Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Mano » do apr 11, 2019 10:49 am

Cruijff schreef:Waarom zou je zo'n storm moeten ondergaan als je zelf dominant aan de bal bent?
vraag dat Atletico, die dominant aan de bal waren in hun thuiswedstrijd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Cruijff » do apr 11, 2019 10:58 am

Mano schreef:
Cruijff schreef:Waarom zou je zo'n storm moeten ondergaan als je zelf dominant aan de bal bent?
vraag dat Atletico, die dominant aan de bal waren in hun thuiswedstrijd.
Atletico heeft in Turijn gewoon volkomen ruk gespeeld hoor. Net als Juventus in Madrid door de ondergrens ging en ruimer dan met 2-0 had moeten verliezen.
Uiteindelijk moest Juve opzichtig op zoek naar een strafschop om op een benauwde manier die 3-0 te forceren.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door InnerHarbour » do apr 11, 2019 11:37 am

Juventas had net zoveel mogelijkheden als Ajax hoor. Op het moment dat die Costa inviel waar Veldmuis totaal geen grip op had werden ze erg gevaarlijk. Schot op de paal, reddingen van Onana. Natuurlijk had Ajax ook mogelijkheden in de tweede helft maar als ik 3-1 lees denk ik, tellen bij jullie alleen de mogelijkheden van Ajax en niet die van de tegenstander?
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Thijs » do apr 11, 2019 11:48 am

Juventus heeft 1 keer op doel geschoten, net zo vaak als Jurgen Ekkelenkamp. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 11, 2019 12:21 pm

Boabdil schreef:
999 schreef:Beetje een kopie als tegen RM , wij de kansen voor de rust ( hun wat mogelijkheden ) maar Juventus slaat je wel net voor rust met de 0 - 1 om de oren.Tweede helft beetje hetzelfde beeld.

Het onvermogen om die kansen te verzilveren, wat wel zou moeten op dit niveau , geven je weer een slechte uitgangspositie voor de tweede wedstrijd.Juventus is gewaarschuwd , zeker na onze wedstrijd uit tegen RM.Deze ploeg heeft ook nog eens een CR.

Misschien hebben we het geluk dat als ze Zaterdag kampioen worden er een soort van ontlading w.b. scherpte in de ploeg sluipt maar anders zie ik geen tweede wonder in Turijn gebeuren voor ons ...

Maar dan nog, tot nu toe genoten en veel respect en zeer trots op ons AJAX ...
Mwah

Als je met 3-1 had gewonnen dan weet je dat Juve er vol op gaat. En dat kunnen ze goed zoals tegen Atletico. Dit is voor beide nu een listige uitslag. Ik ben benieuwd naar de return. Wat gaat Juve doen? Vermoed toch achterover hangen en loeren op de counter. We hebben zeker kansen, maar het moet scherper.
Ergens vind ik het wel fijn dat Juve niet moét; is voor hen een heel andere mindset waar we ze hopelijk mee in slaap kunnen sussen en dan ineens toeslaan. (Ja, natuurlijk beredeneer ik de gezien het wedstrijdverloop teleurstellende 1-1 naar mij toe...)

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door De Dominee » do apr 11, 2019 1:05 pm

Dat is inderdaad een schrale troost, WkcdwN. Hopelijk wachten ze af en maken wij de kansen wel af. Met 2 doelpunten moeten we er zijn, niet onmogelijk.

Gisteren kwam ik toch behoorlijk teleurgesteld uit het stadion. Het was precies verlopen zoals je al kon voorspellen: we zijn beter, winnen niet en Ronaldo scoort. Vond Juventus ook erg sterk defensief en op de counter, laat staan straks met Chiellini, een fitte Ronaldo en Douglas Costa en wij zonder Nico.

