriksen, Alli en Moura werd gegund bleek helaas fataal.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Lionel » vr mei 10, 2019 2:11 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef:Ten Hag was niet goed op deze avond. 1) Dolberg, 2) het centrale duo voorin bij een 2-0 voorsprong, 3) het niet eruithalen van de Eriksen-angel, 4) teveel verdedigers, waardoor die in verwarring zijn over wie wat doet, en waardoor je jezelf vastzet, 5) Magallan.

En dit op een avond waarop Tadic en Ziyech in topvorm waren.
Tadic in topvorm? :confused.gif:

Nogmaals de vraag: Tadic in de spits. Wie op links?

De crux was de 2-1. Ajax had de 1e storm na rust doorstaan. Je mag van een Golden Boy en een 29-jarige met PL-ervaring verwachten dat ze niet 'blind' gaan aanvallen bij 2-0.

Eriksen was gewoon te goed. Ajax-middenveld werd overlopen, voor rust ook al in fases. Tankje leek leeg bij Beek en Jong. Frenkie was na rust nergens te bekennen.

Ik stel vast dat Ajax met Tadic in de spits in London ook een uur werd overlopen. Alleen hadden Eriksen en Alli toen de vorm niet en Ajax speelde compacter. Woensdag lag er - ook voor rust - steeds een zee van ruimte voor Spurs in de omschakeling. Mij lijkt dat de spelers door een combi van spanning, naïviteit en vermoeidheid het niet meer op konden brengen compact te spelen. De ruimte die Eriksen, Alli en Moura werd gegund bleek helaas fataal.
Helemaal mee eens. De Ligt en Blind hebben het echt ingeleid.

Donny en Schone hadden meer moeten doen. Schone moet er gewoon uit. Die had veel meer moeten doen met de ruimte die werd geboden. Donny is alleen belangrijk rond de 16 van de tegenpartij.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door bryan » vr mei 10, 2019 2:17 pm

mano schreef:Tegen het einde van de competitie (CL of eredivisie) gaat het niet meer om de filosofie maar om het resultaat.
Zonder de filosofie waren ze in de groepsfase eruit gevlogen.
wimpey schreef:Dat zijn nou eenmaal de beperkingen waarmee een Ajax-trainer te dealen heeft.
Zo is dat. Hadden wij maar de luxe om een Sissoko en een Sanchez op de bank te laten beginnen.
Laatst gewijzigd door bryan op vr mei 10, 2019 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 2:18 pm

Lionel schreef: Helemaal mee eens. De Ligt en Blind hebben het echt ingeleid.
Zonder het ze kwalijk te nemen. Door hun speelstijl komt de ploeg juist vaak aan aanval en 'voetbal' toe. Maar dit was effe teveel op het verkeerde moment.
Donny en Schone hadden meer moeten doen. Schone moet er gewoon uit. Die had veel meer moeten doen met de ruimte die werd geboden. Donny is alleen belangrijk rond de 16 van de tegenpartij.
Ik baal alleen van die laatste wissel. Zet die De Wit op de veters van Alli. Maar ook dan heb je geen garantie dat Moura niet binnendoor glipt bij Nico.

Het is wat het is: net niet. Nu 2 finales winnen, dan heb je een 'net wel'. En dan kijkt iedereen met enorm veel plezier terug op een van de mooiste seizoenen ooit.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Lionel » vr mei 10, 2019 2:20 pm

Ik neem het ze ook niet kwalijk. Maar het is natuurlijk wel fucking dom.

Dani de Wit.... de jongen die amper speelt. Ik snap niet dat EtH zijn wissels niet meer speelminuten heeft gegeven maar goed.

Op naar zondag!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 2:22 pm

Lionel schreef: Dani de Wit.... de jongen die amper speelt. Ik snap niet dat EtH zijn wissels niet meer speelminuten heeft gegeven maar goed.
Thuis tegen Heracles. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Trab » vr mei 10, 2019 2:33 pm

Monkey Tonk schreef:Ten Hag was niet goed op deze avond. 1) Dolberg, 2) het centrale duo voorin bij een 2-0 voorsprong, 3) het niet eruithalen van de Eriksen-angel, 4) teveel verdedigers, waardoor die in verwarring zijn over wie wat doet, en waardoor je jezelf vastzet, 5) Magallan.

En dit op een avond waarop Tadic en Ziyech in topvorm waren.
Over de keuze voor Dolberg kan je twisten. Aangezien er geen alternatief op links was, had hij de keus tussen KJH en Dolberg. Hij koos voor Dolberg omdat hij meer diepgang heeft dan KJH. Daar valt wat voor te zeggen. De tegengoals lagen ook niet aan Dolberg maar aan de verdediging.
Het centrale duo voorin bij de 2-1 was oliedom en bepalend voor de wedstrijd. Aangezien het vaker voorgekomen is dat we uit eigen spelhervattingen counters tegen krijgen (Bayern-thuis), had Ten Hag hier in de rust op kunnen hameren. Geen onnodig risico meer bij corners en vrije trappen. Dit valt hem wel aan te rekenen.
Eriksen angel eruithalen is makkelijker gezegd dan gedaan. Spurs speelde 4-4-2 en had steeds een man meer op het middenveld. Bovendien zetten ze goed druk door steeds naar 1 kant te kantelen waardoor Ajax vaak genoodzaakt was de lange bal te spelen. Is ook de reden waarom Frenkie niet in het stuk voorkwam.
Teveel verdedigers op het einde is niet erg, maar dan moeten ze er wel staan. Laatste lange bal vde wedstrijd mag nooit een 1 tegen 1 uit komen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 10, 2019 2:35 pm

wimpey schreef: Eriksen was gewoon te goed. Ajax-middenveld werd overlopen, voor rust ook al in fases. Tankje leek leeg bij Beek en Jong. Frenkie was na rust nergens te bekennen.
Eriksen is opeens de Gouden Bal winnaar, zeker? Zet Frenkie op Eriksen en het is opgelost. Een omzetting ipv een wissel. Ik vind Ten Hag een prima coach, hoor, maar hoe vaak zie je hem iets omzetten als het niet werkt?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door zeux » vr mei 10, 2019 2:50 pm

De 2-2 was de dealbreaker volgens mij. Dat was echt een domme, volkomen onnodige goal. Dodelijk. Zeker zo kort na de eerste goal.
Valt die niet en je houdt het tien, vijftien minuten dicht, dan verliezen de Spurs langzaamaan het geloof. Nu konden ze een klein half uur volle bak op weg naar de 'winnende'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajax Rules
Berichten: 31347
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Ajax Rules » vr mei 10, 2019 2:54 pm

Monkey Tonk schreef:
wimpey schreef: Eriksen was gewoon te goed. Ajax-middenveld werd overlopen, voor rust ook al in fases. Tankje leek leeg bij Beek en Jong. Frenkie was na rust nergens te bekennen.
Eriksen is opeens de Gouden Bal winnaar, zeker? Zet Frenkie op Eriksen en het is opgelost. Een omzetting ipv een wissel. Ik vind Ten Hag een prima coach, hoor, maar hoe vaak zie je hem iets omzetten als het niet werkt?
Volgens mij continu. Ik heb het idee dat we nog nooit een coach hebben gehad die zo anticipeert en reageert op het verloop van de wedstrijd.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door bryan » vr mei 10, 2019 2:55 pm

Teveel verdedigers op het einde is niet erg, maar dan moeten ze er wel staan. Laatste lange bal vde wedstrijd mag nooit een 1 tegen 1 uit komen.
Nog erger, de achterlinie was vergeten op te schuiven. Het kan niet zo dat Spurs een lange bal kan geven vanuit de eigen helft en dat hun hele voorlinie niet buitenspel op de Ajax 16 meter lijn staat. Ja, ze waren helemaal stuk, maar ik zie het niet gebeuren met LvG op de bank en een Rijkaard, Blind Sr, Frank de Boer of Chivu achterin.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door bryan » vr mei 10, 2019 3:01 pm

Over de keuze voor Dolberg kan je twisten. Aangezien er geen alternatief op links was, had hij de keus tussen KJH en Dolberg. Hij koos voor Dolberg omdat hij meer diepgang heeft dan KJH. Daar valt wat voor te zeggen. De tegengoals lagen ook niet aan Dolberg maar aan de verdediging.
Inderdaad. Maar wat moet je doen? Je kan Maz misschien daar opstellen en Veltman rechtsback, maar de snelheid van Maz was nodig tegen Son, de snelheid die Veltman niet heeft.

Dan komt het neer op een keuze tussen KJH en Dolberg. KJH had net een bekerfinale gespeeld en is 36 jaar oud.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 3:08 pm

Monkey Tonk schreef: Eriksen is opeens de Gouden Bal winnaar, zeker? Zet Frenkie op Eriksen en het is opgelost. Een omzetting ipv een wissel. Ik vind Ten Hag een prima coach, hoor, maar hoe vaak zie je hem iets omzetten als het niet werkt?
Het begint een beetje op kretologie te lijken, MT. FdJ kon het tij niet keren na rust. Ook hij liep achter hen aan i.p.v. andersom. Je laatste zin is hete lucht. Turijn misschien? Groningen uit? edsv thuis. Ten Hag heeft m.i. z'n stempel gedrukt. Zoals Bosz dat deed. En LvG en Cruijff ooit. Herkenbare Ajax-teams van hoog niveau hebben een trainer die 'anders' is.

De tank is onderhand ook leeg he. Veel jongens van 19 tot 22 jaar. Spelers met een WK in de benen. Heeft Blind überhaupt een wedstrijd gemist? Die doet Oranje er ook nog effe bij...

Deze ploeg heeft fantastische dingen laten zien. Tegen de absolute top. En ook laten zien dat ze het vaak lastig hebben tegen (ook mindere) ploegen, die met een heel hoge intensiteit spelen.

Utrecht en Graafschap gaan het ongetwijfeld over die boeg gooien. Nog 2 keer in vastbijten en het verschil in individuele kwaliteit de doorslag doen geven.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2019 3:11 pm

bryan schreef: Inderdaad. Maar wat moet je doen? Je kan Maz misschien daar opstellen en Veltman rechtsback, maar de snelheid van Maz was nodig tegen Son, de snelheid die Veltman niet heeft.

Dan komt het neer op een keuze tussen KJH en Dolberg. KJH had net een bekerfinale gespeeld en is 36 jaar oud.
En die heb je tegen Utrecht en Graafschap keihard nodig.

Ik vraag MT ook steeds wie op links had moeten spelen, maar daar komt geen antwoord op. De mogelijkheden zijn voor een trainer van Ajax niet plenty. Er zit geen Llorente of Lamela op de bank. Hij kon kiezen uit Dolberg, Mazraoui (en dan Veltman op Son) en Sinkgraven.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Lionel » vr mei 10, 2019 3:30 pm

Veltman had Son overigens in zijn broekzak.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie