FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 7:28 pm

Historicus schreef:
mattie schreef:
brigade zuid schreef:Domme domme KJH

LUL wees blij dat het niet gelijk diep ROOD was... wat een domme overtreding
Wat deed Huntelaar dan?
Vol met de schouder op zijn tegenstander, beetje lastig uit te leggen. Richting een elleboogstoot.
Echt heel dom. De scheidsrechter heeft net een aantal kaarten aan Groningen gegeven en liet duidelijk zien er korter op te zitten. In principe kun je ook direct rood geven maar geel was het altijd. En hij had er al één vanwege het uittrekken van z'n shirt bij het doelpunt.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door wimpey » za apr 20, 2019 7:28 pm

Monkey Tonk schreef: Huntelaar bewijst zijn waarde. Verder snel vergeten.
Huntelaar benadeelt z'n team ook enorm. Wat een achterlijke actie van hem. Dieprood.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Javiskamp » za apr 20, 2019 7:29 pm

Ajaciedjuh schreef:Pffffffff, ben kapot, wat een spanning. :ajaxscarf.gif:
Haha... niet alleen de spelers hebben tussen de wedstrijden rust nodig... supporters verdienen ook een paar dagen rust

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door mattie » za apr 20, 2019 7:29 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:Gelukkig ... In deze fase zeg ik : Moet kunnen :smallgrin.gif:
Maakt niet uit hoe op dit moment. :headbang.gif:

Voelt net als een 040 overwinning...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 20, 2019 7:29 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Huntelaar bewijst zijn waarde. Verder snel vergeten.
Huntelaar benadeelt z'n team ook enorm. Wat een achterlijke actie van hem. Dieprood.
Je vraagt je af, waarom zo’n ervaren speler dit doet. :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 7:30 pm

Veltman trouwens ook een slechte beurt vandaag. Geeft na een overtreding ook een domme duw. Kost hem zelf geel en stookt het vuurtje bij de tegenstander op.

Echt, dan krijg je een keer weerstand in de Eredivisie en dan ga je er zo mee om.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door wimpey » za apr 20, 2019 7:36 pm

Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Huntelaar bewijst zijn waarde. Verder snel vergeten.
Huntelaar benadeelt z'n team ook enorm. Wat een achterlijke actie van hem. Dieprood.
Je vraagt je af, waarom zo’n ervaren speler dit doet. :confused.gif:
Verliest z'n hoofd na cruciale goal misschien. Je mist je stormram nu tegen Vitesse. Oliedomme overtreding. Elleboog op adamsappel van Te Wierik: voor mij direct rood.

Wanneer Higler consequent was geweest, was Memisevic er ook met rood af gegaan...

Anyway, winning ugly. Prima zo. Een show kon je na dinsdag niet verwachten. Volgende kluif Vitesse. Die zijn voetballend beter dan Groningen, maar minder als team en defensief ook.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Monkey Tonk » za apr 20, 2019 7:36 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Huntelaar bewijst zijn waarde. Verder snel vergeten.
Huntelaar benadeelt z'n team ook enorm. Wat een achterlijke actie van hem. Dieprood.
Een rode kaart tegenover een goal die je MOEST hebben in de kampioensrace? Ik teken ervoor.
Monkey Tonk schreef:Je kan moeilijk gaan zeuren dat het zo vervelend is dat Groningen zo vervelend doet.

Lijkt me geen wedstrijd voor de valse spits. Gooi gewoon de beuk erin met Huntelaar.
Prima gedaan, lieve Klaasie...
Monkey Tonk schreef:Deel maar een elleboog uit ergens boven de schouders en onder de haargrens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 7:41 pm

Monkey Tonk schreef:
Een rode kaart tegenover een goal die je MOEST hebben in de kampioensrace? Ik teken ervoor.
Als dit een alles of niets vraag is dan is het antwoord natuurlijk duidelijk. Het was ook een typische Huntelaar goal.
Die kaart was wel echt heel dom. Zowel vanwege de schorsing als het verder opstoken van het vuurtje in deze wedstrijd.

Ajax ging heel slecht om met de emoties. In plaats van het hoofd koel te houden en de wedstrijd professioneel uit te spelen verloren er een paar hun hoofd.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door wimpey » za apr 20, 2019 7:41 pm

Tagliafico was het hoofd ook weer kwijt he. Rare handsbal, arm op gezichtshoogte bij inlopende Te Wierik.

Hij doet rare dingen onder hoogspanning. Hij is geen De Ligt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Monkey Tonk » za apr 20, 2019 7:44 pm

Marillion schreef:
Monkey Tonk schreef:
Een rode kaart tegenover een goal die je MOEST hebben in de kampioensrace? Ik teken ervoor.
Als dit een alles of niets vraag is dan is het antwoord natuurlijk duidelijk. Het was ook een typische Huntelaar goal.
Die kaart was wel echt heel dom. Zowel vanwege de schorsing als het verder opstoken van het vuurtje in deze wedstrijd.

Ajax ging heel slecht om met de emoties. In plaats van het hoofd koel te houden en de wedstrijd professioneel uit te spelen verloren er een paar hun hoofd.
Het vuurtje verder opstoken als je voorstaat is geen probleem. Daarvoor deed Groningen het, bij een voor hen voordelige stand. Daarnaast is Huntelaar reservespeler dus die kan rood pakken. Niet ideaal, maar het kan.

Hele knappe overwinning van Ajax wat mij betreft. De deur stond wagenwijd open voor puntverlies.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Sandro » za apr 20, 2019 7:47 pm

Marillion schreef:
Monkey Tonk schreef:
Een rode kaart tegenover een goal die je MOEST hebben in de kampioensrace? Ik teken ervoor.
Als dit een alles of niets vraag is dan is het antwoord natuurlijk duidelijk. Het was ook een typische Huntelaar goal.
Die kaart was wel echt heel dom. Zowel vanwege de schorsing als het verder opstoken van het vuurtje in deze wedstrijd.

Ajax ging heel slecht om met de emoties. In plaats van het hoofd koel te houden en de wedstrijd professioneel uit te spelen verloren er een paar hun hoofd.
Ik ben bereid dat dit elftal te vergeven. Als we het over professionaliteit hebben dan is 0-1 winnen hier daar natuurlijk een uitstekend voorbeeld van.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door 999 » za apr 20, 2019 7:48 pm

wimpey schreef:Tagliafico was het hoofd ook weer kwijt he. Rare handsbal, arm op gezichtshoogte bij inlopende Te Wierik.

Hij doet rare dingen onder hoogspanning. Hij is geen De Ligt.
Koester nou gewoon de overwinning op een bij voorbaat al moeilijke tegenstander en net na een CL. wedstrijd ...
Laatst gewijzigd door 999 op za apr 20, 2019 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 7:49 pm

@MT: Nee, dit was echt niet handig. Voor hetzelfde geld gaat die bal nog een keer op de stip. Het publiek gaat erachter staan en er ontstaat een vijandige sfeer.

Je moet het gewoon zo klinisch mogelijk uitspelen. Voor de 0-1 was het ook niet goed op dat vlak. Ze zijn toch met de verkeerde instelling aan de wedstrijd begonnen. Dachten het wel even te klaren en raakten geïrriteerd toen de tegenstander er vol voor ging.

Overigens hadden er bij Groningen wel een paar de vallende ziekte bij onschuldige situaties. Volwassen kerels die naar de grond vallen bij licht contact. Zouden ze dat op straat ook zo doen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door mattie » za apr 20, 2019 7:49 pm

Vrolijk pasen allemaal
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door wimpey » za apr 20, 2019 7:51 pm

999 schreef: Koester nou gewoon de overwinning op een bij voorbaat al moeilijke tegenstander en tijdstip ..
Ik koester. Heel erg zelfs.

Was echt zo'n pot van "moet een keer goed vallen". En dat deed ie. Assist van Zeefui, lekker verdedigd door die andere Groninger back. Dank oe we, mien jong! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 7:53 pm

Oh, met de punten ben ik ook gewoon héél erg blij hoor. Weer een hindernis genomen onderweg naar de titel. Nog drie keer winnen en we zijn zeker.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door SylvievdVaart » za apr 20, 2019 7:53 pm

Om maar in de paassferen te blijven: Jézus Christus. Wat een spanning. :onfire.gif:
Maar die laatste minuten met 10 man, wat een gekloot. Gewoon blij dat de drie punten gehaald zijn. En door.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Monkey Tonk » za apr 20, 2019 7:55 pm

Marillion schreef:@MT: Nee, dit was echt niet handig. Voor hetzelfde geld gaat die bal nog een keer op de stip. Het publiek gaat erachter staan en er ontstaat een vijandige sfeer.

Je moet het gewoon zo klinisch mogelijk uitspelen. Voor de 0-1 was het ook niet goed op dat vlak. Ze zijn toch met de verkeerde instelling aan de wedstrijd begonnen. Dachten het wel even te klaren en raakten geïrriteerd toen de tegenstander er vol voor ging.

Overigens hadden er bij Groningen wel een paar de vallende ziekte bij onschuldige situaties. Volwassen kerels die naar de grond vallen bij licht contact. Zouden ze dat op straat ook zo doen?

Huntelaar zat zich op te vreten op de bank, terwijl Ajax zich ondersteboven liet schoffelen. Gelukkig is hij wel in staat om de beuk erin te gooien. Tagliafico daarna ook. Dan zie je een ander gezicht van Ajax. Het is heel nuttig om dat gezicht ook te hebben, anders denken dit soort tegenstanders allemaal dat ze je met hard aanpakken uit je ritme kunnen halen. Ik begrijp de ontlading bij Huntelaar prima, en door deze goal wordt Ajax kampioen. Yeah baby! Als je deze goal niet maakt kun je het vergeten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Thijs » za apr 20, 2019 7:57 pm

Ben duizend doden gestorven. Slotfase Lyon-achtig. Gefeliciteerd iedereen
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Jöhnk » za apr 20, 2019 7:59 pm

Zwaarbevochten overwinning. Ik zag het echt niet meer gebeuren. Voetske spreekt eigenlijk wijze woorden. We moeten hier blij mee zijn na een loodzware midweekse exercitie.

De VAR was Ajax niet slechtgezind, gelukkig. Huntelaar, die vreselijk inviel, wapperde heerlijk met zijn armen bij dat doelpunt, die had echt afgekeurd kunnen worden. De bal had ook op de stip gekund voor Groningen.

Je ziet in dit soort wedstrijden wie de allergrootste druk aankunnen. Dan kom je toch uit bij De Ligt, De Jong en Tadic. Veltman en Tagliafico in ieder geval niet. Neres boeit het allemaal weinig.

Die Reis was trouwens lekker aan het rammen. Misschien kan Ajax hem een jaartje van Barcelona huren in ruil voor 20 miljoen euro korting op De Ligt. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 8:08 pm

Jöhnk schreef:....
De VAR was Ajax niet slechtgezind, gelukkig. Huntelaar, die vreselijk inviel, wapperde heerlijk met zijn armen bij dat doelpunt, die had echt afgekeurd kunnen worden. De bal had ook op de stip gekund voor Groningen.
.....
Uiteindelijk vond ik de beide beslissingen wel terecht. Geen overtreding van Huntelaar, dit is gewoon een duel. En geen hands van Tagliafico. Moet zeggen dat ik die laatste maar één keer heb teruggezien. Maar volgens mij heeft hij zijn arm naar beneden, raakt de bal vooral zijn borst en heeft hij geen voordeel van het eventueel wel raken van de bal met z'n arm.

Bij twijfel kies ik altijd voor doorspelen. Maar het zou niet voor het eerst en niet voor het laatst zijn dat zo'n beslissing in de praktijk anders uitpakt.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door wimpey » za apr 20, 2019 8:15 pm

Jöhnk schreef: De VAR was Ajax niet slechtgezind, gelukkig.
Die Memisevic heeft 90 minuten mogen beuken en zuigen. Had rustig 2 keer geel mogen krijgen.

Ik zag edsv (Lozano) tegen Vitesse en De Graafschap voor Schwalbes penalties krijgen. Maar KNJB is nooit ver weg... :smallgrin.gif:

Beetje zorgwekkend met het oog op strijden om 3 prijzen vond ik dat Ajacieden er niets van bakten (Neres, Ziyech) of het hoofd verloren (Veltman, Nico, KJH).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Duke » za apr 20, 2019 8:35 pm

Bizar (als het waar is).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Groningen - Ajax 21-04-2019

Bericht door Monkey Tonk » za apr 20, 2019 8:38 pm

Met een betere scheidsrechter wordt de sfeer nooit zo opgefokt, en valt er ook geen rode kaart. Heel slecht gefloten.

Plaats reactie