Nee, positief ben ik niet. Maar geen schande. Dit was ook gewoon de allerslechtst mogelijke loting. Kwartfinale CL is ook mooi, zeker gezien de manier waarop Ajax heeft gespeeld. Trots.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door zeux » do apr 11, 2019 1:05 pm

Mano schreef:
999 schreef:
Als je met 3 - 1 had gewonnen had Juventus moeten komen, nu moeten ze helemaal niks.AJAX moet nu ..
Heb je Juve zien aanvallen tegen Atletico?
Zo'n storm kan Ajax helemaal niet overleven

Atletico heeft geen De Ligt. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door wimpey » do apr 11, 2019 1:06 pm

InnerHarbour schreef:Juventas had net zoveel mogelijkheden als Ajax hoor. Op het moment dat die Costa inviel waar Veldmuis totaal geen grip op had werden ze erg gevaarlijk. Schot op de paal, reddingen van Onana. Natuurlijk had Ajax ook mogelijkheden in de tweede helft maar als ik 3-1 lees denk ik, tellen bij jullie alleen de mogelijkheden van Ajax en niet die van de tegenstander?
I.m.o. waren er 2 kansen 'die er in MOETEN'. Die van CR7, de 0-1. En die van vd Beek. Net naast. Dan waren er een paar 'die kan er in'. Die van Costa, paal. De 1-1 van Neres, zeer knap ingeschoten. Ekkelenkamp had z'n kans beter in mogen schieten. Die bal moet of hoger, of meer richting paal of de andere hoek in. Nu was het een makkie. Net als dat schot van Ziyech dat tussen de palen belandde. Vereiste een goede -, maar geen bijzondere redding. Bij die kans van Bernardeschi (die in de 16) dekte Onana de hoek af. Tagliafico pakte de moeder aller domme kaarten (doet ie vaker) en had ook best wel mazzel bij dat vastpak-moment.

O.b.v. de kansen had Ajax dus m.i. moeten winnen. Maar o.b.v. de kansen lijkt 3-2 me realistischer dan 3-1.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door zeux » do apr 11, 2019 1:07 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Juventas had net zoveel mogelijkheden als Ajax hoor. Op het moment dat die Costa inviel waar Veldmuis totaal geen grip op had werden ze erg gevaarlijk. Schot op de paal, reddingen van Onana. Natuurlijk had Ajax ook mogelijkheden in de tweede helft maar als ik 3-1 lees denk ik, tellen bij jullie alleen de mogelijkheden van Ajax en niet die van de tegenstander?
I.m.o. waren er 2 kansen 'die er in MOETEN'. Die van CR7, de 0-1. En die van vd Beek. Net naast. Dan waren er een paar 'die kan er in'. Die van Costa, paal. De 1-1 van Neres, zeer knap ingeschoten. Ekkelenkamp had z'n kans beter in mogen schieten. Die bal moet of hoger, of meer richting paal of de andere hoek in. Nu was het een makkie. Net als dat schot van Ziyech dat tussen de palen belandde. Vereiste een goede -, maar geen bijzondere redding. Bij die kans van Bernardeschi (die in de 16) dekte Onana de hoek af. Tagliafico pakte de moeder aller domme kaarten (doet ie vaker) en had ook best wel mazzel bij dat vastpak-moment.

O.b.v. de kansen had Ajax dus m.i. moeten winnen. Maar o.b.v. de kansen lijkt 3-2 me realistischer dan 3-1.
Tadic aan het eind in de zestien?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door InnerHarbour » do apr 11, 2019 1:25 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Juventas had net zoveel mogelijkheden als Ajax hoor. Op het moment dat die Costa inviel waar Veldmuis totaal geen grip op had werden ze erg gevaarlijk. Schot op de paal, reddingen van Onana. Natuurlijk had Ajax ook mogelijkheden in de tweede helft maar als ik 3-1 lees denk ik, tellen bij jullie alleen de mogelijkheden van Ajax en niet die van de tegenstander?
I.m.o. waren er 2 kansen 'die er in MOETEN'. Die van CR7, de 0-1. En die van vd Beek. Net naast. Dan waren er een paar 'die kan er in'. Die van Costa, paal. De 1-1 van Neres, zeer knap ingeschoten. Ekkelenkamp had z'n kans beter in mogen schieten. Die bal moet of hoger, of meer richting paal of de andere hoek in. Nu was het een makkie. Net als dat schot van Ziyech dat tussen de palen belandde. Vereiste een goede -, maar geen bijzondere redding. Bij die kans van Bernardeschi (die in de 16) dekte Onana de hoek af. Tagliafico pakte de moeder aller domme kaarten (doet ie vaker) en had ook best wel mazzel bij dat vastpak-moment.

O.b.v. de kansen had Ajax dus m.i. moeten winnen. Maar o.b.v. de kansen lijkt 3-2 me realistischer dan 3-1.
Schot van Bernardeschi helemaal in het begin dat rakelings over de lat scheerde en waar Onana kansloos op was zo even uit mijn hoofd beide hadden mogelijkheden niet alleen Ajax.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door elliquido » do apr 11, 2019 1:37 pm

Prima gedaan. Zo’n eerste wedstrijd is rete moeilijk. Ga je er blind in en met 0-3 af dan is het klaar. Met wat geluk win je gisteren 3-1 en met pech verlies je 0-2. De marges zijn erg klein. De Spaanse kaartenwapperaar floot erg goed gelukkig.
Het is volgende week hopen op een vroege 0-1 zodat je richting Madrid scenario kan gaan. Maar 0-1 in de 93e minuut is ook goed hoor :ajaxsmiley.gif:

Voor een miljoenenploeg vond ik juve slechts kleine delen goed voetballen, voor het overgrote deel was het armoede troef met ballen over de zijlijn , kansloze diepteballen en balverlies.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 11, 2019 1:37 pm

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Juventas had net zoveel mogelijkheden als Ajax hoor. Op het moment dat die Costa inviel waar Veldmuis totaal geen grip op had werden ze erg gevaarlijk. Schot op de paal, reddingen van Onana. Natuurlijk had Ajax ook mogelijkheden in de tweede helft maar als ik 3-1 lees denk ik, tellen bij jullie alleen de mogelijkheden van Ajax en niet die van de tegenstander?
I.m.o. waren er 2 kansen 'die er in MOETEN'. Die van CR7, de 0-1. En die van vd Beek. Net naast. Dan waren er een paar 'die kan er in'. Die van Costa, paal. De 1-1 van Neres, zeer knap ingeschoten. Ekkelenkamp had z'n kans beter in mogen schieten. Die bal moet of hoger, of meer richting paal of de andere hoek in. Nu was het een makkie. Net als dat schot van Ziyech dat tussen de palen belandde. Vereiste een goede -, maar geen bijzondere redding. Bij die kans van Bernardeschi (die in de 16) dekte Onana de hoek af. Tagliafico pakte de moeder aller domme kaarten (doet ie vaker) en had ook best wel mazzel bij dat vastpak-moment.

O.b.v. de kansen had Ajax dus m.i. moeten winnen. Maar o.b.v. de kansen lijkt 3-2 me realistischer dan 3-1.
Schot van Bernardeschi helemaal in het begin dat rakelings over de lat scheerde en waar Onana kansloos op was zo even uit mijn hoofd beide hadden mogelijkheden niet alleen Ajax.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Facts....
Schoten Ajax: 14
Op doel: 6

Schoten Juve: 7
Op doel: 1
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door wimpey » do apr 11, 2019 1:47 pm

zeux schreef: Tadic aan het eind in de zestien?
Kon ie niet veel mee, de schotlijnen waren afgedekt. Hij probeerde een hand te raken of de keeper te verrassen middels een 'lullig' puntertje. Hij kon FdJ m.i. ook niet bereiken, die stond net effe te diep en de passlijn werd door een Juviaan afgeschermd.

Les (m.i.) voor Turijn is: speel het uit, combineer door. En knal de eerste kans erin als in Madrid. Er moet ook iemand opstaan die Ziyech ("ik zal het iedereen eens effe laten zien") tot de orde roept, want het aantal keren dat ie schiet de kwaliteit van die schoten ging nergens over. Begint op Demy de Zeeuw te lijken. In de 1e helft laat ie een kansloos schot los, i.p.v. Neres in de 16 aan te spelen. Een vrijwel exacte kopie van een moment tegen edsv. There's no I in team... Een kans om achter de defensie van Juve te komen, is een veel grotere kans dan een schot van ver.

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door wimpey » do apr 11, 2019 2:02 pm

Ajaciedjuh schreef: Facts....
Schoten Ajax: 14
Op doel: 6

Schoten Juve: 7
Op doel: 1
Dat zegt niets over de kwaliteit van de schoten. De aanvallen van Juve waren scherp, gevaarlijk. Is ook niet vreemd gezien het materiaal waarover ze beschikken en de ervaring die ze hebben op topniveau. Wanneer je de kansen van vd Beek en Ekkelenkamp door een Juve-speler laat afronden...

Het wordt heel lastig, want Ajax heeft maar één linksback. Die z'n team wat mij betreft in de steek liet met die ronduit achterlijke kaart. Nu kom je in de categorie Magallan, Sinkgraven, Maz op links uit. Of Blind, waarmee je je CV's uit elkaar haalt.

Misschien is 3 achterin (Veltman, De Ligt, Blind) met FdJ als vrije man nog wel de handigste oplossing. Maar dan moet je weer puzzelen met middenveld. Nee, Nico bewees z'n teammaten bepaald geen dienst met die onzin.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door InnerHarbour » do apr 11, 2019 2:03 pm

elliquido schreef:Prima gedaan. Zo’n eerste wedstrijd is rete moeilijk. Ga je er blind in en met 0-3 af dan is het klaar. Met wat geluk win je gisteren 3-1 en met pech verlies je 0-2. De marges zijn erg klein. De Spaanse kaartenwapperaar floot erg goed gelukkig.
Het is volgende week hopen op een vroege 0-1 zodat je richting Madrid scenario kan gaan. Maar 0-1 in de 93e minuut is ook goed hoor :ajaxsmiley.gif:

Voor een miljoenenploeg vond ik juve slechts kleine delen goed voetballen, voor het overgrote deel was het armoede troef met ballen over de zijlijn , kansloze diepteballen en balverlies.
Kwartfinale CL gaat niet om goed voetballen maar om resultaten. Juve boeit een bloedeloze 0-0 thuis echt voor geen meter. Sterker nog, al speelt Ajax ze dronken en het blijft 0-0 boeit het ze niet.

Doorgaan moet Ajax zich op concentreren, hoe boeit niet, hoeveel kansen zij en Ajax krijgen boeit niet, wat de vaderlandse pers schrijft boeit niet, wat het buitenland van het spel van Ajax vindt boeit niet.

Ajax moet maar met één ding bezig zijn en dat is doorgaan naar de volgende ronde, capiche?
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 11, 2019 2:07 pm

Opta:

Ajax limited Juventus to only seven shots in the first quarter final game, the lowest tally for the Italian team in a Champions League game since May 13 2015 (v Real Madrid). Controlled.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door brigade zuid » do apr 11, 2019 2:14 pm

Ajax Rules schreef:
LucaS schreef:Niet blij met de uitslag, gaat nu wel heel erg lastig worden
Mmm....dat zie ik dus totaal niet zo. Voor mij zijn de kansen om door te gaan (fors) toegenomen.
Ik snap echt niet hoe je daar bij komt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Monkey Tonk » do apr 11, 2019 2:29 pm

Thijs schreef:Juventus heeft 1 keer op doel geschoten, net zo vaak als Jurgen Ekkelenkamp. :smile-ajax.gif:
Ik kijk liever naar kantje-boord momenten.

Zonder de Light (voetje op het laatste moment) en FdJ (sliding op het laatste moment) zijn dat minstens twee schoten van heel dichtbij op doel, zo niet doelpunten.
'
Het gaat er ook om wie de kansen krijgt. Tadic scoort makkelijk, maar Ziyech schiet veel en niet met scherp. Dus mocht Ziyech telkens schieten. Vd Beek is opvallend vaak uit balans bij een kans, en compenseert daar nooit voor.

Juventus heeft een hele interessante manier van verdedigen. Nog niet eerder zo gezien. Een 8 man zone die niet eens de buitenkanten dekt, maar als je naar de buitenkant gaat kantelt de hele zone over naar die zijkant, en begint de eerste linie bij de rand van het strafschopgebied. Ze houden de ruimtes heel klein.

Ajax speelde niet snel en direct genoeg om dat kantelen voor te blijven. Hoe kan dit wel? Een inleidende steekpass naar de zijkant betekent dat je 1 verdediger uitspeelt. Vanuit het centrum komt er dan vaak hulp, dus als de voorzet dan op tijd komt, zijn er twee verdedigers uitgespeeld. Dan stuur je nog iemand naar de eerste paal, die een verdediger meeneemt ... Als je dit snel doet krijg je kansen in het centrum. Maar als je het tegen Juve te langzaam doet sta je aan de zijkant weer tegenover de zone.

Zouden ze thuis ook zo verdedigend gaan spelen?

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door wimpey » do apr 11, 2019 2:54 pm

Monkey Tonk schreef: Juventus heeft een hele interessante manier van verdedigen. Nog niet eerder zo gezien. Een 8 man zone die niet eens de buitenkanten dekt, maar als je naar de buitenkant gaat kantelt de hele zone over naar die zijkant, en begint de eerste linie bij de rand van het strafschopgebied. Ze houden de ruimtes heel klein.
Wel eerder gezien. Duitse ploegen doen het bijv. ook, mits genoeg kwaliteit aanwezig is. Ze zetten met veel man op klein gebied massaal druk op de bal.
Ajax speelde niet snel en direct genoeg om dat kantelen voor te blijven. Hoe kan dit wel? Een inleidende steekpass naar de zijkant betekent dat je 1 verdediger uitspeelt. Vanuit het centrum komt er dan vaak hulp, dus als de voorzet dan op tijd komt, zijn er twee verdedigers uitgespeeld. Dan stuur je nog iemand naar de eerste paal, die een verdediger meeneemt ... Als je dit snel doet krijg je kansen in het centrum. Maar als je het tegen Juve te langzaam doet sta je aan de zijkant weer tegenover de zone.
Dat is de theorie. In de praktijk heb je - je beschreef het al - een blok van 8 hoogwaardige, super-fitte en uitstekend op elkaar ingespeelde ervaren rotten te slechten. Lastig om daarin een gaatje te vinden. Is het toeval dat Ajax' backs veel scoren in de CL? Denk het niet. Daar ligt de ruimte en de 'inverted backs' (zoals Ten Hag ze opstelt) komen dus met redelijk wat ruimte regelmatig tot een schotkans. Veltman is niet zo'n back en Nico... :666.gif: ... mist Ajax dus in Turijn.
Zouden ze thuis ook zo verdedigend gaan spelen?
Mij lijkt: Zij denken niet in termen als verdedigend en aanvallend. Hopelijk heeft EtH wat in petto om ze op een of andere manier te verrassen.

Johanzonen
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 11, 2019 8:29 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Johanzonen » do apr 11, 2019 3:02 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ben inderdaad niet blij IH. Die tegengoal was zo onnodig, en draait ons vermoedelijk de nek om. (Snap niet dat Blind CR7 ineens zo liet lopen en zelf uit het centrum wegtrok).
Je snapt dat ik de laatste ben die het voor Delay wil opnemen :smallgrin.gif: maar die dingen gebeuren in een wedstrijd als je tegen Ronaldo of Messi staat, die zijn zo goed, je bent ze altijd wel een keer kwijt.
Dit was geen geval 'kwijt', dit was onnodig het centrum verlaten. Blind dekt zelden door, nu doet ie dat op slag van rust ineens wel. Het grootste roofdier op de mondiale voetbalvelden loert op dat soort momenten. Blind speelde verder een prima pot, maar dit was wel een waarschijnlijk fatale fout.
Ja en als Cancelo was ingedribbeld en die bal de kruising had ingeramd was iedereen boos geweest omdat Blind hem had moeten opvangen. Als Frenkie gewoon overneemt is er weinig aan de hand, maar die stopt al met lopen nog voor het bereiken van de 16. Ronaldo kruist hem notabene nog.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Gaizka1985 » do apr 11, 2019 3:03 pm

En hopen dat Chielini er wederom niet bij is...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door peter » do apr 11, 2019 3:10 pm

Meeste is wel gezegd he.

- Rugani speelde de wedstrijd van z'n leven. Zag 'm nog nooit zo goed spelen.
- Tadic was fenomenaal in de eerste 30 minuten, maar daarna hadden de verdedigers van Juventus een plan en dat werkte. Tot aan de kans van Ekkelenkamp was Tadic redelijk geneutraliseerd.
- Ajax had na die 1-1 moeten toeslaan. 20 minuutjes lang was de Oude Dame het helemaal kwijt.
- Hopen dat Costa niet speelt, want daar hadden we het maar wat lastig mee.
- Ziyech was aanwezig in de eerste helft, maar moet scherper schieten (of niet schieten). Tweede helft onzichtbaar.
- Veltman behoudens die ene ziekenhuisbal solide. Al zal 'ie nog wakker worden van de entree van Costa.
- Donny, Neres en Frenkie waren buitencategorie. Frenkie staat in mijn top-3 van beste Ajacieden die ik live (en dan geen benefietduel) heb gezien.
- We spelen zo verdomde verzorgd. Heb echt genoten hoe we onder de druk uitvoetbalden. Nooit vertoond bij Ajax.
- Knap hoe de politie een massa volksfeest zo op scherp weet te zetten. Vooral die cavalerie was lachwekkend.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Marillion » do apr 11, 2019 6:05 pm

Alles bij elkaar heeft Ajax weer een prima wedstrijd gespeeld. We hadden wellicht kunnen winnen maar met deze uitslag is niet iets heel geks gebeurd als je kijkt naar de echte kansen van beide ploegen.

Aanvallend kwam een bekend euvel weer een paar keer bovendrijven en dat is dat ze de combinatie soms echt te ver doorvoeren. Het is op het schoolplein leuk om de bal over de lijn te lopen maar op enig moment mag je ook echt schieten.

Ziyech had dan misschien juist weer iets minder moeten schieten maar ik wil het toch ook wel even voor hem opnemen. In het begin had hij wel een paar aardige doelpunten en ook een echt geweldige voorzet (ben even kwijt op wie). Die bal leek een beetje op de voorzet die Schwaab in de Arena nog tot doelpunt promoveerde. Hij neemt veel risico. Soms krijg je dan alles, soms niets. Maar zijn rol in dit elftal en op deze positie is wel om te proberen om het verschil te maken. Dus ja, het moet soms echt beter. Maar vergeet niet wat het ons ook heeft gebracht.

Van de Beek mist weer een honderd procent kans. Zijn kracht is dat hij dus regelmatig in zo'n positie komt. De volgende stap is dat hij dan iets meer rust moet bewaren bij de afronding. Dat lijkt me een mooie opdracht voor hem om komende seizoen mee te gaan werken.

Tagliafico met een ongekend domme gele kaart. Ik snap werkelijk niet waarom je op dat moment en op die positie in het veld zo'n tackle inzet als je weet dat je op scherp staat. Dat kon nog wel eens een dure fout zijn want wie we ook opstellen op die plek, we worden er fors minder van.

Ronaldo toont bij de 0-1 zijn grote klasse. Profiteert echt optimaal van het misverstand dat ontstaat. Die jongen is zo ontzettend goed. Het was meer zijn klasse dan dat het een fout van iemand van Ajax was.

Die tweede wedstrijd gaat in ieder geval weer spannend worden. Ajax kan ook daar scoren. De vraag is of we het achterin dicht kunnen houden. Dat gaat, zeker met de problemen op linksback, geen gemakkelijk verhaal worden.
Nil volentibus arduum

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Ajax Rules » do apr 11, 2019 6:09 pm

brigade zuid schreef:
Ajax Rules schreef:
LucaS schreef:Niet blij met de uitslag, gaat nu wel heel erg lastig worden
Mmm....dat zie ik dus totaal niet zo. Voor mij zijn de kansen om door te gaan (fors) toegenomen.
Ik snap echt niet hoe je daar bij komt.
Ik heb toch vijf redenen gegeven?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Ajax Rules » do apr 11, 2019 6:20 pm

Marillion schreef: Hij neemt veel risico. Soms krijg je dan alles, soms niets. .
Daarom moet je hem niet op basis van 1 goede of slechte wedstrijd beoordelen. We hebben hem nu bijna drie jaar aan het werk kunnen zien.
Marillion schreef: Maar vergeet niet wat het ons ook heeft gebracht.
Veel te weinig (over de hele linie).

Maar Ziyech heeft ook 'pech' met de gigantische ontwikkeling van het team. Kwam binnen als de sterspeler van het team, maar is inmiddels wat mij betreft afgegleden tot een van de mindere spelers. En dat is niet omdat hij minder is geworden, maar omdat de rest beter is geworden. De Ligt en Frenkie zijn overduidelijk beter, Onana en Tagliafico zijn ook meer zekerheidjes. Tadic en Neres hebben een aantoonbaar beter rendement in verhouding tot het balverlies wat ze leiden. En Van de Beek is misschien ook wel belangrijker voor het team.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie