FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Thijs » ma apr 22, 2019 9:29 am

Ik ken eigenlijk niemand die níet gaat, dat wordt echt een giga-invasie.

K had trouwens hetzelfde als AR met Sierhuis. Ik weet dat het nergens op slaat en onprofessioneel is als hij het een beetje laat gaan, maar toch... Ik zat me in Groningen helemaal op te fokken, het zal de spanning wel zijn geweest.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 22, 2019 9:38 am

Thijs schreef:vasie.

K had trouwens hetzelfde als AR met Sierhuis. Ik weet dat het nergens op slaat en onprofessioneel is als hij het een beetje laat gaan, maar toch... Ik zat me in Groningen helemaal op te fokken, het zal de spanning wel zijn geweest.
Ik snap je wel, je bent supporter.
Maar toch: kijk de beelden eens terug en je wordt milder. Hij laat zien dat hij gewoon vrij goed kan voetballen. Met schieten mikt ie de bal hoger dan nodig. Al zal ie dat echt niet voor niets hebben gedaan.

Heftigste moment waarop mijn rikketik ff een paar slagen oversloeg was niet de vermeende handsbal, maar die enorme kans van Doan. Nog bij de stand van 0-0 zette Sierhuis, (inderdaad hij) met één kaats Doan vrij voor Onana en die schoof de bal vervolgens langs Onana en ook net langs de paal. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 22, 2019 9:40 am

kruifie schreef: Ik hoop het! In ga in elk geval met een auto vol vrienden richting Londen dinsdag. Iemand nog geniale ingevingen voor kaartmogelijkheden? SVA EU uitkaart zal niet toereikend zijn, haha.
Tja :blush.gif: :blush.gif: de gouden tip was geweest grondig AT lezen en dan vooral steenhard opletten op de berichten van een aantal van de meest enthousiasten. Thijs heeft de gouden tip gewoon hier op het forum gedeeld.
Namelijk in maart je inschrijven op http://www.uefa.com voor het meeloten op neutrale kaarten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Thijs » ma apr 22, 2019 9:44 am

Cruijff schreef: Heftigste moment waarop mijn rikketik ff een paar slagen oversloeg was niet de vermeende handsbal, maar die enorme kans van Doan. Nog bij de stand van 0-0 zette Sierhuis, (inderdaad hij) met één kaats Doan vrij voor Onana en die schoof de bal vervolgens langs Onana en ook net langs de paal. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:
Dat was bij mij die kopbal van Sierhuis. Vanuit het uitvak zag je die bal namelijk gewoon in de lege kant van het doel ploffen, en in die seconde had ik dus een bijna-dood/uitgeschakeld-ervaring. Flarden van Bryan Smeets, een hete zondag in Tilburg, Vertonghen tegen RKC, de instortende toren van de Notre Dame, Tomasson in 2003, nu dit. Ik verzoende me al met het moment, probeerde het direct te accepteren, maar INEENS DIE HAND VAN ONANA. Het was echt Lyon-uit all over the place, een mental breakdown nabij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Thijs » ma apr 22, 2019 9:45 am

Cruijff schreef:
kruifie schreef: Ik hoop het! In ga in elk geval met een auto vol vrienden richting Londen dinsdag. Iemand nog geniale ingevingen voor kaartmogelijkheden? SVA EU uitkaart zal niet toereikend zijn, haha.
Tja :blush.gif: :blush.gif: de gouden tip was geweest grondig AT lezen en dan vooral steenhard opletten op de berichten van een aantal van de meest enthousiasten. Thijs heeft de gouden tip gewoon hier op het forum gedeeld.
Namelijk in maart je inschrijven op http://www.uefa.com voor het meeloten op neutrale kaarten.
Dat was voor de finale, Kruifie bedoelt de halve finale denk ik. Zal wel lastig worden, voor Tottenham is dit ook een unieke pot.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 22, 2019 9:56 am

Thijs schreef:
Cruijff schreef:
kruifie schreef: Ik hoop het! In ga in elk geval met een auto vol vrienden richting Londen dinsdag. Iemand nog geniale ingevingen voor kaartmogelijkheden? SVA EU uitkaart zal niet toereikend zijn, haha.
Tja :blush.gif: :blush.gif: de gouden tip was geweest grondig AT lezen en dan vooral steenhard opletten op de berichten van een aantal van de meest enthousiasten. Thijs heeft de gouden tip gewoon hier op het forum gedeeld.
Namelijk in maart je inschrijven op http://www.uefa.com voor het meeloten op neutrale kaarten.
Dat was voor de finale, Kruifie bedoelt de halve finale denk ik. Zal wel lastig worden, voor Tottenham is dit ook een unieke pot.
Ah. Ik zie het nu. :blush.gif: Spurs uit zal extreem veel vraag naar zijn, er willen misschien wel een miljoen mensen of zelfs anderhalf miljoen voetbalfans naar deze wedstrijden. :blush.gif: aiii. :blush.gif:
Voor de Spurs is het een nog een veel unieker moment in de clubhistorie dan voor de AFC Ajax.
Stubhub.com en Viagogo.com zullen altijd kaarten hebben maar op die sites is het doorgaans peperduur. Ticketswap.nl kun je blijven refreshen, daar mogen wel kaarten doorverkocht worden maar niet tegen een woekerprijs.

Ik zou gewoon naar Noord-Londen afreizen en nadat je op bepaalde plekken alleen maar Ajacieden getroffen hebt dan in de wijk bij het stadion een echt Spurs kroegje opzoeken. Dan kom je met een aantal echte locals in contact en pak je sowieso een mooi stuk van de sfeer mee (voor zover niet ook die kroeg voor 80% gaat worden overgenomen door Ajacieden) :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: maar je hebt ook nog best een kans dat er opeens iemand een kaart kwijt moet.

Hoeveel halve finales en finales ik in totaal bezocht heb weet ik niet meer exact, wel dat ik pas twee keer überhaupt voor een kaartje bepaald heb. Toen mijn neefje nog bij de MacDonalds werkte :smallgrin.gif: via zijn werk die dus de CL sponsorde kaarten kunnen komen voor een finale in Parijs in 't Stade de France maar maar verder ben ik echt op de gekste manieren die stadions in gegaan. Bijvoorbeeld door heel zielig te kijken en een verhaal op te hangen bij de hoofdingang. Dat was geen halve finale CL maar een finale en er liepen veel handelaren rond die echt woekerprijzen vroegen. Een aantal belazerden de boel met valse kaarten.
Op een gegeven moment werden er ook twee gearresteerd en weggevoerd & toen kreeg ik een ingeving.

Ik dacht alleen "shit, ik had nu een klein kind bij me moeten hebben". Vervolgens zag ik een ouder met een jochie van een jaar of 8, 9. Zij hadden uiteraard ook geen kaart. Heb die twee gevraagd even mee te wandelen naar de hoofdingang en daar een extreem treurig gezicht getrokken en verteld dat we kaarten hadden gekocht die hartstikke vals bleken. En dat met name die vader van dat jongetje een enorm bedrag betaald had en er nu echt een droom voor die knul in duigen was gevallen. Toen zijn we gewoon binnengelaten en hadden we fantastische VIP kaarten die een paar blasé genodigden :blush.gif: niet eens opgehaald hadden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door InnerHarbour » ma apr 22, 2019 10:07 am

Eén spreekwoord bevat `uit de duim zuigen`

uit de duim zuigen (=iets verzinnen)
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 22, 2019 10:11 am

InnerHarbour schreef:
Eén spreekwoord bevat `uit de duim zuigen`

uit de duim zuigen (=iets verzinnen)
Prima. :biggthumpup.gif:
Ik deel na 1 juni even een mooi fotootje of een lekker geluidsfragmentje van hoe ik helemaal uit m'n dak in het stadion ga, ben jij ook weer zoet. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Gezond verstand » ma apr 22, 2019 12:15 pm

Ajax Rules schreef:Ik heb me wel lopen ergeren aan Sierhuis. Ik snap dat hij niet openlijk kan muiten, maar je zag hem zijn handen voor zijn ogen slaan bij een gemiste kans. Hij ging er 200% voor.

Zijn vrienden spelen bij Ajax, hij is er opgegroeid, staat er nog onder contract, zit zelfs nog in de groepsapp. Het belang voor Ajax is zo ontzettend veel groter dan voor Groningen dat ik het hem nooit vergeven zou hebben als hij de 1-1 zou hebben gemaakt.

Ja ik weet: dan moeten ze zelf maar beter spelen/winnen als ze kampioen willen worden. Maar ik had hem nooit meer hoeven zien. Als je echt iets met de club hebt, kan je de club niet zulke giga-schade berokkenen voor zo'n minimaal persoonlijk gewin.
Ik zou het veel erger hebben gevonden als hij dat niet had gedaan. Zoals Lammers tegen PSV de zaak liep te saboteren. Dan ben je geen topsporter.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Gezond verstand » ma apr 22, 2019 12:17 pm

Monkey Tonk schreef:
Cruijff schreef:
wimpey schreef:
Sierhuis deed z’n werk. Net als Jan toen. HtC vond Roger beter dan Jan. Eigen schuld.

Als je niet wil dat een Ajacied tegen je scoort, moet je ‘m niet in de eredivisie stallen.
En ik ben er fel tegen om spelers niet tegen hun werkgever te laten spelen. Je wilt zien dat iemand zich ontwikkelt, of iemand het niveau bij jouw club aan kan.
Zoiets kan je in een clausule verwerken. Als je dat niet doet, ben je zelf verantwoordelijk voor de eventuele schade.
Zoiets kan je NIET in een clausule verwerken. De KNVB regels staan dat niet toe. Feyenoord deed dat ooit met Robin Nelisse en Cambuur, die werden keihard teruggefloten.

https://www.volkskrant.nl/a-b3bd1205
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Duke » di apr 23, 2019 6:10 pm

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/kn ... ~a45715a6/

De VAR over het doelpunt van Huntelaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Arthur » di apr 23, 2019 6:12 pm

Zou ook belachelijk zijn om die goal af te keuren na wat hij eerder in de wedstrijd allemaal liet gaan.

Plaats reactie