Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Nihad » do mei 02, 2019 10:01 am

Yopii schreef:Ik zie de return met vertrouwen tegemoet. Zo bijzonder is TH niet.


Alleen in de lucht zijn ze duidelijk sterker dan Ajax, maar daar kwam in de heenwedstrijd betrekkelijk weinig uit.
Spurs heeft letterlijk 0 kansen gecreerd. Het was vooral hoge ballen voor de pot en die waren alemaal prooi voor Onana of de Ligt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 10:26 am

Met Son zullen ze wellicht wat meer voetballen. Ajax moet 'gewoon' weer gaan voetballen. Heb er ook vertrouwen in.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Cruijff » do mei 02, 2019 12:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Inmiddels terug op Nederlandse bodem na een korte en hevige trip. Ik ben er nog niet gerust op. Eigenlijk was het uitvallen van Vertonghen waardeloos voor ons, omdat Sissoko erin kwam en het 4-4-2 werd. Vanaf dat moment vergat Ajax gewoon te voetballen en gingen we mee in het vechtvoetbal van Spurs. Onnodig maar gelukkig zonder schade. Daar zal EtH nog wel een oplossing voor moeten vinden in de tweede wedstrijd
True.
In mijn ogen had de oplossing kunnen zijn om Tagliafico, die bijna alles inleverde, onnodig die kaart pakte en echt een beroerde wedstrijd speelde, te wisselen voor een aanvallender optie.

Tagliafico had namelijk ook geen directe tegenstander meer. Maar tja, dat moet je wel durven.

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Inmiddels op Schiphol aangekomen, las ik dit topic. Met Wimpey voel ik zenuwen voor deze wedstrijd. En die is historisch, zoals Thijs terecht opmerkt. Ik vind het, zonder nou al te emotioneel te worden, extra geweldig omdat mijn reisgezelschap bestaat uit mannen van verschillende leeftijden. Ook jongens die de successen van midden jaren ‘90 niet (bewust) hebben meegemaakt en het moesten doen met de verhalen van de “oudjes” over hoe geweldig Ajax wel niet was. Zij hebben zoiets nooit meegemaakt en op de toen nog ogenschijnlijke zwaluw van de EL-finale 2017 na had niemand durven hopen dat het (vermoedelijk kortstondig) zomer zou worden. Wat nu? Nu creëren we een gezamenlijke herinnering voor de rest van ons leven, nu is ons cluppie bij de beste 4 van Europa en wie weet waar het nog eindigt. Dit wordt intens samen meeleven, beleven, voelen, schreeuwen, dansen, vloeken, juichen, léven. Dit is de essentie van ons supportersschap. Hoer doen wij het voor. Evenzo gaaf vind ik het voor AT’ers die dit voor het eerst meemaken, of herbeleven.

Ergens vind ik het dan ook wel jammer dat poster Cruijff zo doorslaat met teksten als dat we wel even met 0-5 gaan winnen, alsof we tegen Emmen uit gaan spelen. Natuurlijk heeft iedereen recht op een mening. De mijne is dat dit soort lollige teksten afbreuk doet aan de importantie van de uit-en thuiswedstrijd. Van mij mag het 0-5 worden; maar enige realiteitszin hoeft niemand vreemd te zijn.

:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Ik wil je voorpret uiteraard niet vergallen en je lijkt me niet het type dat zijn humeur bij zo'n uitstapje laat verpesten door een prognose van iemand.

Natuurlijk moet je elke tegenstander respecteren, maar naast niemand overschatten moet je een ploeg met een mindere defensie en aanval dan de jouwe ook niet overschatten.
Als we de voetballes die we ze daar een tijd lang in hun gloednieuwe stadion gaven wat langer hadden voortgezet en klinischer finishen, had die 0-5 zo op het bord kunnen staan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 02, 2019 9:02 pm

In het stadion zag ik Nico een vliegende tackle maken waarvoor hij (slechts) de gele kaart kreeg. Het uitvak viel stil en ik voelde een hartverzakking aankomen omdat het er erg rood uit zag. Maar er kwam niet eens een VAR-momentje. Ik kan die overtreding echter niet zo snel terugvinden. Was het minder erg dan het leek, of hebben we gezwijnd?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door raymon » do mei 02, 2019 9:08 pm

Ik vond ‘m ook stevig. Tegen rood aan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 9:16 pm

Eriksen maakte geen theater. Dat helpt.

Was weer een oliedomme overtreding. Nico is geen groot denker.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Gaizka1985 » do mei 02, 2019 9:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:In het stadion zag ik Nico een vliegende tackle maken waarvoor hij (slechts) de gele kaart kreeg. Het uitvak viel stil en ik voelde een hartverzakking aankomen omdat het er erg rood uit zag. Maar er kwam niet eens een VAR-momentje. Ik kan die overtreding echter niet zo snel terugvinden. Was het minder erg dan het leek, of hebben we gezwijnd?
Terecht geel, maar niet meer dan dat wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11883
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Sandro » do mei 02, 2019 9:58 pm

wimpey schreef:Eriksen maakte geen theater. Dat helpt.

Was weer een oliedomme overtreding. Nico is geen groot denker.
Dat valt mij ook een beetje tegen. Idd, wéér.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door brigade zuid » do mei 02, 2019 10:01 pm

Wel een beetje lomp idd, maar hij blijft belangrijk.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 10:29 pm

Ergens is het ook gewoon goed. Laten zien dat je niet over je heen laat lopen en niet bang bent om er een fysieke strijd van te maken.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Iniesta » do mei 02, 2019 10:49 pm

Rood was het zeker niet wat mij betreft, maar inderdaad wel volstrekt onnodig

Plaats reactie